La nova llei de benestar animal elimina la llista de gossos perillosos

 

La Llei d’Animals Potencialment Perillosos 50/99 canvia a partir d’ara, per la qual cosa cap animal serà considerat perillós solo per la seua raça: «Els gossos seran valorats individualment pel seu comportament, independentment de la seua raça», d’esta manera La Llei de Protecció Animal introdueix com a novetat l’eliminació de la llista de «gossos potencialment perillosos».

L’esborrany de la nova Llei de Benestar Animal explicita el canvi de la llei de 1999 que regula la Tinença d’Animals Potencialment Perillosos, modificant el seu apartat 2, article 1, així: «La present Llei no serà d’aplicació als gossos i animals pertanyents a les Forces Armades, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Cossos de Policia de les Comunitats Autònomes i Policia Local».

D’esta manera l’article corresponent canvia i queda així: «amb caràcter general, es consideren animals potencialment perillosos tots els que, pertanyent a la fauna silvestre, sent utilitzats com a animals domèstics, o de companyia, tinguen capacitat de causar la mort o lesions a les persones o a altres animals».

A més, «els animals de l’espècie canina no seran en cap cas qualificats de animals potencialment perillosos, sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat».

 

Cans qualificats de PPP

 

D’esta manera, els cans no seran en cap cas qualificats de PPP, «sense perjudici que, reglamentàriament, s’establisquen les condicions en què hauran de manejar-se, prèvia realització d’un estudi de sociabilitat«.

El nombre aproximat de gossos que es podrien beneficiar d’esta transformació legislativa inclouria a uns 40.000 exemplars pertanyents a les huit races canines:
 Rottweiler
 Staffordshire bull terrier
 American staffordshire terrier
 Dogo argentí
 Akita Inu
 Tusa Inu
 Pit bull terrier
 Fila brasiler

Segons les estimacions la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) i atenent els seus propis registres, a estos exemplars caldria sumar els pertanyents a altres huit races:

 Boxer
 Doberman
 Presa canari
 Bullmastiff
 Dogo de Bordeus
 Dogo del Tibet
 Mastí napolità
 Presa mallorquí

Amb estes races de gossos s’arribaria a aconseguir la xifra de 100.000 exemplars segons calcula la RSCE.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.