La cadena de Supermercats DIA posa en venda 37 tendes a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari   La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.   La majoria d’aquestes empreses es dediquen […]
Imatge de l'entrada d'un Supermercat DIA 'market'

Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari

 

La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.

 

La majoria d’aquestes empreses es dediquen al sector de distribució ‘retail’, i hi ha tant empreses nacionals com estrangeres. Sembla que el desinterés de Mercadona recau en què la superfície i la ubicació de les tendes en venda no compleix amb el seu model de negoci.

 

Així, l’objectiu de DIA és vendre les 258 tendes, les quals estan distribuïdes per tota Espanya, a més de procurar garantir els contractes laborals durant el procés de canvi de propietari.

 

Desapareixeran 250 supermercats DIA a tot el país

Tot i que no s’ha establert un termini límit per a acabar les negociacions, la finalitat és dur a terme la transacció com més prompte millor per a evitar més rumors i especulacions. Fonts pròximes al procés de venda han explicat que la rapidesa variarà segons la quantia del traspàs.

 

Imatge de l'interior d'un Supermercat DIA

Imatge de l’interior d’un Supermercat DIA | CEDIDA

 

 

Com hem comentat anteriorment, l’objectiu és vendre el màxim de tendes dins de les 258, i tancar aquelles que no hagen canviat de propietari. Els sindicats UGT i Fetico van arribar a un acord amb DIA per a què l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) no repercutisca en un total de 2.064 treballadors, com s’havia plantejat inicialment. Així, la reestructuració de la plantilla afectarà finalment a 1.064 treballadors, entre els quals es troben 40 casos de prejubilació.

 

Situació a la Comunitat Valenciana

Aquestes xifres, pel que fa a la Comunitat valenciana, suposaran el tancament o venda d’un total de 37 tendes, és a dir, al voltant d’un 15% del volum d’establiments al nostre territori. DIA compta amb 1.386 treballadors a la Comunitat, dels quals seran acomiadats un total de 292.

 

Compensació i recontractació per als treballadors

Encara que l’acord no ha sigut sostingut per CC.OO., s’ha establert una compensació econòmica de 33 dies per any treballat, fins a un màxim de 24 mensualitats. A més a més, existeix la possibilitat d’una contractació a dos empreses de recol·locació durant un període d’entre 9 i 12 mesos per a empleats majors de 45 anys.

 

A banda d’açò, per als treballadors el contracte dels quals finalitza d’ací poc, Supermercats DIA es farà responsable de pagar el Conveni Especial de la Seguretat Social per a majors de 55 anys fins als 63, per als majors de 61 fins als 64 i per a majors de 62 fins als 65.

 

Una bona notícia és que aquells treballadors que aconseguisquen una vacant en un altre magatzem que requerisca el trasllat del seu domicili, l’empresa es farà càrrec de la despesa de la mudança i el pagament de 2.000 euros de lloguer.

 

No hi ha acord amb CCOO

 

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA | DIA

 

El sindicat de CC.OO. ha pres la decisió de no subscriure l’acord perquè considera aquestes mesures «traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets i indeterminació». A més, acusa a DIA de no garantir la possibilitat de tornar a obrir un ERE d’ací a un any.

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.