Sanitat notifica 1.290 nous contagis i 12 morts

La Comunitat Valenciana ha superat el 70% de la població major de 12 anys amb la pauta completa de vacunació contra el coronavirus. En total són 3.157.087 persones les que compten amb la immunització completa, el 70,34% de la població a vacunar. Per províncies: 371.738 a Castelló, 1.130.544 a Alacant i 1.654.805 a València. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “hem complit ja amb l’objectiu que ens marquem per a final del mes d’agost, però encara queda molt camí i hem de continuar”. En aquesta línia, ha insistit que “la vacuna és la millor arma, i la seua eficàcia està més que demostrada, per la qual cosa l’objectiu continua sent que la major part de la població estiga protegida contra el virus”. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.290 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 491.268 persones. Per províncies, 178 a Castelló (50.917 en total); 545 a Alacant (177.604 en total) i 567 a València (262.743 en total). El total de casos no assignats es manté en 4.

 

A més, s’han registrat 1.984 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 479.207 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 49.813 a Castelló, 171.203 a Alacant i 258.133 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 529 persones ingressades, 87 d’elles en l’UCI: 73 a la província de Castelló, 9 en UCI; 197 a la província d’Alacant, 31 d’elles en l’UCI; i 259 a la província de València, 47 d’elles en UCI. 

 

A més, s’han registrat 12 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.605: 820 a la província de Castelló, 2.891 en la d’Alacant i 3.894 en la de València.

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 15.910 casos actius, la qual cosa suposa un 3,16% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

•    València: 11 casos. Origen social
•    Cervera del Maestre: 20 casos. Origen social
•    Alacant: 10 casos. Social

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.