El BBVA preveu acomiadar quasi 4.000 treballadors i tancar més de 500 oficines

Si el dimecres es coneixia que CaixaBank té previst acomiadar quasi un 20% de la seua plantilla, ara  hem conegut que el BBVA seguirà el mateix camí. I és que esta entitat bancària ha plantejat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que representarà un acomiadament massiu de treballadors i el tancament de centenars d’oficines arreu de l’estat. Concretament, tal com han informat els sindicats, l’ERO del BBVA afectarà 3.800 empleats i 530 oficines.

Després de la reunió que ha mantingut l’empresa amb els sindicats, estos han anunciat que l’ERO afectarà 3.798 treballadors, és a dir, un 16% del total de la plantilla del BBVA, que és d’uns 23.300. Pel que fa a l’àrea de la xarxa d’oficines, seran 3.000 els empleats afectats (un 21% dels que s’hi dediquen), mentre que els gairebé 800 restants seran dels serveis centrals (un 5% del total d’esta àrea).

 

Les retallades del BBVA no només representarà l’acomiadament de treballadors. I és que la decisió de l’entitat també comportarà el tancament de moltes sucursals bancàries. La previsió del banc és tancar 530 oficines a tot l’estat, sobretot a Catalunya. La intenció és tancar-ne 204, convertint-se així en la comunitat autònoma més afectada pel tancament massiu d’oficines, seguida de la regió central (que inclou Madrid i Castella-La Manxa), on se’n tancaran 101, i la regió sud, formada per Andalusia, Extremadura, Ceuta i Melilla, que en seran 76.

Les reaccions: «imprescindible» o «escandalós»?

El BBVA ha defensat la mesura, escudant-se en la profunda transformació pel sector. A més, consideren que, per garantir la seua competitivitat, és «imprescindible» continuar treballant de manera més decidida per reduir l’estructura de costos. Com és lògic, els sindicats analitzen la situació de manera totalment diferent. Comissions Obreres (CCOO), que és el sindicat majoritari en la taula de negociació de l’ERO, creu que les xifres que ha proposat l’entitat bancària representen una sortida «insostenible i escandalosa».

El BBVA va tancar el 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros

A finals de gener d’este any, el BBVA va tancar l’exercici de l’any 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros. Esta xifra representa un 62,9% menys respecte als beneficis obtinguts l’any anterior. L’entitat que ara aposta per un ERO massiu va considerar que l’exercici del 2020 havia anat «de menys a més», sobretot a partir de les bones xifres que va aconseguir en l’últim trimestre. De fet, este últim trimestre de l’any va representar el millor resultat trimestral dels últims dos anys.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.