Els sectors tradicionals fallers protagonitzen la campanya de la Diputació ‘Aguanta la metxa’

 

La Diputació de València llançava en març de 2020 la seua campanya ‘Superpoder faller’ en vespres d’unes festes que va interrompre la pandèmia i que es va emportar el confinament. A pesar que el virus seguix entre nosaltres, la corporació provincial ha tornat a confiar en el dissenyador gràfic Javier Valiente per a mantindre viu l’esperit de les Falles i llançar un missatge d’optimisme i suport als sectors més afectats per la suspensió dels actes fallers.

 

Ho explica el president de la Diputació, Toni Gaspar, qui demana «aguantar la metxa», en al·lusió al lema d’esta campanya enfocada a la societat valenciana a través dels mitjans de comunicació, que pretén «contagiar energia positiva i ajudar als sectors tradicionals que viuen moments complicats a superar les conseqüències de la pandèmia i preparar les que seran les millors Falles de la història».

 

Els detalls de la campanya ‘Aguanta la metxa’ els aporta Javi Valiente theRevolution, creador de l’espot d’un poc més de 20 segons, adaptat posteriorment a cartelleria, al costat del periodista Joan López.

 

L’objectiu de la campanya

Amb els sectors tradicionals de la festa com a protagonistes, el component viral l’aporta el quartet musical Melomans i la seua particular versió a cappella del Faller, un dels himnes de la festa.

 

Javi, Pau, Gonzalo i Edu posen veu a l’espot i la falca radiofònica d’Aguanta la metxa’, després del seu èxit durant el confinament. «L’any passat vam enaltir els superpoders fallers inspirant-nos en l’univers Marvel; enguany el repte era més complicat, en tractar de transmetre un missatge positiu d’una festa que no podrà celebrar-se», explica Valiente.

 

Quina millor manera de mantindre l‘esperit festiu i la il·lusió al mateix temps que s’aguanta la metxa que prendrà les Falles més esperades que implicar en la iniciativa als qui han sabut patir i adaptar-se per a sobreviure a la pandèmia.

 

Eixa és la intenció de la Diputació que han adaptat els creatius amb un missatge d’optimisme: visibilitzar i donar suport a tots els artesans que resulten imprescindibles per en renàixer de la festa i mantindre el pols d’uns mitjans de comunicació que aviven el ressò faller amb els seus programes i especials.

 

Sectors tradicionals fallers

En absència de les habituals presentacions a causa del protocol de seguretat anticovid, el president Gaspar ha volgut agrair als responsables de la fàbrica d’espolins Garín, Pirotècnia Caballer FX, Art Antic i el taller de Vicente Luna la seua participació en l’audiovisual sobre el que gira la campanya fallera de la Diputació.

 

Mª José Lora, presidenta de Piroval, José Alabadí, del taller d’orfebreria Art Antic, i les germanes Mª Pilar i Mª José Luna, artistes falleres, han visitat el Palau de la Batlia al costat del mateix Javier Valiente, a on han intercanviat impressions sobre la campanya amb Toni Gaspar.

 

La presidenta de Piroval i responsable de Caballer FX ha destacat la importància de mantindre el sentiment faller i de projectes que revitalitzen l’activitat del sector, cas del ‘Torna la llum’ impulsat per la Diputació. En la mateixa línia s’ha expressat José Alabadí, que ha posat el focus en la importància de posar música i alegria per a recuperar l’interès per unes festes que no viurem com volguérem.

 

Vídeo de la campanya fallera

La fabricació dels artefactes pirotècnics de Caballer FX i les perles fines d’Art Antic, fruit d’un elaborat procés artesanal que complementa altres àmbits del sector indumentarista al costat de vestits, calçat i pentinats, són part de l’escenografia d’un espot que també va obrir altres portes, com les d’Espolins Garin i el seu art per a treballar la fibra natural de la seda i les del taller faller de Vicente Luna, amb els seus tresors de cartó-pedra.

 

Mª Pilar i Mª José, filles de l’artista, van prendre el testimoni d’un taller que, com tants altres, està passant un any molt complicat, amb els monuments de 2020 en magatzems i els de 2021 en els tallers. Les dos germanes consideren que la campanya que este dimecres posa en marxa la Diputació suposa un missatge d’esperança per als artistes fallers, que mantenen la il·lusió que les Falles puguen ser al carrer a l’estiu.

 

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.