Es multipliquen els casos de la variant britànica del Covid-19 en Espanya

 

La nova variant del Covid-19 descoberta al Regne Unit s’ha estès ja a molts països de tot el món, entre ells Espanya. Des del 14 de desembre, quan es va notificar la seua existència al país britànic, molts països han anunciat que també han detectat esta variant, batejada com B.1.1.7.

 

En Espanya es va detectar primer a la Comunitat de Madrid, el passat 26 de desembre, amb cinc casos i varis més en estudi. Dos setmanes després, la nova variant ja es troba en vuit comunitats diferents i sumen almenys 50 casos confirmats, amb desenes més en estudi.

 

Les dos regions amb més casos confirmats són Andalusia i Madrid. A la Comunitat presidida per Isabel Díaz Ayuso es culpen estos casos a què Madrid siga un dels centres neuràlgics del trànsit de passatgers de tota Europa, i la porta d’entrada de molts turistes i visitants europeus al nostre país.

 

Explosió de casos en Gibraltar

En Andalusia, per contrari, l’augment de casos d’esta variant es deu probablement a l’explosió de casos que s’ha produït en Gibraltar en les darreres setmanes i que ha obligat al ministre principal de la regió a decretar un confinament.

 

En el cas andalús, el conseller de Sanitat, Jesús Aguirre, va explicar que els casos confirmats provenen del Regne Unit o són contactes estrets que van estar amb ells ací. D’esta manera, ja existix transmissió comunitària de la variant.

 

La resta de casos confirmats s’han detectat al País Basc (6), la Comunitat Valenciana (5), Cantàbria (4), Astúries, Extremadura, les Illes Canàries, tot i que a les illes i la comunitat extremenya encara no estan confirmats, Galícia (1) i Catalunya (1).

 

En uns quants casos detectats, les persones que van mostrar símptomes i van acabar donant positius per la nova variant van pujar a l’avió, procedents del Regne Unit, amb una prova PCR, un fet que demostra la falsa seguretat de tenir una PCR negativa i relaxar les mesures sanitàries. Això provoca que les persones es puguen contagiar després d’haver rebut el resultat i pensant que són negatives.

 

Una variant més contagiosa però no més letal

Després del descobriment d’esta nova variant, les autoritats britàniques es van afanyar a explicar que no hi havia més perill d’emmalaltir o morir per la malaltia, perquè de moment s’ha demostrat una letalitat similar a la de les variants que ens han afectat prèviament, però que la gran diferència entre esta nova variant i les anteriors és que l’actual té una major capacitat de transmissió.

 

Concretament, segons un estudi per la revista ‘Science Alert’, la variant B.1.1.7. és un 70% més contagiosa que les anteriors. Mentres que fins ara, una persona contagiada podia infectar al 10% de les persones que van estar en contacte amb ella, amb la nova variant este percentatge puja fins al 15%.

 

Per este motiu, les autoritats demanen garantir el compliment, encara més, de les mesures sanitàries imposades en quasi tot el món per aturar el virus, especialment la distància de seguretat i la reducció de la interacció social.

 

Nova variant del virus

L’epidemiòleg José Luis Hoyos va alertar a La Sexta que esta nova variant «ja està estesa i s’estendrà més», un fet que pot portar a més països i zones a decretar confinaments com el del Regne Unit, que ha tornat al confinament dur del passat mes de març fins el 15 de febrer.

 

El país fa dies que notifica més de 50.000 casos diaris -en els últims 2 dies s’han superat els 60.000 casos en 24 hores- i en poques setmanes s’ha tornat a convertir en el país europeu amb més casos, superant a França.

 

Això sí, els experts rebutgen que es tracte d’una nova soca, com s’ha anat dient en les darreres setmanes. Segons Ana Fernández-Sesma, una investigadora espanyola i catedràtica de microbiologia que fa 30 anys que treballa als Estats Units, un nou cep implicaria un canvi molt substancial del virus, com que afectaria altres òrgans o que no siga capaç de ser detectat en les proves actuals. Un fet que canviaria radicalment la gestió de la pandèmia.

 

Ella preferix parlar de nova variant, un terme important al camp de la ciència per esta classe de casos perquè impliquen canvis més petits al virus, com este cas la seua capacitat de transmissió. Per Fernández-Sesma, «sempre hi haurà» variants i s’ha d’estar en constant observació per detectar-les, però de moment no es pot parlar d’un nou cep.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.