L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar»

Accident entre un camió i un patinet en l'Avinguda del Port de València

Imatge de l’Avinguda del Port de València | Wikipedia

 

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar». D’esta manera ho ha anunciat este dimarts la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez: «L’avinguda del Port de València no serà una avinguda preferent per al vehicle privat, sinó que es convertirà en un gran passeig cap a la mar».

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, Gómez ha destacat que «per fi València comptarà amb un gran passeig cap a les nostres platges, sense destruir cap barri». Una actuació de recuperació d’espai públic que se suma a les de la plaça de l’Ajuntament, l’avinguda de Pérez Galdós, l’avinguda de Giorgeta i la plaça de Sant Agustí i que s’emmarca en un Pla de Conversió en zona de vianants que s’està treballant.

 

Gómez ha explicat que, «des d’Urbanisme, recuperarem espai públic de l’avinguda del Port, una avinguda que actualment compta amb 4 carrils de trànsit privat i un carril bus». D’esta manera, ha manifestat, «volem recuperar una part important d’eixe espai ampliant voreres, per a que puguen disfrutar d’eixe passeig els nostres veïns i veïnes». 

 

«Amb esta nova actuació avancem en esta línia de recuperació d’espai públic», ha assegurat Gómez, qui ha afirmat que «caminem cap a una ciutat més amable i verda i això implica recuperar el nostre espai públic i, si abans de la COVID-19 recuperar espai públic era important, ara és imprescindible en la ciutat que ve».

 

«Estes intervencions s’estendran a més zones de la ciutat»

«Volem estendre estes intervencions a més zones de la ciutat i estem treballant en un Pla d’Ampliació d’espai públic de la ciutat, per a que gran part dels carrers de València puguen ser disfrutats amb garanties de seguretat per la ciutadania», ha avançat Gómez. «Ja ho anunciem per a Pérez Galdós, Giorgeta i la plaça Sant Agustí, i el següent pas el volem donar en l’avinguda del Port, per a que no siga només una gran avinguda cap al port, sinó un gran passeig cap a la mar», ha afegit.

 

Cal recordar que en el cas de Pérez Galdós i de Giorgeta, s’eliminarà un carril de circulació per sentit per a ampliar les voreres, que passaran de dos metres a una amplitud d’uns quatre metres. A demés, el carril bus tindrà un ample de 4,20 metres i serà compartit amb un carril bici unidireccional en cada sentit. I en el cas de Sant Agustí, s’eliminarà la dàrsena central, actualment en desús, per a guanyar un gran espai per als vianants i convertir-la en una vertadera plaça.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.