L’atur a la Comunitat baixa un 2% al juny amb 8.732 aturats menys

La desocupació registrada a la Comunitat Valenciana este mes de juny ha baixat en 8.732 persones, el que suposa un 2,01% menys que al mes de maig, i la xifra de desocupats se situa en 426.533 persones.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Socials, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 30.263 persones, un descens del 6,63% respecte a juny de 2020.

A Espanya, el nombre d’aturats inscrits en recerca de feina va tornar a marcar un descens històric al juny, al disminuir en 166.911 persones, mentre que la Seguretat Social va guanyar 233.056 afiliats mitjans i supera els 19,5 milions.

Nomdedéu: «Des del final de la tercera onada la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l’atur»

 

El secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat avui les xifres d’atur registrat del mes de juny fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les que s’extreu que el nombre de persones inscrites a l’atur ha disminuït 8.732 persones (-2,01%) en la nostra Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, des de la fi de la tercera onada al febrer, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència clara de reducció de l’atur, especialment durant els últims mesos de maig i juny. «De fet, ha detallat, la reducció acumulada en termes anuals és d’un -6,63% superior a la mitjana de l’Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l’afiliació».

La Comunitat és a més la sisena autonomia amb una major reducció en termes absoluts.

«Vam començar a veure la llum a la fi del túnel, ha declarat el director de Laboratori» que, malgrat les bones dades, ha reclamat «prudència«, ja que l’impacte acumulat de la pandèmia sobre l’atur registrat és encara d’un + 17%. «És hora d’anar fent passos sobre segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible», ha afirmat.

Pel que fa als sectors econòmics, la millora de la situació ha arribat a tots a excepció de l’agricultura i ha destacat especialment la creació d’ocupació en el sector serveis (7.596 persones) que va reactivant-per la campanya d’estiu i per l’alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, la millora que s’ha produït este mes de juny s’ha concentrat sobretot a les comarques de Castelló (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han estat més modestes ( -0,76%).

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU