L’avís de la Unió Europea a Espanya: les retallades seran inevitables quan passe la crisi sanitària

Banderes de la Unió Europea onejant

La Comissió Europea advertix als estats membres de la importància de retallar després d’haver disparat el gasto públic arran del coronavirus. | Pixabay

 

El pitjor temor dels espanyols podria fer-se realitat ben prompte. I és que la Unió Europea ha advertit al govern de Pedro Sánchez que haurà de fer retallades una volta passada l’emergència sanitària.

 

Els efectes econòmics del coronavirus han obligat al govern espanyol a aprovar unes quantes polítiques que comporten un augment del gasto públic i, una volta passada l’emergència sanitària, serà imprescindible retallar gastos per equilibrar els comptes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La UE recomana el gasto públic per a suavitzar l’impacte de la crisi

La Comissió Europea ha avalat este dimecres el pla de política econòmica presentat per Espanya tot i que, segons les seues pròpies previsions, el dèficit es dispararà enguany fins al 10,1% del PIB.

 

La Unió Europea té clar que la prioritat de tots els països membres ara ha de ser disparar el gasto públic per a suavitzar l’impacte del coronavirus, però el dèficit haurà de començar a reduir-se quan passe un poc la crisi sanitària.

 

«El nostre missatge és molt clar: recomanem que tots els estats membres adopten totes les mesures necessàries per a fer front de manera eficaç la pandèmia, sostindre l’economia i donar suport a la subsegüent recuperació», ha dit el comissari d’Afers Econòmics, Paolo Gentiloni.

 

Les retallades seran efectives a mitjà termini

Brussel·les ha mostrat empatia amb els estats donada la situació actual i no exigix a cap estat membre ajustos pressupostaris a curt termini, ni tampoc es proposa la sanció econòmica per dèficit excessiu. És més, la Unió Europea ha activat la clàusula d’eixida del Pacte d’Estabilitat i Creixement, que suspén temporalment l’exigència de tindre un dèficit per davall del 3% i un nivell de deute inferior al 60% del PIB.

 

No obstant això, l’Executiu comunitari advertix que «quan les condicions econòmiques ho permeten, les polítiques fiscals haurien de tindre com a objectiu arribar a una posició fiscal prudent a mitjà termini i garantir la sostenibilitat del deute, alhora que s’impulsa la inversió».

 

Recomanacions des de Brussel·les

En les seues recomanacions a Espanya, Brussel·les demana mantindre esquemes com els ERTO, reforçar la protecció contra la desocupació i posar en marxa incentius eficaços per a la contractació.

 

La Comissió considera que estes mesures anunciades són fonamentals per a proporcionar liquiditat a les empreses, en particular, les pimes, i als autònoms, evitant les demores o impagaments.

 

Professionals sanitaris atenent pacients de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Brussel·les demana a Espanya que reforce el sistema sanitari. | ValènciaDiari

 

L’Executiu comunitari reclama al govern de Sánchez que ha de «millorar la cobertura i suficiència dels sistemes de renda mínima i suport a les famílies, igual com el reforç de sistema sanitari, tant quant als treballadors sanitaris com als productes mèdics crítics i les infraestructures».

 

Finalment, el govern espanyol haurà de centrar les inversions en la doble transició digital i verda, prioritàries per a la UE. Brussel·les considera que Espanya ho està fent bé però és imprescindible «millorar la coordinació entre els diferents nivells de govern (central, autonòmic i local) i reforçar el marc de licitació pública per a apuntalar la recuperació de forma eficaç».

Últimes notícies

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.