Un brot amb 46 positius obliga a intervindre un geriàtric en la Vila Joiosa

 

Un brot de 46 contagis positius per coronavirus ha obligat a la intervenció del geriàtric Hospital Asil Santa Marta en la localitat de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), per part de la Conselleria de Sanitat. El brot, ha confirmat a Efe la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa, Rosa Louis Cereceda, ha afectat  37 residents i nou treballadors.

 

El primer cas va ser detectat divendres passat, segons ha explicat Cereceda, que també ha indicat que, des del primer moment, es van prendre totes les mesures d’aïllament i separació, i es va procedir fer proves a tots els residents i empleats del centre.

 

Dins de deu dies se sotmetran a noves proves per a conéixer l’evolució del virus, ja que no es descarta que el número d’afectats poguera augmentar, «ja que no totes les persones donen positiu al mateix temps», ha apuntat.

 

La majoria dels casos són asimptomàtics

De fet, este matí s’ha conegut que una de les monges del centre ha donat positiu en una nova prova, però també es troba asimptomàtica, com la majoria dels casos positius, segons ha assenyalat la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa.

 

El 94% d’ells no presenta simptomatologia i només un dels empleats símptomes lleus. Quant als residents, dos es troben ingressats en l’Hospital Comarcal, amb símptomes, però el seu estat no era greu. Cereceda ha explicat que es desconeix l’origen del brot, si bé ha apuntat que en la majoria de casos «sol produir-se per persones que venen de fora».

 

Ara mateixa, tots els ocupants de l’Hospital Asil Santa Marta, contagiats o no, estan aïllats. L’Ajuntament de la Vila Joiosa, de qui depén el centre, ha incidit en què totes les mesures adoptades s’estan duent a terme en coordinació amb Sanitat i Salut Pública, que «són els qui marquen les directrius a seguir», ha informat a Efe la regidora de Benestar Social, Asunción Lloret.

 

Els primers positius es van detectar en una treballadora del centre i en una de les monges, segons Lloret, que ha recalcat que s’ha dut a terme una desinfecció «exhaustiva» de la residència i ha fet una crida a la calma «perquè tots els afectats estan estables».

 

Lloret ha precisat que, després de la consulta del metge este matí, s’han detectat simptomatologies lleus en alguns casos positius, com algunes dècimes de febre o diarrees. Este és el segon brot que patix l’Hospital Asil Santa Marta. El primer va tindre lloc a l’agost passat i va afectar cinc persones, tres residents i dos monges.

Últimes notícies

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.

Reprenen la busca de l’home desaparegut mentres es banyava a la platja d’Almassora

Els equips d’emergència reprenen este divendres a primera hora la busca de l’home que va desaparèixer ahir a la vesprada mentre es banyava a la platja Pla de la Torre d’Almassora.

Javi Guerra torna a posar un valencianista al mapa de la selecció espanyola

El migcampista del Valencia, Javi Guerra, debuta amb la selecció espanyola absoluta en l amistós contra l Irak i es convertix en el primer jugador valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.

La UPV desenvolupa un xip fotònic reprogramable ràpid i sense consum elèctric continu

Un equip del Photonic Research Lab de la UPV lidera el desenvolupament d'un xip fotònic reprogramable que aconseguix grans velocitats de funcionament sense necessitat d'alimentació elèctrica contínua, clau per a la computació òptica i la IA del futur.

Reclamen més protecció per a llauradors i ramaders davant els efectes del canvi climàtic

En els últims set anys ha pujat de manera sostinguda la contractació de seguros agraris a Espanya, mentre la Fundació Microfinanzas BBVA alerta que llauradors, ramaders i xicotetes empreses continuen molt exposats als impactes del canvi climàtic.

Vinté dia de vaga dels docents valencians amb reunió clau i ‘vaga de famílies’

La vaga indefinida del professorat públic valencià arriba al seu vinté dia lectiu amb una nova reunió negociadora amb Educació i una ‘vaga de famílies’ en suport als docents.

La Comunitat Valenciana supera el milió i mig d’animals de companyia, quasi la mitat són gossos

La Comunitat Valenciana compta amb 1.533.551 animals de companyia registrats, quasi la mitat gossos i més del 40 % gats, i és la quarta autonomia amb més mascotes d’Espanya.