Compte als banys públics: per què no hauries d’usar els assecadors de mans

 

Els assecadors d’aire d’alta velocitat no només deixen més contaminació a les mans mal rentades en comparació amb les tovalloles de paper, sinó que durant l’assecament de les mans també poden propagar gèrmens a la roba i, en última instància, transferir més bacteris a altres superfícies, segons un estudi publicat a ‘Infection Control & Hospital Epidemiology’, la revista de la Societat d’Epidemiologia Sanitària d’Amèrica.

 

 

L’assecador de mans ajuda a transferir els bacteris a la roba

Per tal de comprendre millor l’impacte de l’assecament en la higiene de les mans, els investigadors van fer un experiment per conèixer el paper dels diferents mètodes d’assecament de mans en la propagació de gèrmens de les mans mal rentades més enllà del bany. Per a l’estudi, els voluntaris van desinfectar les seues mans amb un desinfectant d’alcohol al 70%, les van submergir en una solució viral inofensiva, les van sacsejar i després les van eixugar amb un assecador d’aire o tovalloles de paper.

 

Durant l’experiment, els voluntaris també van usar un davantal per comprovar la contaminació que es produïx la roba. Després, els voluntaris van fer un recorregut predeterminat a través de l’hospital tocant superfícies d’ús comú, com els botons de l’ascensor, durant el seu trajecte. En este sentit, es van estudiar mostres de les superfícies que van tocar els voluntaris, així com les dels davantals.

 

«Segons l’usuari i la contaminació de la superfície observada després de l’assecament de mans amb assecadors d’aire d’alta velocitat, qüestionem l’elecció d’assecadors d’aire en entorns d’atenció mèdica», ha explicat Ines Moura, investigadora de la Universitat de Leeds al Regne Unit, i autora de l’estudi. «Els microbis que queden després d’eixugar-se les mans poden transferir-se a les superfícies a través de les mans i la roba contaminades», ha assegurat.

 

Les tovalloles de paper, més efectives

Segons explica, de mitjana, els nivells de contaminació de les superfícies que els voluntaris van tocar amb les mans van ser 10 voltes més alts després d’assecar-les amb un assecador d’aire que amb tovalloles de paper. En este sentit, els investigadors també van comprovar que hi ha una major transferència microbiana al davantal quan els voluntaris van fer servir l’assecador d’aire. La transferència de microbis a la roba dels voluntaris després d’utilitzar l’assecador d’aire també va contribuir a la propagació de gèrmens.

 

«L’estudi es va dur a terme en un entorn d’atenció mèdica i té lliçons importants per a les institucions de salut que encara tenen assecadors d’aire d’alta velocitat en els banys, però els resultats també són rellevants per als banys públics amb molt de trànsit», ha conclòs Moura.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.