L’atur a la Comunitat baixa un 2% al juny amb 8.732 aturats menys

La desocupació registrada a la Comunitat Valenciana este mes de juny ha baixat en 8.732 persones, el que suposa un 2,01% menys que al mes de maig, i la xifra de desocupats se situa en 426.533 persones.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Socials, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 30.263 persones, un descens del 6,63% respecte a juny de 2020.

A Espanya, el nombre d’aturats inscrits en recerca de feina va tornar a marcar un descens històric al juny, al disminuir en 166.911 persones, mentre que la Seguretat Social va guanyar 233.056 afiliats mitjans i supera els 19,5 milions.

Nomdedéu: “Des del final de la tercera onada la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l’atur”

 

El secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat avui les xifres d’atur registrat del mes de juny fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les que s’extreu que el nombre de persones inscrites a l’atur ha disminuït 8.732 persones (-2,01%) en la nostra Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, des de la fi de la tercera onada al febrer, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència clara de reducció de l’atur, especialment durant els últims mesos de maig i juny. “De fet, ha detallat, la reducció acumulada en termes anuals és d’un -6,63% superior a la mitjana de l’Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l’afiliació”.

La Comunitat és a més la sisena autonomia amb una major reducció en termes absoluts.

“Vam començar a veure la llum a la fi del túnel, ha declarat el director de Laboratori” que, malgrat les bones dades, ha reclamat “prudència“, ja que l’impacte acumulat de la pandèmia sobre l’atur registrat és encara d’un + 17%. “És hora d’anar fent passos sobre segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible”, ha afirmat.

Pel que fa als sectors econòmics, la millora de la situació ha arribat a tots a excepció de l’agricultura i ha destacat especialment la creació d’ocupació en el sector serveis (7.596 persones) que va reactivant-per la campanya d’estiu i per l’alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, la millora que s’ha produït este mes de juny s’ha concentrat sobretot a les comarques de Castelló (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han estat més modestes ( -0,76%).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.