L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar»

Accident entre un camió i un patinet en l'Avinguda del Port de València

Imatge de l’Avinguda del Port de València | Wikipedia

 

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar». D’esta manera ho ha anunciat este dimarts la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez: «L’avinguda del Port de València no serà una avinguda preferent per al vehicle privat, sinó que es convertirà en un gran passeig cap a la mar».

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, Gómez ha destacat que «per fi València comptarà amb un gran passeig cap a les nostres platges, sense destruir cap barri». Una actuació de recuperació d’espai públic que se suma a les de la plaça de l’Ajuntament, l’avinguda de Pérez Galdós, l’avinguda de Giorgeta i la plaça de Sant Agustí i que s’emmarca en un Pla de Conversió en zona de vianants que s’està treballant.

 

Gómez ha explicat que, «des d’Urbanisme, recuperarem espai públic de l’avinguda del Port, una avinguda que actualment compta amb 4 carrils de trànsit privat i un carril bus». D’esta manera, ha manifestat, «volem recuperar una part important d’eixe espai ampliant voreres, per a que puguen disfrutar d’eixe passeig els nostres veïns i veïnes». 

 

«Amb esta nova actuació avancem en esta línia de recuperació d’espai públic», ha assegurat Gómez, qui ha afirmat que «caminem cap a una ciutat més amable i verda i això implica recuperar el nostre espai públic i, si abans de la COVID-19 recuperar espai públic era important, ara és imprescindible en la ciutat que ve».

 

«Estes intervencions s’estendran a més zones de la ciutat»

«Volem estendre estes intervencions a més zones de la ciutat i estem treballant en un Pla d’Ampliació d’espai públic de la ciutat, per a que gran part dels carrers de València puguen ser disfrutats amb garanties de seguretat per la ciutadania», ha avançat Gómez. «Ja ho anunciem per a Pérez Galdós, Giorgeta i la plaça Sant Agustí, i el següent pas el volem donar en l’avinguda del Port, per a que no siga només una gran avinguda cap al port, sinó un gran passeig cap a la mar», ha afegit.

 

Cal recordar que en el cas de Pérez Galdós i de Giorgeta, s’eliminarà un carril de circulació per sentit per a ampliar les voreres, que passaran de dos metres a una amplitud d’uns quatre metres. A demés, el carril bus tindrà un ample de 4,20 metres i serà compartit amb un carril bici unidireccional en cada sentit. I en el cas de Sant Agustí, s’eliminarà la dàrsena central, actualment en desús, per a guanyar un gran espai per als vianants i convertir-la en una vertadera plaça.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.