13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Dos artistes urbans pinten al rei emèrit en dos grafitis en els carrers de València

J.Warx

La imatge immortalitza a Joan Carles I saludant al costat d’un rètol que diu ‘Xiques, després vos faig un bizum :)’ | Europa Press

 

La decisió del Rei Joan Carles de traslladar la seua residència fora d’Espanya i una de les seues caigudes han pres forma de grafiti en els últims dies en dos carrers de València, de la mà dels artistes urbans J. Warx i ‘el Primo de Bansky’.

 

La primera de les obres que ha vist la llum en València, pintada en un cèntric carrer de la ciutat, porta la signatura de l’artista gallec sobrenomenat ‘el Primo de Banksy‘, i representa al rei emèrit entropessant i a punt de caure.

 

En la segona, més recent, immortalitza a Joan Carles I saludant al costat d’un rètol que diu ‘Xiques, després vos faig un bizum :)’, obra pintada també en un cèntric carrer de la ciutat i signada per l’artista J. Warx.

 

el primo de bansky discover

La imatge representa al rei emèrit entropessant i a punt de caure | Europa Press

 

D’aquesta forma, J. Warx fa referència a l’eixida del rei emèrit del país, que es va fer pública este dilluns, en plena investigació de la Fiscalia del Tribunal Suprem per presumpte cobrament de comissions il·legals i uns altres possibles delictes derivats com a frau en la Hisenda Pública o blanqueig de capitals. En la imatge, l’autor cita la popular aplicació de forma de pagament ràpid entre particulars.

 

J. Warx és també l’autor del grafiti del director del Centre de Coordinació d’Alertes Sanitàries, el doctor Fernando Simón, que va plasmar en un dibuix, en el barri de Benimaclet, el moment en el que, en plena roda de premsa, va tindre un atac de tos per menjar-se una ametla.

Últimes notícies

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.

Aagesen urgix al fet que la veritat arribe a la Comunitat Valenciana un any després de la DANA

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica va afirmar a Roma que va haver-hi informació suficient abans de la tragèdia i va demanar posar fi a les falsedats. Les seues paraules arriben després de l'emissió d'una entrevista a Salomé Pradas que va reactivar l'encreuament d'acusacions.

Ayoze Pérez subratlla la ratxa del Vila-real: cinc victòries seguides i tercer lloc a dos punts

El davanter va valorar el quint triomf seguit a Sant Sebastià, que va consolidar al Vila-real en la tercera plaça, a dos punts del Barcelona. També va abordar el contrast amb la 'Champions' i el seu retorn a l'onze després dels problemes físics.

Vent de ponent i calor, els adversaris previstos per a la Marató València

Ratxes de ponent de 30-40 km/h i calor marcaran la prova: 14é de mínima a l'eixida i fins a 22é al migdia, amb pluja molt improbable.

L’AVL firmarà un conveni amb el Congrés per a la difusió del valencià

L'AVL firmarà el dimecres a València un conveni amb el Congrés destinat a la formació, el coneixement i la difusió del valencià. A l'acte assistiran Verònica Cantó i Francina Armengol i es produirà una setmana després de l'elecció de Juanfran Pérez Llorca.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.

València Basket i Ethan Happ rescindixen el seu contracte

València Basket i el pivot Ethan Happ han pactat la seua desvinculació del club. La decisió arriba després d'una llarga inactivitat per lesió i setmanes de negociació.