Els sectors tradicionals fallers protagonitzen la campanya de la Diputació ‘Aguanta la metxa’

 

La Diputació de València llançava en març de 2020 la seua campanya ‘Superpoder faller’ en vespres d’unes festes que va interrompre la pandèmia i que es va emportar el confinament. A pesar que el virus seguix entre nosaltres, la corporació provincial ha tornat a confiar en el dissenyador gràfic Javier Valiente per a mantindre viu l’esperit de les Falles i llançar un missatge d’optimisme i suport als sectors més afectats per la suspensió dels actes fallers.

 

Ho explica el president de la Diputació, Toni Gaspar, qui demana «aguantar la metxa», en al·lusió al lema d’esta campanya enfocada a la societat valenciana a través dels mitjans de comunicació, que pretén «contagiar energia positiva i ajudar als sectors tradicionals que viuen moments complicats a superar les conseqüències de la pandèmia i preparar les que seran les millors Falles de la història».

 

Els detalls de la campanya ‘Aguanta la metxa’ els aporta Javi Valiente theRevolution, creador de l’espot d’un poc més de 20 segons, adaptat posteriorment a cartelleria, al costat del periodista Joan López.

 

L’objectiu de la campanya

Amb els sectors tradicionals de la festa com a protagonistes, el component viral l’aporta el quartet musical Melomans i la seua particular versió a cappella del Faller, un dels himnes de la festa.

 

Javi, Pau, Gonzalo i Edu posen veu a l’espot i la falca radiofònica d’Aguanta la metxa’, després del seu èxit durant el confinament. «L’any passat vam enaltir els superpoders fallers inspirant-nos en l’univers Marvel; enguany el repte era més complicat, en tractar de transmetre un missatge positiu d’una festa que no podrà celebrar-se», explica Valiente.

 

Quina millor manera de mantindre l‘esperit festiu i la il·lusió al mateix temps que s’aguanta la metxa que prendrà les Falles més esperades que implicar en la iniciativa als qui han sabut patir i adaptar-se per a sobreviure a la pandèmia.

 

Eixa és la intenció de la Diputació que han adaptat els creatius amb un missatge d’optimisme: visibilitzar i donar suport a tots els artesans que resulten imprescindibles per en renàixer de la festa i mantindre el pols d’uns mitjans de comunicació que aviven el ressò faller amb els seus programes i especials.

 

Sectors tradicionals fallers

En absència de les habituals presentacions a causa del protocol de seguretat anticovid, el president Gaspar ha volgut agrair als responsables de la fàbrica d’espolins Garín, Pirotècnia Caballer FX, Art Antic i el taller de Vicente Luna la seua participació en l’audiovisual sobre el que gira la campanya fallera de la Diputació.

 

Mª José Lora, presidenta de Piroval, José Alabadí, del taller d’orfebreria Art Antic, i les germanes Mª Pilar i Mª José Luna, artistes falleres, han visitat el Palau de la Batlia al costat del mateix Javier Valiente, a on han intercanviat impressions sobre la campanya amb Toni Gaspar.

 

La presidenta de Piroval i responsable de Caballer FX ha destacat la importància de mantindre el sentiment faller i de projectes que revitalitzen l’activitat del sector, cas del ‘Torna la llum’ impulsat per la Diputació. En la mateixa línia s’ha expressat José Alabadí, que ha posat el focus en la importància de posar música i alegria per a recuperar l’interès per unes festes que no viurem com volguérem.

 

Vídeo de la campanya fallera

La fabricació dels artefactes pirotècnics de Caballer FX i les perles fines d’Art Antic, fruit d’un elaborat procés artesanal que complementa altres àmbits del sector indumentarista al costat de vestits, calçat i pentinats, són part de l’escenografia d’un espot que també va obrir altres portes, com les d’Espolins Garin i el seu art per a treballar la fibra natural de la seda i les del taller faller de Vicente Luna, amb els seus tresors de cartó-pedra.

 

Mª Pilar i Mª José, filles de l’artista, van prendre el testimoni d’un taller que, com tants altres, està passant un any molt complicat, amb els monuments de 2020 en magatzems i els de 2021 en els tallers. Les dos germanes consideren que la campanya que este dimecres posa en marxa la Diputació suposa un missatge d’esperança per als artistes fallers, que mantenen la il·lusió que les Falles puguen ser al carrer a l’estiu.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.