AstraZeneca detalla quina és la protecció de la vacuna contra la variant sud-africana

 

La farmacèutica AstraZeneca ha assenyalat que la vacuna feta amb la Universitat d’Oxford protegix els infectats greus del Covid-19 amb la variant sud-africana, però la seua eficàcia és limitada en els casos lleus. L’empresa ha detallat que el seu fàrmac protegix contra els casos greus de Covid-19 després d’un assaig publicat al ‘Financial Times’, que posa damunt de la taula una «eficàcia limitada» contra els casos lleus de la variant.

 

En un comunicat a través de Reuters, ha defensat la seua efectivitat contra els casos greus per l’activitat neutralitzadora dels anticossos, equivalent a la d’altres vacunes que han demostrat activitat contra els casos més greus, «especialment quan l’interval de dosificació s’optimitza a 8-12 setmanes».

 

Precisament, este dissabte Espanya va rebre les primeres 196.800 dosis de la vacuna d’AstraZeneca. D’eixa forma ho va confirmar el Ministeri de Sanitat del govern espanyol a través de Twitter, a on la seua ministra, Carolina Darias, va afegir que «seguixen avançant». Tal com va aprovar la Comissió de Salut Pública, les dosis es podran administrar a persones entre els 18 i els 55 anys, començant pels professionals i treballadors sanitaris en actiu no inclosos prèviament als grups 2 i 3. També es va fixar que entre la primera i la segona dosi d’uesta nova vacuna transcorren de deu a dotze setmanes.

 

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.