L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar»

Accident entre un camió i un patinet en l'Avinguda del Port de València

Imatge de l’Avinguda del Port de València | Wikipedia

 

L’avinguda del Port de València es convertirà en «un gran passeig cap a la mar». D’esta manera ho ha anunciat este dimarts la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez: «L’avinguda del Port de València no serà una avinguda preferent per al vehicle privat, sinó que es convertirà en un gran passeig cap a la mar».

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, Gómez ha destacat que «per fi València comptarà amb un gran passeig cap a les nostres platges, sense destruir cap barri». Una actuació de recuperació d’espai públic que se suma a les de la plaça de l’Ajuntament, l’avinguda de Pérez Galdós, l’avinguda de Giorgeta i la plaça de Sant Agustí i que s’emmarca en un Pla de Conversió en zona de vianants que s’està treballant.

 

Gómez ha explicat que, «des d’Urbanisme, recuperarem espai públic de l’avinguda del Port, una avinguda que actualment compta amb 4 carrils de trànsit privat i un carril bus». D’esta manera, ha manifestat, «volem recuperar una part important d’eixe espai ampliant voreres, per a que puguen disfrutar d’eixe passeig els nostres veïns i veïnes». 

 

«Amb esta nova actuació avancem en esta línia de recuperació d’espai públic», ha assegurat Gómez, qui ha afirmat que «caminem cap a una ciutat més amable i verda i això implica recuperar el nostre espai públic i, si abans de la COVID-19 recuperar espai públic era important, ara és imprescindible en la ciutat que ve».

 

«Estes intervencions s’estendran a més zones de la ciutat»

«Volem estendre estes intervencions a més zones de la ciutat i estem treballant en un Pla d’Ampliació d’espai públic de la ciutat, per a que gran part dels carrers de València puguen ser disfrutats amb garanties de seguretat per la ciutadania», ha avançat Gómez. «Ja ho anunciem per a Pérez Galdós, Giorgeta i la plaça Sant Agustí, i el següent pas el volem donar en l’avinguda del Port, per a que no siga només una gran avinguda cap al port, sinó un gran passeig cap a la mar», ha afegit.

 

Cal recordar que en el cas de Pérez Galdós i de Giorgeta, s’eliminarà un carril de circulació per sentit per a ampliar les voreres, que passaran de dos metres a una amplitud d’uns quatre metres. A demés, el carril bus tindrà un ample de 4,20 metres i serà compartit amb un carril bici unidireccional en cada sentit. I en el cas de Sant Agustí, s’eliminarà la dàrsena central, actualment en desús, per a guanyar un gran espai per als vianants i convertir-la en una vertadera plaça.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.