El BOE publica el canvi de nom de Vilanova de Castelló a Castelló

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este divendres el canvi de nom del municipi Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), i l’ha modificat a la forma en valencià ‘Castelló‘. 

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, esta modificació, que ja va aprovar el Ple del Consell i compta amb l’aval de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, va generar que l’Ajuntament de Castelló anunciarà un recurs administratiu.

 

En juny d’este any, un informe de la Secció d’Onomàstica de l’ent normatiu del valencià, va afirmar que el topònim ‘Castelló‘ és la manera tradicional per què es coneix la població en tota la comarca i per tots els veïns.

 

El municipi de Castelló situat en València ha canviat diferents voltes de nom en les últimes dècades. També ha sigut Castelló de la Ribera i Vilanova de Castelló. Esta modificació ha generat polèmica en la ciutat de Castelló.

 

El BOE assenyala que les referències a l’antic nom s’entendran fetes, a partir de la publicació d’este decret en el BOE, a la nova denominació, i que contra este decret cal presentar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Suprem de Justícia de la Comunitat Valenciana i de reposició davant el Consell.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.