El brot de coronavirus de Borriana s’originà amb la tornada d’un temporer de Lleida, segons l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Borriana, en la Plana Baixa (Castelló), Maria Josep Safont, ha confirmat este dimarts que el brot de coronavirus detectat en el municipi, amb quatre contagis relacionats amb una mateixa família, es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida i ha destacat que Salut Pública ha fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius.

 

Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n’hi haguera, més positius. A demés, la Policia Local col·labora en el seguiment per a que es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

 

Encara que el brot familiar «està controlat», Maria Josep Safont ha reconegut que «clar que preocupa», per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana. «Les persones han d’evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d’ús de mascaretes, i en la neteja i desinfecció de mans», ha afegit.

 

7 positius en Borriana en els últims 4 dies

Paral·lelament, el municipi ha registrat casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb este brot familiar. Segons l’última actualització per municipis a dada 13 de juliol, se n’han detectat set en els últims quatre dies, pel que tres no estarien relacionats amb el brot.

 

En este sentit, Safont ha destacat que els centres de salut del municipi «treballen tots els dies en la busca activa per a la detecció de casos, fent proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants». Per això, ha volgut agrair «l’esforç diari i la tenaç faena que estan fent els professionals dels servicis sanitaris d’Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia».

 

Una crida a la «tranquil·litat», la «sensatesa» i la «responsabilitat»

L’alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de «tranquil·litat» i una crida a la «sensatesa i a la responsabilitat» dels veïns i ha indicat que «estos casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s’han produït en una mateixa família. S’han fet ja totes les proves a les persones de l’entorn dels positius i la situació i la traçabilitat estan controlades».

 

Maria Josep Safont ha demanat «prudència» en els hàbits, ús de mascareta i distància social, i també ha instat a «ser rigorosos amb la informació» i evitar «comentaris que provinguen de fonts desconegudes» per a no col·laborar a «crear situacions d’intranquil·litat».

 

En esta línia, ha destacat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura tant Sanitat com l’Ajuntament informaran de les accions que, de moment, no es contemplen, «ja que la situació està baix seguiment de la Conselleria de Sanitat», ha conclòs.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.