Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.