Borriana ja ofereix les platges condicionades i segures

 

L’Ajuntament de Borriana treballa des de fa algunes setmanes en la neteja i adequació de les platges del municipi perquè, totes, presenten les condicions òptimes sanitàries i de seguretat per a l’obertura al bany, prevista per a hui. Data en què s’activaran el servei de salvament i socorrisme i la Unitat de Policia de Platja fixa, segons ha anunciat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont. .

Amb els contagis de coronavirus estabilitzats des de fa setmanes, amb una incidència acumulada de casos per davall dels 30 (risc mínim) per cada 100.000 habitants i amb el procés de vacunació avançant a un ritme considerable, l’alcaldessa ha augurat una “bona” campanya estival al municipi, d’acord amb les condicions en què s’inicia.

Així i tot, ha remarcat Safont, la crisi sanitària encara està present, la qual cosa implica que este estiu “tampoc serà de normalitat a les nostres platges”, raó per la qual seguiran marcades per les normes sanitàries contra la Covid, cosa que suposarà, per segon any consecutiu, “el control d’aforament i del compliment de les mesures sanitàries”.

És a dir, ha puntualitzat la regidora de Turisme, Sara Molina, “comptar amb els mitjans i la possibilitat de tancar platges i restringir-hi l’accés per evitar aglomeracions”, una mesura que ja va funcionar l’any passat.

Entre les mesures que s’han adoptat a les platges de Borriana, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control i ordenació de l’aforament a través de drons i mitjançant el reforç de la vigilància amb una patrulla de la Policia Local fixa a la platja, per al control d’accés i aforament, i del correcte compliment del codi de conducta per part de les persones usuàries. Així mateix, s’han adequat passarel·les d’accés dobles d’entrada i eixida i s’ha establert un dispositiu de neteja i desinfecció periòdica de tots els elements de les platges.

Al marge de les mesures en marxa del nou protocol de seguretat i de les mesures de distància social a les platges, s’ha tingut en compte que es dispose també del servei de salvament i socorrisme, que es presta des de demà.

Unitat de Policia de Platja fixa

 

Precisament, entre les accions adoptades en el municipi per a l’obertura, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control amb el reforç de la vigilància amb una Unitat de Policia de Platja fixa, l’emplaçament de la qual està situat a la platja de l’Arenal enfront del segon entrador, que compta a més amb el suport dels drons de la Unitat de Vigilància i Prevenció Aèria (UVIPA).

Esta Unitat de Policia de Platja estarà operativa des de demà, dissabte 5 de juny sols els caps de setmana fins que finalitze el curs escolar que passarà a estar operativa diàriament de forma permanent en horari de 11 h a 19 h.

Per a l’alcaldessa, la prioritat és “garantir la seguretat i la protecció de la salut de la ciutadania en les millors condicions” i, per això, és necessari “dotar les nostres platges de totes les garanties i mesures perquè continuen sent espais segurs”.

 

13 joves informadors Covid-19

 

A més, este estiu de 2021, les platges de Borriana tornaran a comptar amb els informadors Covid-19 de la Generalitat, i a través del programa Estiu Segur, es contractaran 13 joves auxiliars d’informació que vetlaran pel compliment de la normativa sanitària en prevenció de la Covid-19.

Però enguany, ha puntualitzat Sara Molina, els joves auxiliars «no solament donaran indicacions per al compliment de la normativa sanitària a les platges, especialment sobre el control d’accés i aforament, vetlant pel seu compliment , sinó que a més oferiran informació turística del municipi”. Com a principal novetat, enguany és l’Ajuntament qui contracta directament els auxiliars i la seua selecció està realitzada per Labora i, per a això, la Generalitat atorga una subvenció directa.

Amb caràcter general l’equip d’auxiliars realitzarà funcions d’informació sobre normativa Covid-19. També posaran en coneixement del cos de Policia Local del municipi les incidències o actuacions realitzades durant la jornada laboral; executaran tasques auxiliars d’ajuda o col·laboracions amb la direcció del cos de Policia Local o, si escau, dels serveis de Turisme dels ajuntaments, i col·laboraran en tot moment i al seu requeriment, amb els serveis de socors, vigilància i seguretat. En cap cas faran funcions de seguretat, socorrisme, neteja o similars.

En tot cas, l’alcaldessa continua cridant “a la prudència i a la responsabilitat individual i col·lectiva”, com la millor eina “per a anar aconseguint una normalitat real sense el perill que suposa una marxa arrere”.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.