La cadena de Supermercats DIA posa en venda 37 tendes a la Comunitat

Imatge de l'entrada d'un Supermercat DIA 'market'

Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari

 

La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.

 

La majoria d’aquestes empreses es dediquen al sector de distribució ‘retail’, i hi ha tant empreses nacionals com estrangeres. Sembla que el desinterés de Mercadona recau en què la superfície i la ubicació de les tendes en venda no compleix amb el seu model de negoci.

 

Així, l’objectiu de DIA és vendre les 258 tendes, les quals estan distribuïdes per tota Espanya, a més de procurar garantir els contractes laborals durant el procés de canvi de propietari.

 

Desapareixeran 250 supermercats DIA a tot el país

Tot i que no s’ha establert un termini límit per a acabar les negociacions, la finalitat és dur a terme la transacció com més prompte millor per a evitar més rumors i especulacions. Fonts pròximes al procés de venda han explicat que la rapidesa variarà segons la quantia del traspàs.

 

Imatge de l'interior d'un Supermercat DIA

Imatge de l’interior d’un Supermercat DIA | CEDIDA

 

 

Com hem comentat anteriorment, l’objectiu és vendre el màxim de tendes dins de les 258, i tancar aquelles que no hagen canviat de propietari. Els sindicats UGT i Fetico van arribar a un acord amb DIA per a què l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) no repercutisca en un total de 2.064 treballadors, com s’havia plantejat inicialment. Així, la reestructuració de la plantilla afectarà finalment a 1.064 treballadors, entre els quals es troben 40 casos de prejubilació.

 

Situació a la Comunitat Valenciana

Aquestes xifres, pel que fa a la Comunitat valenciana, suposaran el tancament o venda d’un total de 37 tendes, és a dir, al voltant d’un 15% del volum d’establiments al nostre territori. DIA compta amb 1.386 treballadors a la Comunitat, dels quals seran acomiadats un total de 292.

 

Compensació i recontractació per als treballadors

Encara que l’acord no ha sigut sostingut per CC.OO., s’ha establert una compensació econòmica de 33 dies per any treballat, fins a un màxim de 24 mensualitats. A més a més, existeix la possibilitat d’una contractació a dos empreses de recol·locació durant un període d’entre 9 i 12 mesos per a empleats majors de 45 anys.

 

A banda d’açò, per als treballadors el contracte dels quals finalitza d’ací poc, Supermercats DIA es farà responsable de pagar el Conveni Especial de la Seguretat Social per a majors de 55 anys fins als 63, per als majors de 61 fins als 64 i per a majors de 62 fins als 65.

 

Una bona notícia és que aquells treballadors que aconseguisquen una vacant en un altre magatzem que requerisca el trasllat del seu domicili, l’empresa es farà càrrec de la despesa de la mudança i el pagament de 2.000 euros de lloguer.

 

No hi ha acord amb CCOO

 

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA | DIA

 

El sindicat de CC.OO. ha pres la decisió de no subscriure l’acord perquè considera aquestes mesures «traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets i indeterminació». A més, acusa a DIA de no garantir la possibilitat de tornar a obrir un ERE d’ací a un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.