Arranca la vacunació de les forces i cossos de seguretat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa este dilluns la vacunació dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en el territori valencià, amb la previsió de començar a immunitzar durant la resta de la setmana a altres col·lectius com els treballadors d’emergències.

 

En conjunt, això suposa començar a administrar dosis a unes 24.000 persones en els tres hospitals de campanya habilitats. Hi ha 24.000 dosis d’AstraZeneca disponibles per a guàrdies civils, policies locals i autonòmics, tècnics, professionals de Protecció Civil i personal d’emergències.

 

Rebran la dosi de la vacuna els treballadors nascuts en el 1966 o posteriors fins als de 2003, ja que s’usa la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a persones de 18 a 55 anys. Als majors de 55 se’ls vacunarà quan els corresponga pel seu grup d’edat, detalla la Generalitat en un comunicat.

 

Vacunació de dilluns a dissabte

Els membres d’eixos col·lectius estan convocats de 08.00 hores del matí a 20.00 hores de la vesprada de dilluns a dissabte, fins que finalitze la vacunació, amb la previsió de vacunar a 120 persones a l’hora en Alacant, 48 en Castelló i 180 en València. Per a estes vacunes, Sanitat ha habilitat els circuits adequats i el personal necessari, amb 15 equips a València, deu a Alacant i quatre a Castelló.

 

Eixos professionals s’encarreguen de coordinar el procés des de l’arribada de la persona fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el que ha d’estar mínim 15 minuts en observació per si apareguera alguna reacció adversa. També està regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins dels hospitals i mantenint en tot moment les mesures preventives.

 

Paral·lelament, Sanitat continua amb la vacunació en els grups ja iniciats en el territori valencià. Durant esta setmana s’administrarà la segona dosi de Pfizer en les residències que van iniciar el procés del 8 al 14 de febrer, i en les que tenien brots, en centres de dia amb diversitat funcional i als sanitaris que faltaven.

 

Els majors de 80 anys i grans dependents rebran previsiblement esta setmana 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer. I la de Moderna s’administrarà a personal o residents de residències, i en hospitals públics i en el Centre de Transfusions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.