AstraZeneca detalla quina és la protecció de la vacuna contra la variant sud-africana

 

La farmacèutica AstraZeneca ha assenyalat que la vacuna feta amb la Universitat d’Oxford protegix els infectats greus del Covid-19 amb la variant sud-africana, però la seua eficàcia és limitada en els casos lleus. L’empresa ha detallat que el seu fàrmac protegix contra els casos greus de Covid-19 després d’un assaig publicat al ‘Financial Times’, que posa damunt de la taula una «eficàcia limitada» contra els casos lleus de la variant.

 

En un comunicat a través de Reuters, ha defensat la seua efectivitat contra els casos greus per l’activitat neutralitzadora dels anticossos, equivalent a la d’altres vacunes que han demostrat activitat contra els casos més greus, «especialment quan l’interval de dosificació s’optimitza a 8-12 setmanes».

 

Precisament, este dissabte Espanya va rebre les primeres 196.800 dosis de la vacuna d’AstraZeneca. D’eixa forma ho va confirmar el Ministeri de Sanitat del govern espanyol a través de Twitter, a on la seua ministra, Carolina Darias, va afegir que «seguixen avançant». Tal com va aprovar la Comissió de Salut Pública, les dosis es podran administrar a persones entre els 18 i els 55 anys, començant pels professionals i treballadors sanitaris en actiu no inclosos prèviament als grups 2 i 3. També es va fixar que entre la primera i la segona dosi d’uesta nova vacuna transcorren de deu a dotze setmanes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Injusa reforça la seua estructura financera i accelera el seu pla d’expansió internacional

Injusa reestructura el 70% del seu finançament a llarg termini després d'un acord amb diverses entitats bancàries i es prepara per a créixer en mercats internacionals i noves línies de negoci.

La compra de vivenda per estrangers cau a Espanya però es dispara en la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivenda per estrangers va baixar a Espanya en la segona mitat de 2025, però la Comunitat Valenciana va concentrar el 40% de les operacions de no residents, molt per davant de la resta de comunitats.

Sanitat ordena retirar un lot de la crema solar Grat SPF-50 per una substància prohibida

Sanitat ha ordenat el cessament de comercialització i la retirada del mercat d'un lot de la crema solar Grat SPF-50 després de detectar benzofenona, una substància prohibida en cosmètics, i demana als usuaris que no la utilitzen.

El PP acusa el PSPV d’indigència moral després de reobrir-se la causa del excomisionado de la dana

El PP aprofita la reobertura de la causa contra el excomisionado de la dana per falsificació de títol per a acusar el PSPV d'indigència moral i d'encadenar casos de suposat frau i corrupció en el seu entorn.

Els promotors de festivals a la Ciutat de les Arts exigixen una resposta immediata per a salvar la temporada

Els organitzadors dels festivals a la Ciutat de les Arts i les Ciències reclamen una reunió urgent amb les administracions per a evitar la paralització dels esdeveniments i un impacte econòmic estimat de 40 milions d'euros.

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts una sessió de control centrada en la seua gestió i en la immigració

Juanfran Pérez Llorca afrontarà la setmana vinent la seua quinta sessió de control en Les Corts, marcada per les crítiques de l'oposició a la seua gestió i per una pregunta de Vox sobre l'impacte econòmic de la immigració.

Alaquàs demana ser declarada zona de vivenda altament tensionada per a frenar l’escalada de preus

L'Ajuntament d'Alaquàs aprova una moció per a sol·licitar a la Generalitat la declaració de zona altament tensionada en vivenda i reclama més parc públic, control del lloguer i límits a l'especulació immobiliària.

La Guàrdia Civil intervé 193 quilos de tabac il·lícit i 50 paquets falsificats a Pontevedra

La Guàrdia Civil intervé 193 quilos de picada de tabac il·lícit i 50 paquets falsificats a Pontevedra després d'una investigació sobre enviaments de paqueteria vinculats a vendes per internet.