16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

El bes de dues falleres, convertit en monument

 

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez “Chuky” per fi podrà plantar.

 

“És una satisfacció increïble”, reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema “T’ho veus?” (T’ho veus?), pretén fer una “reflexió” sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de “implicació i responsabilitat social”.

 

La singularitat del monument és que “els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals”, ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat “en constant contacte” amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes “com el succeït amb la pandèmia”.

 

“És un monument d’integració i visibilització”

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és “faller major” o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de “integració i visibilització”, apunta, que reflexiona sobre “per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat”.

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està “pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior”, que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Últimes notícies

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.

València assaja un sistema que detecta senglars i activa senyals per a evitar accidents

La Diputació de València ha iniciat en la CV-600 una prova pilot de senyalització intel·ligent que detecta senglars i encén avisos lluminosos solo quan hi ha risc real. El pla inclou avaluar resultats en setmanes i estendre'l a trams sensibles si funciona.

L’IVF eleva un 7% la seua activitat i tanca 2025 amb 201,9 milions en finançament

L'IVF va tancar 2025 amb 201,9 milions finançats, un 7% més que en 2024. Les operacions es van duplicar de 807 a 1.612, amb línies bonificades i suport després de la DANA.

Arranquen les obres de 91 vivendes públiques de lloguer social en Malilla

Comencen les obres de 91 vivendes protegides en Malilla dins del Pla Viu, amb 12,7 milions d'inversió. Els lloguers aniran de 525 a 840 euros i l'adjudicació es preveu en 2028.

El vent s’agreujarà este divendres i, sobretot, el dissabte amb ratxes de fins a 120 km/h

El temporal d'origen atlàntic donarà una breu treva fins al matí del divendres, quan tornaran els avisos en la Comunitat Valenciana. A Picassent s'ha decidit tancar un col·legi per danys en un finestral.

La Guàrdia Civil explica a la jutgessa els obstacles per a recuperar els missatges de Conca en la DANA

Un informe de la Guàrdia Civil exposa a la jutgessa que investiga la DANA les traves per a accedir als missatges de Telegram i WhatsApp de José Manuel Cuenca. La recuperació depén d'ordes a les plataformes i presenta límits tècnics i legals.

Camarero demana a Morant activar 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat

Susana Camarero ha instat a Diana Morant a reclamar al Govern la posada fent ús de 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat. També ha demanat suprimir l'IVA en la construcció de VPP per a abaratir preus.