El BBVA anuncia un ERO que pot afectar «a la totalitat de la plantilla»

El BBVA ha posat en marxa este dimarts el procés per aplicar un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afectarà «a la totalitat de la plantilla», segons han confirmat fonts sindicals a l’ACN. Tot i que encara es desconeix la magnitud de l’expedient –ni l’entitat ni els mateixos sindicats han donat dades-, la retallada afectarà tant els serveis centrals com la xarxa d’oficines.

La primera reunió entre el BBVA i els representants sindicals se celebrarà el pròxim divendres 16 d’abril a Madrid, on està previst que es constituïsca la mesa negociadora. Des de CCOO –el sindicat majoritari a l’entitat- lamenten la decisió del banc i asseguren que treballaran per aconseguir un acord «el menys traumàtic possible».

La mesura arriba el mateix dia que CaixaBank ha començat les reunions amb els sindicats per negociar un ERO després de la fusió amb Bankia, i uns mesos després que el Banco Santander arribés a un acord per acomiadar més de 3.500 empleats a tot l’Estat. Dins el mateix sector, el Sabadell també va signar un acord a principis de desembre amb els seus treballadors, en este cas, per acomiadar 1.800 empleats.

 

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.