Augmenta el consum d’un producte tòxic venut com a solució contra el coronavirus

 

L’Institut Nacional de Toxicologia del Ministeri de Justícia ha alertat este dilluns de l’increment del consum d’un producte anomenat ‘Solución Mineral Milagrosa’, que és en realitat una solució tòxica que és nociva per la salut humana. Davant de la situació actual de la pandèmia del coronavirus, dia rere dia apareixen hipotètics productes que asseguren poder combatre el virus. Cal anar molt en compte perquè consumir una d’estes solucions pot costar molt clar.

 

Concretament, el MMS, sigla de ‘suplement mineral miraculós’ en anglès, és un derivat del lleixiu nociu per a la salut humana comercialitzat com a desinfectant. El Servici d’Informació Toxicològica (SIT) de l’institut avisa que entre abril i juliol han rebut fins a 26 cridades telefòniques amb relació el consum d’este compost químic.

 

 

Això representa un augment de les consultes durant este període de temps si es té en compte que durant tot l’any 2019 només es van fer 8 consultes per intoxicacions. D’esta forma, enguany s’ha sol·licitat informació el triple de voltes. Per este motiu, l’Institut Nacional de Toxicologia recorda que la solució no és apta per al consum humà pels efectes adversos que produix: és irritant per ingesta, inhalació o contacte amb les mucoses o la pell.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.