13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

El BBVA anuncia un ERO que pot afectar «a la totalitat de la plantilla»

El BBVA ha posat en marxa este dimarts el procés per aplicar un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afectarà «a la totalitat de la plantilla», segons han confirmat fonts sindicals a l’ACN. Tot i que encara es desconeix la magnitud de l’expedient –ni l’entitat ni els mateixos sindicats han donat dades-, la retallada afectarà tant els serveis centrals com la xarxa d’oficines.

La primera reunió entre el BBVA i els representants sindicals se celebrarà el pròxim divendres 16 d’abril a Madrid, on està previst que es constituïsca la mesa negociadora. Des de CCOO –el sindicat majoritari a l’entitat- lamenten la decisió del banc i asseguren que treballaran per aconseguir un acord «el menys traumàtic possible».

La mesura arriba el mateix dia que CaixaBank ha començat les reunions amb els sindicats per negociar un ERO després de la fusió amb Bankia, i uns mesos després que el Banco Santander arribés a un acord per acomiadar més de 3.500 empleats a tot l’Estat. Dins el mateix sector, el Sabadell també va signar un acord a principis de desembre amb els seus treballadors, en este cas, per acomiadar 1.800 empleats.

 

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.