Arriba el bitllet senzill QR per Metrobus

bitllet senzill QR

bitllet senzill QR

 

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va llançar la setmana que ve, concretament el 31 de maig, el bitllet senzill QR per a les línies d’autobús de Metrobus.

«Així, a partir de juny, es podrà adquirir, a través de l’aplicació ‘E-mòbil-ity‘, el bitllet senzill per a qualsevol origen i destí de l’àrea metropolitana de València al mateix cost que en efectiu», ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya en la seua visita a Llíria, en què ha estat acompanyat pel director de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Manuel Martínez.

«A través de l’ús del mòbil, que gaudeix d’una àmplia presència en la major part de la població -ha assegurat Espanya-, facilitem el pagament i acostem als valencians i valencianes una opció de compra més sostenible i segura«.

«En este sentit, la Generalitat continua avançant en la millora de la mobilitat amb projectes com les noves llançadores entre els principals polígons industrials i la ciutat de València; l’augment del nombre de línies que connecten els municipis de l’àrea metropolitana, o la implantació del Bono10, que suposa un estalvi mitjà del 30% per a les persones usuàries», ha recordat el màxim responsable de Política Territorial.

«Ara -ha continuat el conseller-, fem un pas més i es millora, a més de l’accés, l’accessibilitat al sistema de transport públic, doncs la nova aplicació incorpora la possibilitat d’adquirir els títols mitjançant la veu, un aspecte que facilitarà la compra a les persones amb discapacitat visual o auditiva».

Transició digital a la mobilitat

 

Amb esta iniciativa, l’ATMV s’adapta a les noves plataformes de pagament i avança en la digitalització del sistema de transport públic, «Una pedra angular per a la seua potenciació» -ha afirmat el conseller-, i s’alinea amb la transició digital, «un dels vectors de transformació de la Unió Europea», i amb les línies d’actuació de l’Estratègia de Mobilitat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Durant les primeres setmanes, les persones usuàries del nou sistema hauran de mostrar el bitllet comprat (QR dinàmic) a les i els conductors i, posteriorment, si instal·laran noves validadores que facilitin la lectura d’este i que permeten implantar tant el bitllet senzill com el Bo 10 de Metrobus.

Esta nova forma de pagament s’ha aconseguit amb una col·laboració entre l’ATMV, l’empresa de l’app Passgo, la Universitat Politècnica de València i l’empresa de xarxa de vendes de l’Autoritat, Logista.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.