Es multipliquen els casos de la variant britànica del Covid-19 en Espanya

 

La nova variant del Covid-19 descoberta al Regne Unit s’ha estès ja a molts països de tot el món, entre ells Espanya. Des del 14 de desembre, quan es va notificar la seua existència al país britànic, molts països han anunciat que també han detectat esta variant, batejada com B.1.1.7.

 

En Espanya es va detectar primer a la Comunitat de Madrid, el passat 26 de desembre, amb cinc casos i varis més en estudi. Dos setmanes després, la nova variant ja es troba en vuit comunitats diferents i sumen almenys 50 casos confirmats, amb desenes més en estudi.

 

Les dos regions amb més casos confirmats són Andalusia i Madrid. A la Comunitat presidida per Isabel Díaz Ayuso es culpen estos casos a què Madrid siga un dels centres neuràlgics del trànsit de passatgers de tota Europa, i la porta d’entrada de molts turistes i visitants europeus al nostre país.

 

Explosió de casos en Gibraltar

En Andalusia, per contrari, l’augment de casos d’esta variant es deu probablement a l’explosió de casos que s’ha produït en Gibraltar en les darreres setmanes i que ha obligat al ministre principal de la regió a decretar un confinament.

 

En el cas andalús, el conseller de Sanitat, Jesús Aguirre, va explicar que els casos confirmats provenen del Regne Unit o són contactes estrets que van estar amb ells ací. D’esta manera, ja existix transmissió comunitària de la variant.

 

La resta de casos confirmats s’han detectat al País Basc (6), la Comunitat Valenciana (5), Cantàbria (4), Astúries, Extremadura, les Illes Canàries, tot i que a les illes i la comunitat extremenya encara no estan confirmats, Galícia (1) i Catalunya (1).

 

En uns quants casos detectats, les persones que van mostrar símptomes i van acabar donant positius per la nova variant van pujar a l’avió, procedents del Regne Unit, amb una prova PCR, un fet que demostra la falsa seguretat de tenir una PCR negativa i relaxar les mesures sanitàries. Això provoca que les persones es puguen contagiar després d’haver rebut el resultat i pensant que són negatives.

 

Una variant més contagiosa però no més letal

Després del descobriment d’esta nova variant, les autoritats britàniques es van afanyar a explicar que no hi havia més perill d’emmalaltir o morir per la malaltia, perquè de moment s’ha demostrat una letalitat similar a la de les variants que ens han afectat prèviament, però que la gran diferència entre esta nova variant i les anteriors és que l’actual té una major capacitat de transmissió.

 

Concretament, segons un estudi per la revista ‘Science Alert’, la variant B.1.1.7. és un 70% més contagiosa que les anteriors. Mentres que fins ara, una persona contagiada podia infectar al 10% de les persones que van estar en contacte amb ella, amb la nova variant este percentatge puja fins al 15%.

 

Per este motiu, les autoritats demanen garantir el compliment, encara més, de les mesures sanitàries imposades en quasi tot el món per aturar el virus, especialment la distància de seguretat i la reducció de la interacció social.

 

Nova variant del virus

L’epidemiòleg José Luis Hoyos va alertar a La Sexta que esta nova variant «ja està estesa i s’estendrà més», un fet que pot portar a més països i zones a decretar confinaments com el del Regne Unit, que ha tornat al confinament dur del passat mes de març fins el 15 de febrer.

 

El país fa dies que notifica més de 50.000 casos diaris -en els últims 2 dies s’han superat els 60.000 casos en 24 hores- i en poques setmanes s’ha tornat a convertir en el país europeu amb més casos, superant a França.

 

Això sí, els experts rebutgen que es tracte d’una nova soca, com s’ha anat dient en les darreres setmanes. Segons Ana Fernández-Sesma, una investigadora espanyola i catedràtica de microbiologia que fa 30 anys que treballa als Estats Units, un nou cep implicaria un canvi molt substancial del virus, com que afectaria altres òrgans o que no siga capaç de ser detectat en les proves actuals. Un fet que canviaria radicalment la gestió de la pandèmia.

 

Ella preferix parlar de nova variant, un terme important al camp de la ciència per esta classe de casos perquè impliquen canvis més petits al virus, com este cas la seua capacitat de transmissió. Per Fernández-Sesma, «sempre hi haurà» variants i s’ha d’estar en constant observació per detectar-les, però de moment no es pot parlar d’un nou cep.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.