Un brot amb 46 positius obliga a intervindre un geriàtric en la Vila Joiosa

 

Un brot de 46 contagis positius per coronavirus ha obligat a la intervenció del geriàtric Hospital Asil Santa Marta en la localitat de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), per part de la Conselleria de Sanitat. El brot, ha confirmat a Efe la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa, Rosa Louis Cereceda, ha afectat  37 residents i nou treballadors.

 

El primer cas va ser detectat divendres passat, segons ha explicat Cereceda, que també ha indicat que, des del primer moment, es van prendre totes les mesures d’aïllament i separació, i es va procedir fer proves a tots els residents i empleats del centre.

 

Dins de deu dies se sotmetran a noves proves per a conéixer l’evolució del virus, ja que no es descarta que el número d’afectats poguera augmentar, «ja que no totes les persones donen positiu al mateix temps», ha apuntat.

 

La majoria dels casos són asimptomàtics

De fet, este matí s’ha conegut que una de les monges del centre ha donat positiu en una nova prova, però també es troba asimptomàtica, com la majoria dels casos positius, segons ha assenyalat la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa.

 

El 94% d’ells no presenta simptomatologia i només un dels empleats símptomes lleus. Quant als residents, dos es troben ingressats en l’Hospital Comarcal, amb símptomes, però el seu estat no era greu. Cereceda ha explicat que es desconeix l’origen del brot, si bé ha apuntat que en la majoria de casos «sol produir-se per persones que venen de fora».

 

Ara mateixa, tots els ocupants de l’Hospital Asil Santa Marta, contagiats o no, estan aïllats. L’Ajuntament de la Vila Joiosa, de qui depén el centre, ha incidit en què totes les mesures adoptades s’estan duent a terme en coordinació amb Sanitat i Salut Pública, que «són els qui marquen les directrius a seguir», ha informat a Efe la regidora de Benestar Social, Asunción Lloret.

 

Els primers positius es van detectar en una treballadora del centre i en una de les monges, segons Lloret, que ha recalcat que s’ha dut a terme una desinfecció «exhaustiva» de la residència i ha fet una crida a la calma «perquè tots els afectats estan estables».

 

Lloret ha precisat que, després de la consulta del metge este matí, s’han detectat simptomatologies lleus en alguns casos positius, com algunes dècimes de febre o diarrees. Este és el segon brot que patix l’Hospital Asil Santa Marta. El primer va tindre lloc a l’agost passat i va afectar cinc persones, tres residents i dos monges.

Últimes notícies

Els metges mantenen la pressió: pols per les xifres de seguiment en la penúltima jornada de vaga

La quarta i penúltima jornada de vaga mèdica en juny ha tingut quasi un 90 % de seguiment segons el sindicat convocant, front al 6,66 % que calcula la Conselleria de Sanitat, en un conflicte obert per l’estatut marc i les condicions laborals.

El sector del calcer perd més d’un terç d’empreses i AEC reclama un pla industrial urgent

La patronal AEC alerta que el sector del calcer ha perdut un 35 % d’empreses des de 2020 i milers de llocs de treball, i reclama a les administracions un pla d’acció industrial urgent per a frenar el deteriorament.

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.

La Universitat de València crea bessons digitals per a estudiar l’arrítmia cardíaca més freqüent

L’equip investigador desenvolupa rèpliques virtuals personalitzades de l’aurícula esquerra per a avançar cap a tractaments més adaptats en fibril·lació auricular

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.