Ayuso fitxa a Ortega Cano per a vocal del Centre d’Assumptes Taurins

El conseller de Justícia, Interior i Presidència de la Comunitat de Madrid, Enrique López, ha informat que el torero retirat José Ortega Cano serà nou vocal del Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid.

Retirat en 2017 de manera definitiva, Cano sempre ha continuat la seua vinculació amb el món del bou, bé des de l’àmbit de la cria del bou brau, com a ramader, o com apoderat llançant joves promeses del toreig.

Fonts de la Conselleria de Presidència de la Comunitat de Madrid també han confirmat el fitxatge com a vocal de Raquel Sanz, periodista “estretament vinculada amb el món del bou” que va deixar arrere la televisió per a centrar-se en la comunicació d’empreses i personatges. Sanz és vídua del matador de bous Víctor Barrio, que va morir en 2016 a causa d’una banyada en la plaça de bous de Terol.

Els membres del Consell d’Administració del Centre d’Assumptes Taurins no tenen remuneració, assenyala la Conselleria, però els vocals del Comité d’Assumptes Taurins disposen de llotges superiors en la plaça de bous de les Vendes i d’aparcament en les fires taurines.

Què és el Centre d’Assumptes Taurins?

El Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid és un òrgan de gestió sense personalitat jurídica adscrit a la Conselleria de Presidència, Justícia i Interior, que nomena els membres del consell d’administració per Acord del Consell de Govern, a proposta del conseller titular del departament al qual estan adscrits.

El Centre s’encarrega de l’explotació de Las Ventas, de la seua vigilància, coordinació, control i adjudicació de la plaça de bous. A més, assessora i col·labora amb les administracions públiques que vulguen celebrar esdeveniments taurins dins de la Comunitat de Madrid i dirigeix l’Escola de Tauromàquia.

Entre els vocals, a més dels recentment nomenats Ortega Cano i Raquel Sanz, destaquen el cap del gabinet de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Rodríguez, així com l’expresident de la Comunitat de Madrid i senador del PP, Pedro Rollán, o l’alcaldessa d’Arroyomolinos, Ana Millán.

El torero Miguel Abellán és director gerent del Centre d’Assumptes Taurins des de 2019.

Com s’ha pres el destre el seu nomenament?

Ortega Cano està molt content amb el seu nomenament i agraeix aquesta oportunitat d’ocupar el lloc. “Ara no estic en actiu i tractaré de dedicar tot el temps possible“, assenyala.
El destre creu que, “el món del bou necessita que se li cuide“.

Les reaccions no s’han fet esperar

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.