15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Arriba la XVIII edició de la mostra de teatre ‘Escència’ a Foios

 

La XVII edició d’Escènia, la mostra de teatre novell de la localitat de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), arriba del 10 al 13 de setembre en el parc Rei en Jaume.

 

Este any seran quatre les companyies que oferiran els seus espectacles en un escenari a l’aire lliure que garantirà totes les mesures de seguretat. La programació començarà dijous 10, a les 22.00 hores amb l’acte inaugural ‘A casa i sort!’, de la mà de la companyia de Dansa Da Dos de Foios. I a continuació, des de les 22.30, ‘Saudade o Fado de Fernando’, d’Anatomia del Cactus, des de Lleida.

 

Divendres a les 22.30 hores serà el torn per a l’obra ‘Mauthausen. La voz de mi abuelo‘, de Trajin Teatro, companyia madrilenya. I dissabte, també a les 22.30, serà el torn per als malaguenys de Tantonteria Teatro amb la representació de ‘Tiempos viejos’. Finalment, diumenge a les 22.30 tancarà el certamen Los Martes No, des de Madrid amb la seua obra ‘La margarita del Tajo que dio nombre a Santarén’.

 

Els preus de les entrades són de 3,50 € per obra (2,90 per a jubilats i Carnet Jove) i de 14,00 € (11,60 per a jubilats i Carnet Jove) el bono-Escènia per a tots els espectacles. La reserva del bono-Escènia es podrà fer del 3 al 10 de setembre, i les entrades soltes des del 7 al 13. I la reserva serà a través de l‘Àrea de Cultura, en el carrer del Periodista Badia 5, al telèfon 96 148 00 28 o al correu cultura@foios.es, en horari de 09.00 a 14.00 hores.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.