Borrell demana als europeus que: «Baixen la calefacció i el consum de gas»

Els ambaixadors europeus a Brussel·les han consensuat els detalls tècnics i legals necessaris per a ampliar les sancions contra Rússia i Bielorússia per la invasió d’Ucraïna. Els ministres d’Exteriors van donar el vistiplau polític divendres passat en una reunió extraordinària (i curta) en la qual va participar el secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken.


I els diplomàtics han conclòs el treball necessari per a afegir a 160 individus a la llista negra comunitària (amb prohibició d’entrada en la Unió i congelació d’actius), expulsar a tres bancs bielorussos de SWIFT i ampliar les restriccions d’exportació als instruments de navegació marítima.


Les sancions són el millor instrument per a castigar l’economia russa, però no l’únic ni segurament suficient a curt termini. El dimarts EUA i el Regne Unit van anunciar el veto a la compra de petroli rus, alguna cosa que la UE, no obstant això, no farà. La dependència energètica és massa alta, perquè fins al 45% del gas que es consumeix en els 27 arriba de Rússia. I en alguns països quasi el 100% del seu gas arriba d’allí.


L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, llança una petició als ciutadans europeus a la meitat de la guerra entre Rússia i Ucraïna. Demana baixar la calefacció en els habitatges i consumir menys gas.


«Els europeus necessiten que el soroll de les bombes a les 5 del matí en caure sobre Kíev els desperte del seu somni de benestar i els permeta afrontar els desafiaments que el món projecte sobre nosaltres», ha assegurat en el Parlament Europeu. «Tallen el gas a les seues cases, disminuïsquen la dependència de qui ataca a Ucraïna i comprometem-nos mes en una defensa col·lectiva», demanava Borrell.


«Desafortunadament depenem del gas rus, així que el primer a fer és acabar amb aquesta  dependència«.


També ha expressat que la Unió Europea ha de continuar treballant per a crear una defensa col·lectiva i reclama als Estats membres augmentant la despesa militar.

«El que hem fet durant el coronavirus cal fer-ho amb Ucraïna. Un compromís col·lectiu davant una tasca històrica. Hem començat tard, però val més tard que mai», ha dit apuntant a la necessitat de continuar invertint en la defensa col·lectiva.

La UE vol reduir les importacions de gas rus

Com ja va anunciar Joe Biden, president dels Estats Units, que va assegurar que les importacions de gas i petroli rus estaven prohibides, la UE també vol adoptar una mesura similar.
La Comissió Europea presentava una proposta per a reduir dos terços les importacions de gas rus de manera anual i aconseguir així trencar amb la dependència dels combustibles russos per a 2030, com a resposta per la invasió de Rússia a Ucraïna.

Últimes notícies

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.