Augmenta el consum d’un producte tòxic venut com a solució contra el coronavirus

 

L’Institut Nacional de Toxicologia del Ministeri de Justícia ha alertat este dilluns de l’increment del consum d’un producte anomenat ‘Solución Mineral Milagrosa’, que és en realitat una solució tòxica que és nociva per la salut humana. Davant de la situació actual de la pandèmia del coronavirus, dia rere dia apareixen hipotètics productes que asseguren poder combatre el virus. Cal anar molt en compte perquè consumir una d’estes solucions pot costar molt clar.

 

Concretament, el MMS, sigla de ‘suplement mineral miraculós’ en anglès, és un derivat del lleixiu nociu per a la salut humana comercialitzat com a desinfectant. El Servici d’Informació Toxicològica (SIT) de l’institut avisa que entre abril i juliol han rebut fins a 26 cridades telefòniques amb relació el consum d’este compost químic.

 

 

Això representa un augment de les consultes durant este període de temps si es té en compte que durant tot l’any 2019 només es van fer 8 consultes per intoxicacions. D’esta forma, enguany s’ha sol·licitat informació el triple de voltes. Per este motiu, l’Institut Nacional de Toxicologia recorda que la solució no és apta per al consum humà pels efectes adversos que produix: és irritant per ingesta, inhalació o contacte amb les mucoses o la pell.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.