2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Barceló assegura que el 8% del professorat ha rebutjat vacunar-se en la primera tanda

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que hi ha un grup «reduït» del professorat, el 8%, que ha rebutjat vacunar-se contra el coronavirus en la primera tanda, si bé encara no hi ha informació sobre quines són les raons.

 

També ha assenyalat que estes persones que no han volgut vacunar-se, si canvien d’opinió, podria demanar la vacunació en els dos dies que queden pendents o hauran de ser vacunats en els grups d’edat que els corresponga.

 

Preguntada per l’opinió d’alguns sindicats d’educació que estan a favor que la vacunació siga obligatòria, la consellera ha recordat que actualment no hi ha cap norma que obligue a ningú a vacunar-se. «Per tant no podem obligar, sinó analitzar i veure quines són les causes o motius, sempre legítims, per a no vacunar-se», ha dit.

 

Quant a si considera que a l’estiu el 70% de la població podrà estar vacunada, Barceló ha subratllat que, encara que caldrà fer una reprogramació, el Ministeri de Sanitat té la informació suficient per a poder afirmar que es conseguirà eixe percentatge en juny o juliol. «El territori valencià té capacitat, però està a resultes del número de vacunes que arriben», ha apuntat.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.