La bombona de butà arriba a un màxim històric i s’acosta als 17 euros

La bombona de butà es paga hui a 16,92 euros i acumula un augment de gairebé cinc euros des del setembre de l’any passat. Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Aquesta pujada de 80 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,96% (fregant de nou el màxim permés en cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els darrers sis anys i que ja frega el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015.

Lamentablement, aquest any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà és encara més preocupant, ja que l’hivern és habitualment un període de pujades de preu amb motiu de l’augment de la demanda. En aquest sentit, OCU preveu que se superen els 17,50 euros el gener vinent.

OCU recorda a més que aquest preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que aquest preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que comproven almenys si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’aquesta ajuda fins i tot complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.