L’avís de la Unió Europea a Espanya: les retallades seran inevitables quan passe la crisi sanitària

Banderes de la Unió Europea onejant

La Comissió Europea advertix als estats membres de la importància de retallar després d’haver disparat el gasto públic arran del coronavirus. | Pixabay

 

El pitjor temor dels espanyols podria fer-se realitat ben prompte. I és que la Unió Europea ha advertit al govern de Pedro Sánchez que haurà de fer retallades una volta passada l’emergència sanitària.

 

Els efectes econòmics del coronavirus han obligat al govern espanyol a aprovar unes quantes polítiques que comporten un augment del gasto públic i, una volta passada l’emergència sanitària, serà imprescindible retallar gastos per equilibrar els comptes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La UE recomana el gasto públic per a suavitzar l’impacte de la crisi

La Comissió Europea ha avalat este dimecres el pla de política econòmica presentat per Espanya tot i que, segons les seues pròpies previsions, el dèficit es dispararà enguany fins al 10,1% del PIB.

 

La Unió Europea té clar que la prioritat de tots els països membres ara ha de ser disparar el gasto públic per a suavitzar l’impacte del coronavirus, però el dèficit haurà de començar a reduir-se quan passe un poc la crisi sanitària.

 

«El nostre missatge és molt clar: recomanem que tots els estats membres adopten totes les mesures necessàries per a fer front de manera eficaç la pandèmia, sostindre l’economia i donar suport a la subsegüent recuperació», ha dit el comissari d’Afers Econòmics, Paolo Gentiloni.

 

Les retallades seran efectives a mitjà termini

Brussel·les ha mostrat empatia amb els estats donada la situació actual i no exigix a cap estat membre ajustos pressupostaris a curt termini, ni tampoc es proposa la sanció econòmica per dèficit excessiu. És més, la Unió Europea ha activat la clàusula d’eixida del Pacte d’Estabilitat i Creixement, que suspén temporalment l’exigència de tindre un dèficit per davall del 3% i un nivell de deute inferior al 60% del PIB.

 

No obstant això, l’Executiu comunitari advertix que «quan les condicions econòmiques ho permeten, les polítiques fiscals haurien de tindre com a objectiu arribar a una posició fiscal prudent a mitjà termini i garantir la sostenibilitat del deute, alhora que s’impulsa la inversió».

 

Recomanacions des de Brussel·les

En les seues recomanacions a Espanya, Brussel·les demana mantindre esquemes com els ERTO, reforçar la protecció contra la desocupació i posar en marxa incentius eficaços per a la contractació.

 

La Comissió considera que estes mesures anunciades són fonamentals per a proporcionar liquiditat a les empreses, en particular, les pimes, i als autònoms, evitant les demores o impagaments.

 

Professionals sanitaris atenent pacients de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Brussel·les demana a Espanya que reforce el sistema sanitari. | ValènciaDiari

 

L’Executiu comunitari reclama al govern de Sánchez que ha de «millorar la cobertura i suficiència dels sistemes de renda mínima i suport a les famílies, igual com el reforç de sistema sanitari, tant quant als treballadors sanitaris com als productes mèdics crítics i les infraestructures».

 

Finalment, el govern espanyol haurà de centrar les inversions en la doble transició digital i verda, prioritàries per a la UE. Brussel·les considera que Espanya ho està fent bé però és imprescindible «millorar la coordinació entre els diferents nivells de govern (central, autonòmic i local) i reforçar el marc de licitació pública per a apuntalar la recuperació de forma eficaç».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.