Ayuso fitxa a Ortega Cano per a vocal del Centre d’Assumptes Taurins

El conseller de Justícia, Interior i Presidència de la Comunitat de Madrid, Enrique López, ha informat que el torero retirat José Ortega Cano serà nou vocal del Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid.

Retirat en 2017 de manera definitiva, Cano sempre ha continuat la seua vinculació amb el món del bou, bé des de l’àmbit de la cria del bou brau, com a ramader, o com apoderat llançant joves promeses del toreig.

Fonts de la Conselleria de Presidència de la Comunitat de Madrid també han confirmat el fitxatge com a vocal de Raquel Sanz, periodista “estretament vinculada amb el món del bou” que va deixar arrere la televisió per a centrar-se en la comunicació d’empreses i personatges. Sanz és vídua del matador de bous Víctor Barrio, que va morir en 2016 a causa d’una banyada en la plaça de bous de Terol.

Els membres del Consell d’Administració del Centre d’Assumptes Taurins no tenen remuneració, assenyala la Conselleria, però els vocals del Comité d’Assumptes Taurins disposen de llotges superiors en la plaça de bous de les Vendes i d’aparcament en les fires taurines.

Què és el Centre d’Assumptes Taurins?

El Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid és un òrgan de gestió sense personalitat jurídica adscrit a la Conselleria de Presidència, Justícia i Interior, que nomena els membres del consell d’administració per Acord del Consell de Govern, a proposta del conseller titular del departament al qual estan adscrits.

El Centre s’encarrega de l’explotació de Las Ventas, de la seua vigilància, coordinació, control i adjudicació de la plaça de bous. A més, assessora i col·labora amb les administracions públiques que vulguen celebrar esdeveniments taurins dins de la Comunitat de Madrid i dirigeix l’Escola de Tauromàquia.

Entre els vocals, a més dels recentment nomenats Ortega Cano i Raquel Sanz, destaquen el cap del gabinet de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Rodríguez, així com l’expresident de la Comunitat de Madrid i senador del PP, Pedro Rollán, o l’alcaldessa d’Arroyomolinos, Ana Millán.

El torero Miguel Abellán és director gerent del Centre d’Assumptes Taurins des de 2019.

Com s’ha pres el destre el seu nomenament?

Ortega Cano està molt content amb el seu nomenament i agraeix aquesta oportunitat d’ocupar el lloc. “Ara no estic en actiu i tractaré de dedicar tot el temps possible“, assenyala.
El destre creu que, “el món del bou necessita que se li cuide“.

Les reaccions no s’han fet esperar

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.