Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.