La Generalitat reforçarà el control policial este cap de setmana en els accessos de les ciutats confinades

 

La Generalitat reforçarà este cap de setmana els controls policials en els accessos i zones públiques de les 16 ciutats tancades perimetralment del territori valencià dins de les restriccions vigents per a contindre l’expansió del coronavirus.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dijous la reunió de coordinació del dispositiu especial que es posarà en marxa a partir d’este divendres, 29 de gener, per a tancar els termes municipals de València, Alacant, Castelló de la Plana, Elx, Gandia, Alcoi, Benidorm, Orihuela, Paterna, Elda, Petrer, Sagunt, Torrent, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i Vila-real.

 

En la trobada han participat alcaldes de les localitats en les que s’ha establit la limitació de mobilitat, edils de Seguretat, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i els comandaments del Cos de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Unitat Adscrita.

 

Més de 2 milions de valencians confinats

Al final de la reunió, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que ve un cap de setmana complex perquè les mesures recollides en el decret del president «suposen la restricció de mobilitat per a més de 2,5 milions de valencians» i, per tant, «hi haurà un gran desplegament per part de les policies locals, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita i Protecció Civil» per a dur-ho a terme.

 

En este sentit, la responsable d’Interior del Consell ha recordat també que totes estes mesures que s’han adoptat pretenen salvar vides, al mateix temps que ha agraït a tots els ajuntaments afectats «la seua implicació i la labor que estan fent en eixa crida a la població al fet que quede a casa». Per això, ha afegit, «és necessària la corresponsabilitat, donada la situació que estem vivint, perquè només des d’eixa mirada serem capaços de tirar avant».

 

Bravo també ha detallat que el desplegament policial es durà a terme en els accessos a les 16 ciutats confinades, en les seues estacions de trens i autobusos, els seus llocs d’oci, a les platges i els centres comercials, així com en zones de gran afluència de públic.

 

«Sancionar als insolidaris»

A demés, la consellera ha recordat que seguix en vigor el Decret llei del 25 de juliol sobre el règim sancionador de l’incompliment de les mesures contra el Covid-19, així com el que s’establix per la Llei de Seguretat Ciutadana per a denunciar i sancionar els comportaments incívics i insolidaris dels qui no respecten les mesures adoptades per a frenar la corba de contagis.

 

En este sentit, la consellera també ha apel·lat a la comprensió de la ciutadania davant les molèsties i, sobretot, les retencions que poden produir-se a causa dels controls, i ha insistit que la millor opció continua sent quedar-se a casa.

 

No obstant això, Gabriela Bravo ha recordat que, a pesar de la capacitat sancionadora dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat que es desplegaran este cap de setmana, es prevaldrà la informació i la pedagogia.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.