13.7 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Arranca la vacunació de les forces i cossos de seguretat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa este dilluns la vacunació dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en el territori valencià, amb la previsió de començar a immunitzar durant la resta de la setmana a altres col·lectius com els treballadors d’emergències.

 

En conjunt, això suposa començar a administrar dosis a unes 24.000 persones en els tres hospitals de campanya habilitats. Hi ha 24.000 dosis d’AstraZeneca disponibles per a guàrdies civils, policies locals i autonòmics, tècnics, professionals de Protecció Civil i personal d’emergències.

 

Rebran la dosi de la vacuna els treballadors nascuts en el 1966 o posteriors fins als de 2003, ja que s’usa la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a persones de 18 a 55 anys. Als majors de 55 se’ls vacunarà quan els corresponga pel seu grup d’edat, detalla la Generalitat en un comunicat.

 

Vacunació de dilluns a dissabte

Els membres d’eixos col·lectius estan convocats de 08.00 hores del matí a 20.00 hores de la vesprada de dilluns a dissabte, fins que finalitze la vacunació, amb la previsió de vacunar a 120 persones a l’hora en Alacant, 48 en Castelló i 180 en València. Per a estes vacunes, Sanitat ha habilitat els circuits adequats i el personal necessari, amb 15 equips a València, deu a Alacant i quatre a Castelló.

 

Eixos professionals s’encarreguen de coordinar el procés des de l’arribada de la persona fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el que ha d’estar mínim 15 minuts en observació per si apareguera alguna reacció adversa. També està regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins dels hospitals i mantenint en tot moment les mesures preventives.

 

Paral·lelament, Sanitat continua amb la vacunació en els grups ja iniciats en el territori valencià. Durant esta setmana s’administrarà la segona dosi de Pfizer en les residències que van iniciar el procés del 8 al 14 de febrer, i en les que tenien brots, en centres de dia amb diversitat funcional i als sanitaris que faltaven.

 

Els majors de 80 anys i grans dependents rebran previsiblement esta setmana 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer. I la de Moderna s’administrarà a personal o residents de residències, i en hospitals públics i en el Centre de Transfusions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.