Els autobusos d’EMT València circularan amb les finestres obertes per a garantir la correcta ventilació

 

Els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València circularan amb les finestretes obertes amb l’objectiu de garantir la correcta ventilació dels vehicles.

 

Segons fonts de l’empresa pública de transport, actualment, ja hi ha cartells en els autobusos en els que se sol·licita als passatgers que no manipulen les finestres. Es tracta d’una mesura que se suma a les altres moltes que s’han implantat estos mesos per a garantir la seguretat dels treballadors i usuaris enfront del Covid-19.

 

Per part seua, el portaveu de Ciutadans (Cs) en l’Ajuntament de València, Fernando Giner, ha exigit a l’alcalde, Joan Ribó, durant la Junta de Portaveus Extraordinària celebrada este divendres, garantir les mesures de seguretat en les parades i els autobusos de l’EMT, coincidint amb la posada en marxa, per part del Consell, de noves restriccions per a comerç i hostaleria.

 

Mesura insuficient

«Mentres el Consell anuncia noves mesures, el transport públic continua fent les coses sense cap classe de distanciament social, ni de restricció en València», ha denunciat Giner, qui ha detallat que durant la junta ha preguntat a l’alcalde per «les mesures que ha pres l’EMT a la ciutat per a prevenir el problema dels contagis en el transport públic».

 

«L’alcalde ens ha contat que han decidit que els autobusos circulen amb les finestres obertes, una mesura que no ens pareix malament, però que considerem totalment insuficients», ha afegit.

 

Encara no s’ha arreglat el problema de les mampares dels conductors, li hem demanat que en les parades es marquen línies grogues, com hi ha en comerços i hostaleria, per a garantir el distanciament social i que augmente la freqüència en les hores punta perquè els usuaris no hagen d’anar junts dins de l’autobús», ha conclòs Giner en un comunicat.

Últimes notícies

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.