Els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen major risc de patir autisme

El Grup de Recerca en Perinatologia de l’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) ha publicat un article en el qual s’identifica un nou clúster en els trastorns de l’espectre autista (TEA).

Segons l’estudi “Early Signs of Autism in Infants Whose Mothers Suffered from a Threatened Preterm Labour: A 30-Month Prospective Follow-Up Study” publicat en European Child & Adolescent Psychiatry, els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen un major risc de patir trastorns de l’espectre autista (TEA).

L’estudi suggereix que els bebés nascuts després d’amenaça de part prematur (APP) poden ser un grup no descrit, és a dir, un nou clúster, amb característiques que els diferencien d’altres poblacions de risc.

Estes troballes donen suport a la necessitat d’una avaluació rutinària dels bebés nascuts després d’APP i de la detecció dels símptomes de l’impacte psicofisiològic de l’APP en les mares.

 

Des de l’amenaça de part prematur fins als 30 mesos d’edat

L’estudi s’ha realitzat amb un grup de 111 parelles mare i bebé reclutades en el moment del diagnòstic de l’amenaça de part prematur i un grup de control de 47 parelles de mare i bebé sans per a completar el seguiment.

Independentment que finalment hi hagués un part prematur, els bebés nascuts després d’APP van mostrar una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos d’edat que els bebés sense APP.

Els bebés nascuts després d’APP presentaven pitjors habilitats de comunicació i de resolució de problemes, menor somriure i riure i major reactivitat vocal als 6 mesos. Es tracta de factors que prediuen una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos.

A més, els nivells més alts d’impacte psicofisiològic de l’APP o símptomes d’ansietat en les mares diagnosticades amb APP també van predir una major càrrega de símptomes autistes per als bebés a l’edat de 30 mesos.

Els autors han explicat que l’estudi d’esta població pot aportar informació sobre els fonaments fisiopatològics dels TEA gràcies a la identificació d’este nou clúster. Són característiques que presenten xiquets i xiquetes, les mares de les quals van sofrir una amenaça de part prematur durant l’embaràs, fins i tot quan el part va ser a terme.

La doctora Ana García Blanco, autora de la recerca, assegura que ‘estes troballes ens permetran millorar la prevenció i la detecció precoç per a iniciar una intervenció primerenca quan el diagnòstic no estiga plenament establert’.

 

Premi per a la recerca en trastorns del neurodesenvolupament

 

L’Associació Espanyola de Psiquiatria del Xiquet i de l’Adolescent ha reconegut al Grup de Perinatologia del IIS La Fe amb el Premi de Recerca 2020 pel projecte PERISTRESS.

PERISTRESS és un projecte finançat per l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) que tracta de dilucidar quin paper té els factors d’estrés perinatal i els factors genètics i epigenètics en l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament.

L’equip que dirigeix la doctora Ana García Blanco realitza un estudi de seguiment des que les mares sofreixen una amenaça de part prematur fins que els nens compleixen sis anys a la recerca de variacions epigenòmiques associades a l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament en prematurs.

A través de PERISTRESS, el Grup de Recerca en Perinatologia col·labora amb personal de Neonatologia, Obstetrícia, Psiquiatria i Psicologia Clínica de l’Hospital La Fe per a caracteritzar el desenvolupament psicosocial dels nens prematurs i per a estudiar els factors de risc genètic, ambiental i sociofamiliar.

Això ajudarà a identificar de manera primerenca als nens amb major risc de desenvolupar estes alteracions, la qual cosa és clau per a diagnosticar i intervenir precoçment i millorar el pronòstic d’unes alteracions que cada vegada són més freqüents i afecten en major mesura a la qualitat de vida de milers de famílies.

Anuncios

Últimes notícies

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.

Nova marxa lenta de taxis a València contra el servici dels VTC

Set associacions del taxi a València convoquen per a este dijous una marxa lenta amb els vehicles i una concentració a peu per a denunciar l'augment dels VTC sense resposta de la Conselleria.

Jutgen a un advocat d’Elx per quedar-se 65.000 euros de la indemnització d’una clienta

Un advocat d'Elx s'enfronta a tres anys de presó acusat d'apropiar-se de 65.000 euros de la indemnització que havia de cobrar una dona per un greu accident de trànsit patit al costat de la seua filla menor.

Detingut a Alginet per una onada d’estirades a ancianes a Benifaió i Carlet

Un home de 44 anys ha sigut detingut a Alginet acusat d'almenys cinc robatoris amb violència a ancianes a Benifaió i Carlet, a més de diversos robatoris en vehicles durant les Falles.

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.