7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Bimbo demanda a l’empresa valenciana Dulcesol per la marca ‘Donas’ davant la Unió Europea

 

La multinacional Bimbo ha portat als tribunals de la Unió Europea la seua disputa amb l’empresa valenciana Vicky Foods pel registre per part d’esta de la marca ‘Donas‘ (Dulcesol), usada per a comercialitzar ‘Donuts‘.

 

Tal com publica el diari ‘Expansión’, segons figura en els registres comunitaris, Bimbo ha sol·licitat al Tribunal de Justícia de la Unió Europea que anul·le el permís atorgat per l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (Euipo) a la companyia valenciana per a poder usar esta denominació.

 

En la resolució de la Euipo, es precisa que els fets es remunten a l’estiu de 2018, quan l’empresa valenciana va demanar el registre de la marca ‘Donas Dulcesol‘. Els responsables de Bimbo -que en 2016 van adquirir Panrico- es van oposar i van al·legar que la marca ‘Donas‘ és de la seua propietat des que fora registrada en Espanya en 1966, perquè els ‘donuts’ es comercialitzen baix eixa denominació en altres països.

 

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.