Un brot amb 46 positius obliga a intervindre un geriàtric en la Vila Joiosa

 

Un brot de 46 contagis positius per coronavirus ha obligat a la intervenció del geriàtric Hospital Asil Santa Marta en la localitat de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), per part de la Conselleria de Sanitat. El brot, ha confirmat a Efe la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa, Rosa Louis Cereceda, ha afectat  37 residents i nou treballadors.

 

El primer cas va ser detectat divendres passat, segons ha explicat Cereceda, que també ha indicat que, des del primer moment, es van prendre totes les mesures d’aïllament i separació, i es va procedir fer proves a tots els residents i empleats del centre.

 

Dins de deu dies se sotmetran a noves proves per a conéixer l’evolució del virus, ja que no es descarta que el número d’afectats poguera augmentar, «ja que no totes les persones donen positiu al mateix temps», ha apuntat.

 

La majoria dels casos són asimptomàtics

De fet, este matí s’ha conegut que una de les monges del centre ha donat positiu en una nova prova, però també es troba asimptomàtica, com la majoria dels casos positius, segons ha assenyalat la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa.

 

El 94% d’ells no presenta simptomatologia i només un dels empleats símptomes lleus. Quant als residents, dos es troben ingressats en l’Hospital Comarcal, amb símptomes, però el seu estat no era greu. Cereceda ha explicat que es desconeix l’origen del brot, si bé ha apuntat que en la majoria de casos «sol produir-se per persones que venen de fora».

 

Ara mateixa, tots els ocupants de l’Hospital Asil Santa Marta, contagiats o no, estan aïllats. L’Ajuntament de la Vila Joiosa, de qui depén el centre, ha incidit en què totes les mesures adoptades s’estan duent a terme en coordinació amb Sanitat i Salut Pública, que «són els qui marquen les directrius a seguir», ha informat a Efe la regidora de Benestar Social, Asunción Lloret.

 

Els primers positius es van detectar en una treballadora del centre i en una de les monges, segons Lloret, que ha recalcat que s’ha dut a terme una desinfecció «exhaustiva» de la residència i ha fet una crida a la calma «perquè tots els afectats estan estables».

 

Lloret ha precisat que, després de la consulta del metge este matí, s’han detectat simptomatologies lleus en alguns casos positius, com algunes dècimes de febre o diarrees. Este és el segon brot que patix l’Hospital Asil Santa Marta. El primer va tindre lloc a l’agost passat i va afectar cinc persones, tres residents i dos monges.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.