8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Borriana ja ofereix les platges condicionades i segures

 

L’Ajuntament de Borriana treballa des de fa algunes setmanes en la neteja i adequació de les platges del municipi perquè, totes, presenten les condicions òptimes sanitàries i de seguretat per a l’obertura al bany, prevista per a hui. Data en què s’activaran el servei de salvament i socorrisme i la Unitat de Policia de Platja fixa, segons ha anunciat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont. .

Amb els contagis de coronavirus estabilitzats des de fa setmanes, amb una incidència acumulada de casos per davall dels 30 (risc mínim) per cada 100.000 habitants i amb el procés de vacunació avançant a un ritme considerable, l’alcaldessa ha augurat una “bona” campanya estival al municipi, d’acord amb les condicions en què s’inicia.

Així i tot, ha remarcat Safont, la crisi sanitària encara està present, la qual cosa implica que este estiu “tampoc serà de normalitat a les nostres platges”, raó per la qual seguiran marcades per les normes sanitàries contra la Covid, cosa que suposarà, per segon any consecutiu, “el control d’aforament i del compliment de les mesures sanitàries”.

És a dir, ha puntualitzat la regidora de Turisme, Sara Molina, “comptar amb els mitjans i la possibilitat de tancar platges i restringir-hi l’accés per evitar aglomeracions”, una mesura que ja va funcionar l’any passat.

Entre les mesures que s’han adoptat a les platges de Borriana, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control i ordenació de l’aforament a través de drons i mitjançant el reforç de la vigilància amb una patrulla de la Policia Local fixa a la platja, per al control d’accés i aforament, i del correcte compliment del codi de conducta per part de les persones usuàries. Així mateix, s’han adequat passarel·les d’accés dobles d’entrada i eixida i s’ha establert un dispositiu de neteja i desinfecció periòdica de tots els elements de les platges.

Al marge de les mesures en marxa del nou protocol de seguretat i de les mesures de distància social a les platges, s’ha tingut en compte que es dispose també del servei de salvament i socorrisme, que es presta des de demà.

Unitat de Policia de Platja fixa

 

Precisament, entre les accions adoptades en el municipi per a l’obertura, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control amb el reforç de la vigilància amb una Unitat de Policia de Platja fixa, l’emplaçament de la qual està situat a la platja de l’Arenal enfront del segon entrador, que compta a més amb el suport dels drons de la Unitat de Vigilància i Prevenció Aèria (UVIPA).

Esta Unitat de Policia de Platja estarà operativa des de demà, dissabte 5 de juny sols els caps de setmana fins que finalitze el curs escolar que passarà a estar operativa diàriament de forma permanent en horari de 11 h a 19 h.

Per a l’alcaldessa, la prioritat és “garantir la seguretat i la protecció de la salut de la ciutadania en les millors condicions” i, per això, és necessari “dotar les nostres platges de totes les garanties i mesures perquè continuen sent espais segurs”.

 

13 joves informadors Covid-19

 

A més, este estiu de 2021, les platges de Borriana tornaran a comptar amb els informadors Covid-19 de la Generalitat, i a través del programa Estiu Segur, es contractaran 13 joves auxiliars d’informació que vetlaran pel compliment de la normativa sanitària en prevenció de la Covid-19.

Però enguany, ha puntualitzat Sara Molina, els joves auxiliars “no solament donaran indicacions per al compliment de la normativa sanitària a les platges, especialment sobre el control d’accés i aforament, vetlant pel seu compliment , sinó que a més oferiran informació turística del municipi”. Com a principal novetat, enguany és l’Ajuntament qui contracta directament els auxiliars i la seua selecció està realitzada per Labora i, per a això, la Generalitat atorga una subvenció directa.

Amb caràcter general l’equip d’auxiliars realitzarà funcions d’informació sobre normativa Covid-19. També posaran en coneixement del cos de Policia Local del municipi les incidències o actuacions realitzades durant la jornada laboral; executaran tasques auxiliars d’ajuda o col·laboracions amb la direcció del cos de Policia Local o, si escau, dels serveis de Turisme dels ajuntaments, i col·laboraran en tot moment i al seu requeriment, amb els serveis de socors, vigilància i seguretat. En cap cas faran funcions de seguretat, socorrisme, neteja o similars.

En tot cas, l’alcaldessa continua cridant “a la prudència i a la responsabilitat individual i col·lectiva”, com la millor eina “per a anar aconseguint una normalitat real sense el perill que suposa una marxa arrere”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.