El BBVA preveu acomiadar quasi 4.000 treballadors i tancar més de 500 oficines

Si el dimecres es coneixia que CaixaBank té previst acomiadar quasi un 20% de la seua plantilla, ara  hem conegut que el BBVA seguirà el mateix camí. I és que esta entitat bancària ha plantejat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que representarà un acomiadament massiu de treballadors i el tancament de centenars d’oficines arreu de l’estat. Concretament, tal com han informat els sindicats, l’ERO del BBVA afectarà 3.800 empleats i 530 oficines.

Després de la reunió que ha mantingut l’empresa amb els sindicats, estos han anunciat que l’ERO afectarà 3.798 treballadors, és a dir, un 16% del total de la plantilla del BBVA, que és d’uns 23.300. Pel que fa a l’àrea de la xarxa d’oficines, seran 3.000 els empleats afectats (un 21% dels que s’hi dediquen), mentre que els gairebé 800 restants seran dels serveis centrals (un 5% del total d’esta àrea).

 

Les retallades del BBVA no només representarà l’acomiadament de treballadors. I és que la decisió de l’entitat també comportarà el tancament de moltes sucursals bancàries. La previsió del banc és tancar 530 oficines a tot l’estat, sobretot a Catalunya. La intenció és tancar-ne 204, convertint-se així en la comunitat autònoma més afectada pel tancament massiu d’oficines, seguida de la regió central (que inclou Madrid i Castella-La Manxa), on se’n tancaran 101, i la regió sud, formada per Andalusia, Extremadura, Ceuta i Melilla, que en seran 76.

Les reaccions: «imprescindible» o «escandalós»?

El BBVA ha defensat la mesura, escudant-se en la profunda transformació pel sector. A més, consideren que, per garantir la seua competitivitat, és «imprescindible» continuar treballant de manera més decidida per reduir l’estructura de costos. Com és lògic, els sindicats analitzen la situació de manera totalment diferent. Comissions Obreres (CCOO), que és el sindicat majoritari en la taula de negociació de l’ERO, creu que les xifres que ha proposat l’entitat bancària representen una sortida «insostenible i escandalosa».

El BBVA va tancar el 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros

A finals de gener d’este any, el BBVA va tancar l’exercici de l’any 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros. Esta xifra representa un 62,9% menys respecte als beneficis obtinguts l’any anterior. L’entitat que ara aposta per un ERO massiu va considerar que l’exercici del 2020 havia anat «de menys a més», sobretot a partir de les bones xifres que va aconseguir en l’últim trimestre. De fet, este últim trimestre de l’any va representar el millor resultat trimestral dels últims dos anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.