12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El primer cap de setmana de tancament de grans ciutats se salda amb 3.200 actes i 24 detinguts

 

El primer cap de setmana de tancament perimetral de ciutats de més de 50.000 habitants del territori valencià s’ha saldat amb 24 detinguts i 3.200 actes de sanció, entre elles per cinc festes il·legals en la província de València, una baralla de matinada en Alacant i un botelló en Castelló.

 

Les forces i cossos de seguretat de l’Estat han finalitzat a les 06.00 hores del matí d’este dilluns els controls per a mantindre el tancament. En general, este diumenge no s’han registrat grans incidències de trànsit, però sí retencions puntuals en els accessos a grans ciutats a partir de les 19.00 hores, segons el balanç de Delegació de Govern.

 

En total, la Policia ha alçat a nivell autonòmic més de 3.200 actes de sanció i ha arrestat a 24 persones des de les 15.00 hores del divendres fins a les 20.00 hores de la vesprada d’este diumenge. És el cos que més dispositius ha desplegat durant el cap de setmana perquè té competències en la majoria de ciutats tancades.

 

Sancions per províncies

En la província de València, el balanç ha sigut de 6.410 persones i 5.680 vehicles controlats (1.007 rebutjats), al costat de 244 actes per no portar mascareta, 299 per incomplir la mobilitat nocturna, 1.129 per altres motius, 47 per drogues, 16 per armes, 13 per desobediència i huit per excés de persones dins d’un cotxe. També hi ha una sanció per conduir baix els efectes de les drogues i cinc per festes il·legals, fins a un total de 1.757 actes.

 

En la d’Alacant, durant la vesprada del divendres s’han produït importants embossos en les principals vies d’accés a la capital, Benidorm i Elx, mentres el dissabte i el diumenge van ser pràcticament inexistents. No va haver-hi botellons, quedades, ni aglomeracions en les platges, encara que sí que es va registrar una baralla el diumenge de matinada en la zona nord de la ciutat d’Alacant amb deu persones intervingudes i dos arrestades per lesions.

 

En esta província també es va identificar a 4.330 persones i es revisaren 4.120 vehicles, amb un total de 1.280 actes. Fins a 22 persones van ser detingudes en els controls: deu per reclamació, sis per desobediència, cinc per seguretat viària i una per atemptat.

 

Per últim, en la província de Castelló, els primers dies de tancament deixen un total de 247 actes: 27 per mascareta, 30 per excessos grupals, 44 per toc de queda i 146 per incomplir el segellament de grans ciutats. Un home va ser detingut per resistència greu i un botelló de cinc persones va ser desmantellat amb la proposta de set sancions. També es van alçar huit actes durant la celebració d’una activitat deportiva grupal.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.