Borriana ja ofereix les platges condicionades i segures

 

L’Ajuntament de Borriana treballa des de fa algunes setmanes en la neteja i adequació de les platges del municipi perquè, totes, presenten les condicions òptimes sanitàries i de seguretat per a l’obertura al bany, prevista per a hui. Data en què s’activaran el servei de salvament i socorrisme i la Unitat de Policia de Platja fixa, segons ha anunciat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont. .

Amb els contagis de coronavirus estabilitzats des de fa setmanes, amb una incidència acumulada de casos per davall dels 30 (risc mínim) per cada 100.000 habitants i amb el procés de vacunació avançant a un ritme considerable, l’alcaldessa ha augurat una “bona” campanya estival al municipi, d’acord amb les condicions en què s’inicia.

Així i tot, ha remarcat Safont, la crisi sanitària encara està present, la qual cosa implica que este estiu “tampoc serà de normalitat a les nostres platges”, raó per la qual seguiran marcades per les normes sanitàries contra la Covid, cosa que suposarà, per segon any consecutiu, “el control d’aforament i del compliment de les mesures sanitàries”.

És a dir, ha puntualitzat la regidora de Turisme, Sara Molina, “comptar amb els mitjans i la possibilitat de tancar platges i restringir-hi l’accés per evitar aglomeracions”, una mesura que ja va funcionar l’any passat.

Entre les mesures que s’han adoptat a les platges de Borriana, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control i ordenació de l’aforament a través de drons i mitjançant el reforç de la vigilància amb una patrulla de la Policia Local fixa a la platja, per al control d’accés i aforament, i del correcte compliment del codi de conducta per part de les persones usuàries. Així mateix, s’han adequat passarel·les d’accés dobles d’entrada i eixida i s’ha establert un dispositiu de neteja i desinfecció periòdica de tots els elements de les platges.

Al marge de les mesures en marxa del nou protocol de seguretat i de les mesures de distància social a les platges, s’ha tingut en compte que es dispose també del servei de salvament i socorrisme, que es presta des de demà.

Unitat de Policia de Platja fixa

 

Precisament, entre les accions adoptades en el municipi per a l’obertura, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control amb el reforç de la vigilància amb una Unitat de Policia de Platja fixa, l’emplaçament de la qual està situat a la platja de l’Arenal enfront del segon entrador, que compta a més amb el suport dels drons de la Unitat de Vigilància i Prevenció Aèria (UVIPA).

Esta Unitat de Policia de Platja estarà operativa des de demà, dissabte 5 de juny sols els caps de setmana fins que finalitze el curs escolar que passarà a estar operativa diàriament de forma permanent en horari de 11 h a 19 h.

Per a l’alcaldessa, la prioritat és “garantir la seguretat i la protecció de la salut de la ciutadania en les millors condicions” i, per això, és necessari “dotar les nostres platges de totes les garanties i mesures perquè continuen sent espais segurs”.

 

13 joves informadors Covid-19

 

A més, este estiu de 2021, les platges de Borriana tornaran a comptar amb els informadors Covid-19 de la Generalitat, i a través del programa Estiu Segur, es contractaran 13 joves auxiliars d’informació que vetlaran pel compliment de la normativa sanitària en prevenció de la Covid-19.

Però enguany, ha puntualitzat Sara Molina, els joves auxiliars «no solament donaran indicacions per al compliment de la normativa sanitària a les platges, especialment sobre el control d’accés i aforament, vetlant pel seu compliment , sinó que a més oferiran informació turística del municipi”. Com a principal novetat, enguany és l’Ajuntament qui contracta directament els auxiliars i la seua selecció està realitzada per Labora i, per a això, la Generalitat atorga una subvenció directa.

Amb caràcter general l’equip d’auxiliars realitzarà funcions d’informació sobre normativa Covid-19. També posaran en coneixement del cos de Policia Local del municipi les incidències o actuacions realitzades durant la jornada laboral; executaran tasques auxiliars d’ajuda o col·laboracions amb la direcció del cos de Policia Local o, si escau, dels serveis de Turisme dels ajuntaments, i col·laboraran en tot moment i al seu requeriment, amb els serveis de socors, vigilància i seguretat. En cap cas faran funcions de seguretat, socorrisme, neteja o similars.

En tot cas, l’alcaldessa continua cridant “a la prudència i a la responsabilitat individual i col·lectiva”, com la millor eina “per a anar aconseguint una normalitat real sense el perill que suposa una marxa arrere”.

Últimes notícies

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.