17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Augmenta el consum d’un producte tòxic venut com a solució contra el coronavirus

 

L’Institut Nacional de Toxicologia del Ministeri de Justícia ha alertat este dilluns de l’increment del consum d’un producte anomenat ‘Solución Mineral Milagrosa’, que és en realitat una solució tòxica que és nociva per la salut humana. Davant de la situació actual de la pandèmia del coronavirus, dia rere dia apareixen hipotètics productes que asseguren poder combatre el virus. Cal anar molt en compte perquè consumir una d’estes solucions pot costar molt clar.

 

Concretament, el MMS, sigla de ‘suplement mineral miraculós’ en anglès, és un derivat del lleixiu nociu per a la salut humana comercialitzat com a desinfectant. El Servici d’Informació Toxicològica (SIT) de l’institut avisa que entre abril i juliol han rebut fins a 26 cridades telefòniques amb relació el consum d’este compost químic.

 

 

Això representa un augment de les consultes durant este període de temps si es té en compte que durant tot l’any 2019 només es van fer 8 consultes per intoxicacions. D’esta forma, enguany s’ha sol·licitat informació el triple de voltes. Per este motiu, l’Institut Nacional de Toxicologia recorda que la solució no és apta per al consum humà pels efectes adversos que produix: és irritant per ingesta, inhalació o contacte amb les mucoses o la pell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.