Les associacions deportives veuen «imprescindible i urgent» que es convoque el dilluns a tots els agents

 

El Col·legi de Llicenciats en Educació Física de la CV (ColefCV), la Confederació de Federacions Esportives de la CV (Confedecom) i l’Associació de Gestors Esportius Professionals (Gepacv) han proposat la data del pròxim dilluns per a la reunió de la Mesa de l’Esport, a la que veuen «imprescindible i urgent» que es convoque a tots els agents implicats, ja que la situació és «dramàtica» per a molts usuaris, entitats, clubs, federacions, empreses o autònoms.

 

Ho han explicat en un comunicat conjunt després que este dimarts foren avisats de la Secretària Autonòmica de Salut Pública de la suspensió de la reunió prevista per a este dijous per motius d’agenda.

 

També se’ls va traslladar per part de la Direcció General d’Esports que el motiu de l’ajornament també es devia a la voluntat de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i del titular d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, de constituir una Mesa de l’Esport per a tractar els temes relatius a les mesures a adoptar en este àmbit a causa de la pandèmia, amb representació d’experts de l’àmbit sanitari i del sector del deport.

 

Les tres organitzacions consideren «completament positiva i necessària» la iniciativa, que subratllen que portaven plantejant «des de fa mesos, amb la finalitat de treballar de manera sinèrgica en l’adopció de les mesures més adequades i encertades per a un sector l’activitat del que considerem totalment essencial» i que «presenta la més alta taxa de participació social, tant a través de la pràctica de l’activitat física no reglada com en el deport organitzat i reglat».

 

Sector que «representa un motor econòmic potent»

A demés, posen l’accent que es tracta d’un sector que «representa un motor econòmic molt potent i amb una gran ocupabilitat», especialment en els jóvens, i que ha de representar un «pilar bàsic en l’estratègia contra el Covid-19 i les seues conseqüències», sobretot, «per a aquells segments de població que més el necessiten».

 

Les organitzacions recalquen que, des de l’inici de la pandèmia, han sigut «complemente proactives, col·laboratives i respectuoses» amb la Generalitat Valenciana, i amb les mesures que s’han anat adoptant per part de les autoritats sanitàries, tant en la seua aplicació com en el seu compliment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.