L’atur a la Comunitat Valenciana suma 398 persones i queda fora de les baixades de 14 comunitats

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Així, este descens en la desocupació, fa que l’atur registrat baixe en estes catorze comunitats autònomes, les caigudes més significatives corresponen a Galícia (9941), Catalunya (8.715) i País Basc (3039).

A l’altre extrem de la llista, l’atur augmenta en Canàries (1.873 persones), i es manté «pràcticament estable» a Comunitat Valenciana (389 persones) i Cantàbria (34 persones inscrites més).

 

 

Sectors que han creat ocupació

 

Pel que fa als sectors que en termes estatals han permés la reducció de persones aturades en este últim mes, la construcció i el sector serveis són els que més s’han recuperat.

Així encara que l’atur baixa en tots els sectors econòmics, és especialment en el sector serveis on més    s’acusen les dades, una tendència recurrent en els últims mesos.

De fet, respecte a març, presenta les següents variacions: en Serveis descendeix en 32.192 persones (-1,16%), a Indústria baixa en 5.127 (-1,64%), en Construcció baixa en 3.947 (-1,30% ) i en Agricultura descendeix en 2.622 persones (-1,35%).

Amb tot, el nombre de persones aturades registrades a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a l’acabar el mes d’abril, ha baixat en 39.012 persones en relació amb el mes anterior. En valors relatius, el descens de l’atur ha estat d’un -0,99%. És el segon mes consecutiu en què baixa el nombre de persones aturades.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU