El BBVA anuncia un ERO que pot afectar «a la totalitat de la plantilla»

El BBVA ha posat en marxa este dimarts el procés per aplicar un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afectarà «a la totalitat de la plantilla», segons han confirmat fonts sindicals a l’ACN. Tot i que encara es desconeix la magnitud de l’expedient –ni l’entitat ni els mateixos sindicats han donat dades-, la retallada afectarà tant els serveis centrals com la xarxa d’oficines.

La primera reunió entre el BBVA i els representants sindicals se celebrarà el pròxim divendres 16 d’abril a Madrid, on està previst que es constituïsca la mesa negociadora. Des de CCOO –el sindicat majoritari a l’entitat- lamenten la decisió del banc i asseguren que treballaran per aconseguir un acord «el menys traumàtic possible».

La mesura arriba el mateix dia que CaixaBank ha començat les reunions amb els sindicats per negociar un ERO després de la fusió amb Bankia, i uns mesos després que el Banco Santander arribés a un acord per acomiadar més de 3.500 empleats a tot l’Estat. Dins el mateix sector, el Sabadell també va signar un acord a principis de desembre amb els seus treballadors, en este cas, per acomiadar 1.800 empleats.

 

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.