La Banda Municipal d’Alacant dedica el primer concert després de la pandèmia a les víctimes del coronavirus

Banda Municipal d'Alacant

Imatge del concert amb totes les distàncies de seguretat | Ajuntament d’Alacant

 

Amb l’aforament pràcticament complet de públic, que ha respectat el distanciament de seguretat pel coronavirus, unes 200 persones han seguit este dijous en la plaça de l’Ajuntament d’Alacant l’homenatge tributat per la Banda Simfònica Municipal als morts per la pandèmia.

 

L’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, ha obert l’acte des de l’escenari demanant un minut de silenci en record de les persones mortes i les seues famílies. A continuació, ha destacat que este primer concert de la Banda davant un públic numerós després de quatre mesos d’emergència sanitària tracta «d’inspirar a la ciutat per a eixir de la pandèmia». «Amb esta actuació, la Banda obri una sèrie de concerts per a l’esperança», ha precisat Barcala. «És música dedicada als que s’han quedat en el camí».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’alcalde també ha posat en valor el treball de la Banda Municipal en vore’s obligada a portar avant els seus assajos amb distàncies especials contra els contagis, el que ha dificultat la seua labor.

 

L'alcalde fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus

L’alcalde Luis Barcala fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus | Ajuntament d’Alacant

 

La primera peça ‘La muerte de Ase’

L’alcalde ha estat acompanyat en l’acte pel regidor de Cultura, Antonio Manresa, del departament del que depén la Simfònica Municipal i pels regidors integrants de tots els grups polítics que formen la Corporació alacantina.

 

José Vicente Díaz Alcaina ha dirigit als professors de la Simfònica Municipal, que han obert el concert amb una peça romàntica del compositor noruec Eduard Grieg ‘La muerte de Ase’ i ho han tancat amb un pasdoble de S. Lope.

 

L’actuació s’ha desenvolupat mentres en el balcó de l’Ajuntament seguia desplegat un gran llaç negre, instal·lat pel govern municipal en el mes de de maig, en record dels morts per la pandèmia.

Últimes notícies

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.