El BBVA preveu acomiadar quasi 4.000 treballadors i tancar més de 500 oficines

Si el dimecres es coneixia que CaixaBank té previst acomiadar quasi un 20% de la seua plantilla, ara  hem conegut que el BBVA seguirà el mateix camí. I és que esta entitat bancària ha plantejat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que representarà un acomiadament massiu de treballadors i el tancament de centenars d’oficines arreu de l’estat. Concretament, tal com han informat els sindicats, l’ERO del BBVA afectarà 3.800 empleats i 530 oficines.

Després de la reunió que ha mantingut l’empresa amb els sindicats, estos han anunciat que l’ERO afectarà 3.798 treballadors, és a dir, un 16% del total de la plantilla del BBVA, que és d’uns 23.300. Pel que fa a l’àrea de la xarxa d’oficines, seran 3.000 els empleats afectats (un 21% dels que s’hi dediquen), mentre que els gairebé 800 restants seran dels serveis centrals (un 5% del total d’esta àrea).

 

Les retallades del BBVA no només representarà l’acomiadament de treballadors. I és que la decisió de l’entitat també comportarà el tancament de moltes sucursals bancàries. La previsió del banc és tancar 530 oficines a tot l’estat, sobretot a Catalunya. La intenció és tancar-ne 204, convertint-se així en la comunitat autònoma més afectada pel tancament massiu d’oficines, seguida de la regió central (que inclou Madrid i Castella-La Manxa), on se’n tancaran 101, i la regió sud, formada per Andalusia, Extremadura, Ceuta i Melilla, que en seran 76.

Les reaccions: «imprescindible» o «escandalós»?

El BBVA ha defensat la mesura, escudant-se en la profunda transformació pel sector. A més, consideren que, per garantir la seua competitivitat, és «imprescindible» continuar treballant de manera més decidida per reduir l’estructura de costos. Com és lògic, els sindicats analitzen la situació de manera totalment diferent. Comissions Obreres (CCOO), que és el sindicat majoritari en la taula de negociació de l’ERO, creu que les xifres que ha proposat l’entitat bancària representen una sortida «insostenible i escandalosa».

El BBVA va tancar el 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros

A finals de gener d’este any, el BBVA va tancar l’exercici de l’any 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros. Esta xifra representa un 62,9% menys respecte als beneficis obtinguts l’any anterior. L’entitat que ara aposta per un ERO massiu va considerar que l’exercici del 2020 havia anat «de menys a més», sobretot a partir de les bones xifres que va aconseguir en l’últim trimestre. De fet, este últim trimestre de l’any va representar el millor resultat trimestral dels últims dos anys.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.