Canvi a horari d’hivern: Quin dia cal canviar l’hora a Espanya?

 

El canvi d’hora a Espanya d’este mes d’octubre és a prop. L’últim cap de setmana es produirà el canvi. En la matinada del dissabte 30 al diumenge 31 d’octubre. Serà quan l’horari d’hivern entrarà en vigor i es prorrogarà fins a l’últim cap de setmana del mes de març.

Amb esta variació comença l‘horari d’hivern, per la qual cosa començarà el dia abans, encara que també fosquejarà una hora abans. Este horari estarà vigent fins al mes de març, moment en el qual comença el d’estiu.

A Europa, el debat sobre este canvi d’hora, que també es duu a terme en altres països, continua obert. Són moltes les persones que estan en contra d’endarrerir i avançar l’hora dos vegades tots els anys, alguna cosa que es fa amb l’objectiu d’estalviar energia i guanyar hores de llum.

 

Quan i com es fa el canvi d’hora d’hivern 2021?

 

Llavors, com i quan s’ha de fer aqueix canvi d’hora en la matinada del dia 31? Caldrà modificar els rellotges perquè a les 03.00 hores tornen a marcar les 02.00 hores (horari peninsular). D’aqueixa manera, el diumenge tindrà una hora més. Se li ‘guanyarà’ 60 minuts al dia.

D’aqueixa manera, durant l’horari d’hivern començarà el dia, però al seu torn fosquejarà abans. Es guanyarà llum natural al matí, però es perdrà a la vesprada.

 

Què succeeix els dies posteriors al canvi d’hora?

 

El canvi a l’horari d’hivern pot implicar alguns símptomes, especialment en la població més vulnerable, com són els xiquets o les persones majors. Hi ha xicotetes alteracions de diferent índole que en uns dies han de superar-se. Estos van des de la somnolència o cansament a la falta d’atenció.

 

Fins quan durarà l’horari d’hivern?

 

Una vegada passats estos cinc mesos, el març de 2022 es tornarà a canviar l’hora per a adaptar-se a l’horari d’estiu. I serà llavors entre la nit del dissabte 26 al diumenge 27 de març de 2022.
Curiositats del canvi d’hora A Espanya

Durant els cinc mesos que dura l’horari de tardor-hivern, Espanya es troba en la zona UTC +1 (Canàries en la zona UTC 0).

 

Història del canvi d’hora: origen i causa

 

L’horari d’estiu (en anglés se’l coneix com DST o Daylight saving estafe) es va utilitzar per primera vegada durant la Primera Guerra Mundial, amb el ferm objectiu d’estalviar carbó.

Una vegada acabada la guerra, la majoria dels països van eliminar este canvi. Després s’ha emprat en la Segona Guerra Mundial i, sobretot, a partir de 1974 com a instrument per a pal·liar la crisi del petroli de la dècada dels 70.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.