16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Borriana ja ofereix les platges condicionades i segures

 

L’Ajuntament de Borriana treballa des de fa algunes setmanes en la neteja i adequació de les platges del municipi perquè, totes, presenten les condicions òptimes sanitàries i de seguretat per a l’obertura al bany, prevista per a hui. Data en què s’activaran el servei de salvament i socorrisme i la Unitat de Policia de Platja fixa, segons ha anunciat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont. .

Amb els contagis de coronavirus estabilitzats des de fa setmanes, amb una incidència acumulada de casos per davall dels 30 (risc mínim) per cada 100.000 habitants i amb el procés de vacunació avançant a un ritme considerable, l’alcaldessa ha augurat una “bona” campanya estival al municipi, d’acord amb les condicions en què s’inicia.

Així i tot, ha remarcat Safont, la crisi sanitària encara està present, la qual cosa implica que este estiu “tampoc serà de normalitat a les nostres platges”, raó per la qual seguiran marcades per les normes sanitàries contra la Covid, cosa que suposarà, per segon any consecutiu, “el control d’aforament i del compliment de les mesures sanitàries”.

És a dir, ha puntualitzat la regidora de Turisme, Sara Molina, “comptar amb els mitjans i la possibilitat de tancar platges i restringir-hi l’accés per evitar aglomeracions”, una mesura que ja va funcionar l’any passat.

Entre les mesures que s’han adoptat a les platges de Borriana, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control i ordenació de l’aforament a través de drons i mitjançant el reforç de la vigilància amb una patrulla de la Policia Local fixa a la platja, per al control d’accés i aforament, i del correcte compliment del codi de conducta per part de les persones usuàries. Així mateix, s’han adequat passarel·les d’accés dobles d’entrada i eixida i s’ha establert un dispositiu de neteja i desinfecció periòdica de tots els elements de les platges.

Al marge de les mesures en marxa del nou protocol de seguretat i de les mesures de distància social a les platges, s’ha tingut en compte que es dispose també del servei de salvament i socorrisme, que es presta des de demà.

Unitat de Policia de Platja fixa

 

Precisament, entre les accions adoptades en el municipi per a l’obertura, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control amb el reforç de la vigilància amb una Unitat de Policia de Platja fixa, l’emplaçament de la qual està situat a la platja de l’Arenal enfront del segon entrador, que compta a més amb el suport dels drons de la Unitat de Vigilància i Prevenció Aèria (UVIPA).

Esta Unitat de Policia de Platja estarà operativa des de demà, dissabte 5 de juny sols els caps de setmana fins que finalitze el curs escolar que passarà a estar operativa diàriament de forma permanent en horari de 11 h a 19 h.

Per a l’alcaldessa, la prioritat és “garantir la seguretat i la protecció de la salut de la ciutadania en les millors condicions” i, per això, és necessari “dotar les nostres platges de totes les garanties i mesures perquè continuen sent espais segurs”.

 

13 joves informadors Covid-19

 

A més, este estiu de 2021, les platges de Borriana tornaran a comptar amb els informadors Covid-19 de la Generalitat, i a través del programa Estiu Segur, es contractaran 13 joves auxiliars d’informació que vetlaran pel compliment de la normativa sanitària en prevenció de la Covid-19.

Però enguany, ha puntualitzat Sara Molina, els joves auxiliars “no solament donaran indicacions per al compliment de la normativa sanitària a les platges, especialment sobre el control d’accés i aforament, vetlant pel seu compliment , sinó que a més oferiran informació turística del municipi”. Com a principal novetat, enguany és l’Ajuntament qui contracta directament els auxiliars i la seua selecció està realitzada per Labora i, per a això, la Generalitat atorga una subvenció directa.

Amb caràcter general l’equip d’auxiliars realitzarà funcions d’informació sobre normativa Covid-19. També posaran en coneixement del cos de Policia Local del municipi les incidències o actuacions realitzades durant la jornada laboral; executaran tasques auxiliars d’ajuda o col·laboracions amb la direcció del cos de Policia Local o, si escau, dels serveis de Turisme dels ajuntaments, i col·laboraran en tot moment i al seu requeriment, amb els serveis de socors, vigilància i seguretat. En cap cas faran funcions de seguretat, socorrisme, neteja o similars.

En tot cas, l’alcaldessa continua cridant “a la prudència i a la responsabilitat individual i col·lectiva”, com la millor eina “per a anar aconseguint una normalitat real sense el perill que suposa una marxa arrere”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.