16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell defén que Barcala ha actuat amb rapidesa i descarta demanar la seua dimissió

El Consell ha recolzat a Luis Barcala per la polèmica de les VPO i no contempla demanar la seua dimissió. Veu legal la VPO adquirida per la seua esposa i trasllada el cas a Policia i Fiscalia mentres reforça els controls.

Investiguen a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per un presumpte delicte d'agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat en un institut de Vinaròs. El centre va denunciar els fets, ocorreguts el dimarts, i les diligències continuen obertes.

Barcala denuncia una cacera i afirma que continuarà investigant les vivendes públiques

Luis Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' contra ell i la seua família i ha reiterat que continuarà la investigació sobre l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Enith Saló i Fiamma Benítez, convocades per Espanya per a l’arrancada de la classificació al Mundial 2027

Sonia Bermúdez ha citat a Enith Saló i Fiamma Benítez per a l'inici de la classificació al Mundial 2027. Espanya es mesura a Islàndia i Ucraïna al març.

Pedro Martínez trasllada la pressió al Reial Madrid i apel·la a la il·lusió del València Basket

Pedro Martínez va situar al Reial Madrid com a favorit i va afirmar que el València Basket arriba amb il·lusió per competir. Va destacar l''exhibició' blanca en quarts.

Costello subratlla el paper de Montero com a clau del València Basket davant el Reial Madrid

Costello va assenyalar a Montero com a termòmetre del València Basket després de la passada a semifinals. Va confirmar que jugarà malgrat molèsties i va assumir la dificultat del Reial Madrid.

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.