Un brot amb 46 positius obliga a intervindre un geriàtric en la Vila Joiosa

 

Un brot de 46 contagis positius per coronavirus ha obligat a la intervenció del geriàtric Hospital Asil Santa Marta en la localitat de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), per part de la Conselleria de Sanitat. El brot, ha confirmat a Efe la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa, Rosa Louis Cereceda, ha afectat  37 residents i nou treballadors.

 

El primer cas va ser detectat divendres passat, segons ha explicat Cereceda, que també ha indicat que, des del primer moment, es van prendre totes les mesures d’aïllament i separació, i es va procedir fer proves a tots els residents i empleats del centre.

 

Dins de deu dies se sotmetran a noves proves per a conéixer l’evolució del virus, ja que no es descarta que el número d’afectats poguera augmentar, «ja que no totes les persones donen positiu al mateix temps», ha apuntat.

 

La majoria dels casos són asimptomàtics

De fet, este matí s’ha conegut que una de les monges del centre ha donat positiu en una nova prova, però també es troba asimptomàtica, com la majoria dels casos positius, segons ha assenyalat la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa.

 

El 94% d’ells no presenta simptomatologia i només un dels empleats símptomes lleus. Quant als residents, dos es troben ingressats en l’Hospital Comarcal, amb símptomes, però el seu estat no era greu. Cereceda ha explicat que es desconeix l’origen del brot, si bé ha apuntat que en la majoria de casos «sol produir-se per persones que venen de fora».

 

Ara mateixa, tots els ocupants de l’Hospital Asil Santa Marta, contagiats o no, estan aïllats. L’Ajuntament de la Vila Joiosa, de qui depén el centre, ha incidit en què totes les mesures adoptades s’estan duent a terme en coordinació amb Sanitat i Salut Pública, que «són els qui marquen les directrius a seguir», ha informat a Efe la regidora de Benestar Social, Asunción Lloret.

 

Els primers positius es van detectar en una treballadora del centre i en una de les monges, segons Lloret, que ha recalcat que s’ha dut a terme una desinfecció «exhaustiva» de la residència i ha fet una crida a la calma «perquè tots els afectats estan estables».

 

Lloret ha precisat que, després de la consulta del metge este matí, s’han detectat simptomatologies lleus en alguns casos positius, com algunes dècimes de febre o diarrees. Este és el segon brot que patix l’Hospital Asil Santa Marta. El primer va tindre lloc a l’agost passat i va afectar cinc persones, tres residents i dos monges.

Últimes notícies

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.