Borrell demana als europeus que: “Baixen la calefacció i el consum de gas”

Els ambaixadors europeus a Brussel·les han consensuat els detalls tècnics i legals necessaris per a ampliar les sancions contra Rússia i Bielorússia per la invasió d’Ucraïna. Els ministres d’Exteriors van donar el vistiplau polític divendres passat en una reunió extraordinària (i curta) en la qual va participar el secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken.


I els diplomàtics han conclòs el treball necessari per a afegir a 160 individus a la llista negra comunitària (amb prohibició d’entrada en la Unió i congelació d’actius), expulsar a tres bancs bielorussos de SWIFT i ampliar les restriccions d’exportació als instruments de navegació marítima.


Les sancions són el millor instrument per a castigar l’economia russa, però no l’únic ni segurament suficient a curt termini. El dimarts EUA i el Regne Unit van anunciar el veto a la compra de petroli rus, alguna cosa que la UE, no obstant això, no farà. La dependència energètica és massa alta, perquè fins al 45% del gas que es consumeix en els 27 arriba de Rússia. I en alguns països quasi el 100% del seu gas arriba d’allí.


L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, llança una petició als ciutadans europeus a la meitat de la guerra entre Rússia i Ucraïna. Demana baixar la calefacció en els habitatges i consumir menys gas.


“Els europeus necessiten que el soroll de les bombes a les 5 del matí en caure sobre Kíev els desperte del seu somni de benestar i els permeta afrontar els desafiaments que el món projecte sobre nosaltres”, ha assegurat en el Parlament Europeu. “Tallen el gas a les seues cases, disminuïsquen la dependència de qui ataca a Ucraïna i comprometem-nos mes en una defensa col·lectiva”, demanava Borrell.


“Desafortunadament depenem del gas rus, així que el primer a fer és acabar amb aquesta  dependència“.


També ha expressat que la Unió Europea ha de continuar treballant per a crear una defensa col·lectiva i reclama als Estats membres augmentant la despesa militar.

“El que hem fet durant el coronavirus cal fer-ho amb Ucraïna. Un compromís col·lectiu davant una tasca històrica. Hem començat tard, però val més tard que mai”, ha dit apuntant a la necessitat de continuar invertint en la defensa col·lectiva.

La UE vol reduir les importacions de gas rus

Com ja va anunciar Joe Biden, president dels Estats Units, que va assegurar que les importacions de gas i petroli rus estaven prohibides, la UE també vol adoptar una mesura similar.
La Comissió Europea presentava una proposta per a reduir dos terços les importacions de gas rus de manera anual i aconseguir així trencar amb la dependència dels combustibles russos per a 2030, com a resposta per la invasió de Rússia a Ucraïna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.