L’atur a la Comunitat Valenciana suma 398 persones i queda fora de les baixades de 14 comunitats

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Així, este descens en la desocupació, fa que l’atur registrat baixe en estes catorze comunitats autònomes, les caigudes més significatives corresponen a Galícia (9941), Catalunya (8.715) i País Basc (3039).

A l’altre extrem de la llista, l’atur augmenta en Canàries (1.873 persones), i es manté «pràcticament estable» a Comunitat Valenciana (389 persones) i Cantàbria (34 persones inscrites més).

 

 

Sectors que han creat ocupació

 

Pel que fa als sectors que en termes estatals han permés la reducció de persones aturades en este últim mes, la construcció i el sector serveis són els que més s’han recuperat.

Així encara que l’atur baixa en tots els sectors econòmics, és especialment en el sector serveis on més    s’acusen les dades, una tendència recurrent en els últims mesos.

De fet, respecte a març, presenta les següents variacions: en Serveis descendeix en 32.192 persones (-1,16%), a Indústria baixa en 5.127 (-1,64%), en Construcció baixa en 3.947 (-1,30% ) i en Agricultura descendeix en 2.622 persones (-1,35%).

Amb tot, el nombre de persones aturades registrades a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a l’acabar el mes d’abril, ha baixat en 39.012 persones en relació amb el mes anterior. En valors relatius, el descens de l’atur ha estat d’un -0,99%. És el segon mes consecutiu en què baixa el nombre de persones aturades.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.