La cadena de Supermercats DIA posa en venda 37 tendes a la Comunitat

Imatge de l'entrada d'un Supermercat DIA 'market'

Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari

 

La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.

 

La majoria d’aquestes empreses es dediquen al sector de distribució ‘retail’, i hi ha tant empreses nacionals com estrangeres. Sembla que el desinterés de Mercadona recau en què la superfície i la ubicació de les tendes en venda no compleix amb el seu model de negoci.

 

Així, l’objectiu de DIA és vendre les 258 tendes, les quals estan distribuïdes per tota Espanya, a més de procurar garantir els contractes laborals durant el procés de canvi de propietari.

 

Desapareixeran 250 supermercats DIA a tot el país

Tot i que no s’ha establert un termini límit per a acabar les negociacions, la finalitat és dur a terme la transacció com més prompte millor per a evitar més rumors i especulacions. Fonts pròximes al procés de venda han explicat que la rapidesa variarà segons la quantia del traspàs.

 

Imatge de l'interior d'un Supermercat DIA

Imatge de l’interior d’un Supermercat DIA | CEDIDA

 

 

Com hem comentat anteriorment, l’objectiu és vendre el màxim de tendes dins de les 258, i tancar aquelles que no hagen canviat de propietari. Els sindicats UGT i Fetico van arribar a un acord amb DIA per a què l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) no repercutisca en un total de 2.064 treballadors, com s’havia plantejat inicialment. Així, la reestructuració de la plantilla afectarà finalment a 1.064 treballadors, entre els quals es troben 40 casos de prejubilació.

 

Situació a la Comunitat Valenciana

Aquestes xifres, pel que fa a la Comunitat valenciana, suposaran el tancament o venda d’un total de 37 tendes, és a dir, al voltant d’un 15% del volum d’establiments al nostre territori. DIA compta amb 1.386 treballadors a la Comunitat, dels quals seran acomiadats un total de 292.

 

Compensació i recontractació per als treballadors

Encara que l’acord no ha sigut sostingut per CC.OO., s’ha establert una compensació econòmica de 33 dies per any treballat, fins a un màxim de 24 mensualitats. A més a més, existeix la possibilitat d’una contractació a dos empreses de recol·locació durant un període d’entre 9 i 12 mesos per a empleats majors de 45 anys.

 

A banda d’açò, per als treballadors el contracte dels quals finalitza d’ací poc, Supermercats DIA es farà responsable de pagar el Conveni Especial de la Seguretat Social per a majors de 55 anys fins als 63, per als majors de 61 fins als 64 i per a majors de 62 fins als 65.

 

Una bona notícia és que aquells treballadors que aconseguisquen una vacant en un altre magatzem que requerisca el trasllat del seu domicili, l’empresa es farà càrrec de la despesa de la mudança i el pagament de 2.000 euros de lloguer.

 

No hi ha acord amb CCOO

 

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA | DIA

 

El sindicat de CC.OO. ha pres la decisió de no subscriure l’acord perquè considera aquestes mesures «traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets i indeterminació». A més, acusa a DIA de no garantir la possibilitat de tornar a obrir un ERE d’ací a un any.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.