El BBVA preveu acomiadar quasi 4.000 treballadors i tancar més de 500 oficines

Si el dimecres es coneixia que CaixaBank té previst acomiadar quasi un 20% de la seua plantilla, ara  hem conegut que el BBVA seguirà el mateix camí. I és que esta entitat bancària ha plantejat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que representarà un acomiadament massiu de treballadors i el tancament de centenars d’oficines arreu de l’estat. Concretament, tal com han informat els sindicats, l’ERO del BBVA afectarà 3.800 empleats i 530 oficines.

Després de la reunió que ha mantingut l’empresa amb els sindicats, estos han anunciat que l’ERO afectarà 3.798 treballadors, és a dir, un 16% del total de la plantilla del BBVA, que és d’uns 23.300. Pel que fa a l’àrea de la xarxa d’oficines, seran 3.000 els empleats afectats (un 21% dels que s’hi dediquen), mentre que els gairebé 800 restants seran dels serveis centrals (un 5% del total d’esta àrea).

 

Les retallades del BBVA no només representarà l’acomiadament de treballadors. I és que la decisió de l’entitat també comportarà el tancament de moltes sucursals bancàries. La previsió del banc és tancar 530 oficines a tot l’estat, sobretot a Catalunya. La intenció és tancar-ne 204, convertint-se així en la comunitat autònoma més afectada pel tancament massiu d’oficines, seguida de la regió central (que inclou Madrid i Castella-La Manxa), on se’n tancaran 101, i la regió sud, formada per Andalusia, Extremadura, Ceuta i Melilla, que en seran 76.

Les reaccions: «imprescindible» o «escandalós»?

El BBVA ha defensat la mesura, escudant-se en la profunda transformació pel sector. A més, consideren que, per garantir la seua competitivitat, és «imprescindible» continuar treballant de manera més decidida per reduir l’estructura de costos. Com és lògic, els sindicats analitzen la situació de manera totalment diferent. Comissions Obreres (CCOO), que és el sindicat majoritari en la taula de negociació de l’ERO, creu que les xifres que ha proposat l’entitat bancària representen una sortida «insostenible i escandalosa».

El BBVA va tancar el 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros

A finals de gener d’este any, el BBVA va tancar l’exercici de l’any 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros. Esta xifra representa un 62,9% menys respecte als beneficis obtinguts l’any anterior. L’entitat que ara aposta per un ERO massiu va considerar que l’exercici del 2020 havia anat «de menys a més», sobretot a partir de les bones xifres que va aconseguir en l’últim trimestre. De fet, este últim trimestre de l’any va representar el millor resultat trimestral dels últims dos anys.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.