Arriba el bitllet senzill QR per Metrobus

bitllet senzill QR

bitllet senzill QR

 

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va llançar la setmana que ve, concretament el 31 de maig, el bitllet senzill QR per a les línies d’autobús de Metrobus.

«Així, a partir de juny, es podrà adquirir, a través de l’aplicació ‘E-mòbil-ity‘, el bitllet senzill per a qualsevol origen i destí de l’àrea metropolitana de València al mateix cost que en efectiu», ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya en la seua visita a Llíria, en què ha estat acompanyat pel director de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Manuel Martínez.

«A través de l’ús del mòbil, que gaudeix d’una àmplia presència en la major part de la població -ha assegurat Espanya-, facilitem el pagament i acostem als valencians i valencianes una opció de compra més sostenible i segura«.

«En este sentit, la Generalitat continua avançant en la millora de la mobilitat amb projectes com les noves llançadores entre els principals polígons industrials i la ciutat de València; l’augment del nombre de línies que connecten els municipis de l’àrea metropolitana, o la implantació del Bono10, que suposa un estalvi mitjà del 30% per a les persones usuàries», ha recordat el màxim responsable de Política Territorial.

«Ara -ha continuat el conseller-, fem un pas més i es millora, a més de l’accés, l’accessibilitat al sistema de transport públic, doncs la nova aplicació incorpora la possibilitat d’adquirir els títols mitjançant la veu, un aspecte que facilitarà la compra a les persones amb discapacitat visual o auditiva».

Transició digital a la mobilitat

 

Amb esta iniciativa, l’ATMV s’adapta a les noves plataformes de pagament i avança en la digitalització del sistema de transport públic, «Una pedra angular per a la seua potenciació» -ha afirmat el conseller-, i s’alinea amb la transició digital, «un dels vectors de transformació de la Unió Europea», i amb les línies d’actuació de l’Estratègia de Mobilitat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Durant les primeres setmanes, les persones usuàries del nou sistema hauran de mostrar el bitllet comprat (QR dinàmic) a les i els conductors i, posteriorment, si instal·laran noves validadores que facilitin la lectura d’este i que permeten implantar tant el bitllet senzill com el Bo 10 de Metrobus.

Esta nova forma de pagament s’ha aconseguit amb una col·laboració entre l’ATMV, l’empresa de l’app Passgo, la Universitat Politècnica de València i l’empresa de xarxa de vendes de l’Autoritat, Logista.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.