Els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen major risc de patir autisme

Ejemplo de shortcode con estilo
El Grup de Recerca en Perinatologia de l’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) ha publicat un article en el qual s’identifica un nou clúster en els trastorns de l’espectre autista (TEA). Segons l’estudi «Early Signs of Autism in Infants Whose Mothers Suffered from a Threatened Preterm Labour: A 30-Month Prospective Follow-Up Study» publicat en European Child & Adolescent Psychiatry, els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen un major risc de patir trastorns de l’espectre […]

El Grup de Recerca en Perinatologia de l’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) ha publicat un article en el qual s’identifica un nou clúster en els trastorns de l’espectre autista (TEA).

Segons l’estudi «Early Signs of Autism in Infants Whose Mothers Suffered from a Threatened Preterm Labour: A 30-Month Prospective Follow-Up Study» publicat en European Child & Adolescent Psychiatry, els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen un major risc de patir trastorns de l’espectre autista (TEA).

L’estudi suggereix que els bebés nascuts després d’amenaça de part prematur (APP) poden ser un grup no descrit, és a dir, un nou clúster, amb característiques que els diferencien d’altres poblacions de risc.

Estes troballes donen suport a la necessitat d’una avaluació rutinària dels bebés nascuts després d’APP i de la detecció dels símptomes de l’impacte psicofisiològic de l’APP en les mares.

 

Des de l’amenaça de part prematur fins als 30 mesos d’edat

L’estudi s’ha realitzat amb un grup de 111 parelles mare i bebé reclutades en el moment del diagnòstic de l’amenaça de part prematur i un grup de control de 47 parelles de mare i bebé sans per a completar el seguiment.

Independentment que finalment hi hagués un part prematur, els bebés nascuts després d’APP van mostrar una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos d’edat que els bebés sense APP.

Els bebés nascuts després d’APP presentaven pitjors habilitats de comunicació i de resolució de problemes, menor somriure i riure i major reactivitat vocal als 6 mesos. Es tracta de factors que prediuen una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos.

A més, els nivells més alts d’impacte psicofisiològic de l’APP o símptomes d’ansietat en les mares diagnosticades amb APP també van predir una major càrrega de símptomes autistes per als bebés a l’edat de 30 mesos.

Els autors han explicat que l’estudi d’esta població pot aportar informació sobre els fonaments fisiopatològics dels TEA gràcies a la identificació d’este nou clúster. Són característiques que presenten xiquets i xiquetes, les mares de les quals van sofrir una amenaça de part prematur durant l’embaràs, fins i tot quan el part va ser a terme.

La doctora Ana García Blanco, autora de la recerca, assegura que ‘estes troballes ens permetran millorar la prevenció i la detecció precoç per a iniciar una intervenció primerenca quan el diagnòstic no estiga plenament establert’.

 

Premi per a la recerca en trastorns del neurodesenvolupament

 

L’Associació Espanyola de Psiquiatria del Xiquet i de l’Adolescent ha reconegut al Grup de Perinatologia del IIS La Fe amb el Premi de Recerca 2020 pel projecte PERISTRESS.

PERISTRESS és un projecte finançat per l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) que tracta de dilucidar quin paper té els factors d’estrés perinatal i els factors genètics i epigenètics en l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament.

L’equip que dirigeix la doctora Ana García Blanco realitza un estudi de seguiment des que les mares sofreixen una amenaça de part prematur fins que els nens compleixen sis anys a la recerca de variacions epigenòmiques associades a l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament en prematurs.

A través de PERISTRESS, el Grup de Recerca en Perinatologia col·labora amb personal de Neonatologia, Obstetrícia, Psiquiatria i Psicologia Clínica de l’Hospital La Fe per a caracteritzar el desenvolupament psicosocial dels nens prematurs i per a estudiar els factors de risc genètic, ambiental i sociofamiliar.

Això ajudarà a identificar de manera primerenca als nens amb major risc de desenvolupar estes alteracions, la qual cosa és clau per a diagnosticar i intervenir precoçment i millorar el pronòstic d’unes alteracions que cada vegada són més freqüents i afecten en major mesura a la qualitat de vida de milers de famílies.

Últimes notícies

Micó i Ibáñez lideraran la llista de Compromís per València i Podem encapçalarà la d’Alacant

Águeda Micó i Alberto Ibáñez encapçalaran la llista de Compromís per València en les generals del 29 de novembre, mentres que Podem liderarà la candidatura per Alacant en una coalició ampla d’esquerres que busca sumar més forces.

Avís groc este dissabte a la Comunitat Valenciana per pluges intenses i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc a tota la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres per hora, fins a 80 en 12 hores, amb tronades, granís i ratxes fortes de vent que avançaran d’Alacant cap a Castelló i València al llarg del dia.

Arde Bogotá portarà la seua gira al Ciutat de València després d’obrir foc a Cartagena

Arde Bogotá iniciarà en Cartagena la seua nova gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que tindrà parada a l’Estadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny, dins d’un projecte de residència urbana amb quatre grans concerts previs en 2027.

Arde Bogotá obri gira a Cartagena i actuarà al Ciutat de València en juny

Arde Bogotá iniciarà en maig de 2027 una residència urbana a Cartagena com a arrancada de la seua gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que inclou dos grans concerts a lEstadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny.

La Comunitat Valenciana suma 629 desnonaments per lloguer i hipoteca en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha registrat 629 desnonaments per lloguer i hipoteca entre abril i juny de 2026, i és la quarta autonomia amb més llançaments judicials tot i el descens generalitzat a Espanya.

El PSPV de València exigix que es retiren les valles electorals del PP a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE de la província de València ha presentat una queixa davant la Junta Electoral Provincial perquè ordene al PP retirar de manera immediata totes les valles publicitàries amb contingut electoralista instal·lades a la Comunitat Valenciana. Els socialistes consideren que estos anuncis vulneren la LOREG en mantindre’s actius després de convocar-se les eleccions generals del 29 de novembre.

Detingut per furtar els diners d’una caixa de donatius d’una mesquita d’Alacant

Un jove de 28 anys ha sigut detingut per un robatori amb força en la caixa de donatius d’una mesquita d’Alacant. L’home ja havia sigut arrestat dos vegades el mes de setembre per furts similars en temples de Gandia i Elx.

Yankuba Sima trenca el seu vincle amb el Valencia Basket

El pívot internacional espanyol Yankuba Sima ha rescindit el seu contracte amb el Valencia Basket després d’una temporada marcada per les lesions i la falta de minuts. El club li ha agraït la professionalitat i li ha desitjat sort en el futur.