Compte als banys públics: per què no hauries d’usar els assecadors de mans

 

Els assecadors d’aire d’alta velocitat no només deixen més contaminació a les mans mal rentades en comparació amb les tovalloles de paper, sinó que durant l’assecament de les mans també poden propagar gèrmens a la roba i, en última instància, transferir més bacteris a altres superfícies, segons un estudi publicat a ‘Infection Control & Hospital Epidemiology’, la revista de la Societat d’Epidemiologia Sanitària d’Amèrica.

 

 

L’assecador de mans ajuda a transferir els bacteris a la roba

Per tal de comprendre millor l’impacte de l’assecament en la higiene de les mans, els investigadors van fer un experiment per conèixer el paper dels diferents mètodes d’assecament de mans en la propagació de gèrmens de les mans mal rentades més enllà del bany. Per a l’estudi, els voluntaris van desinfectar les seues mans amb un desinfectant d’alcohol al 70%, les van submergir en una solució viral inofensiva, les van sacsejar i després les van eixugar amb un assecador d’aire o tovalloles de paper.

 

Durant l’experiment, els voluntaris també van usar un davantal per comprovar la contaminació que es produïx la roba. Després, els voluntaris van fer un recorregut predeterminat a través de l’hospital tocant superfícies d’ús comú, com els botons de l’ascensor, durant el seu trajecte. En este sentit, es van estudiar mostres de les superfícies que van tocar els voluntaris, així com les dels davantals.

 

«Segons l’usuari i la contaminació de la superfície observada després de l’assecament de mans amb assecadors d’aire d’alta velocitat, qüestionem l’elecció d’assecadors d’aire en entorns d’atenció mèdica», ha explicat Ines Moura, investigadora de la Universitat de Leeds al Regne Unit, i autora de l’estudi. «Els microbis que queden després d’eixugar-se les mans poden transferir-se a les superfícies a través de les mans i la roba contaminades», ha assegurat.

 

Les tovalloles de paper, més efectives

Segons explica, de mitjana, els nivells de contaminació de les superfícies que els voluntaris van tocar amb les mans van ser 10 voltes més alts després d’assecar-les amb un assecador d’aire que amb tovalloles de paper. En este sentit, els investigadors també van comprovar que hi ha una major transferència microbiana al davantal quan els voluntaris van fer servir l’assecador d’aire. La transferència de microbis a la roba dels voluntaris després d’utilitzar l’assecador d’aire també va contribuir a la propagació de gèrmens.

 

«L’estudi es va dur a terme en un entorn d’atenció mèdica i té lliçons importants per a les institucions de salut que encara tenen assecadors d’aire d’alta velocitat en els banys, però els resultats també són rellevants per als banys públics amb molt de trànsit», ha conclòs Moura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.