La Banda Municipal d’Alacant dedica el primer concert després de la pandèmia a les víctimes del coronavirus

Banda Municipal d'Alacant

Imatge del concert amb totes les distàncies de seguretat | Ajuntament d’Alacant

 

Amb l’aforament pràcticament complet de públic, que ha respectat el distanciament de seguretat pel coronavirus, unes 200 persones han seguit este dijous en la plaça de l’Ajuntament d’Alacant l’homenatge tributat per la Banda Simfònica Municipal als morts per la pandèmia.

 

L’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, ha obert l’acte des de l’escenari demanant un minut de silenci en record de les persones mortes i les seues famílies. A continuació, ha destacat que este primer concert de la Banda davant un públic numerós després de quatre mesos d’emergència sanitària tracta «d’inspirar a la ciutat per a eixir de la pandèmia». «Amb esta actuació, la Banda obri una sèrie de concerts per a l’esperança», ha precisat Barcala. «És música dedicada als que s’han quedat en el camí».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’alcalde també ha posat en valor el treball de la Banda Municipal en vore’s obligada a portar avant els seus assajos amb distàncies especials contra els contagis, el que ha dificultat la seua labor.

 

L'alcalde fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus

L’alcalde Luis Barcala fent un homenatge a les víctimes pel coronavirus | Ajuntament d’Alacant

 

La primera peça ‘La muerte de Ase’

L’alcalde ha estat acompanyat en l’acte pel regidor de Cultura, Antonio Manresa, del departament del que depén la Simfònica Municipal i pels regidors integrants de tots els grups polítics que formen la Corporació alacantina.

 

José Vicente Díaz Alcaina ha dirigit als professors de la Simfònica Municipal, que han obert el concert amb una peça romàntica del compositor noruec Eduard Grieg ‘La muerte de Ase’ i ho han tancat amb un pasdoble de S. Lope.

 

L’actuació s’ha desenvolupat mentres en el balcó de l’Ajuntament seguia desplegat un gran llaç negre, instal·lat pel govern municipal en el mes de de maig, en record dels morts per la pandèmia.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.