L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar»

Accident entre un camió i un patinet en l'Avinguda del Port de València

Imatge de l’Avinguda del Port de València | Wikipedia

 

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar». D’esta manera ho ha anunciat este dimarts la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez: «L’avinguda del Port de València no serà una avinguda preferent per al vehicle privat, sinó que es convertirà en un gran passeig cap a la mar».

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, Gómez ha destacat que «per fi València comptarà amb un gran passeig cap a les nostres platges, sense destruir cap barri». Una actuació de recuperació d’espai públic que se suma a les de la plaça de l’Ajuntament, l’avinguda de Pérez Galdós, l’avinguda de Giorgeta i la plaça de Sant Agustí i que s’emmarca en un Pla de Conversió en zona de vianants que s’està treballant.

 

Gómez ha explicat que, «des d’Urbanisme, recuperarem espai públic de l’avinguda del Port, una avinguda que actualment compta amb 4 carrils de trànsit privat i un carril bus». D’esta manera, ha manifestat, «volem recuperar una part important d’eixe espai ampliant voreres, per a que puguen disfrutar d’eixe passeig els nostres veïns i veïnes». 

 

«Amb esta nova actuació avancem en esta línia de recuperació d’espai públic», ha assegurat Gómez, qui ha afirmat que «caminem cap a una ciutat més amable i verda i això implica recuperar el nostre espai públic i, si abans de la COVID-19 recuperar espai públic era important, ara és imprescindible en la ciutat que ve».

 

«Estes intervencions s’estendran a més zones de la ciutat»

«Volem estendre estes intervencions a més zones de la ciutat i estem treballant en un Pla d’Ampliació d’espai públic de la ciutat, per a que gran part dels carrers de València puguen ser disfrutats amb garanties de seguretat per la ciutadania», ha avançat Gómez. «Ja ho anunciem per a Pérez Galdós, Giorgeta i la plaça Sant Agustí, i el següent pas el volem donar en l’avinguda del Port, per a que no siga només una gran avinguda cap al port, sinó un gran passeig cap a la mar», ha afegit.

 

Cal recordar que en el cas de Pérez Galdós i de Giorgeta, s’eliminarà un carril de circulació per sentit per a ampliar les voreres, que passaran de dos metres a una amplitud d’uns quatre metres. A demés, el carril bus tindrà un ample de 4,20 metres i serà compartit amb un carril bici unidireccional en cada sentit. I en el cas de Sant Agustí, s’eliminarà la dàrsena central, actualment en desús, per a guanyar un gran espai per als vianants i convertir-la en una vertadera plaça.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.