La bombona de butà arriba a un màxim històric i s’acosta als 17 euros

La bombona de butà es paga hui a 16,92 euros i acumula un augment de gairebé cinc euros des del setembre de l’any passat. Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Aquesta pujada de 80 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,96% (fregant de nou el màxim permés en cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els darrers sis anys i que ja frega el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015.

Lamentablement, aquest any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà és encara més preocupant, ja que l’hivern és habitualment un període de pujades de preu amb motiu de l’augment de la demanda. En aquest sentit, OCU preveu que se superen els 17,50 euros el gener vinent.

OCU recorda a més que aquest preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que aquest preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que comproven almenys si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’aquesta ajuda fins i tot complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.