11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Sanitat notifica 1.290 nous contagis i 12 morts

La Comunitat Valenciana ha superat el 70% de la població major de 12 anys amb la pauta completa de vacunació contra el coronavirus. En total són 3.157.087 persones les que compten amb la immunització completa, el 70,34% de la població a vacunar. Per províncies: 371.738 a Castelló, 1.130.544 a Alacant i 1.654.805 a València. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “hem complit ja amb l’objectiu que ens marquem per a final del mes d’agost, però encara queda molt camí i hem de continuar”. En aquesta línia, ha insistit que “la vacuna és la millor arma, i la seua eficàcia està més que demostrada, per la qual cosa l’objectiu continua sent que la major part de la població estiga protegida contra el virus”. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.290 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 491.268 persones. Per províncies, 178 a Castelló (50.917 en total); 545 a Alacant (177.604 en total) i 567 a València (262.743 en total). El total de casos no assignats es manté en 4.

 

A més, s’han registrat 1.984 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 479.207 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 49.813 a Castelló, 171.203 a Alacant i 258.133 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 529 persones ingressades, 87 d’elles en l’UCI: 73 a la província de Castelló, 9 en UCI; 197 a la província d’Alacant, 31 d’elles en l’UCI; i 259 a la província de València, 47 d’elles en UCI. 

 

A més, s’han registrat 12 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.605: 820 a la província de Castelló, 2.891 en la d’Alacant i 3.894 en la de València.

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 15.910 casos actius, la qual cosa suposa un 3,16% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

•    València: 11 casos. Origen social
•    Cervera del Maestre: 20 casos. Origen social
•    Alacant: 10 casos. Social

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Treballadors de Creu Roja inicien aturs d’una hora per a exigir un conveni col·lectiu

Treballadors dels centres de Creu Roja en la Comunitat Valenciana han secundat este dilluns el primer atur d'una hora per a exigir un conveni col·lectiu. La direcció va rebutjar firmar i sotmetre el conflicte a arbitratge després d'una reunió en el Tribunal d'Arbitratge Laboral.

La jutgessa investiga a quina hora Presidència va mobilitzar al xofer de Mazón el 29-O

La instructora ha reclamat els llistats de crides del conductor entre les 19 i les 20 hores per a fixar el moment de la seua mobilització al Cecopi. També ha demanat altres comunicacions per a reconstruir la cronologia de la gestió de la dana.

Barrachina demana estabilitat en les relacions comercials UE-EUA

El conseller Miguel Barrachina va reclamar estabilitat en el comerç entre la UE i els Estats Units per a evitar la inseguretat que retrau el mercat i danya al sector agrari. També va defendre una PAC 2028-2034 verdaderament comuna, amb finançament suficient i inclusió del regadiu.

Urbanisme de València defén que la permuta de VPP en Patraix ha sigut impecable

Giner rebutja les acusacions del PSPV per la permuta amb Domio i sosté que el procés va comptar amb informes favorables. L'operació incorpora 39 VPP en Patraix.

Les víctimes de la dana lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Representants d'associacions han lamentat en Les Corts que els avisos tardans i la descoordinació van agreujar la dana del 29-O. Demanen mesures i responsabilitats.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil al Senat

Virgínia Barcones ha sostingut davant la comissió del Senat que el PP pretén pervertir el sistema nacional de Protecció Civil en exigir una emergència d'interés nacional sense petició autonòmica. Ha defés el repartiment de competències i rebutjat crítiques pel seu viatge al Brasil durant la DANA de 2024.

Pérez Llorca ha admés retards en la DANA i ha assegurat que vol reconduir la gestió

El president ha reconegut que 'moltes coses han arribat tard' després de la DANA d'octubre de 2024 i ha defés que el seu objectiu és reconduir la resposta. Ha detallat perdó institucional, un comissionat específic, reforç de salut mental, la comissió mixta amb el Govern i ajudes a les famílies de les víctimes mortals.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha assegurat davant la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024 que el protocol ferroviari es va aplicar de manera estricta. Ha negat retards en la suspensió del servici i situa el tall total de línies a les 19.45.