El brot de coronavirus de Borriana s’originà amb la tornada d’un temporer de Lleida, segons l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), Maria Josep Safont, ha confirmat este dimarts que el brot de coronavirus detectat en el municipi, amb quatre contagis relacionats amb una mateixa família, es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida i ha destacat que Salut Pública ha fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius.

 

Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n’hi haguera, més positius. A demés, la Policia Local col·labora en el seguiment per a que es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

 

Encara que el brot familiar «està controlat», Maria Josep Safont ha reconegut que «clar que preocupa», per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana. «Les persones han d’evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d’ús de mascaretes, i en la neteja i desinfecció de mans», ha afegit.

 

7 positius en Borriana en els últims 4 dies

Paral·lelament, el municipi ha registrat casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb este brot familiar. Segons l’última actualització per municipis a dada 13 de juliol, se n’han detectat set en els últims quatre dies, pel que tres no estarien relacionats amb el brot.

 

En este sentit, Safont ha destacat que els centres de salut del municipi «treballen tots els dies en la busca activa per a la detecció de casos, fent proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants». Per això, ha volgut agrair «l’esforç diari i la tenaç faena que estan fent els professionals dels servicis sanitaris d’Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia».

 

Una crida a la «tranquil·litat», la «sensatesa» i la «responsabilitat»

L’alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de «tranquil·litat» i una crida a la «sensatesa i a la responsabilitat» dels veïns i ha indicat que «estos casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s’han produït en una mateixa família. S’han fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius i la situació i la traçabilitat estan controlades».

 

Maria Josep Safont ha demanat «prudència» en els hàbits, ús de mascareta i distància social, i també ha instat a «ser rigorosos amb la informació» i evitar «comentaris que provinguen de fonts desconegudes» per a no col·laborar a «crear situacions d’intranquil·litat».

 

En esta línia, ha destacat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura tant Sanitat com l’Ajuntament informaran de les accions que, de moment, no es contemplen, «ja que la situació està baix seguiment de la Conselleria de Sanitat», ha conclòs.

Últimes notícies

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.

Quasi 500 famílies rebran 17 milions en ajudes per víctimes mortals de la DANA

La Generalitat ha resolt 469 ajudes per un import global de 17,28 milions d’euros per a familiars de 216 víctimes mortals de la DANA, que començarà a abonar en les pròximes setmanes.

Segona jornada del FIB: The Kooks i Kaiser Chiefs encapçalen el retorn britànic a Benicàssim

El FIB afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams, després d’un inici marcat per la calor i una alta afluència de públic.

L’Elx supera els 15.000 abonaments renovats en només dues setmanes de campanya

L’Elx ha superat les 15.000 renovacions d’abonament per a la pròxima temporada en només dues setmanes i s’acosta a l’objectiu dels 27.000 abonats abans que comence la Lliga.

Anselmi debuta amb un Elx ple de joves contra el Kaizer Chiefs sud-africà

Martín Anselmi debuta este dissabte en la banqueta de l Elx sense fitxatges nous i amb molts canterans davant el Kaizer Chiefs, en el primer amistós de la pretemporada a Pinatar Arena.