14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

AstraZeneca detalla quina és la protecció de la vacuna contra la variant sud-africana

 

La farmacèutica AstraZeneca ha assenyalat que la vacuna feta amb la Universitat d’Oxford protegix els infectats greus del Covid-19 amb la variant sud-africana, però la seua eficàcia és limitada en els casos lleus. L’empresa ha detallat que el seu fàrmac protegix contra els casos greus de Covid-19 després d’un assaig publicat al ‘Financial Times’, que posa damunt de la taula una «eficàcia limitada» contra els casos lleus de la variant.

 

En un comunicat a través de Reuters, ha defensat la seua efectivitat contra els casos greus per l’activitat neutralitzadora dels anticossos, equivalent a la d’altres vacunes que han demostrat activitat contra els casos més greus, «especialment quan l’interval de dosificació s’optimitza a 8-12 setmanes».

 

Precisament, este dissabte Espanya va rebre les primeres 196.800 dosis de la vacuna d’AstraZeneca. D’eixa forma ho va confirmar el Ministeri de Sanitat del govern espanyol a través de Twitter, a on la seua ministra, Carolina Darias, va afegir que «seguixen avançant». Tal com va aprovar la Comissió de Salut Pública, les dosis es podran administrar a persones entre els 18 i els 55 anys, començant pels professionals i treballadors sanitaris en actiu no inclosos prèviament als grups 2 i 3. També es va fixar que entre la primera i la segona dosi d’uesta nova vacuna transcorren de deu a dotze setmanes.

 

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.