12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Barceló assegura que el 8% del professorat ha rebutjat vacunar-se en la primera tanda

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que hi ha un grup «reduït» del professorat, el 8%, que ha rebutjat vacunar-se contra el coronavirus en la primera tanda, si bé encara no hi ha informació sobre quines són les raons.

 

També ha assenyalat que estes persones que no han volgut vacunar-se, si canvien d’opinió, podria demanar la vacunació en els dos dies que queden pendents o hauran de ser vacunats en els grups d’edat que els corresponga.

 

Preguntada per l’opinió d’alguns sindicats d’educació que estan a favor que la vacunació siga obligatòria, la consellera ha recordat que actualment no hi ha cap norma que obligue a ningú a vacunar-se. «Per tant no podem obligar, sinó analitzar i veure quines són les causes o motius, sempre legítims, per a no vacunar-se», ha dit.

 

Quant a si considera que a l’estiu el 70% de la població podrà estar vacunada, Barceló ha subratllat que, encara que caldrà fer una reprogramació, el Ministeri de Sanitat té la informació suficient per a poder afirmar que es conseguirà eixe percentatge en juny o juliol. «El territori valencià té capacitat, però està a resultes del número de vacunes que arriben», ha apuntat.

Últimes notícies

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.