La nova llei de benestar animal elimina la llista de gossos perillosos

 

La Llei d’Animals Potencialment Perillosos 50/99 canvia a partir d’ara, per la qual cosa cap animal serà considerat perillós solo per la seua raça: «Els gossos seran valorats individualment pel seu comportament, independentment de la seua raça», d’esta manera La Llei de Protecció Animal introdueix com a novetat l’eliminació de la llista de «gossos potencialment perillosos».

L’esborrany de la nova Llei de Benestar Animal explicita el canvi de la llei de 1999 que regula la Tinença d’Animals Potencialment Perillosos, modificant el seu apartat 2, article 1, així: «La present Llei no serà d’aplicació als gossos i animals pertanyents a les Forces Armades, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Cossos de Policia de les Comunitats Autònomes i Policia Local».

D’esta manera l’article corresponent canvia i queda així: «amb caràcter general, es consideren animals potencialment perillosos tots els que, pertanyent a la fauna silvestre, sent utilitzats com a animals domèstics, o de companyia, tinguen capacitat de causar la mort o lesions a les persones o a altres animals».

A més, «els animals de l’espècie canina no seran en cap cas qualificats de animals potencialment perillosos, sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat».

 

Cans qualificats de PPP

 

D’esta manera, els cans no seran en cap cas qualificats de PPP, «sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat«.

El nombre aproximat de gossos que es podrien beneficiar d’esta transformació legislativa inclouria a uns 40.000 exemplars pertanyents a les huit races canines:
 Rottweiler
 Staffordshire bull terrier
 American staffordshire terrier
 Dogo argentí
 Akita Inu
 Tusa Inu
 Pit bull terrier
 Fila brasiler

Segons les estimacions la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) i atenent els seus propis registres, a estos exemplars caldria sumar els pertanyents a altres huit races:

 Boxer
 Doberman
 Presa canari
 Bullmastiff
 Dogo de Bordeus
 Dogo del Tibet
 Mastí napolità
 Presa mallorquí

Amb estes races de gossos s’arribaria a aconseguir la xifra de 100.000 exemplars segons calcula la RSCE.

Últimes notícies

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.