Un brot amb 46 positius obliga a intervindre un geriàtric en la Vila Joiosa

 

Un brot de 46 contagis positius per coronavirus ha obligat a la intervenció del geriàtric Hospital Asil Santa Marta en la localitat de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), per part de la Conselleria de Sanitat. El brot, ha confirmat a Efe la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa, Rosa Louis Cereceda, ha afectat  37 residents i nou treballadors.

 

El primer cas va ser detectat divendres passat, segons ha explicat Cereceda, que també ha indicat que, des del primer moment, es van prendre totes les mesures d’aïllament i separació, i es va procedir fer proves a tots els residents i empleats del centre.

 

Dins de deu dies se sotmetran a noves proves per a conéixer l’evolució del virus, ja que no es descarta que el número d’afectats poguera augmentar, «ja que no totes les persones donen positiu al mateix temps», ha apuntat.

 

La majoria dels casos són asimptomàtics

De fet, este matí s’ha conegut que una de les monges del centre ha donat positiu en una nova prova, però també es troba asimptomàtica, com la majoria dels casos positius, segons ha assenyalat la gerent de l’Àrea de Salut Pública de la Marina Baixa.

 

El 94% d’ells no presenta simptomatologia i només un dels empleats símptomes lleus. Quant als residents, dos es troben ingressats en l’Hospital Comarcal, amb símptomes, però el seu estat no era greu. Cereceda ha explicat que es desconeix l’origen del brot, si bé ha apuntat que en la majoria de casos «sol produir-se per persones que venen de fora».

 

Ara mateixa, tots els ocupants de l’Hospital Asil Santa Marta, contagiats o no, estan aïllats. L’Ajuntament de la Vila Joiosa, de qui depén el centre, ha incidit en què totes les mesures adoptades s’estan duent a terme en coordinació amb Sanitat i Salut Pública, que «són els qui marquen les directrius a seguir», ha informat a Efe la regidora de Benestar Social, Asunción Lloret.

 

Els primers positius es van detectar en una treballadora del centre i en una de les monges, segons Lloret, que ha recalcat que s’ha dut a terme una desinfecció «exhaustiva» de la residència i ha fet una crida a la calma «perquè tots els afectats estan estables».

 

Lloret ha precisat que, després de la consulta del metge este matí, s’han detectat simptomatologies lleus en alguns casos positius, com algunes dècimes de febre o diarrees. Este és el segon brot que patix l’Hospital Asil Santa Marta. El primer va tindre lloc a l’agost passat i va afectar cinc persones, tres residents i dos monges.

Últimes notícies

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.

Cinc jugadores del València Basket, clau en la preparació del Mundial amb Espanya

La selecció espanyola femenina ha cridat cinc jugadores del Valencia Basket per a la gira de preparació del Mundial d’Alemanya, que es jugarà del 4 al 13 de setembre.

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.