9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Les associacions deportives veuen «imprescindible i urgent» que es convoque el dilluns a tots els agents

 

El Col·legi de Llicenciats en Educació Física de la CV (ColefCV), la Confederació de Federacions Esportives de la CV (Confedecom) i l’Associació de Gestors Esportius Professionals (Gepacv) han proposat la data del pròxim dilluns per a la reunió de la Mesa de l’Esport, a la que veuen «imprescindible i urgent» que es convoque a tots els agents implicats, ja que la situació és «dramàtica» per a molts usuaris, entitats, clubs, federacions, empreses o autònoms.

 

Ho han explicat en un comunicat conjunt després que este dimarts foren avisats de la Secretària Autonòmica de Salut Pública de la suspensió de la reunió prevista per a este dijous per motius d’agenda.

 

També se’ls va traslladar per part de la Direcció General d’Esports que el motiu de l’ajornament també es devia a la voluntat de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i del titular d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, de constituir una Mesa de l’Esport per a tractar els temes relatius a les mesures a adoptar en este àmbit a causa de la pandèmia, amb representació d’experts de l’àmbit sanitari i del sector del deport.

 

Les tres organitzacions consideren «completament positiva i necessària» la iniciativa, que subratllen que portaven plantejant «des de fa mesos, amb la finalitat de treballar de manera sinèrgica en l’adopció de les mesures més adequades i encertades per a un sector l’activitat del que considerem totalment essencial» i que «presenta la més alta taxa de participació social, tant a través de la pràctica de l’activitat física no reglada com en el deport organitzat i reglat».

 

Sector que «representa un motor econòmic potent»

A demés, posen l’accent que es tracta d’un sector que «representa un motor econòmic molt potent i amb una gran ocupabilitat», especialment en els jóvens, i que ha de representar un «pilar bàsic en l’estratègia contra el Covid-19 i les seues conseqüències», sobretot, «per a aquells segments de població que més el necessiten».

 

Les organitzacions recalquen que, des de l’inici de la pandèmia, han sigut «complemente proactives, col·laboratives i respectuoses» amb la Generalitat Valenciana, i amb les mesures que s’han anat adoptant per part de les autoritats sanitàries, tant en la seua aplicació com en el seu compliment.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.