Borriana ja ofereix les platges condicionades i segures

 

L’Ajuntament de Borriana treballa des de fa algunes setmanes en la neteja i adequació de les platges del municipi perquè, totes, presenten les condicions òptimes sanitàries i de seguretat per a l’obertura al bany, prevista per a hui. Data en què s’activaran el servei de salvament i socorrisme i la Unitat de Policia de Platja fixa, segons ha anunciat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont. .

Amb els contagis de coronavirus estabilitzats des de fa setmanes, amb una incidència acumulada de casos per davall dels 30 (risc mínim) per cada 100.000 habitants i amb el procés de vacunació avançant a un ritme considerable, l’alcaldessa ha augurat una “bona” campanya estival al municipi, d’acord amb les condicions en què s’inicia.

Així i tot, ha remarcat Safont, la crisi sanitària encara està present, la qual cosa implica que este estiu “tampoc serà de normalitat a les nostres platges”, raó per la qual seguiran marcades per les normes sanitàries contra la Covid, cosa que suposarà, per segon any consecutiu, “el control d’aforament i del compliment de les mesures sanitàries”.

És a dir, ha puntualitzat la regidora de Turisme, Sara Molina, “comptar amb els mitjans i la possibilitat de tancar platges i restringir-hi l’accés per evitar aglomeracions”, una mesura que ja va funcionar l’any passat.

Entre les mesures que s’han adoptat a les platges de Borriana, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control i ordenació de l’aforament a través de drons i mitjançant el reforç de la vigilància amb una patrulla de la Policia Local fixa a la platja, per al control d’accés i aforament, i del correcte compliment del codi de conducta per part de les persones usuàries. Així mateix, s’han adequat passarel·les d’accés dobles d’entrada i eixida i s’ha establert un dispositiu de neteja i desinfecció periòdica de tots els elements de les platges.

Al marge de les mesures en marxa del nou protocol de seguretat i de les mesures de distància social a les platges, s’ha tingut en compte que es dispose també del servei de salvament i socorrisme, que es presta des de demà.

Unitat de Policia de Platja fixa

 

Precisament, entre les accions adoptades en el municipi per a l’obertura, l’alcaldessa ha assenyalat les relatives a sistemes de control amb el reforç de la vigilància amb una Unitat de Policia de Platja fixa, l’emplaçament de la qual està situat a la platja de l’Arenal enfront del segon entrador, que compta a més amb el suport dels drons de la Unitat de Vigilància i Prevenció Aèria (UVIPA).

Esta Unitat de Policia de Platja estarà operativa des de demà, dissabte 5 de juny sols els caps de setmana fins que finalitze el curs escolar que passarà a estar operativa diàriament de forma permanent en horari de 11 h a 19 h.

Per a l’alcaldessa, la prioritat és “garantir la seguretat i la protecció de la salut de la ciutadania en les millors condicions” i, per això, és necessari “dotar les nostres platges de totes les garanties i mesures perquè continuen sent espais segurs”.

 

13 joves informadors Covid-19

 

A més, este estiu de 2021, les platges de Borriana tornaran a comptar amb els informadors Covid-19 de la Generalitat, i a través del programa Estiu Segur, es contractaran 13 joves auxiliars d’informació que vetlaran pel compliment de la normativa sanitària en prevenció de la Covid-19.

Però enguany, ha puntualitzat Sara Molina, els joves auxiliars «no solament donaran indicacions per al compliment de la normativa sanitària a les platges, especialment sobre el control d’accés i aforament, vetlant pel seu compliment , sinó que a més oferiran informació turística del municipi”. Com a principal novetat, enguany és l’Ajuntament qui contracta directament els auxiliars i la seua selecció està realitzada per Labora i, per a això, la Generalitat atorga una subvenció directa.

Amb caràcter general l’equip d’auxiliars realitzarà funcions d’informació sobre normativa Covid-19. També posaran en coneixement del cos de Policia Local del municipi les incidències o actuacions realitzades durant la jornada laboral; executaran tasques auxiliars d’ajuda o col·laboracions amb la direcció del cos de Policia Local o, si escau, dels serveis de Turisme dels ajuntaments, i col·laboraran en tot moment i al seu requeriment, amb els serveis de socors, vigilància i seguretat. En cap cas faran funcions de seguretat, socorrisme, neteja o similars.

En tot cas, l’alcaldessa continua cridant “a la prudència i a la responsabilitat individual i col·lectiva”, com la millor eina “per a anar aconseguint una normalitat real sense el perill que suposa una marxa arrere”.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.