El BOE publica el canvi de nom de Vilanova de Castelló a Castelló

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este divendres el canvi de nom del municipi Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), i l’ha modificat a la forma en valencià ‘Castelló‘. 

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, esta modificació, que ja va aprovar el Ple del Consell i compta amb l’aval de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, va generar que l’Ajuntament de Castelló anunciarà un recurs administratiu.

 

En juny d’este any, un informe de la Secció d’Onomàstica de l’ent normatiu del valencià, va afirmar que el topònim ‘Castelló‘ és la manera tradicional per què es coneix la població en tota la comarca i per tots els veïns.

 

El municipi de Castelló situat en València ha canviat diferents voltes de nom en les últimes dècades. També ha sigut Castelló de la Ribera i Vilanova de Castelló. Esta modificació ha generat polèmica en la ciutat de Castelló.

 

El BOE assenyala que les referències a l’antic nom s’entendran fetes, a partir de la publicació d’este decret en el BOE, a la nova denominació, i que contra este decret cal presentar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Suprem de Justícia de la Comunitat Valenciana i de reposició davant el Consell.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.