Compte als banys públics: per què no hauries d’usar els assecadors de mans

 

Els assecadors d’aire d’alta velocitat no només deixen més contaminació a les mans mal rentades en comparació amb les tovalloles de paper, sinó que durant l’assecament de les mans també poden propagar gèrmens a la roba i, en última instància, transferir més bacteris a altres superfícies, segons un estudi publicat a ‘Infection Control & Hospital Epidemiology’, la revista de la Societat d’Epidemiologia Sanitària d’Amèrica.

 

 

L’assecador de mans ajuda a transferir els bacteris a la roba

Per tal de comprendre millor l’impacte de l’assecament en la higiene de les mans, els investigadors van fer un experiment per conèixer el paper dels diferents mètodes d’assecament de mans en la propagació de gèrmens de les mans mal rentades més enllà del bany. Per a l’estudi, els voluntaris van desinfectar les seues mans amb un desinfectant d’alcohol al 70%, les van submergir en una solució viral inofensiva, les van sacsejar i després les van eixugar amb un assecador d’aire o tovalloles de paper.

 

Durant l’experiment, els voluntaris també van usar un davantal per comprovar la contaminació que es produïx la roba. Després, els voluntaris van fer un recorregut predeterminat a través de l’hospital tocant superfícies d’ús comú, com els botons de l’ascensor, durant el seu trajecte. En este sentit, es van estudiar mostres de les superfícies que van tocar els voluntaris, així com les dels davantals.

 

«Segons l’usuari i la contaminació de la superfície observada després de l’assecament de mans amb assecadors d’aire d’alta velocitat, qüestionem l’elecció d’assecadors d’aire en entorns d’atenció mèdica», ha explicat Ines Moura, investigadora de la Universitat de Leeds al Regne Unit, i autora de l’estudi. «Els microbis que queden després d’eixugar-se les mans poden transferir-se a les superfícies a través de les mans i la roba contaminades», ha assegurat.

 

Les tovalloles de paper, més efectives

Segons explica, de mitjana, els nivells de contaminació de les superfícies que els voluntaris van tocar amb les mans van ser 10 voltes més alts després d’assecar-les amb un assecador d’aire que amb tovalloles de paper. En este sentit, els investigadors també van comprovar que hi ha una major transferència microbiana al davantal quan els voluntaris van fer servir l’assecador d’aire. La transferència de microbis a la roba dels voluntaris després d’utilitzar l’assecador d’aire també va contribuir a la propagació de gèrmens.

 

«L’estudi es va dur a terme en un entorn d’atenció mèdica i té lliçons importants per a les institucions de salut que encara tenen assecadors d’aire d’alta velocitat en els banys, però els resultats també són rellevants per als banys públics amb molt de trànsit», ha conclòs Moura.

Últimes notícies

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.