La bombona de butà arriba a un màxim històric i s’acosta als 17 euros

La bombona de butà es paga hui a 16,92 euros i acumula un augment de gairebé cinc euros des del setembre de l’any passat. Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Aquesta pujada de 80 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,96% (fregant de nou el màxim permés en cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els darrers sis anys i que ja frega el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015.

Lamentablement, aquest any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà és encara més preocupant, ja que l’hivern és habitualment un període de pujades de preu amb motiu de l’augment de la demanda. En aquest sentit, OCU preveu que se superen els 17,50 euros el gener vinent.

OCU recorda a més que aquest preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que aquest preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que comproven almenys si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’aquesta ajuda fins i tot complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU