Arriba el bitllet senzill QR per Metrobus

bitllet senzill QR

bitllet senzill QR

 

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va llançar la setmana que ve, concretament el 31 de maig, el bitllet senzill QR per a les línies d’autobús de Metrobus.

«Així, a partir de juny, es podrà adquirir, a través de l’aplicació ‘E-mòbil-ity‘, el bitllet senzill per a qualsevol origen i destí de l’àrea metropolitana de València al mateix cost que en efectiu», ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya en la seua visita a Llíria, en què ha estat acompanyat pel director de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Manuel Martínez.

«A través de l’ús del mòbil, que gaudeix d’una àmplia presència en la major part de la població -ha assegurat Espanya-, facilitem el pagament i acostem als valencians i valencianes una opció de compra més sostenible i segura«.

«En este sentit, la Generalitat continua avançant en la millora de la mobilitat amb projectes com les noves llançadores entre els principals polígons industrials i la ciutat de València; l’augment del nombre de línies que connecten els municipis de l’àrea metropolitana, o la implantació del Bono10, que suposa un estalvi mitjà del 30% per a les persones usuàries», ha recordat el màxim responsable de Política Territorial.

«Ara -ha continuat el conseller-, fem un pas més i es millora, a més de l’accés, l’accessibilitat al sistema de transport públic, doncs la nova aplicació incorpora la possibilitat d’adquirir els títols mitjançant la veu, un aspecte que facilitarà la compra a les persones amb discapacitat visual o auditiva».

Transició digital a la mobilitat

 

Amb esta iniciativa, l’ATMV s’adapta a les noves plataformes de pagament i avança en la digitalització del sistema de transport públic, «Una pedra angular per a la seua potenciació» -ha afirmat el conseller-, i s’alinea amb la transició digital, «un dels vectors de transformació de la Unió Europea», i amb les línies d’actuació de l’Estratègia de Mobilitat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Durant les primeres setmanes, les persones usuàries del nou sistema hauran de mostrar el bitllet comprat (QR dinàmic) a les i els conductors i, posteriorment, si instal·laran noves validadores que facilitin la lectura d’este i que permeten implantar tant el bitllet senzill com el Bo 10 de Metrobus.

Esta nova forma de pagament s’ha aconseguit amb una col·laboració entre l’ATMV, l’empresa de l’app Passgo, la Universitat Politècnica de València i l’empresa de xarxa de vendes de l’Autoritat, Logista.

Últimes notícies

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.