José Benlloch indignat amb la Generalitat per la seua decisió respecte al parany

 

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha mostrat la seua indignació amb la decisió de la Conselleria d’Agricultura, de denegar les proves de la cistella malla sol·licitades per l’associació de paranyers Apaval.

Una actitud que, segons Benlloch, “està frustrant els esforços, la il·lusió i el treball seriós i responsable d’Apaval per a trobar una alternativa a la caça en parany que garantisca la pervivència d’una tradició tan nostra”.

Per este motiu, l’alcalde de Vila-real elevarà al Ple una proposta per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze sense demora les proves de la cistella malla.

“En democràcia i en un Estat de dret, no es poden utilitzar les administracions contra els ciutadans. És una vergonya que una tradició tan nostra, que tant de valor afegit aporta a la nostra cultura i tradició, des del punt de vista etnològic, cultural, de respecte al medi ambient, gastronomia o coneixement del medi, siga maltractada una vegada i una altra de la forma que ho està sent. Exigim respecte per les nostres tradicions”, incideix Benlloch.

L’alcalde de Vila-real -únic Ajuntament de la província que manté un conveni anual de col·laboració amb els paranyers de 10.000 euros– pretén que Apaval puga presentar el seu recurs contra la decisió de la Conselleria d’Agricultura amb l’aval dels municipis de la Comunitat.

“Presentarem una proposta i animem a tots els ajuntaments amb tradició del País Valencià a sumar-se, per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze les proves de camp per a la cistella malla que Apaval ha sol·licitat i que puguem, d’esta manera, trobar una solució sostenible i respectuosa amb el medi ambient que ens permeta mantindre la tradició del parany.

Tradició tan important per a la vida de molts pobles en la nostra terra”, conclou Benlloch.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.