El bisbe d’Orihuela-Alacant renuncia a la segona dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El bisbe d’Orihuela i Alacant, Jesús Murgui, ha negat cap tracte de favor en rebre la primera dosi de la vacuna contra el Covid-19, fet que Sanitat investiga per si s’haguera produït o no de manera irregular, i ha renunciat a rebre la segona dosi vista la repercussió mediàtica.

 

Des del Bisbat han confirmat en un comunicat que Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna del coronavirus a la Casa Sacerdotal, però han assenyalat que ho va fer sense buscar cap tracte de favor i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació, a causa de la seua vinculació sanitària.

 

No obstant això, Jesús Murgui ha renunciat a rebre la segona dosi de la vacuna per la repercussió mediàtica causada per la interpretació d’este fet i pel bé espiritual de tots els fidels de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant.

 

Murgui s’ha posat en mans de la Sanitat Pública

El Bisbat ha assenyalat que Jesús Murgui, el bisbe d’Alacant i Orihuela s’ha posat en mans de la Sanitat Pública per a completar la seua vacunació quan, on i com determine l’autoritat sanitària.

 

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana va obrir una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. La Diòcesi va negar que el prelat haja buscat cap tracte de favor sanitari i van asseverar que ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.

Quatre ferits en una col·lisió entre dos cotxes en Novetlé

Quatre persones han resultat ferides en la col·lisió de dos cotxes al carrer Enric Valor de Novetlé. Dos ocupants han hagut de ser excarcerats.

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.