José Benlloch indignat amb la Generalitat per la seua decisió respecte al parany

 

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha mostrat la seua indignació amb la decisió de la Conselleria d’Agricultura, de denegar les proves de la cistella malla sol·licitades per l’associació de paranyers Apaval.

Una actitud que, segons Benlloch, “està frustrant els esforços, la il·lusió i el treball seriós i responsable d’Apaval per a trobar una alternativa a la caça en parany que garantisca la pervivència d’una tradició tan nostra”.

Per este motiu, l’alcalde de Vila-real elevarà al Ple una proposta per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze sense demora les proves de la cistella malla.

“En democràcia i en un Estat de dret, no es poden utilitzar les administracions contra els ciutadans. És una vergonya que una tradició tan nostra, que tant de valor afegit aporta a la nostra cultura i tradició, des del punt de vista etnològic, cultural, de respecte al medi ambient, gastronomia o coneixement del medi, siga maltractada una vegada i una altra de la forma que ho està sent. Exigim respecte per les nostres tradicions”, incideix Benlloch.

L’alcalde de Vila-real -únic Ajuntament de la província que manté un conveni anual de col·laboració amb els paranyers de 10.000 euros– pretén que Apaval puga presentar el seu recurs contra la decisió de la Conselleria d’Agricultura amb l’aval dels municipis de la Comunitat.

“Presentarem una proposta i animem a tots els ajuntaments amb tradició del País Valencià a sumar-se, per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze les proves de camp per a la cistella malla que Apaval ha sol·licitat i que puguem, d’esta manera, trobar una solució sostenible i respectuosa amb el medi ambient que ens permeta mantindre la tradició del parany.

Tradició tan important per a la vida de molts pobles en la nostra terra”, conclou Benlloch.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.