El brot de coronavirus de Borriana s’originà amb la tornada d’un temporer de Lleida, segons l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), Maria Josep Safont, ha confirmat este dimarts que el brot de coronavirus detectat en el municipi, amb quatre contagis relacionats amb una mateixa família, es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida i ha destacat que Salut Pública ha fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius.

 

Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n’hi haguera, més positius. A demés, la Policia Local col·labora en el seguiment per a que es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

 

Encara que el brot familiar «està controlat», Maria Josep Safont ha reconegut que «clar que preocupa», per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana. «Les persones han d’evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d’ús de mascaretes, i en la neteja i desinfecció de mans», ha afegit.

 

7 positius en Borriana en els últims 4 dies

Paral·lelament, el municipi ha registrat casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb este brot familiar. Segons l’última actualització per municipis a dada 13 de juliol, se n’han detectat set en els últims quatre dies, pel que tres no estarien relacionats amb el brot.

 

En este sentit, Safont ha destacat que els centres de salut del municipi «treballen tots els dies en la busca activa per a la detecció de casos, fent proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants». Per això, ha volgut agrair «l’esforç diari i la tenaç faena que estan fent els professionals dels servicis sanitaris d’Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia».

 

Una crida a la «tranquil·litat», la «sensatesa» i la «responsabilitat»

L’alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de «tranquil·litat» i una crida a la «sensatesa i a la responsabilitat» dels veïns i ha indicat que «estos casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s’han produït en una mateixa família. S’han fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius i la situació i la traçabilitat estan controlades».

 

Maria Josep Safont ha demanat «prudència» en els hàbits, ús de mascareta i distància social, i també ha instat a «ser rigorosos amb la informació» i evitar «comentaris que provinguen de fonts desconegudes» per a no col·laborar a «crear situacions d’intranquil·litat».

 

En esta línia, ha destacat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura tant Sanitat com l’Ajuntament informaran de les accions que, de moment, no es contemplen, «ja que la situació està baix seguiment de la Conselleria de Sanitat», ha conclòs.

Últimes notícies

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.
FILMOTECA D'ESTIU