25.7 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

El bes de dues falleres, convertit en monument

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez “Chuky” per fi podrà plantar.

 

“És una satisfacció increïble”, reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema “T’ho veus?” (T’ho veus?), pretén fer una “reflexió” sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de “implicació i responsabilitat social”.

 

La singularitat del monument és que “els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals”, ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat “en constant contacte” amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes “com el succeït amb la pandèmia”.

 

“És un monument d’integració i visibilització”

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és “faller major” o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de “integració i visibilització”, apunta, que reflexiona sobre “per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat”.

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està “pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior”, que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Últimes notícies

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.