Canvi a horari d’hivern: Quin dia cal canviar l’hora a Espanya?

 

El canvi d’hora a Espanya d’este mes d’octubre és a prop. L’últim cap de setmana es produirà el canvi. En la matinada del dissabte 30 al diumenge 31 d’octubre. Serà quan l’horari d’hivern entrarà en vigor i es prorrogarà fins a l’últim cap de setmana del mes de març.

Amb esta variació comença l‘horari d’hivern, per la qual cosa començarà el dia abans, encara que també fosquejarà una hora abans. Este horari estarà vigent fins al mes de març, moment en el qual comença el d’estiu.

A Europa, el debat sobre este canvi d’hora, que també es duu a terme en altres països, continua obert. Són moltes les persones que estan en contra d’endarrerir i avançar l’hora dos vegades tots els anys, alguna cosa que es fa amb l’objectiu d’estalviar energia i guanyar hores de llum.

 

Quan i com es fa el canvi d’hora d’hivern 2021?

 

Llavors, com i quan s’ha de fer aqueix canvi d’hora en la matinada del dia 31? Caldrà modificar els rellotges perquè a les 03.00 hores tornen a marcar les 02.00 hores (horari peninsular). D’aqueixa manera, el diumenge tindrà una hora més. Se li ‘guanyarà’ 60 minuts al dia.

D’aqueixa manera, durant l’horari d’hivern començarà el dia, però al seu torn fosquejarà abans. Es guanyarà llum natural al matí, però es perdrà a la vesprada.

 

Què succeeix els dies posteriors al canvi d’hora?

 

El canvi a l’horari d’hivern pot implicar alguns símptomes, especialment en la població més vulnerable, com són els xiquets o les persones majors. Hi ha xicotetes alteracions de diferent índole que en uns dies han de superar-se. Estos van des de la somnolència o cansament a la falta d’atenció.

 

Fins quan durarà l’horari d’hivern?

 

Una vegada passats estos cinc mesos, el març de 2022 es tornarà a canviar l’hora per a adaptar-se a l’horari d’estiu. I serà llavors entre la nit del dissabte 26 al diumenge 27 de març de 2022.
Curiositats del canvi d’hora A Espanya

Durant els cinc mesos que dura l’horari de tardor-hivern, Espanya es troba en la zona UTC +1 (Canàries en la zona UTC 0).

 

Història del canvi d’hora: origen i causa

 

L’horari d’estiu (en anglés se’l coneix com DST o Daylight saving estafe) es va utilitzar per primera vegada durant la Primera Guerra Mundial, amb el ferm objectiu d’estalviar carbó.

Una vegada acabada la guerra, la majoria dels països van eliminar este canvi. Després s’ha emprat en la Segona Guerra Mundial i, sobretot, a partir de 1974 com a instrument per a pal·liar la crisi del petroli de la dècada dels 70.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.