Baixen els índexs de presència de coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha informat dels últims resultats de l’anàlisi de les aigües residuals de la ciutat de València com a mesura d’anticipació del coronavirus. Uns resultats que segons Valìa «validen la capacitat d’esta ferramenta, ja que coincidixen amb l’augment o descens dels PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat». La regidora ha explicat a demés que els barris prioritaris ara són Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla, que este últim es manté respecte als últims dies.

 

«D’esta manera tornem a validar la capacitat d’anticipació d’esta ferramenta com la millor mesura de prevenció del coronavirus», ha explicat Valía. En este sentit, la regidora ha puntualitzat que «el repunt que teníem nosaltres la setmana passada coincidix amb els repunts de PCR confirmats per la Conselleria de Sanitat» i que per tant «ara que nosaltres tenim uns índexs més baixos, deduïm que això també es replicarà en els PCR».

 

Pel que fa als barris amb major incidència de restes i que per tant són prioritaris per al consistori valencià, són: Torrefiel, Orriols, Benicalap i Mestalla. Sobre este últim, que també era un sector a tindre en compte la setmana passada, «el mantenim perquè encara té uns nivells comparativament alts dins de la ciutat». Encara que Valía ha remarcat que «els sectors que ara tenim com a prioritaris estan molt per baix dels de la setmana passada, hem de posar en relleu l’eficàcia de les mesures preventives que és la raó de ser d’esta ferramenta».

 

«El missatge tant als valencians com als i les turistes que volen vindre a visitar-nos és de tranquil·litat, està controlat, tenim una ferramenta d’un gran potencial i utilitat», ha conclòs Valía.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.