Augmenta el consum d’un producte tòxic venut com a solució contra el coronavirus

 

L’Institut Nacional de Toxicologia del Ministeri de Justícia ha alertat este dilluns de l’increment del consum d’un producte anomenat ‘Solución Mineral Milagrosa’, que és en realitat una solució tòxica que és nociva per la salut humana. Davant de la situació actual de la pandèmia del coronavirus, dia rere dia apareixen hipotètics productes que asseguren poder combatre el virus. Cal anar molt en compte perquè consumir una d’estes solucions pot costar molt clar.

 

Concretament, el MMS, sigla de ‘suplement mineral miraculós’ en anglès, és un derivat del lleixiu nociu per a la salut humana comercialitzat com a desinfectant. El Servici d’Informació Toxicològica (SIT) de l’institut avisa que entre abril i juliol han rebut fins a 26 cridades telefòniques amb relació el consum d’este compost químic.

 

 

Això representa un augment de les consultes durant este període de temps si es té en compte que durant tot l’any 2019 només es van fer 8 consultes per intoxicacions. D’esta forma, enguany s’ha sol·licitat informació el triple de voltes. Per este motiu, l’Institut Nacional de Toxicologia recorda que la solució no és apta per al consum humà pels efectes adversos que produix: és irritant per ingesta, inhalació o contacte amb les mucoses o la pell.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.