8.2 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’atur a la Comunitat Valenciana suma 398 persones i queda fora de les baixades de 14 comunitats

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Així, este descens en la desocupació, fa que l’atur registrat baixe en estes catorze comunitats autònomes, les caigudes més significatives corresponen a Galícia (9941), Catalunya (8.715) i País Basc (3039).

A l’altre extrem de la llista, l’atur augmenta en Canàries (1.873 persones), i es manté “pràcticament estable” a Comunitat Valenciana (389 persones) i Cantàbria (34 persones inscrites més).

 

 

Sectors que han creat ocupació

 

Pel que fa als sectors que en termes estatals han permés la reducció de persones aturades en este últim mes, la construcció i el sector serveis són els que més s’han recuperat.

Així encara que l’atur baixa en tots els sectors econòmics, és especialment en el sector serveis on més    s’acusen les dades, una tendència recurrent en els últims mesos.

De fet, respecte a març, presenta les següents variacions: en Serveis descendeix en 32.192 persones (-1,16%), a Indústria baixa en 5.127 (-1,64%), en Construcció baixa en 3.947 (-1,30% ) i en Agricultura descendeix en 2.622 persones (-1,35%).

Amb tot, el nombre de persones aturades registrades a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a l’acabar el mes d’abril, ha baixat en 39.012 persones en relació amb el mes anterior. En valors relatius, el descens de l’atur ha estat d’un -0,99%. És el segon mes consecutiu en què baixa el nombre de persones aturades.

Últimes notícies

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.