El bisbe d’Orihuela-Alacant renuncia a la segona dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El bisbe d’Orihuela i Alacant, Jesús Murgui, ha negat cap tracte de favor en rebre la primera dosi de la vacuna contra el Covid-19, fet que Sanitat investiga per si s’haguera produït o no de manera irregular, i ha renunciat a rebre la segona dosi vista la repercussió mediàtica.

 

Des del Bisbat han confirmat en un comunicat que Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna del coronavirus a la Casa Sacerdotal, però han assenyalat que ho va fer sense buscar cap tracte de favor i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació, a causa de la seua vinculació sanitària.

 

No obstant això, Jesús Murgui ha renunciat a rebre la segona dosi de la vacuna per la repercussió mediàtica causada per la interpretació d’este fet i pel bé espiritual de tots els fidels de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant.

 

Murgui s’ha posat en mans de la Sanitat Pública

El Bisbat ha assenyalat que Jesús Murgui, el bisbe d’Alacant i Orihuela s’ha posat en mans de la Sanitat Pública per a completar la seua vacunació quan, on i com determine l’autoritat sanitària.

 

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana va obrir una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. La Diòcesi va negar que el prelat haja buscat cap tracte de favor sanitari i van asseverar que ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut.

Últimes notícies

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.