14.9 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Sanitat notifica 1.290 nous contagis i 12 morts

La Comunitat Valenciana ha superat el 70% de la població major de 12 anys amb la pauta completa de vacunació contra el coronavirus. En total són 3.157.087 persones les que compten amb la immunització completa, el 70,34% de la població a vacunar. Per províncies: 371.738 a Castelló, 1.130.544 a Alacant i 1.654.805 a València. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “hem complit ja amb l’objectiu que ens marquem per a final del mes d’agost, però encara queda molt camí i hem de continuar”. En aquesta línia, ha insistit que “la vacuna és la millor arma, i la seua eficàcia està més que demostrada, per la qual cosa l’objectiu continua sent que la major part de la població estiga protegida contra el virus”. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.290 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 491.268 persones. Per províncies, 178 a Castelló (50.917 en total); 545 a Alacant (177.604 en total) i 567 a València (262.743 en total). El total de casos no assignats es manté en 4.

 

A més, s’han registrat 1.984 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 479.207 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 49.813 a Castelló, 171.203 a Alacant i 258.133 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 529 persones ingressades, 87 d’elles en l’UCI: 73 a la província de Castelló, 9 en UCI; 197 a la província d’Alacant, 31 d’elles en l’UCI; i 259 a la província de València, 47 d’elles en UCI. 

 

A més, s’han registrat 12 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.605: 820 a la província de Castelló, 2.891 en la d’Alacant i 3.894 en la de València.

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 15.910 casos actius, la qual cosa suposa un 3,16% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

•    València: 11 casos. Origen social
•    Cervera del Maestre: 20 casos. Origen social
•    Alacant: 10 casos. Social

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.