9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’avís de la Unió Europea a Espanya: les retallades seran inevitables quan passe la crisi sanitària

Banderes de la Unió Europea onejant

La Comissió Europea advertix als estats membres de la importància de retallar després d’haver disparat el gasto públic arran del coronavirus. | Pixabay

 

El pitjor temor dels espanyols podria fer-se realitat ben prompte. I és que la Unió Europea ha advertit al govern de Pedro Sánchez que haurà de fer retallades una volta passada l’emergència sanitària.

 

Els efectes econòmics del coronavirus han obligat al govern espanyol a aprovar unes quantes polítiques que comporten un augment del gasto públic i, una volta passada l’emergència sanitària, serà imprescindible retallar gastos per equilibrar els comptes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La UE recomana el gasto públic per a suavitzar l’impacte de la crisi

La Comissió Europea ha avalat este dimecres el pla de política econòmica presentat per Espanya tot i que, segons les seues pròpies previsions, el dèficit es dispararà enguany fins al 10,1% del PIB.

 

La Unió Europea té clar que la prioritat de tots els països membres ara ha de ser disparar el gasto públic per a suavitzar l’impacte del coronavirus, però el dèficit haurà de començar a reduir-se quan passe un poc la crisi sanitària.

 

«El nostre missatge és molt clar: recomanem que tots els estats membres adopten totes les mesures necessàries per a fer front de manera eficaç la pandèmia, sostindre l’economia i donar suport a la subsegüent recuperació», ha dit el comissari d’Afers Econòmics, Paolo Gentiloni.

 

Les retallades seran efectives a mitjà termini

Brussel·les ha mostrat empatia amb els estats donada la situació actual i no exigix a cap estat membre ajustos pressupostaris a curt termini, ni tampoc es proposa la sanció econòmica per dèficit excessiu. És més, la Unió Europea ha activat la clàusula d’eixida del Pacte d’Estabilitat i Creixement, que suspén temporalment l’exigència de tindre un dèficit per davall del 3% i un nivell de deute inferior al 60% del PIB.

 

No obstant això, l’Executiu comunitari advertix que «quan les condicions econòmiques ho permeten, les polítiques fiscals haurien de tindre com a objectiu arribar a una posició fiscal prudent a mitjà termini i garantir la sostenibilitat del deute, alhora que s’impulsa la inversió».

 

Recomanacions des de Brussel·les

En les seues recomanacions a Espanya, Brussel·les demana mantindre esquemes com els ERTO, reforçar la protecció contra la desocupació i posar en marxa incentius eficaços per a la contractació.

 

La Comissió considera que estes mesures anunciades són fonamentals per a proporcionar liquiditat a les empreses, en particular, les pimes, i als autònoms, evitant les demores o impagaments.

 

Professionals sanitaris atenent pacients de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Brussel·les demana a Espanya que reforce el sistema sanitari. | ValènciaDiari

 

L’Executiu comunitari reclama al govern de Sánchez que ha de «millorar la cobertura i suficiència dels sistemes de renda mínima i suport a les famílies, igual com el reforç de sistema sanitari, tant quant als treballadors sanitaris com als productes mèdics crítics i les infraestructures».

 

Finalment, el govern espanyol haurà de centrar les inversions en la doble transició digital i verda, prioritàries per a la UE. Brussel·les considera que Espanya ho està fent bé però és imprescindible «millorar la coordinació entre els diferents nivells de govern (central, autonòmic i local) i reforçar el marc de licitació pública per a apuntalar la recuperació de forma eficaç».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.