Ayuso fitxa a Ortega Cano per a vocal del Centre d’Assumptes Taurins

El conseller de Justícia, Interior i Presidència de la Comunitat de Madrid, Enrique López, ha informat que el torero retirat José Ortega Cano serà nou vocal del Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid.

Retirat en 2017 de manera definitiva, Cano sempre ha continuat la seua vinculació amb el món del bou, bé des de l’àmbit de la cria del bou brau, com a ramader, o com apoderat llançant joves promeses del toreig.

Fonts de la Conselleria de Presidència de la Comunitat de Madrid també han confirmat el fitxatge com a vocal de Raquel Sanz, periodista “estretament vinculada amb el món del bou” que va deixar arrere la televisió per a centrar-se en la comunicació d’empreses i personatges. Sanz és vídua del matador de bous Víctor Barrio, que va morir en 2016 a causa d’una banyada en la plaça de bous de Terol.

Els membres del Consell d’Administració del Centre d’Assumptes Taurins no tenen remuneració, assenyala la Conselleria, però els vocals del Comité d’Assumptes Taurins disposen de llotges superiors en la plaça de bous de les Vendes i d’aparcament en les fires taurines.

Què és el Centre d’Assumptes Taurins?

El Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid és un òrgan de gestió sense personalitat jurídica adscrit a la Conselleria de Presidència, Justícia i Interior, que nomena els membres del consell d’administració per Acord del Consell de Govern, a proposta del conseller titular del departament al qual estan adscrits.

El Centre s’encarrega de l’explotació de Las Ventas, de la seua vigilància, coordinació, control i adjudicació de la plaça de bous. A més, assessora i col·labora amb les administracions públiques que vulguen celebrar esdeveniments taurins dins de la Comunitat de Madrid i dirigeix l’Escola de Tauromàquia.

Entre els vocals, a més dels recentment nomenats Ortega Cano i Raquel Sanz, destaquen el cap del gabinet de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Rodríguez, així com l’expresident de la Comunitat de Madrid i senador del PP, Pedro Rollán, o l’alcaldessa d’Arroyomolinos, Ana Millán.

El torero Miguel Abellán és director gerent del Centre d’Assumptes Taurins des de 2019.

Com s’ha pres el destre el seu nomenament?

Ortega Cano està molt content amb el seu nomenament i agraeix aquesta oportunitat d’ocupar el lloc. “Ara no estic en actiu i tractaré de dedicar tot el temps possible“, assenyala.
El destre creu que, “el món del bou necessita que se li cuide“.

Les reaccions no s’han fet esperar

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.