El BBVA preveu acomiadar quasi 4.000 treballadors i tancar més de 500 oficines

Si el dimecres es coneixia que CaixaBank té previst acomiadar quasi un 20% de la seua plantilla, ara  hem conegut que el BBVA seguirà el mateix camí. I és que esta entitat bancària ha plantejat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que representarà un acomiadament massiu de treballadors i el tancament de centenars d’oficines arreu de l’estat. Concretament, tal com han informat els sindicats, l’ERO del BBVA afectarà 3.800 empleats i 530 oficines.

Després de la reunió que ha mantingut l’empresa amb els sindicats, estos han anunciat que l’ERO afectarà 3.798 treballadors, és a dir, un 16% del total de la plantilla del BBVA, que és d’uns 23.300. Pel que fa a l’àrea de la xarxa d’oficines, seran 3.000 els empleats afectats (un 21% dels que s’hi dediquen), mentre que els gairebé 800 restants seran dels serveis centrals (un 5% del total d’esta àrea).

 

Les retallades del BBVA no només representarà l’acomiadament de treballadors. I és que la decisió de l’entitat també comportarà el tancament de moltes sucursals bancàries. La previsió del banc és tancar 530 oficines a tot l’estat, sobretot a Catalunya. La intenció és tancar-ne 204, convertint-se així en la comunitat autònoma més afectada pel tancament massiu d’oficines, seguida de la regió central (que inclou Madrid i Castella-La Manxa), on se’n tancaran 101, i la regió sud, formada per Andalusia, Extremadura, Ceuta i Melilla, que en seran 76.

Les reaccions: «imprescindible» o «escandalós»?

El BBVA ha defensat la mesura, escudant-se en la profunda transformació pel sector. A més, consideren que, per garantir la seua competitivitat, és «imprescindible» continuar treballant de manera més decidida per reduir l’estructura de costos. Com és lògic, els sindicats analitzen la situació de manera totalment diferent. Comissions Obreres (CCOO), que és el sindicat majoritari en la taula de negociació de l’ERO, creu que les xifres que ha proposat l’entitat bancària representen una sortida «insostenible i escandalosa».

El BBVA va tancar el 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros

A finals de gener d’este any, el BBVA va tancar l’exercici de l’any 2020 amb uns beneficis de 1.305 milions d’euros. Esta xifra representa un 62,9% menys respecte als beneficis obtinguts l’any anterior. L’entitat que ara aposta per un ERO massiu va considerar que l’exercici del 2020 havia anat «de menys a més», sobretot a partir de les bones xifres que va aconseguir en l’últim trimestre. De fet, este últim trimestre de l’any va representar el millor resultat trimestral dels últims dos anys.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.