14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Baixen els índexs de presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha informat dels últims resultats de l’anàlisi de les aigües residuals de la ciutat de València com a mesura d’anticipació del coronavirus. Uns resultats que segons Valìa «validen la capacitat d’esta ferramenta, ja que coincidixen amb l’augment o descens dels PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat». La regidora ha explicat a demés que els barris prioritaris ara són Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla, que este últim es manté respecte als últims dies.

 

«D’esta manera tornem a validar la capacitat d’anticipació d’esta ferramenta com la millor mesura de prevenció del coronavirus», ha explicat Valía. En este sentit, la regidora ha puntualitzat que «el repunt que teníem nosaltres la setmana passada coincidix amb els repunts de PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat» i que per tant «ara que nosaltres tenim uns índexs més baixos, deduïm que això també es replicarà en els PCR».

 

Pel que fa als barris amb major incidència de restes i que per tant són prioritaris per al consistori valencià, són: Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla. Sobre este últim, que també era un sector a tindre en compte la setmana passada, «el mantenim perquè encara té uns nivells comparativament alts dins de la ciutat». Encara que Valía ha remarcat que «els sectors que ara tenim com a prioritaris estan molt per baix dels de la setmana passada, hem de posar en relleu l’eficàcia de les mesures preventives que és la raó de ser d’esta ferramenta».

 

«El missatge tant als valencians com als i les turistes que volen vindre a visitar-nos és de tranquil·litat, està controlat, tenim una ferramenta d’un gran potencial i utilitat», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.