La cadena de Supermercats DIA posa en venda 37 tendes a la Comunitat

Imatge de l'entrada d'un Supermercat DIA 'market'

Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari

 

La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.

 

La majoria d’aquestes empreses es dediquen al sector de distribució ‘retail’, i hi ha tant empreses nacionals com estrangeres. Sembla que el desinterés de Mercadona recau en què la superfície i la ubicació de les tendes en venda no compleix amb el seu model de negoci.

 

Així, l’objectiu de DIA és vendre les 258 tendes, les quals estan distribuïdes per tota Espanya, a més de procurar garantir els contractes laborals durant el procés de canvi de propietari.

 

Desapareixeran 250 supermercats DIA a tot el país

Tot i que no s’ha establert un termini límit per a acabar les negociacions, la finalitat és dur a terme la transacció com més prompte millor per a evitar més rumors i especulacions. Fonts pròximes al procés de venda han explicat que la rapidesa variarà segons la quantia del traspàs.

 

Imatge de l'interior d'un Supermercat DIA

Imatge de l’interior d’un Supermercat DIA | CEDIDA

 

 

Com hem comentat anteriorment, l’objectiu és vendre el màxim de tendes dins de les 258, i tancar aquelles que no hagen canviat de propietari. Els sindicats UGT i Fetico van arribar a un acord amb DIA per a què l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) no repercutisca en un total de 2.064 treballadors, com s’havia plantejat inicialment. Així, la reestructuració de la plantilla afectarà finalment a 1.064 treballadors, entre els quals es troben 40 casos de prejubilació.

 

Situació a la Comunitat Valenciana

Aquestes xifres, pel que fa a la Comunitat valenciana, suposaran el tancament o venda d’un total de 37 tendes, és a dir, al voltant d’un 15% del volum d’establiments al nostre territori. DIA compta amb 1.386 treballadors a la Comunitat, dels quals seran acomiadats un total de 292.

 

Compensació i recontractació per als treballadors

Encara que l’acord no ha sigut sostingut per CC.OO., s’ha establert una compensació econòmica de 33 dies per any treballat, fins a un màxim de 24 mensualitats. A més a més, existeix la possibilitat d’una contractació a dos empreses de recol·locació durant un període d’entre 9 i 12 mesos per a empleats majors de 45 anys.

 

A banda d’açò, per als treballadors el contracte dels quals finalitza d’ací poc, Supermercats DIA es farà responsable de pagar el Conveni Especial de la Seguretat Social per a majors de 55 anys fins als 63, per als majors de 61 fins als 64 i per a majors de 62 fins als 65.

 

Una bona notícia és que aquells treballadors que aconseguisquen una vacant en un altre magatzem que requerisca el trasllat del seu domicili, l’empresa es farà càrrec de la despesa de la mudança i el pagament de 2.000 euros de lloguer.

 

No hi ha acord amb CCOO

 

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA | DIA

 

El sindicat de CC.OO. ha pres la decisió de no subscriure l’acord perquè considera aquestes mesures «traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets i indeterminació». A més, acusa a DIA de no garantir la possibilitat de tornar a obrir un ERE d’ací a un any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.