La Banda Municipal d’Alacant dedica el primer concert després de la pandèmia a les víctimes del coronavirus

Banda Municipal d'Alacant

Imatge del concert amb totes les distàncies de seguretat | Ajuntament d’Alacant

 

Amb l’aforament pràcticament complet de públic, que ha respectat el distanciament de seguretat pel coronavirus, unes 200 persones han seguit este dijous en la plaça de l’Ajuntament d’Alacant l’homenatge tributat per la Banda Simfònica Municipal als morts per la pandèmia.

 

L’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, ha obert l’acte des de l’escenari demanant un minut de silenci en record de les persones mortes i les seues famílies. A continuació, ha destacat que este primer concert de la Banda davant un públic numerós després de quatre mesos d’emergència sanitària tracta «d’inspirar a la ciutat per a eixir de la pandèmia». «Amb esta actuació, la Banda obri una sèrie de concerts per a l’esperança», ha precisat Barcala. «És música dedicada als que s’han quedat en el camí».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’alcalde també ha posat en valor el treball de la Banda Municipal en vore’s obligada a portar avant els seus assajos amb distàncies especials contra els contagis, el que ha dificultat la seua labor.

 

L'alcalde fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus

L’alcalde Luis Barcala fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus | Ajuntament d’Alacant

 

La primera peça ‘La muerte de Ase’

L’alcalde ha estat acompanyat en l’acte pel regidor de Cultura, Antonio Manresa, del departament del que depén la Simfònica Municipal i pels regidors integrants de tots els grups polítics que formen la Corporació alacantina.

 

José Vicente Díaz Alcaina ha dirigit als professors de la Simfònica Municipal, que han obert el concert amb una peça romàntica del compositor noruec Eduard Grieg ‘La muerte de Ase’ i ho han tancat amb un pasdoble de S. Lope.

 

L’actuació s’ha desenvolupat mentres en el balcó de l’Ajuntament seguia desplegat un gran llaç negre, instal·lat pel govern municipal en el mes de de maig, en record dels morts per la pandèmia.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.