Baixen els índexs de presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha informat dels últims resultats de l’anàlisi de les aigües residuals de la ciutat de València com a mesura d’anticipació del coronavirus. Uns resultats que segons Valìa «validen la capacitat d’esta ferramenta, ja que coincidixen amb l’augment o descens dels PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat». La regidora ha explicat a demés que els barris prioritaris ara són Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla, que este últim es manté respecte als últims dies.

 

«D’esta manera tornem a validar la capacitat d’anticipació d’esta ferramenta com la millor mesura de prevenció del coronavirus», ha explicat Valía. En este sentit, la regidora ha puntualitzat que «el repunt que teníem nosaltres la setmana passada coincidix amb els repunts de PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat» i que per tant «ara que nosaltres tenim uns índexs més baixos, deduïm que això també es replicarà en els PCR».

 

Pel que fa als barris amb major incidència de restes i que per tant són prioritaris per al consistori valencià, són: Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla. Sobre este últim, que també era un sector a tindre en compte la setmana passada, «el mantenim perquè encara té uns nivells comparativament alts dins de la ciutat». Encara que Valía ha remarcat que «els sectors que ara tenim com a prioritaris estan molt per baix dels de la setmana passada, hem de posar en relleu l’eficàcia de les mesures preventives que és la raó de ser d’esta ferramenta».

 

«El missatge tant als valencians com als i les turistes que volen vindre a visitar-nos és de tranquil·litat, està controlat, tenim una ferramenta d’un gran potencial i utilitat», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.