Canvi a horari d’hivern: Quin dia cal canviar l’hora a Espanya?

 

El canvi d’hora a Espanya d’este mes d’octubre és a prop. L’últim cap de setmana es produirà el canvi. En la matinada del dissabte 30 al diumenge 31 d’octubre. Serà quan l’horari d’hivern entrarà en vigor i es prorrogarà fins a l’últim cap de setmana del mes de març.

Amb esta variació comença l‘horari d’hivern, per la qual cosa començarà el dia abans, encara que també fosquejarà una hora abans. Este horari estarà vigent fins al mes de març, moment en el qual comença el d’estiu.

A Europa, el debat sobre este canvi d’hora, que també es duu a terme en altres països, continua obert. Són moltes les persones que estan en contra d’endarrerir i avançar l’hora dos vegades tots els anys, alguna cosa que es fa amb l’objectiu d’estalviar energia i guanyar hores de llum.

 

Quan i com es fa el canvi d’hora d’hivern 2021?

 

Llavors, com i quan s’ha de fer aqueix canvi d’hora en la matinada del dia 31? Caldrà modificar els rellotges perquè a les 03.00 hores tornen a marcar les 02.00 hores (horari peninsular). D’aqueixa manera, el diumenge tindrà una hora més. Se li ‘guanyarà’ 60 minuts al dia.

D’aqueixa manera, durant l’horari d’hivern començarà el dia, però al seu torn fosquejarà abans. Es guanyarà llum natural al matí, però es perdrà a la vesprada.

 

Què succeeix els dies posteriors al canvi d’hora?

 

El canvi a l’horari d’hivern pot implicar alguns símptomes, especialment en la població més vulnerable, com són els xiquets o les persones majors. Hi ha xicotetes alteracions de diferent índole que en uns dies han de superar-se. Estos van des de la somnolència o cansament a la falta d’atenció.

 

Fins quan durarà l’horari d’hivern?

 

Una vegada passats estos cinc mesos, el març de 2022 es tornarà a canviar l’hora per a adaptar-se a l’horari d’estiu. I serà llavors entre la nit del dissabte 26 al diumenge 27 de març de 2022.
Curiositats del canvi d’hora A Espanya

Durant els cinc mesos que dura l’horari de tardor-hivern, Espanya es troba en la zona UTC +1 (Canàries en la zona UTC 0).

 

Història del canvi d’hora: origen i causa

 

L’horari d’estiu (en anglés se’l coneix com DST o Daylight saving estafe) es va utilitzar per primera vegada durant la Primera Guerra Mundial, amb el ferm objectiu d’estalviar carbó.

Una vegada acabada la guerra, la majoria dels països van eliminar este canvi. Després s’ha emprat en la Segona Guerra Mundial i, sobretot, a partir de 1974 com a instrument per a pal·liar la crisi del petroli de la dècada dels 70.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.