27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Arranca la vacunació de les forces i cossos de seguretat en el territori valencià

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa este dilluns la vacunació dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en el territori valencià, amb la previsió de començar a immunitzar durant la resta de la setmana a altres col·lectius com els treballadors d’emergències.

 

En conjunt, això suposa començar a administrar dosis a unes 24.000 persones en els tres hospitals de campanya habilitats. Hi ha 24.000 dosis d’AstraZeneca disponibles per a guàrdies civils, policies locals i autonòmics, tècnics, professionals de Protecció Civil i personal d’emergències.

 

Rebran la dosi de la vacuna els treballadors nascuts en el 1966 o posteriors fins als de 2003, ja que s’usa la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a persones de 18 a 55 anys. Als majors de 55 se’ls vacunarà quan els corresponga pel seu grup d’edat, detalla la Generalitat en un comunicat.

 

Vacunació de dilluns a dissabte

Els membres d’eixos col·lectius estan convocats de 08.00 hores del matí a 20.00 hores de la vesprada de dilluns a dissabte, fins que finalitze la vacunació, amb la previsió de vacunar a 120 persones a l’hora en Alacant, 48 en Castelló i 180 en València. Per a estes vacunes, Sanitat ha habilitat els circuits adequats i el personal necessari, amb 15 equips a València, deu a Alacant i quatre a Castelló.

 

Eixos professionals s’encarreguen de coordinar el procés des de l’arribada de la persona fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el que ha d’estar mínim 15 minuts en observació per si apareguera alguna reacció adversa. També està regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins dels hospitals i mantenint en tot moment les mesures preventives.

 

Paral·lelament, Sanitat continua amb la vacunació en els grups ja iniciats en el territori valencià. Durant esta setmana s’administrarà la segona dosi de Pfizer en les residències que van iniciar el procés del 8 al 14 de febrer, i en les que tenien brots, en centres de dia amb diversitat funcional i als sanitaris que faltaven.

 

Els majors de 80 anys i grans dependents rebran previsiblement esta setmana 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer. I la de Moderna s’administrarà a personal o residents de residències, i en hospitals públics i en el Centre de Transfusions.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.