Les associacions deportives veuen «imprescindible i urgent» que es convoque el dilluns a tots els agents

 

El Col·legi de Llicenciats en Educació Física de la CV (ColefCV), la Confederació de Federacions Esportives de la CV (Confedecom) i l’Associació de Gestors Esportius Professionals (Gepacv) han proposat la data del pròxim dilluns per a la reunió de la Mesa de l’Esport, a la que veuen «imprescindible i urgent» que es convoque a tots els agents implicats, ja que la situació és «dramàtica» per a molts usuaris, entitats, clubs, federacions, empreses o autònoms.

 

Ho han explicat en un comunicat conjunt després que este dimarts foren avisats de la Secretària Autonòmica de Salut Pública de la suspensió de la reunió prevista per a este dijous per motius d’agenda.

 

També se’ls va traslladar per part de la Direcció General d’Esports que el motiu de l’ajornament també es devia a la voluntat de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i del titular d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, de constituir una Mesa de l’Esport per a tractar els temes relatius a les mesures a adoptar en este àmbit a causa de la pandèmia, amb representació d’experts de l’àmbit sanitari i del sector del deport.

 

Les tres organitzacions consideren «completament positiva i necessària» la iniciativa, que subratllen que portaven plantejant «des de fa mesos, amb la finalitat de treballar de manera sinèrgica en l’adopció de les mesures més adequades i encertades per a un sector l’activitat del que considerem totalment essencial» i que «presenta la més alta taxa de participació social, tant a través de la pràctica de l’activitat física no reglada com en el deport organitzat i reglat».

 

Sector que «representa un motor econòmic potent»

A demés, posen l’accent que es tracta d’un sector que «representa un motor econòmic molt potent i amb una gran ocupabilitat», especialment en els jóvens, i que ha de representar un «pilar bàsic en l’estratègia contra el Covid-19 i les seues conseqüències», sobretot, «per a aquells segments de població que més el necessiten».

 

Les organitzacions recalquen que, des de l’inici de la pandèmia, han sigut «complemente proactives, col·laboratives i respectuoses» amb la Generalitat Valenciana, i amb les mesures que s’han anat adoptant per part de les autoritats sanitàries, tant en la seua aplicació com en el seu compliment.

Últimes notícies

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca que Juanfran Pérez Llorca està fent un bon treball i mereix suport, però remarca que la candidatura a la Generalitat la decidirà la direcció del PP.

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.