L’atur a la Comunitat Valenciana suma 398 persones i queda fora de les baixades de 14 comunitats

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Així, este descens en la desocupació, fa que l’atur registrat baixe en estes catorze comunitats autònomes, les caigudes més significatives corresponen a Galícia (9941), Catalunya (8.715) i País Basc (3039).

A l’altre extrem de la llista, l’atur augmenta en Canàries (1.873 persones), i es manté “pràcticament estable” a Comunitat Valenciana (389 persones) i Cantàbria (34 persones inscrites més).

 

 

Sectors que han creat ocupació

 

Pel que fa als sectors que en termes estatals han permés la reducció de persones aturades en este últim mes, la construcció i el sector serveis són els que més s’han recuperat.

Així encara que l’atur baixa en tots els sectors econòmics, és especialment en el sector serveis on més    s’acusen les dades, una tendència recurrent en els últims mesos.

De fet, respecte a març, presenta les següents variacions: en Serveis descendeix en 32.192 persones (-1,16%), a Indústria baixa en 5.127 (-1,64%), en Construcció baixa en 3.947 (-1,30% ) i en Agricultura descendeix en 2.622 persones (-1,35%).

Amb tot, el nombre de persones aturades registrades a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a l’acabar el mes d’abril, ha baixat en 39.012 persones en relació amb el mes anterior. En valors relatius, el descens de l’atur ha estat d’un -0,99%. És el segon mes consecutiu en què baixa el nombre de persones aturades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.