El brot de coronavirus de Borriana s’originà amb la tornada d’un temporer de Lleida, segons l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), Maria Josep Safont, ha confirmat este dimarts que el brot de coronavirus detectat en el municipi, amb quatre contagis relacionats amb una mateixa família, es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida i ha destacat que Salut Pública ha fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius.

 

Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n’hi haguera, més positius. A demés, la Policia Local col·labora en el seguiment per a que es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

 

Encara que el brot familiar «està controlat», Maria Josep Safont ha reconegut que «clar que preocupa», per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana. «Les persones han d’evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d’ús de mascaretes, i en la neteja i desinfecció de mans», ha afegit.

 

7 positius en Borriana en els últims 4 dies

Paral·lelament, el municipi ha registrat casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb este brot familiar. Segons l’última actualització per municipis a dada 13 de juliol, se n’han detectat set en els últims quatre dies, pel que tres no estarien relacionats amb el brot.

 

En este sentit, Safont ha destacat que els centres de salut del municipi «treballen tots els dies en la busca activa per a la detecció de casos, fent proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants». Per això, ha volgut agrair «l’esforç diari i la tenaç faena que estan fent els professionals dels servicis sanitaris d’Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia».

 

Una crida a la «tranquil·litat», la «sensatesa» i la «responsabilitat»

L’alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de «tranquil·litat» i una crida a la «sensatesa i a la responsabilitat» dels veïns i ha indicat que «estos casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s’han produït en una mateixa família. S’han fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius i la situació i la traçabilitat estan controlades».

 

Maria Josep Safont ha demanat «prudència» en els hàbits, ús de mascareta i distància social, i també ha instat a «ser rigorosos amb la informació» i evitar «comentaris que provinguen de fonts desconegudes» per a no col·laborar a «crear situacions d’intranquil·litat».

 

En esta línia, ha destacat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura tant Sanitat com l’Ajuntament informaran de les accions que, de moment, no es contemplen, «ja que la situació està baix seguiment de la Conselleria de Sanitat», ha conclòs.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.