Arranca la vacunació de les forces i cossos de seguretat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa este dilluns la vacunació dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en el territori valencià, amb la previsió de començar a immunitzar durant la resta de la setmana a altres col·lectius com els treballadors d’emergències.

 

En conjunt, això suposa començar a administrar dosis a unes 24.000 persones en els tres hospitals de campanya habilitats. Hi ha 24.000 dosis d’AstraZeneca disponibles per a guàrdies civils, policies locals i autonòmics, tècnics, professionals de Protecció Civil i personal d’emergències.

 

Rebran la dosi de la vacuna els treballadors nascuts en el 1966 o posteriors fins als de 2003, ja que s’usa la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a persones de 18 a 55 anys. Als majors de 55 se’ls vacunarà quan els corresponga pel seu grup d’edat, detalla la Generalitat en un comunicat.

 

Vacunació de dilluns a dissabte

Els membres d’eixos col·lectius estan convocats de 08.00 hores del matí a 20.00 hores de la vesprada de dilluns a dissabte, fins que finalitze la vacunació, amb la previsió de vacunar a 120 persones a l’hora en Alacant, 48 en Castelló i 180 en València. Per a estes vacunes, Sanitat ha habilitat els circuits adequats i el personal necessari, amb 15 equips a València, deu a Alacant i quatre a Castelló.

 

Eixos professionals s’encarreguen de coordinar el procés des de l’arribada de la persona fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el que ha d’estar mínim 15 minuts en observació per si apareguera alguna reacció adversa. També està regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins dels hospitals i mantenint en tot moment les mesures preventives.

 

Paral·lelament, Sanitat continua amb la vacunació en els grups ja iniciats en el territori valencià. Durant esta setmana s’administrarà la segona dosi de Pfizer en les residències que van iniciar el procés del 8 al 14 de febrer, i en les que tenien brots, en centres de dia amb diversitat funcional i als sanitaris que faltaven.

 

Els majors de 80 anys i grans dependents rebran previsiblement esta setmana 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer. I la de Moderna s’administrarà a personal o residents de residències, i en hospitals públics i en el Centre de Transfusions.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.