13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La cadena de Supermercats DIA posa en venda 37 tendes a la Comunitat

Imatge de l'entrada d'un Supermercat DIA 'market'

Imatge de l’entrada d’un Supermercat DIA ‘market’ | València Diari

 

La cadena de Supermercats DIA ha iniciat un procés de venda de 258 tendes el qual vol finalitzar el més prompte possible. De moment s’han mostrat interessats al voltant de 30 compradors, entre els quals no figura Mercadona.

 

La majoria d’aquestes empreses es dediquen al sector de distribució ‘retail’, i hi ha tant empreses nacionals com estrangeres. Sembla que el desinterés de Mercadona recau en què la superfície i la ubicació de les tendes en venda no compleix amb el seu model de negoci.

 

Així, l’objectiu de DIA és vendre les 258 tendes, les quals estan distribuïdes per tota Espanya, a més de procurar garantir els contractes laborals durant el procés de canvi de propietari.

 

Desapareixeran 250 supermercats DIA a tot el país

Tot i que no s’ha establert un termini límit per a acabar les negociacions, la finalitat és dur a terme la transacció com més prompte millor per a evitar més rumors i especulacions. Fonts pròximes al procés de venda han explicat que la rapidesa variarà segons la quantia del traspàs.

 

Imatge de l'interior d'un Supermercat DIA

Imatge de l’interior d’un Supermercat DIA | CEDIDA

 

 

Com hem comentat anteriorment, l’objectiu és vendre el màxim de tendes dins de les 258, i tancar aquelles que no hagen canviat de propietari. Els sindicats UGT i Fetico van arribar a un acord amb DIA per a què l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) no repercutisca en un total de 2.064 treballadors, com s’havia plantejat inicialment. Així, la reestructuració de la plantilla afectarà finalment a 1.064 treballadors, entre els quals es troben 40 casos de prejubilació.

 

Situació a la Comunitat Valenciana

Aquestes xifres, pel que fa a la Comunitat valenciana, suposaran el tancament o venda d’un total de 37 tendes, és a dir, al voltant d’un 15% del volum d’establiments al nostre territori. DIA compta amb 1.386 treballadors a la Comunitat, dels quals seran acomiadats un total de 292.

 

Compensació i recontractació per als treballadors

Encara que l’acord no ha sigut sostingut per CC.OO., s’ha establert una compensació econòmica de 33 dies per any treballat, fins a un màxim de 24 mensualitats. A més a més, existeix la possibilitat d’una contractació a dos empreses de recol·locació durant un període d’entre 9 i 12 mesos per a empleats majors de 45 anys.

 

A banda d’açò, per als treballadors el contracte dels quals finalitza d’ací poc, Supermercats DIA es farà responsable de pagar el Conveni Especial de la Seguretat Social per a majors de 55 anys fins als 63, per als majors de 61 fins als 64 i per a majors de 62 fins als 65.

 

Una bona notícia és que aquells treballadors que aconseguisquen una vacant en un altre magatzem que requerisca el trasllat del seu domicili, l’empresa es farà càrrec de la despesa de la mudança i el pagament de 2.000 euros de lloguer.

 

No hi ha acord amb CCOO

 

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA

Una treballadora fent reposició en un dels establiments de Supermercats DIA | DIA

 

El sindicat de CC.OO. ha pres la decisió de no subscriure l’acord perquè considera aquestes mesures «traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets i indeterminació». A més, acusa a DIA de no garantir la possibilitat de tornar a obrir un ERE d’ací a un any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.