11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Compte als banys públics: per què no hauries d’usar els assecadors de mans

 

Els assecadors d’aire d’alta velocitat no només deixen més contaminació a les mans mal rentades en comparació amb les tovalloles de paper, sinó que durant l’assecament de les mans també poden propagar gèrmens a la roba i, en última instància, transferir més bacteris a altres superfícies, segons un estudi publicat a ‘Infection Control & Hospital Epidemiology’, la revista de la Societat d’Epidemiologia Sanitària d’Amèrica.

 

 

L’assecador de mans ajuda a transferir els bacteris a la roba

Per tal de comprendre millor l’impacte de l’assecament en la higiene de les mans, els investigadors van fer un experiment per conèixer el paper dels diferents mètodes d’assecament de mans en la propagació de gèrmens de les mans mal rentades més enllà del bany. Per a l’estudi, els voluntaris van desinfectar les seues mans amb un desinfectant d’alcohol al 70%, les van submergir en una solució viral inofensiva, les van sacsejar i després les van eixugar amb un assecador d’aire o tovalloles de paper.

 

Durant l’experiment, els voluntaris també van usar un davantal per comprovar la contaminació que es produïx la roba. Després, els voluntaris van fer un recorregut predeterminat a través de l’hospital tocant superfícies d’ús comú, com els botons de l’ascensor, durant el seu trajecte. En este sentit, es van estudiar mostres de les superfícies que van tocar els voluntaris, així com les dels davantals.

 

«Segons l’usuari i la contaminació de la superfície observada després de l’assecament de mans amb assecadors d’aire d’alta velocitat, qüestionem l’elecció d’assecadors d’aire en entorns d’atenció mèdica», ha explicat Ines Moura, investigadora de la Universitat de Leeds al Regne Unit, i autora de l’estudi. «Els microbis que queden després d’eixugar-se les mans poden transferir-se a les superfícies a través de les mans i la roba contaminades», ha assegurat.

 

Les tovalloles de paper, més efectives

Segons explica, de mitjana, els nivells de contaminació de les superfícies que els voluntaris van tocar amb les mans van ser 10 voltes més alts després d’assecar-les amb un assecador d’aire que amb tovalloles de paper. En este sentit, els investigadors també van comprovar que hi ha una major transferència microbiana al davantal quan els voluntaris van fer servir l’assecador d’aire. La transferència de microbis a la roba dels voluntaris després d’utilitzar l’assecador d’aire també va contribuir a la propagació de gèrmens.

 

«L’estudi es va dur a terme en un entorn d’atenció mèdica i té lliçons importants per a les institucions de salut que encara tenen assecadors d’aire d’alta velocitat en els banys, però els resultats també són rellevants per als banys públics amb molt de trànsit», ha conclòs Moura.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.