Isabel Díaz Ayuso critica al territori valencià pel repartiment dels fons Covid-19 de la Unió Europea

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va atacar durament al territori valencià després del repartiment del primer programa d’ajudes de la Unió Europea, el fons React-UE, que permetrà al govern valencià disposar de 1.254 milions, un 12,5% de les ajudes destinades a la reactivació econòmica quan el seu pes poblacional és del 10,6% i la seua aportació al PIB, del 9%.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Ayuso va assegurar que li crida l’atenció que la Comunitat, «governada per l’esquerra i ultraesquerra», reba quasi el mateix volum dels anomenats fons Covid-19 que Madrid, «a pesar que el seu pes sobre el PIB i la població és molt inferior», va afegir la presidenta.

 

«Denunciarem este maltractament a Madrid. En Brussel·les i al nostre país. No ens quedarem encreuats de braços davant una discriminació inacceptable per injusta, i per descomptat, en el moment menys adequat», va assegurar Isabel Díaz Ayuso. 

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid va donar a entendre un tracte de favor del Govern. El conseller d’Hisenda, Vicent Soler, va lamentar que no és possible reclamar majors ingressos a altres administracions «com fa Ayuso i, alhora, regalar i deixar d’ingressar més de 4.000 milions anuals per afavorir a les classes altes madrilenyes a través dels tributs cedits».

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.