Arranca la vacunació de les forces i cossos de seguretat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa este dilluns la vacunació dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en el territori valencià, amb la previsió de començar a immunitzar durant la resta de la setmana a altres col·lectius com els treballadors d’emergències.

 

En conjunt, això suposa començar a administrar dosis a unes 24.000 persones en els tres hospitals de campanya habilitats. Hi ha 24.000 dosis d’AstraZeneca disponibles per a guàrdies civils, policies locals i autonòmics, tècnics, professionals de Protecció Civil i personal d’emergències.

 

Rebran la dosi de la vacuna els treballadors nascuts en el 1966 o posteriors fins als de 2003, ja que s’usa la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a persones de 18 a 55 anys. Als majors de 55 se’ls vacunarà quan els corresponga pel seu grup d’edat, detalla la Generalitat en un comunicat.

 

Vacunació de dilluns a dissabte

Els membres d’eixos col·lectius estan convocats de 08.00 hores del matí a 20.00 hores de la vesprada de dilluns a dissabte, fins que finalitze la vacunació, amb la previsió de vacunar a 120 persones a l’hora en Alacant, 48 en Castelló i 180 en València. Per a estes vacunes, Sanitat ha habilitat els circuits adequats i el personal necessari, amb 15 equips a València, deu a Alacant i quatre a Castelló.

 

Eixos professionals s’encarreguen de coordinar el procés des de l’arribada de la persona fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el que ha d’estar mínim 15 minuts en observació per si apareguera alguna reacció adversa. També està regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins dels hospitals i mantenint en tot moment les mesures preventives.

 

Paral·lelament, Sanitat continua amb la vacunació en els grups ja iniciats en el territori valencià. Durant esta setmana s’administrarà la segona dosi de Pfizer en les residències que van iniciar el procés del 8 al 14 de febrer, i en les que tenien brots, en centres de dia amb diversitat funcional i als sanitaris que faltaven.

 

Els majors de 80 anys i grans dependents rebran previsiblement esta setmana 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer. I la de Moderna s’administrarà a personal o residents de residències, i en hospitals públics i en el Centre de Transfusions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.