Ayuso fitxa a Ortega Cano per a vocal del Centre d’Assumptes Taurins

El conseller de Justícia, Interior i Presidència de la Comunitat de Madrid, Enrique López, ha informat que el torero retirat José Ortega Cano serà nou vocal del Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid.

Retirat en 2017 de manera definitiva, Cano sempre ha continuat la seua vinculació amb el món del bou, bé des de l’àmbit de la cria del bou brau, com a ramader, o com apoderat llançant joves promeses del toreig.

Fonts de la Conselleria de Presidència de la Comunitat de Madrid també han confirmat el fitxatge com a vocal de Raquel Sanz, periodista «estretament vinculada amb el món del bou» que va deixar arrere la televisió per a centrar-se en la comunicació d’empreses i personatges. Sanz és vídua del matador de bous Víctor Barrio, que va morir en 2016 a causa d’una banyada en la plaça de bous de Terol.

Els membres del Consell d’Administració del Centre d’Assumptes Taurins no tenen remuneració, assenyala la Conselleria, però els vocals del Comité d’Assumptes Taurins disposen de llotges superiors en la plaça de bous de les Vendes i d’aparcament en les fires taurines.

Què és el Centre d’Assumptes Taurins?

El Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid és un òrgan de gestió sense personalitat jurídica adscrit a la Conselleria de Presidència, Justícia i Interior, que nomena els membres del consell d’administració per Acord del Consell de Govern, a proposta del conseller titular del departament al qual estan adscrits.

El Centre s’encarrega de l’explotació de Las Ventas, de la seua vigilància, coordinació, control i adjudicació de la plaça de bous. A més, assessora i col·labora amb les administracions públiques que vulguen celebrar esdeveniments taurins dins de la Comunitat de Madrid i dirigeix l’Escola de Tauromàquia.

Entre els vocals, a més dels recentment nomenats Ortega Cano i Raquel Sanz, destaquen el cap del gabinet de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Rodríguez, així com l’expresident de la Comunitat de Madrid i senador del PP, Pedro Rollán, o l’alcaldessa d’Arroyomolinos, Ana Millán.

El torero Miguel Abellán és director gerent del Centre d’Assumptes Taurins des de 2019.

Com s’ha pres el destre el seu nomenament?

Ortega Cano està molt content amb el seu nomenament i agraeix aquesta oportunitat d’ocupar el lloc. «Ara no estic en actiu i tractaré de dedicar tot el temps possible«, assenyala.
El destre creu que, «el món del bou necessita que se li cuide«.

Les reaccions no s’han fet esperar

Últimes notícies

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.