Els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen major risc de patir autisme

El Grup de Recerca en Perinatologia de l’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) ha publicat un article en el qual s’identifica un nou clúster en els trastorns de l’espectre autista (TEA).

Segons l’estudi “Early Signs of Autism in Infants Whose Mothers Suffered from a Threatened Preterm Labour: A 30-Month Prospective Follow-Up Study” publicat en European Child & Adolescent Psychiatry, els bebés nascuts després d’una amenaça de part prematur tenen un major risc de patir trastorns de l’espectre autista (TEA).

L’estudi suggereix que els bebés nascuts després d’amenaça de part prematur (APP) poden ser un grup no descrit, és a dir, un nou clúster, amb característiques que els diferencien d’altres poblacions de risc.

Estes troballes donen suport a la necessitat d’una avaluació rutinària dels bebés nascuts després d’APP i de la detecció dels símptomes de l’impacte psicofisiològic de l’APP en les mares.

 

Des de l’amenaça de part prematur fins als 30 mesos d’edat

L’estudi s’ha realitzat amb un grup de 111 parelles mare i bebé reclutades en el moment del diagnòstic de l’amenaça de part prematur i un grup de control de 47 parelles de mare i bebé sans per a completar el seguiment.

Independentment que finalment hi hagués un part prematur, els bebés nascuts després d’APP van mostrar una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos d’edat que els bebés sense APP.

Els bebés nascuts després d’APP presentaven pitjors habilitats de comunicació i de resolució de problemes, menor somriure i riure i major reactivitat vocal als 6 mesos. Es tracta de factors que prediuen una major càrrega de símptomes autistes als 30 mesos.

A més, els nivells més alts d’impacte psicofisiològic de l’APP o símptomes d’ansietat en les mares diagnosticades amb APP també van predir una major càrrega de símptomes autistes per als bebés a l’edat de 30 mesos.

Els autors han explicat que l’estudi d’esta població pot aportar informació sobre els fonaments fisiopatològics dels TEA gràcies a la identificació d’este nou clúster. Són característiques que presenten xiquets i xiquetes, les mares de les quals van sofrir una amenaça de part prematur durant l’embaràs, fins i tot quan el part va ser a terme.

La doctora Ana García Blanco, autora de la recerca, assegura que ‘estes troballes ens permetran millorar la prevenció i la detecció precoç per a iniciar una intervenció primerenca quan el diagnòstic no estiga plenament establert’.

 

Premi per a la recerca en trastorns del neurodesenvolupament

 

L’Associació Espanyola de Psiquiatria del Xiquet i de l’Adolescent ha reconegut al Grup de Perinatologia del IIS La Fe amb el Premi de Recerca 2020 pel projecte PERISTRESS.

PERISTRESS és un projecte finançat per l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) que tracta de dilucidar quin paper té els factors d’estrés perinatal i els factors genètics i epigenètics en l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament.

L’equip que dirigeix la doctora Ana García Blanco realitza un estudi de seguiment des que les mares sofreixen una amenaça de part prematur fins que els nens compleixen sis anys a la recerca de variacions epigenòmiques associades a l’inici i curs dels trastorns del neurodesenvolupament en prematurs.

A través de PERISTRESS, el Grup de Recerca en Perinatologia col·labora amb personal de Neonatologia, Obstetrícia, Psiquiatria i Psicologia Clínica de l’Hospital La Fe per a caracteritzar el desenvolupament psicosocial dels nens prematurs i per a estudiar els factors de risc genètic, ambiental i sociofamiliar.

Això ajudarà a identificar de manera primerenca als nens amb major risc de desenvolupar estes alteracions, la qual cosa és clau per a diagnosticar i intervenir precoçment i millorar el pronòstic d’unes alteracions que cada vegada són més freqüents i afecten en major mesura a la qualitat de vida de milers de famílies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.