Compte als banys públics: per què no hauries d’usar els assecadors de mans

 

Els assecadors d’aire d’alta velocitat no només deixen més contaminació a les mans mal rentades en comparació amb les tovalloles de paper, sinó que durant l’assecament de les mans també poden propagar gèrmens a la roba i, en última instància, transferir més bacteris a altres superfícies, segons un estudi publicat a ‘Infection Control & Hospital Epidemiology’, la revista de la Societat d’Epidemiologia Sanitària d’Amèrica.

 

 

L’assecador de mans ajuda a transferir els bacteris a la roba

Per tal de comprendre millor l’impacte de l’assecament en la higiene de les mans, els investigadors van fer un experiment per conèixer el paper dels diferents mètodes d’assecament de mans en la propagació de gèrmens de les mans mal rentades més enllà del bany. Per a l’estudi, els voluntaris van desinfectar les seues mans amb un desinfectant d’alcohol al 70%, les van submergir en una solució viral inofensiva, les van sacsejar i després les van eixugar amb un assecador d’aire o tovalloles de paper.

 

Durant l’experiment, els voluntaris també van usar un davantal per comprovar la contaminació que es produïx la roba. Després, els voluntaris van fer un recorregut predeterminat a través de l’hospital tocant superfícies d’ús comú, com els botons de l’ascensor, durant el seu trajecte. En este sentit, es van estudiar mostres de les superfícies que van tocar els voluntaris, així com les dels davantals.

 

«Segons l’usuari i la contaminació de la superfície observada després de l’assecament de mans amb assecadors d’aire d’alta velocitat, qüestionem l’elecció d’assecadors d’aire en entorns d’atenció mèdica», ha explicat Ines Moura, investigadora de la Universitat de Leeds al Regne Unit, i autora de l’estudi. «Els microbis que queden després d’eixugar-se les mans poden transferir-se a les superfícies a través de les mans i la roba contaminades», ha assegurat.

 

Les tovalloles de paper, més efectives

Segons explica, de mitjana, els nivells de contaminació de les superfícies que els voluntaris van tocar amb les mans van ser 10 voltes més alts després d’assecar-les amb un assecador d’aire que amb tovalloles de paper. En este sentit, els investigadors també van comprovar que hi ha una major transferència microbiana al davantal quan els voluntaris van fer servir l’assecador d’aire. La transferència de microbis a la roba dels voluntaris després d’utilitzar l’assecador d’aire també va contribuir a la propagació de gèrmens.

 

«L’estudi es va dur a terme en un entorn d’atenció mèdica i té lliçons importants per a les institucions de salut que encara tenen assecadors d’aire d’alta velocitat en els banys, però els resultats també són rellevants per als banys públics amb molt de trànsit», ha conclòs Moura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.