El BOE publica el canvi de nom de Vilanova de Castelló a Castelló

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este divendres el canvi de nom del municipi Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), i l’ha modificat a la forma en valencià ‘Castelló‘. 

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, esta modificació, que ja va aprovar el Ple del Consell i compta amb l’aval de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, va generar que l’Ajuntament de Castelló anunciarà un recurs administratiu.

 

En juny d’este any, un informe de la Secció d’Onomàstica de l’ent normatiu del valencià, va afirmar que el topònim ‘Castelló‘ és la manera tradicional per què es coneix la població en tota la comarca i per tots els veïns.

 

El municipi de Castelló situat en València ha canviat diferents voltes de nom en les últimes dècades. També ha sigut Castelló de la Ribera i Vilanova de Castelló. Esta modificació ha generat polèmica en la ciutat de Castelló.

 

El BOE assenyala que les referències a l’antic nom s’entendran fetes, a partir de la publicació d’este decret en el BOE, a la nova denominació, i que contra este decret cal presentar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Suprem de Justícia de la Comunitat Valenciana i de reposició davant el Consell.

 

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.