La nova llei de benestar animal elimina la llista de gossos perillosos

 

La Llei d’Animals Potencialment Perillosos 50/99 canvia a partir d’ara, per la qual cosa cap animal serà considerat perillós solo per la seua raça: «Els gossos seran valorats individualment pel seu comportament, independentment de la seua raça», d’esta manera La Llei de Protecció Animal introdueix com a novetat l’eliminació de la llista de «gossos potencialment perillosos».

L’esborrany de la nova Llei de Benestar Animal explicita el canvi de la llei de 1999 que regula la Tinença d’Animals Potencialment Perillosos, modificant el seu apartat 2, article 1, així: «La present Llei no serà d’aplicació als gossos i animals pertanyents a les Forces Armades, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Cossos de Policia de les Comunitats Autònomes i Policia Local».

D’esta manera l’article corresponent canvia i queda així: «amb caràcter general, es consideren animals potencialment perillosos tots els que, pertanyent a la fauna silvestre, sent utilitzats com a animals domèstics, o de companyia, tinguen capacitat de causar la mort o lesions a les persones o a altres animals».

A més, «els animals de l’espècie canina no seran en cap cas qualificats de animals potencialment perillosos, sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat».

 

Cans qualificats de PPP

 

D’esta manera, els cans no seran en cap cas qualificats de PPP, «sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat«.

El nombre aproximat de gossos que es podrien beneficiar d’esta transformació legislativa inclouria a uns 40.000 exemplars pertanyents a les huit races canines:
 Rottweiler
 Staffordshire bull terrier
 American staffordshire terrier
 Dogo argentí
 Akita Inu
 Tusa Inu
 Pit bull terrier
 Fila brasiler

Segons les estimacions la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) i atenent els seus propis registres, a estos exemplars caldria sumar els pertanyents a altres huit races:

 Boxer
 Doberman
 Presa canari
 Bullmastiff
 Dogo de Bordeus
 Dogo del Tibet
 Mastí napolità
 Presa mallorquí

Amb estes races de gossos s’arribaria a aconseguir la xifra de 100.000 exemplars segons calcula la RSCE.

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.