Barceló assegura que el 8% del professorat ha rebutjat vacunar-se en la primera tanda

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que hi ha un grup «reduït» del professorat, el 8%, que ha rebutjat vacunar-se contra el coronavirus en la primera tanda, si bé encara no hi ha informació sobre quines són les raons.

 

També ha assenyalat que estes persones que no han volgut vacunar-se, si canvien d’opinió, podria demanar la vacunació en els dos dies que queden pendents o hauran de ser vacunats en els grups d’edat que els corresponga.

 

Preguntada per l’opinió d’alguns sindicats d’educació que estan a favor que la vacunació siga obligatòria, la consellera ha recordat que actualment no hi ha cap norma que obligue a ningú a vacunar-se. «Per tant no podem obligar, sinó analitzar i veure quines són les causes o motius, sempre legítims, per a no vacunar-se», ha dit.

 

Quant a si considera que a l’estiu el 70% de la població podrà estar vacunada, Barceló ha subratllat que, encara que caldrà fer una reprogramació, el Ministeri de Sanitat té la informació suficient per a poder afirmar que es conseguirà eixe percentatge en juny o juliol. «El territori valencià té capacitat, però està a resultes del número de vacunes que arriben», ha apuntat.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.