L’atur a la Comunitat Valenciana suma 398 persones i queda fora de les baixades de 14 comunitats

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Així, este descens en la desocupació, fa que l’atur registrat baixe en estes catorze comunitats autònomes, les caigudes més significatives corresponen a Galícia (9941), Catalunya (8.715) i País Basc (3039).

A l’altre extrem de la llista, l’atur augmenta en Canàries (1.873 persones), i es manté «pràcticament estable» a Comunitat Valenciana (389 persones) i Cantàbria (34 persones inscrites més).

 

 

Sectors que han creat ocupació

 

Pel que fa als sectors que en termes estatals han permés la reducció de persones aturades en este últim mes, la construcció i el sector serveis són els que més s’han recuperat.

Així encara que l’atur baixa en tots els sectors econòmics, és especialment en el sector serveis on més    s’acusen les dades, una tendència recurrent en els últims mesos.

De fet, respecte a març, presenta les següents variacions: en Serveis descendeix en 32.192 persones (-1,16%), a Indústria baixa en 5.127 (-1,64%), en Construcció baixa en 3.947 (-1,30% ) i en Agricultura descendeix en 2.622 persones (-1,35%).

Amb tot, el nombre de persones aturades registrades a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a l’acabar el mes d’abril, ha baixat en 39.012 persones en relació amb el mes anterior. En valors relatius, el descens de l’atur ha estat d’un -0,99%. És el segon mes consecutiu en què baixa el nombre de persones aturades.

Últimes notícies

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.