L’atur a la Comunitat baixa un 2% al juny amb 8.732 aturats menys

La desocupació registrada a la Comunitat Valenciana este mes de juny ha baixat en 8.732 persones, el que suposa un 2,01% menys que al mes de maig, i la xifra de desocupats se situa en 426.533 persones.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Socials, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 30.263 persones, un descens del 6,63% respecte a juny de 2020.

A Espanya, el nombre d’aturats inscrits en recerca de feina va tornar a marcar un descens històric al juny, al disminuir en 166.911 persones, mentre que la Seguretat Social va guanyar 233.056 afiliats mitjans i supera els 19,5 milions.

Nomdedéu: «Des del final de la tercera onada la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l’atur»

 

El secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat avui les xifres d’atur registrat del mes de juny fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les que s’extreu que el nombre de persones inscrites a l’atur ha disminuït 8.732 persones (-2,01%) en la nostra Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, des de la fi de la tercera onada al febrer, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència clara de reducció de l’atur, especialment durant els últims mesos de maig i juny. «De fet, ha detallat, la reducció acumulada en termes anuals és d’un -6,63% superior a la mitjana de l’Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l’afiliació».

La Comunitat és a més la sisena autonomia amb una major reducció en termes absoluts.

«Vam començar a veure la llum a la fi del túnel, ha declarat el director de Laboratori» que, malgrat les bones dades, ha reclamat «prudència«, ja que l’impacte acumulat de la pandèmia sobre l’atur registrat és encara d’un + 17%. «És hora d’anar fent passos sobre segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible», ha afirmat.

Pel que fa als sectors econòmics, la millora de la situació ha arribat a tots a excepció de l’agricultura i ha destacat especialment la creació d’ocupació en el sector serveis (7.596 persones) que va reactivant-per la campanya d’estiu i per l’alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, la millora que s’ha produït este mes de juny s’ha concentrat sobretot a les comarques de Castelló (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han estat més modestes ( -0,76%).

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.