15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar»

Accident entre un camió i un patinet en l'Avinguda del Port de València

Imatge de l’Avinguda del Port de València | Wikipedia

 

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar». D’esta manera ho ha anunciat este dimarts la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez: «L’avinguda del Port de València no serà una avinguda preferent per al vehicle privat, sinó que es convertirà en un gran passeig cap a la mar».

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, Gómez ha destacat que «per fi València comptarà amb un gran passeig cap a les nostres platges, sense destruir cap barri». Una actuació de recuperació d’espai públic que se suma a les de la plaça de l’Ajuntament, l’avinguda de Pérez Galdós, l’avinguda de Giorgeta i la plaça de Sant Agustí i que s’emmarca en un Pla de Conversió en zona de vianants que s’està treballant.

 

Gómez ha explicat que, «des d’Urbanisme, recuperarem espai públic de l’avinguda del Port, una avinguda que actualment compta amb 4 carrils de trànsit privat i un carril bus». D’esta manera, ha manifestat, «volem recuperar una part important d’eixe espai ampliant voreres, per a que puguen disfrutar d’eixe passeig els nostres veïns i veïnes». 

 

«Amb esta nova actuació avancem en esta línia de recuperació d’espai públic», ha assegurat Gómez, qui ha afirmat que «caminem cap a una ciutat més amable i verda i això implica recuperar el nostre espai públic i, si abans de la COVID-19 recuperar espai públic era important, ara és imprescindible en la ciutat que ve».

 

«Estes intervencions s’estendran a més zones de la ciutat»

«Volem estendre estes intervencions a més zones de la ciutat i estem treballant en un Pla d’Ampliació d’espai públic de la ciutat, per a que gran part dels carrers de València puguen ser disfrutats amb garanties de seguretat per la ciutadania», ha avançat Gómez. «Ja ho anunciem per a Pérez Galdós, Giorgeta i la plaça Sant Agustí, i el següent pas el volem donar en l’avinguda del Port, per a que no siga només una gran avinguda cap al port, sinó un gran passeig cap a la mar», ha afegit.

 

Cal recordar que en el cas de Pérez Galdós i de Giorgeta, s’eliminarà un carril de circulació per sentit per a ampliar les voreres, que passaran de dos metres a una amplitud d’uns quatre metres. A demés, el carril bus tindrà un ample de 4,20 metres i serà compartit amb un carril bici unidireccional en cada sentit. I en el cas de Sant Agustí, s’eliminarà la dàrsena central, actualment en desús, per a guanyar un gran espai per als vianants i convertir-la en una vertadera plaça.

Últimes notícies

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.