Dos artistes urbans pinten al rei emèrit en dos grafitis en els carrers de València

J.Warx

La imatge immortalitza a Joan Carles I saludant al costat d’un rètol que diu ‘Xiques, després vos faig un bizum :)’ | Europa Press

 

La decisió del Rei Joan Carles de traslladar la seua residència fora d’Espanya i una de les seues caigudes han pres forma de grafiti en els últims dies en dos carrers de València, de la mà dels artistes urbans J. Warx i ‘el Primo de Bansky’.

 

La primera de les obres que ha vist la llum en València, pintada en un cèntric carrer de la ciutat, porta la signatura de l’artista gallec sobrenomenat ‘el Primo de Banksy‘, i representa al rei emèrit entropessant i a punt de caure.

 

En la segona, més recent, immortalitza a Joan Carles I saludant al costat d’un rètol que diu ‘Xiques, després vos faig un bizum :)’, obra pintada també en un cèntric carrer de la ciutat i signada per l’artista J. Warx.

 

el primo de bansky discover

La imatge representa al rei emèrit entropessant i a punt de caure | Europa Press

 

D’aquesta forma, J. Warx fa referència a l’eixida del rei emèrit del país, que es va fer pública este dilluns, en plena investigació de la Fiscalia del Tribunal Suprem per presumpte cobrament de comissions il·legals i uns altres possibles delictes derivats com a frau en la Hisenda Pública o blanqueig de capitals. En la imatge, l’autor cita la popular aplicació de forma de pagament ràpid entre particulars.

 

J. Warx és també l’autor del grafiti del director del Centre de Coordinació d’Alertes Sanitàries, el doctor Fernando Simón, que va plasmar en un dibuix, en el barri de Benimaclet, el moment en el que, en plena roda de premsa, va tindre un atac de tos per menjar-se una ametla.

Últimes notícies

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.