15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Barceló assegura que el 8% del professorat ha rebutjat vacunar-se en la primera tanda

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que hi ha un grup «reduït» del professorat, el 8%, que ha rebutjat vacunar-se contra el coronavirus en la primera tanda, si bé encara no hi ha informació sobre quines són les raons.

 

També ha assenyalat que estes persones que no han volgut vacunar-se, si canvien d’opinió, podria demanar la vacunació en els dos dies que queden pendents o hauran de ser vacunats en els grups d’edat que els corresponga.

 

Preguntada per l’opinió d’alguns sindicats d’educació que estan a favor que la vacunació siga obligatòria, la consellera ha recordat que actualment no hi ha cap norma que obligue a ningú a vacunar-se. «Per tant no podem obligar, sinó analitzar i veure quines són les causes o motius, sempre legítims, per a no vacunar-se», ha dit.

 

Quant a si considera que a l’estiu el 70% de la població podrà estar vacunada, Barceló ha subratllat que, encara que caldrà fer una reprogramació, el Ministeri de Sanitat té la informació suficient per a poder afirmar que es conseguirà eixe percentatge en juny o juliol. «El territori valencià té capacitat, però està a resultes del número de vacunes que arriben», ha apuntat.

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.