AstraZeneca detalla quina és la protecció de la vacuna contra la variant sud-africana

 

La farmacèutica AstraZeneca ha assenyalat que la vacuna feta amb la Universitat d’Oxford protegix els infectats greus del Covid-19 amb la variant sud-africana, però la seua eficàcia és limitada en els casos lleus. L’empresa ha detallat que el seu fàrmac protegix contra els casos greus de Covid-19 després d’un assaig publicat al ‘Financial Times’, que posa damunt de la taula una «eficàcia limitada» contra els casos lleus de la variant.

 

En un comunicat a través de Reuters, ha defensat la seua efectivitat contra els casos greus per l’activitat neutralitzadora dels anticossos, equivalent a la d’altres vacunes que han demostrat activitat contra els casos més greus, «especialment quan l’interval de dosificació s’optimitza a 8-12 setmanes».

 

Precisament, este dissabte Espanya va rebre les primeres 196.800 dosis de la vacuna d’AstraZeneca. D’eixa forma ho va confirmar el Ministeri de Sanitat del govern espanyol a través de Twitter, a on la seua ministra, Carolina Darias, va afegir que «seguixen avançant». Tal com va aprovar la Comissió de Salut Pública, les dosis es podran administrar a persones entre els 18 i els 55 anys, començant pels professionals i treballadors sanitaris en actiu no inclosos prèviament als grups 2 i 3. També es va fixar que entre la primera i la segona dosi d’uesta nova vacuna transcorren de deu a dotze setmanes.

 

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.