Arriba el primer avió de la Xina amb material sanitari per als valencians

Avió procedent de la Xina amb material sanitari

Es preveu que arribe un altre avió el cap de setmana | GVA

 

El primer avió procedent de la Xina amb material sanitari per a la sanitat valenciana ha aterrat este dimarts en l’aeroport de Saragossa i arribarà durant la vesprada al territori valencià, segons ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

A este avió se sumarà un altre que previsiblement arribarà durant este cap de setmana, al costat de l’encàrrec de nous enviaments per a la pròxima setmana. Es tracta de material comprat a empreses xineses per a fer front a la pandèmia del coronavirus.

 

L’encàrrec dels dos primers avions va ser una adquisició de la Generalitat valorada en 11 milions d’euros, amb la col·laboració d’un empresari xinés arrelat en el territori valencià. En el trasllat dins d’Espanya, també contribuïxen empreses de transport.

 

Es tracta de màscares, equips de protecció i altres elements com guants per a atendre pacients de Covid-19. A demés, este material se suma a la distribució feta pel Govern a les comunitats autònomes, una cosa que Puig ha agraït per la forta mobilització de subministrament en les últimes hores.

 

Primer, el personal sanitari

Una volta arribe l’enviament, s’aplicarà el mateix repartiment que en la resta de material sanitari: primer a personal sanitari i de residències i centres de majors i després a treballadors de servicis públics essencials. En la mesura que siga possible, el material també arribarà als empleats de cadenes alimentàries que necessiten este equipament en estar «en plena activitat» durant la quarantena. «Volem protegir a policies, guàrdies civils i totes les persones que tenen contacte directe», ha garantit Puig.

 

Sobre els pròxims enviaments, ha remarcat que parlar de terminis és complicat i ha confiat en l’arribada d’un segon avió durant el cap de setmana i que, «en principi, la pròxima setmana hi haurà més». «Màxima prudència, això no és depassar cap competència ni és cap classe de confrontació amb el Govern; en absolut, ho fem en cooperació», ha insistit als periodistes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.