8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Banda Municipal d’Alacant dedica el primer concert després de la pandèmia a les víctimes del coronavirus

Banda Municipal d'Alacant

Imatge del concert amb totes les distàncies de seguretat | Ajuntament d’Alacant

 

Amb l’aforament pràcticament complet de públic, que ha respectat el distanciament de seguretat pel coronavirus, unes 200 persones han seguit este dijous en la plaça de l’Ajuntament d’Alacant l’homenatge tributat per la Banda Simfònica Municipal als morts per la pandèmia.

 

L’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, ha obert l’acte des de l’escenari demanant un minut de silenci en record de les persones mortes i les seues famílies. A continuació, ha destacat que este primer concert de la Banda davant un públic numerós després de quatre mesos d’emergència sanitària tracta «d’inspirar a la ciutat per a eixir de la pandèmia». «Amb esta actuació, la Banda obri una sèrie de concerts per a l’esperança», ha precisat Barcala. «És música dedicada als que s’han quedat en el camí».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’alcalde també ha posat en valor el treball de la Banda Municipal en vore’s obligada a portar avant els seus assajos amb distàncies especials contra els contagis, el que ha dificultat la seua labor.

 

L'alcalde fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus

L’alcalde Luis Barcala fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus | Ajuntament d’Alacant

 

La primera peça ‘La muerte de Ase’

L’alcalde ha estat acompanyat en l’acte pel regidor de Cultura, Antonio Manresa, del departament del que depén la Simfònica Municipal i pels regidors integrants de tots els grups polítics que formen la Corporació alacantina.

 

José Vicente Díaz Alcaina ha dirigit als professors de la Simfònica Municipal, que han obert el concert amb una peça romàntica del compositor noruec Eduard Grieg ‘La muerte de Ase’ i ho han tancat amb un pasdoble de S. Lope.

 

L’actuació s’ha desenvolupat mentres en el balcó de l’Ajuntament seguia desplegat un gran llaç negre, instal·lat pel govern municipal en el mes de de maig, en record dels morts per la pandèmia.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.