La nova llei de benestar animal elimina la llista de gossos perillosos

 

La Llei d’Animals Potencialment Perillosos 50/99 canvia a partir d’ara, per la qual cosa cap animal serà considerat perillós solo per la seua raça: “Els gossos seran valorats individualment pel seu comportament, independentment de la seua raça”, d’esta manera La Llei de Protecció Animal introdueix com a novetat l’eliminació de la llista de “gossos potencialment perillosos”.

L’esborrany de la nova Llei de Benestar Animal explicita el canvi de la llei de 1999 que regula la Tinença d’Animals Potencialment Perillosos, modificant el seu apartat 2, article 1, així: “La present Llei no serà d’aplicació als gossos i animals pertanyents a les Forces Armades, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Cossos de Policia de les Comunitats Autònomes i Policia Local”.

D’esta manera l’article corresponent canvia i queda així: “amb caràcter general, es consideren animals potencialment perillosos tots els que, pertanyent a la fauna silvestre, sent utilitzats com a animals domèstics, o de companyia, tinguen capacitat de causar la mort o lesions a les persones o a altres animals”.

A més, “els animals de l’espècie canina no seran en cap cas qualificats de animals potencialment perillosos, sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat”.

 

Cans qualificats de PPP

 

D’esta manera, els cans no seran en cap cas qualificats de PPP, “sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat“.

El nombre aproximat de gossos que es podrien beneficiar d’esta transformació legislativa inclouria a uns 40.000 exemplars pertanyents a les huit races canines:
 Rottweiler
 Staffordshire bull terrier
 American staffordshire terrier
 Dogo argentí
 Akita Inu
 Tusa Inu
 Pit bull terrier
 Fila brasiler

Segons les estimacions la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) i atenent els seus propis registres, a estos exemplars caldria sumar els pertanyents a altres huit races:

 Boxer
 Doberman
 Presa canari
 Bullmastiff
 Dogo de Bordeus
 Dogo del Tibet
 Mastí napolità
 Presa mallorquí

Amb estes races de gossos s’arribaria a aconseguir la xifra de 100.000 exemplars segons calcula la RSCE.

Últimes notícies

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.