Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.