L’atur a la Comunitat baixa un 2% al juny amb 8.732 aturats menys

La desocupació registrada a la Comunitat Valenciana este mes de juny ha baixat en 8.732 persones, el que suposa un 2,01% menys que al mes de maig, i la xifra de desocupats se situa en 426.533 persones.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Socials, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 30.263 persones, un descens del 6,63% respecte a juny de 2020.

A Espanya, el nombre d’aturats inscrits en recerca de feina va tornar a marcar un descens històric al juny, al disminuir en 166.911 persones, mentre que la Seguretat Social va guanyar 233.056 afiliats mitjans i supera els 19,5 milions.

Nomdedéu: «Des del final de la tercera onada la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l’atur»

 

El secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat avui les xifres d’atur registrat del mes de juny fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les que s’extreu que el nombre de persones inscrites a l’atur ha disminuït 8.732 persones (-2,01%) en la nostra Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, des de la fi de la tercera onada al febrer, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència clara de reducció de l’atur, especialment durant els últims mesos de maig i juny. «De fet, ha detallat, la reducció acumulada en termes anuals és d’un -6,63% superior a la mitjana de l’Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l’afiliació».

La Comunitat és a més la sisena autonomia amb una major reducció en termes absoluts.

«Vam començar a veure la llum a la fi del túnel, ha declarat el director de Laboratori» que, malgrat les bones dades, ha reclamat «prudència«, ja que l’impacte acumulat de la pandèmia sobre l’atur registrat és encara d’un + 17%. «És hora d’anar fent passos sobre segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible», ha afirmat.

Pel que fa als sectors econòmics, la millora de la situació ha arribat a tots a excepció de l’agricultura i ha destacat especialment la creació d’ocupació en el sector serveis (7.596 persones) que va reactivant-per la campanya d’estiu i per l’alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, la millora que s’ha produït este mes de juny s’ha concentrat sobretot a les comarques de Castelló (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han estat més modestes ( -0,76%).

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.