La bombona de butà arriba a un màxim històric i s’acosta als 17 euros

La bombona de butà es paga hui a 16,92 euros i acumula un augment de gairebé cinc euros des del setembre de l’any passat. Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Aquesta pujada de 80 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,96% (fregant de nou el màxim permés en cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els darrers sis anys i que ja frega el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015.

Lamentablement, aquest any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà és encara més preocupant, ja que l’hivern és habitualment un període de pujades de preu amb motiu de l’augment de la demanda. En aquest sentit, OCU preveu que se superen els 17,50 euros el gener vinent.

OCU recorda a més que aquest preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que aquest preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que comproven almenys si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’aquesta ajuda fins i tot complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Últimes notícies

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.

L’any de somni de Claudio Barragán: del futbol regional a l’ascens del Eldense a Segona

Claudio Barragán culmina un any excepcional en aconseguir l'ascens del Eldense a la Lliga Hypermotion, després d'iniciar la passada temporada en la categoria més baixa del futbol regional.