10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Isabel Díaz Ayuso critica al territori valencià pel repartiment dels fons Covid-19 de la Unió Europea

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va atacar durament al territori valencià després del repartiment del primer programa d’ajudes de la Unió Europea, el fons React-UE, que permetrà al govern valencià disposar de 1.254 milions, un 12,5% de les ajudes destinades a la reactivació econòmica quan el seu pes poblacional és del 10,6% i la seua aportació al PIB, del 9%.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Ayuso va assegurar que li crida l’atenció que la Comunitat, «governada per l’esquerra i ultraesquerra», reba quasi el mateix volum dels anomenats fons Covid-19 que Madrid, «a pesar que el seu pes sobre el PIB i la població és molt inferior», va afegir la presidenta.

 

«Denunciarem este maltractament a Madrid. En Brussel·les i al nostre país. No ens quedarem encreuats de braços davant una discriminació inacceptable per injusta, i per descomptat, en el moment menys adequat», va assegurar Isabel Díaz Ayuso. 

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid va donar a entendre un tracte de favor del Govern. El conseller d’Hisenda, Vicent Soler, va lamentar que no és possible reclamar majors ingressos a altres administracions «com fa Ayuso i, alhora, regalar i deixar d’ingressar més de 4.000 milions anuals per afavorir a les classes altes madrilenyes a través dels tributs cedits».

 

Últimes notícies

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.

Compte arrere per al Benidorm Fest: Dani J trenca estereotips amb una bachata de fusió

Dani J arriba al Benidorm Fest amb una proposta de bachata que mescla estils i busca derrocar clixés. Promet un espectacle amb ball i menys pressió sense Eurovisió 2026.

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.