Més de 200 camioners seguixen atrapats en l’A-23 i altres 175 en Segorbe pel temporal ‘Filomena’

 

Un total de 207 camions continuen bloquejats en l’autovia A-23 i la carretera N-232, les dos en la província de Castelló, mentres que ja no queda cap en l’autovia A-3 en la província de València a conseqüència del pas de la borrasca Filomena per la Comunitat Valenciana, segons dades facilitades per la Delegació del Govern.

 

Dels 175 camions atrapats, 175 es troben en l’autovia A-23 en el polígon industrial l’Esperança de Segorbe, 30 en el polígon la Olivera d’Altura en la mateixa autovia i els altres dos en la carretera N-232 en el terme de Morella.

A les 07.00 hores d’este diumenge, el Subsector de Trànsit de València, després de requerir informació al Subsector de Conca sobre estat de les seues carreteres i capacitat de col·lapse, informa que es poden iniciar els combois en direcció Madrid.

 

Dos camions assistits

Els dos camions atrapats en la carretera N-232 en el terme municipal de Morella estan atesos i disposen de líquids i una estació de servei en la mateixa població de Morella.

 

En l’autovia A-23, els camions atrapats en Segorbe i Altura disposen de queviures i líquids i han sigut atesos en diferents ocasions per Creu Roja i Guàrdia Civil durant la nit. A demés, existix obert un restaurant i disposen de condícies i sanitaris públics. El percentatge d’ocupació de l’espai disponible per a l’estacionament de vehicles pesants en estes zones és del 80%.

 

La Delegació posa l’accent principalment a evitar desplaçaments temeraris, perquè des de primera hora d’este matí s’estan tallant carreteres a Alacant i Castelló per a evitar l’arribada massiva de turistes.

 

En Alacant, s’ha tancat la CV-800, en el punt quilomètric 18, en Xixona i 35 (Ibi), perquè està començant a nevar i es pretén evitar el col·lapse de la via per afluència de vehicles cap al port de la Carrasqueta. També s’ha sol·licitat el tall de l’eixida 453 de l’A-7, sentit CV-800, mentres que la Policia Nacional continua vigilant els accessos a Alcoi, ciutat confinada des del passat 7 de gener.

 

150 persones es troben treballant en les carreteres valencianes

Unes 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores -33 en l’última nit- per a atendre la ciutadania dels municipis del territori valencià afectats pel temporal Filomena, fonamentalment en les comarques de Castelló.

 

Entre operaris, vigilants, personal d’informació, de coordinació i els comandaments hi ha unes 150 persones de la demarcació de carreteres treballant en el territori valencià per la intensitat del temporal i per a deixar expedites les carreteres.

 

En Alacant, s’estan duent a terme tractaments preventius per a evitar la formació de plaques de gel. En Castelló, els principals problemes es donen en l’N-232 a l’entorn de Morella, i en l’A-23 en la pujada a Barraques. En esta zona estan treballant tant màquines d’empenyiment com equips preventius.

Últimes notícies

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.