El BOE publica el canvi de nom de Vilanova de Castelló a Castelló

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este divendres el canvi de nom del municipi Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), i l’ha modificat a la forma en valencià ‘Castelló‘. 

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, esta modificació, que ja va aprovar el Ple del Consell i compta amb l’aval de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, va generar que l’Ajuntament de Castelló anunciarà un recurs administratiu.

 

En juny d’este any, un informe de la Secció d’Onomàstica de l’ent normatiu del valencià, va afirmar que el topònim ‘Castelló‘ és la manera tradicional per què es coneix la població en tota la comarca i per tots els veïns.

 

El municipi de Castelló situat en València ha canviat diferents voltes de nom en les últimes dècades. També ha sigut Castelló de la Ribera i Vilanova de Castelló. Esta modificació ha generat polèmica en la ciutat de Castelló.

 

El BOE assenyala que les referències a l’antic nom s’entendran fetes, a partir de la publicació d’este decret en el BOE, a la nova denominació, i que contra este decret cal presentar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Suprem de Justícia de la Comunitat Valenciana i de reposició davant el Consell.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.