Baixen els índexs de presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha informat dels últims resultats de l’anàlisi de les aigües residuals de la ciutat de València com a mesura d’anticipació del coronavirus. Uns resultats que segons Valìa «validen la capacitat d’esta ferramenta, ja que coincidixen amb l’augment o descens dels PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat». La regidora ha explicat a demés que els barris prioritaris ara són Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla, que este últim es manté respecte als últims dies.

 

«D’esta manera tornem a validar la capacitat d’anticipació d’esta ferramenta com la millor mesura de prevenció del coronavirus», ha explicat Valía. En este sentit, la regidora ha puntualitzat que «el repunt que teníem nosaltres la setmana passada coincidix amb els repunts de PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat» i que per tant «ara que nosaltres tenim uns índexs més baixos, deduïm que això també es replicarà en els PCR».

 

Pel que fa als barris amb major incidència de restes i que per tant són prioritaris per al consistori valencià, són: Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla. Sobre este últim, que també era un sector a tindre en compte la setmana passada, «el mantenim perquè encara té uns nivells comparativament alts dins de la ciutat». Encara que Valía ha remarcat que «els sectors que ara tenim com a prioritaris estan molt per baix dels de la setmana passada, hem de posar en relleu l’eficàcia de les mesures preventives que és la raó de ser d’esta ferramenta».

 

«El missatge tant als valencians com als i les turistes que volen vindre a visitar-nos és de tranquil·litat, està controlat, tenim una ferramenta d’un gran potencial i utilitat», ha conclòs Valía.

Últimes notícies

Catalá posa el focus en les urnes davant un possible congrés del PP valencià

L'alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja entrar en el debat sobre un congrés regional del PP i insistix que la prioritat és preparar-se per a les pròximes eleccions, descartant alhora una candidatura seua a la Generalitat.

PSPV i Compromís acusen PP i Vox de tindre Les Corts segrestades i frenar el control al Consell

PSPV i Compromís denuncien que PP i Vox tenen Les Corts 'segrestades', amb unes 600 preguntes i peticions sense resposta i limitant la tasca de l'oposició. PP i Vox neguen el bloqueig i acusen l'esquerra de fer teatre parlamentari.

Alliberen un peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a El Campello

La Guàrdia Civil ha alliberat un jove peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a la deriva davant la costa dEl Campello, on també han trobat sis dorades mortes i una gavina sense vida.

Els docents de la concertada protesten a Les Corts per exigir avanços en la jubilació parcial

Cinc sindicats de l’ensenyament concertat es concentren davant Les Corts en plena jornada de vaga per denunciar la falta d’avanços en la jubilació parcial, les plantilles i l’ordre de pagament delegat.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 superen el primer tràmit en Les Corts

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions d’euros, continuen la tramitació en Les Corts després que PP i Vox hagen tombat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís, que en demanaven la devolució al Consell.

Awa Fam, del València Basket a la WNBA: així viu el seu somni americà

La pívot valenciana Awa Fam s’ha guanyat en pocs dies un lloc com a titular en les Seattle Storm i ja pensa en el Mundial FIBA de setembre a Alemanya.

Awa Fam, de València a la WNBA: la pívot que ja triomfa amb Seattle Storm

La pívot alacantina Awa Fam ha fet el salt de València Basket a la WNBA i ja s’ha consolidat com a titular a Seattle Storm, mentre mira al Mundial de setembre com un altre gran somni per complir.

Taxistes valencians es visten de negre i escenifiquen un enterrament contra el decret del Consell

Centenars de taxistes de la Comunitat Valenciana han protestat a València, vestits de negre i amb un taüt simbòlic, contra el decret del Consell que regularitza els VTC i permet trajectes urbans sense temps d’espera.