El brot de coronavirus de Borriana s’originà amb la tornada d’un temporer de Lleida, segons l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), Maria Josep Safont, ha confirmat este dimarts que el brot de coronavirus detectat en el municipi, amb quatre contagis relacionats amb una mateixa família, es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida i ha destacat que Salut Pública ha fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius.

 

Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n’hi haguera, més positius. A demés, la Policia Local col·labora en el seguiment per a que es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

 

Encara que el brot familiar «està controlat», Maria Josep Safont ha reconegut que «clar que preocupa», per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana. «Les persones han d’evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d’ús de mascaretes, i en la neteja i desinfecció de mans», ha afegit.

 

7 positius en Borriana en els últims 4 dies

Paral·lelament, el municipi ha registrat casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb este brot familiar. Segons l’última actualització per municipis a dada 13 de juliol, se n’han detectat set en els últims quatre dies, pel que tres no estarien relacionats amb el brot.

 

En este sentit, Safont ha destacat que els centres de salut del municipi «treballen tots els dies en la busca activa per a la detecció de casos, fent proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants». Per això, ha volgut agrair «l’esforç diari i la tenaç faena que estan fent els professionals dels servicis sanitaris d’Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia».

 

Una crida a la «tranquil·litat», la «sensatesa» i la «responsabilitat»

L’alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de «tranquil·litat» i una crida a la «sensatesa i a la responsabilitat» dels veïns i ha indicat que «estos casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s’han produït en una mateixa família. S’han fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius i la situació i la traçabilitat estan controlades».

 

Maria Josep Safont ha demanat «prudència» en els hàbits, ús de mascareta i distància social, i també ha instat a «ser rigorosos amb la informació» i evitar «comentaris que provinguen de fonts desconegudes» per a no col·laborar a «crear situacions d’intranquil·litat».

 

En esta línia, ha destacat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura tant Sanitat com l’Ajuntament informaran de les accions que, de moment, no es contemplen, «ja que la situació està baix seguiment de la Conselleria de Sanitat», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.