Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.