El bes de dues falleres, convertit en monument

 

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez «Chuky» per fi podrà plantar.

 

«És una satisfacció increïble», reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema «T’ho veus?» (T’ho veus?), pretén fer una «reflexió» sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de «implicació i responsabilitat social».

 

La singularitat del monument és que «els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals», ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat «en constant contacte» amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes «com el succeït amb la pandèmia».

 

«És un monument d’integració i visibilització»

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és «faller major» o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de «integració i visibilització», apunta, que reflexiona sobre «per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat».

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està «pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior», que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Últimes notícies

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.