L’atur a la Comunitat baixa un 2% al juny amb 8.732 aturats menys

La desocupació registrada a la Comunitat Valenciana este mes de juny ha baixat en 8.732 persones, el que suposa un 2,01% menys que al mes de maig, i la xifra de desocupats se situa en 426.533 persones.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Socials, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 30.263 persones, un descens del 6,63% respecte a juny de 2020.

A Espanya, el nombre d’aturats inscrits en recerca de feina va tornar a marcar un descens històric al juny, al disminuir en 166.911 persones, mentre que la Seguretat Social va guanyar 233.056 afiliats mitjans i supera els 19,5 milions.

Nomdedéu: “Des del final de la tercera onada la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l’atur”

 

El secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat avui les xifres d’atur registrat del mes de juny fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les que s’extreu que el nombre de persones inscrites a l’atur ha disminuït 8.732 persones (-2,01%) en la nostra Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, des de la fi de la tercera onada al febrer, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència clara de reducció de l’atur, especialment durant els últims mesos de maig i juny. “De fet, ha detallat, la reducció acumulada en termes anuals és d’un -6,63% superior a la mitjana de l’Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l’afiliació”.

La Comunitat és a més la sisena autonomia amb una major reducció en termes absoluts.

“Vam començar a veure la llum a la fi del túnel, ha declarat el director de Laboratori” que, malgrat les bones dades, ha reclamat “prudència“, ja que l’impacte acumulat de la pandèmia sobre l’atur registrat és encara d’un + 17%. “És hora d’anar fent passos sobre segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible”, ha afirmat.

Pel que fa als sectors econòmics, la millora de la situació ha arribat a tots a excepció de l’agricultura i ha destacat especialment la creació d’ocupació en el sector serveis (7.596 persones) que va reactivant-per la campanya d’estiu i per l’alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, la millora que s’ha produït este mes de juny s’ha concentrat sobretot a les comarques de Castelló (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han estat més modestes ( -0,76%).

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.