Barceló assegura que el 8% del professorat ha rebutjat vacunar-se en la primera tanda

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que hi ha un grup «reduït» del professorat, el 8%, que ha rebutjat vacunar-se contra el coronavirus en la primera tanda, si bé encara no hi ha informació sobre quines són les raons.

 

També ha assenyalat que estes persones que no han volgut vacunar-se, si canvien d’opinió, podria demanar la vacunació en els dos dies que queden pendents o hauran de ser vacunats en els grups d’edat que els corresponga.

 

Preguntada per l’opinió d’alguns sindicats d’educació que estan a favor que la vacunació siga obligatòria, la consellera ha recordat que actualment no hi ha cap norma que obligue a ningú a vacunar-se. «Per tant no podem obligar, sinó analitzar i veure quines són les causes o motius, sempre legítims, per a no vacunar-se», ha dit.

 

Quant a si considera que a l’estiu el 70% de la població podrà estar vacunada, Barceló ha subratllat que, encara que caldrà fer una reprogramació, el Ministeri de Sanitat té la informació suficient per a poder afirmar que es conseguirà eixe percentatge en juny o juliol. «El territori valencià té capacitat, però està a resultes del número de vacunes que arriben», ha apuntat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.