16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

José Benlloch indignat amb la Generalitat per la seua decisió respecte al parany

 

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha mostrat la seua indignació amb la decisió de la Conselleria d’Agricultura, de denegar les proves de la cistella malla sol·licitades per l’associació de paranyers Apaval.

Una actitud que, segons Benlloch, “està frustrant els esforços, la il·lusió i el treball seriós i responsable d’Apaval per a trobar una alternativa a la caça en parany que garantisca la pervivència d’una tradició tan nostra”.

Per este motiu, l’alcalde de Vila-real elevarà al Ple una proposta per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze sense demora les proves de la cistella malla.

“En democràcia i en un Estat de dret, no es poden utilitzar les administracions contra els ciutadans. És una vergonya que una tradició tan nostra, que tant de valor afegit aporta a la nostra cultura i tradició, des del punt de vista etnològic, cultural, de respecte al medi ambient, gastronomia o coneixement del medi, siga maltractada una vegada i una altra de la forma que ho està sent. Exigim respecte per les nostres tradicions”, incideix Benlloch.

L’alcalde de Vila-real -únic Ajuntament de la província que manté un conveni anual de col·laboració amb els paranyers de 10.000 euros– pretén que Apaval puga presentar el seu recurs contra la decisió de la Conselleria d’Agricultura amb l’aval dels municipis de la Comunitat.

“Presentarem una proposta i animem a tots els ajuntaments amb tradició del País Valencià a sumar-se, per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze les proves de camp per a la cistella malla que Apaval ha sol·licitat i que puguem, d’esta manera, trobar una solució sostenible i respectuosa amb el medi ambient que ens permeta mantindre la tradició del parany.

Tradició tan important per a la vida de molts pobles en la nostra terra”, conclou Benlloch.

Últimes notícies

Delegats de CCOO en CaixaBank demanen a València millorar el clima laboral i repartir beneficis

Delegats de CCOO s'han concentrat davant la seu social de CaixaBank a València per a reclamar millores en el clima laboral i que els beneficis arriben a la plantilla. Demanen obrir immediatament una taula de diàleg i revisar objectius i retribució variable.

Compromís demana a Barcala enviar a la Policia per a verificar l’ús de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Compromís ha instat l'alcalde Luis Barcala a enviar a la Policia a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan per a comprovar si les ocupen els seus adjudicataris. El grup exigix a més un ple extraordinari i transparència sobre 6,6 milions d'euros vinculats a la promoció.

La Generalitat intensificarà els controls en l’adjudicació de vivendes socials després del cas d’Alacant

El Consell reforçarà la revisió de visats i crearà una comissió específica després de detectar possibles irregularitats en una promoció d'Alacant.

L’Eurolliga confirma que el Hapoel Tel Aviv-València es jugarà el dijous a Israel

L'Eurolliga va ratificar que el Hapoel Tel Aviv-València del dijous es disputarà a Israel, com estava previst. Després dels rumors per la tensió amb l'Iran, el Hapoel va iniciar la venda d'entrades i l'organització va confirmar el Menora Mivtachim Arena.

Alacant creuarà les llistes de funcionaris i adjudicataris de vivendes públiques

El consistori creuarà les dades d'adjudicataris amb la plantilla per a detectar possibles vincles i depurar responsabilitats. Hi haurà ple extraordinari i denúncia davant fiscalia.

El jurat declara culpable a l’acusat de l’assassinat del canonge de València

Un jurat popular ha declarat culpable per majoria a l'acusat de l'assassinat del canonge emèrit de València i ha rebutjat l'indult; la Fiscalia demana penes de presó.

Avís groc a Alacant per fenòmens costaners: vent de força 7 i ones de 3 a 4 metres

Aemet ha establit avís groc a Alacant este dimecres per fenòmens costaners, amb vent del sud-oest de força 7 i ones de fins a 3 metres. El dijous hi haurà avisos per vents de fins a 80 km/h i per onatge de 3 a 4 metres en diferents trams del litoral alacantí.

Reubicats en altres centres els xiquets de la guarderia d’Algemesí després de la detenció de la seua propietària per possible maltractament

Educació garantix la reubicació dels alumnes d'una guarderia d'Algemesí després de la detenció de la propietària per presumpte maltractament. La dona ha quedat en llibertat provisional amb prohibicions d'acostament i de treballar amb menors.