José Benlloch indignat amb la Generalitat per la seua decisió respecte al parany

 

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha mostrat la seua indignació amb la decisió de la Conselleria d’Agricultura, de denegar les proves de la cistella malla sol·licitades per l’associació de paranyers Apaval.

Una actitud que, segons Benlloch, “està frustrant els esforços, la il·lusió i el treball seriós i responsable d’Apaval per a trobar una alternativa a la caça en parany que garantisca la pervivència d’una tradició tan nostra”.

Per este motiu, l’alcalde de Vila-real elevarà al Ple una proposta per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze sense demora les proves de la cistella malla.

“En democràcia i en un Estat de dret, no es poden utilitzar les administracions contra els ciutadans. És una vergonya que una tradició tan nostra, que tant de valor afegit aporta a la nostra cultura i tradició, des del punt de vista etnològic, cultural, de respecte al medi ambient, gastronomia o coneixement del medi, siga maltractada una vegada i una altra de la forma que ho està sent. Exigim respecte per les nostres tradicions”, incideix Benlloch.

L’alcalde de Vila-real -únic Ajuntament de la província que manté un conveni anual de col·laboració amb els paranyers de 10.000 euros– pretén que Apaval puga presentar el seu recurs contra la decisió de la Conselleria d’Agricultura amb l’aval dels municipis de la Comunitat.

“Presentarem una proposta i animem a tots els ajuntaments amb tradició del País Valencià a sumar-se, per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze les proves de camp per a la cistella malla que Apaval ha sol·licitat i que puguem, d’esta manera, trobar una solució sostenible i respectuosa amb el medi ambient que ens permeta mantindre la tradició del parany.

Tradició tan important per a la vida de molts pobles en la nostra terra”, conclou Benlloch.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.