Arriba el bitllet senzill QR per Metrobus

bitllet senzill QR

bitllet senzill QR

 

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va llançar la setmana que ve, concretament el 31 de maig, el bitllet senzill QR per a les línies d’autobús de Metrobus.

«Així, a partir de juny, es podrà adquirir, a través de l’aplicació ‘E-mòbil-ity‘, el bitllet senzill per a qualsevol origen i destí de l’àrea metropolitana de València al mateix cost que en efectiu», ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya en la seua visita a Llíria, en què ha estat acompanyat pel director de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Manuel Martínez.

«A través de l’ús del mòbil, que gaudeix d’una àmplia presència en la major part de la població -ha assegurat Espanya-, facilitem el pagament i acostem als valencians i valencianes una opció de compra més sostenible i segura«.

«En este sentit, la Generalitat continua avançant en la millora de la mobilitat amb projectes com les noves llançadores entre els principals polígons industrials i la ciutat de València; l’augment del nombre de línies que connecten els municipis de l’àrea metropolitana, o la implantació del Bono10, que suposa un estalvi mitjà del 30% per a les persones usuàries», ha recordat el màxim responsable de Política Territorial.

«Ara -ha continuat el conseller-, fem un pas més i es millora, a més de l’accés, l’accessibilitat al sistema de transport públic, doncs la nova aplicació incorpora la possibilitat d’adquirir els títols mitjançant la veu, un aspecte que facilitarà la compra a les persones amb discapacitat visual o auditiva».

Transició digital a la mobilitat

 

Amb esta iniciativa, l’ATMV s’adapta a les noves plataformes de pagament i avança en la digitalització del sistema de transport públic, «Una pedra angular per a la seua potenciació» -ha afirmat el conseller-, i s’alinea amb la transició digital, «un dels vectors de transformació de la Unió Europea», i amb les línies d’actuació de l’Estratègia de Mobilitat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Durant les primeres setmanes, les persones usuàries del nou sistema hauran de mostrar el bitllet comprat (QR dinàmic) a les i els conductors i, posteriorment, si instal·laran noves validadores que facilitin la lectura d’este i que permeten implantar tant el bitllet senzill com el Bo 10 de Metrobus.

Esta nova forma de pagament s’ha aconseguit amb una col·laboració entre l’ATMV, l’empresa de l’app Passgo, la Universitat Politècnica de València i l’empresa de xarxa de vendes de l’Autoritat, Logista.

Últimes notícies

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.