José Benlloch indignat amb la Generalitat per la seua decisió respecte al parany

 

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha mostrat la seua indignació amb la decisió de la Conselleria d’Agricultura, de denegar les proves de la cistella malla sol·licitades per l’associació de paranyers Apaval.

Una actitud que, segons Benlloch, “està frustrant els esforços, la il·lusió i el treball seriós i responsable d’Apaval per a trobar una alternativa a la caça en parany que garantisca la pervivència d’una tradició tan nostra”.

Per este motiu, l’alcalde de Vila-real elevarà al Ple una proposta per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze sense demora les proves de la cistella malla.

“En democràcia i en un Estat de dret, no es poden utilitzar les administracions contra els ciutadans. És una vergonya que una tradició tan nostra, que tant de valor afegit aporta a la nostra cultura i tradició, des del punt de vista etnològic, cultural, de respecte al medi ambient, gastronomia o coneixement del medi, siga maltractada una vegada i una altra de la forma que ho està sent. Exigim respecte per les nostres tradicions”, incideix Benlloch.

L’alcalde de Vila-real -únic Ajuntament de la província que manté un conveni anual de col·laboració amb els paranyers de 10.000 euros– pretén que Apaval puga presentar el seu recurs contra la decisió de la Conselleria d’Agricultura amb l’aval dels municipis de la Comunitat.

“Presentarem una proposta i animem a tots els ajuntaments amb tradició del País Valencià a sumar-se, per a exigir a la Generalitat Valenciana que autoritze les proves de camp per a la cistella malla que Apaval ha sol·licitat i que puguem, d’esta manera, trobar una solució sostenible i respectuosa amb el medi ambient que ens permeta mantindre la tradició del parany.

Tradició tan important per a la vida de molts pobles en la nostra terra”, conclou Benlloch.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.