Els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen major risc de patir autisme

El Grup de Recerca en Perinatologia de l’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) ha publicat un article en el qual s’identifica un nou clúster en els trastorns de l’espectre autista (TEA).

Segons l’estudi «Early Signs of Autism in Infants Whose Mothers Suffered from a Threatened Preterm Labour: A 30-Month Prospective Follow-Up Study» publicat en European Child & Adolescent Psychiatry, els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen un major risc de patir trastorns de l’espectre autista (TEA).

L’estudi suggereix que els bebés nascuts després d’amenaça de part prematur (APP) poden ser un grup no descrit, és a dir, un nou clúster, amb característiques que els diferencien d’altres poblacions de risc.

Estes troballes donen suport a la necessitat d’una avaluació rutinària dels bebés nascuts després d’APP i de la detecció dels símptomes de l’impacte psicofisiològic de l’APP en les mares.

 

Des de l’amenaça de part prematur fins als 30 mesos d’edat

L’estudi s’ha realitzat amb un grup de 111 parelles mare i bebé reclutades en el moment del diagnòstic de l’amenaça de part prematur i un grup de control de 47 parelles de mare i bebé sans per a completar el seguiment.

Independentment que finalment hi hagués un part prematur, els bebés nascuts després d’APP van mostrar una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos d’edat que els bebés sense APP.

Els bebés nascuts després d’APP presentaven pitjors habilitats de comunicació i de resolució de problemes, menor somriure i riure i major reactivitat vocal als 6 mesos. Es tracta de factors que prediuen una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos.

A més, els nivells més alts d’impacte psicofisiològic de l’APP o símptomes d’ansietat en les mares diagnosticades amb APP també van predir una major càrrega de símptomes autistes per als bebés a l’edat de 30 mesos.

Els autors han explicat que l’estudi d’esta població pot aportar informació sobre els fonaments fisiopatològics dels TEA gràcies a la identificació d’este nou clúster. Són característiques que presenten xiquets i xiquetes, les mares de les quals van sofrir una amenaça de part prematur durant l’embaràs, fins i tot quan el part va ser a terme.

La doctora Ana García Blanco, autora de la recerca, assegura que ‘estes troballes ens permetran millorar la prevenció i la detecció precoç per a iniciar una intervenció primerenca quan el diagnòstic no estiga plenament establert’.

 

Premi per a la recerca en trastorns del neurodesenvolupament

 

L’Associació Espanyola de Psiquiatria del Xiquet i de l’Adolescent ha reconegut al Grup de Perinatologia del IIS La Fe amb el Premi de Recerca 2020 pel projecte PERISTRESS.

PERISTRESS és un projecte finançat per l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) que tracta de dilucidar quin paper té els factors d’estrés perinatal i els factors genètics i epigenètics en l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament.

L’equip que dirigeix la doctora Ana García Blanco realitza un estudi de seguiment des que les mares sofreixen una amenaça de part prematur fins que els nens compleixen sis anys a la recerca de variacions epigenòmiques associades a l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament en prematurs.

A través de PERISTRESS, el Grup de Recerca en Perinatologia col·labora amb personal de Neonatologia, Obstetrícia, Psiquiatria i Psicologia Clínica de l’Hospital La Fe per a caracteritzar el desenvolupament psicosocial dels nens prematurs i per a estudiar els factors de risc genètic, ambiental i sociofamiliar.

Això ajudarà a identificar de manera primerenca als nens amb major risc de desenvolupar estes alteracions, la qual cosa és clau per a diagnosticar i intervenir precoçment i millorar el pronòstic d’unes alteracions que cada vegada són més freqüents i afecten en major mesura a la qualitat de vida de milers de famílies.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.