21.7 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

La nova llei de benestar animal elimina la llista de gossos perillosos

 

La Llei d’Animals Potencialment Perillosos 50/99 canvia a partir d’ara, per la qual cosa cap animal serà considerat perillós solo per la seua raça: “Els gossos seran valorats individualment pel seu comportament, independentment de la seua raça”, d’esta manera La Llei de Protecció Animal introdueix com a novetat l’eliminació de la llista de “gossos potencialment perillosos”.

L’esborrany de la nova Llei de Benestar Animal explicita el canvi de la llei de 1999 que regula la Tinença d’Animals Potencialment Perillosos, modificant el seu apartat 2, article 1, així: “La present Llei no serà d’aplicació als gossos i animals pertanyents a les Forces Armades, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Cossos de Policia de les Comunitats Autònomes i Policia Local”.

D’esta manera l’article corresponent canvia i queda així: “amb caràcter general, es consideren animals potencialment perillosos tots els que, pertanyent a la fauna silvestre, sent utilitzats com a animals domèstics, o de companyia, tinguen capacitat de causar la mort o lesions a les persones o a altres animals”.

A més, “els animals de l’espècie canina no seran en cap cas qualificats de animals potencialment perillosos, sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat”.

 

Cans qualificats de PPP

 

D’esta manera, els cans no seran en cap cas qualificats de PPP, “sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat“.

El nombre aproximat de gossos que es podrien beneficiar d’esta transformació legislativa inclouria a uns 40.000 exemplars pertanyents a les huit races canines:
 Rottweiler
 Staffordshire bull terrier
 American staffordshire terrier
 Dogo argentí
 Akita Inu
 Tusa Inu
 Pit bull terrier
 Fila brasiler

Segons les estimacions la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) i atenent els seus propis registres, a estos exemplars caldria sumar els pertanyents a altres huit races:

 Boxer
 Doberman
 Presa canari
 Bullmastiff
 Dogo de Bordeus
 Dogo del Tibet
 Mastí napolità
 Presa mallorquí

Amb estes races de gossos s’arribaria a aconseguir la xifra de 100.000 exemplars segons calcula la RSCE.

Últimes notícies

Llibertat per a les tres dones detingudes per danys vandàlics en protestes contra Israel a València

Tres dones d'entre 24 i 26 anys, arrestades per danys vandàlics en el centre de València durant protestes contra Israel i a favor de Palestina, han quedat en llibertat després de declarar. Els desperfectes van afectar comerços, façanes i mobiliari urbà.

Mazón es recolza en les enquestes i rebutja dimitir davant les crítiques per la DANA

Mazón invoca les enquestes per a assegurar que el PP guanyaria i descarta dimitir per la seua gestió de la DANA, a dies del primer aniversari. L'oposició li exigix responsabilitats i que declare davant la jutgessa.

En llibertat els cinc detinguts després de declarar per la protesta contra Israel davant el Roig Arena

Els cinc arrestats en la concentració davant el Roig Arena van quedar en llibertat després de declarar. La protesta va reunir a prop de mil persones i va deixar ferits lleus.

Mazón s’aferra a les enquestes i rebutja dimitir malgrat la pressió per la DANA

El president valencià sosté que els sondejos situen al PP com a vencedor i alternativa de govern, mentres l'oposició exigix la seua dimissió i que declare per la DANA.

Quatre detinguts per agredir a un jove prop d’una discoteca d’Alacant

Quatre jóvens, un d'ells menor, han sigut arrestats per una agressió a un xic de 18 anys a l'eixida d'una discoteca en la Albufereta. La víctima va patir lesions cranioencefàliques amb fractura i va estar sis dies en l'UCI.

Ryanair suma tres rutes des de València: Pescara, Poznan i Edimburg

Ryanair presenta el seu programa d'hivern 2025/2026 a València amb 50 rutes. Afig Pescara, Poznan i Edimburg, i augmenta vols a Roma, Pisa, Porto i Marràqueix.

Juí als amos d’una agència de viatges acusats d’estafar a 15 clients

La Fiscalia demana cinc anys de presó per als responsables d'una agència de Torrevieja per un presumpte frau continuat a 15 clients. El juí se celebra en l'Audiència d'Alacant amb vista fixades per a este dijous, el 30 d'octubre i el 13 de novembre.

Carlos Mazón declara 86.015,3 euros en 2024 i Les Corts difonen les rendes dels seus principals càrrecs

El president de la Generalitat va registrar 86.015,3 euros en la seua declaració anual de rendes. El Butlletí del Parlament publica també les xifres d'altres càrrecs de Les Corts.