13.5 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Ayuso fitxa a Ortega Cano per a vocal del Centre d’Assumptes Taurins

El conseller de Justícia, Interior i Presidència de la Comunitat de Madrid, Enrique López, ha informat que el torero retirat José Ortega Cano serà nou vocal del Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid.

Retirat en 2017 de manera definitiva, Cano sempre ha continuat la seua vinculació amb el món del bou, bé des de l’àmbit de la cria del bou brau, com a ramader, o com apoderat llançant joves promeses del toreig.

Fonts de la Conselleria de Presidència de la Comunitat de Madrid també han confirmat el fitxatge com a vocal de Raquel Sanz, periodista “estretament vinculada amb el món del bou” que va deixar arrere la televisió per a centrar-se en la comunicació d’empreses i personatges. Sanz és vídua del matador de bous Víctor Barrio, que va morir en 2016 a causa d’una banyada en la plaça de bous de Terol.

Els membres del Consell d’Administració del Centre d’Assumptes Taurins no tenen remuneració, assenyala la Conselleria, però els vocals del Comité d’Assumptes Taurins disposen de llotges superiors en la plaça de bous de les Vendes i d’aparcament en les fires taurines.

Què és el Centre d’Assumptes Taurins?

El Centre d’Assumptes Taurins de la Comunitat de Madrid és un òrgan de gestió sense personalitat jurídica adscrit a la Conselleria de Presidència, Justícia i Interior, que nomena els membres del consell d’administració per Acord del Consell de Govern, a proposta del conseller titular del departament al qual estan adscrits.

El Centre s’encarrega de l’explotació de Las Ventas, de la seua vigilància, coordinació, control i adjudicació de la plaça de bous. A més, assessora i col·labora amb les administracions públiques que vulguen celebrar esdeveniments taurins dins de la Comunitat de Madrid i dirigeix l’Escola de Tauromàquia.

Entre els vocals, a més dels recentment nomenats Ortega Cano i Raquel Sanz, destaquen el cap del gabinet de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Rodríguez, així com l’expresident de la Comunitat de Madrid i senador del PP, Pedro Rollán, o l’alcaldessa d’Arroyomolinos, Ana Millán.

El torero Miguel Abellán és director gerent del Centre d’Assumptes Taurins des de 2019.

Com s’ha pres el destre el seu nomenament?

Ortega Cano està molt content amb el seu nomenament i agraeix aquesta oportunitat d’ocupar el lloc. “Ara no estic en actiu i tractaré de dedicar tot el temps possible“, assenyala.
El destre creu que, “el món del bou necessita que se li cuide“.

Les reaccions no s’han fet esperar

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.