Les associacions deportives veuen «imprescindible i urgent» que es convoque el dilluns a tots els agents

 

El Col·legi de Llicenciats en Educació Física de la CV (ColefCV), la Confederació de Federacions Esportives de la CV (Confedecom) i l’Associació de Gestors Esportius Professionals (Gepacv) han proposat la data del pròxim dilluns per a la reunió de la Mesa de l’Esport, a la que veuen «imprescindible i urgent» que es convoque a tots els agents implicats, ja que la situació és «dramàtica» per a molts usuaris, entitats, clubs, federacions, empreses o autònoms.

 

Ho han explicat en un comunicat conjunt després que este dimarts foren avisats de la Secretària Autonòmica de Salut Pública de la suspensió de la reunió prevista per a este dijous per motius d’agenda.

 

També se’ls va traslladar per part de la Direcció General d’Esports que el motiu de l’ajornament també es devia a la voluntat de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i del titular d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, de constituir una Mesa de l’Esport per a tractar els temes relatius a les mesures a adoptar en este àmbit a causa de la pandèmia, amb representació d’experts de l’àmbit sanitari i del sector del deport.

 

Les tres organitzacions consideren «completament positiva i necessària» la iniciativa, que subratllen que portaven plantejant «des de fa mesos, amb la finalitat de treballar de manera sinèrgica en l’adopció de les mesures més adequades i encertades per a un sector l’activitat del que considerem totalment essencial» i que «presenta la més alta taxa de participació social, tant a través de la pràctica de l’activitat física no reglada com en el deport organitzat i reglat».

 

Sector que «representa un motor econòmic potent»

A demés, posen l’accent que es tracta d’un sector que «representa un motor econòmic molt potent i amb una gran ocupabilitat», especialment en els jóvens, i que ha de representar un «pilar bàsic en l’estratègia contra el Covid-19 i les seues conseqüències», sobretot, «per a aquells segments de població que més el necessiten».

 

Les organitzacions recalquen que, des de l’inici de la pandèmia, han sigut «complemente proactives, col·laboratives i respectuoses» amb la Generalitat Valenciana, i amb les mesures que s’han anat adoptant per part de les autoritats sanitàries, tant en la seua aplicació com en el seu compliment.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.