El primer cap de setmana de tancament de grans ciutats se salda amb 3.200 actes i 24 detinguts

 

El primer cap de setmana de tancament perimetral de ciutats de més de 50.000 habitants del territori valencià s’ha saldat amb 24 detinguts i 3.200 actes de sanció, entre elles per cinc festes il·legals en la província de València, una baralla de matinada en Alacant i un botelló en Castelló.

 

Les forces i cossos de seguretat de l’Estat han finalitzat a les 06.00 hores del matí d’este dilluns els controls per a mantindre el tancament. En general, este diumenge no s’han registrat grans incidències de trànsit, però sí retencions puntuals en els accessos a grans ciutats a partir de les 19.00 hores, segons el balanç de Delegació de Govern.

 

En total, la Policia ha alçat a nivell autonòmic més de 3.200 actes de sanció i ha arrestat a 24 persones des de les 15.00 hores del divendres fins a les 20.00 hores de la vesprada d’este diumenge. És el cos que més dispositius ha desplegat durant el cap de setmana perquè té competències en la majoria de ciutats tancades.

 

Sancions per províncies

En la província de València, el balanç ha sigut de 6.410 persones i 5.680 vehicles controlats (1.007 rebutjats), al costat de 244 actes per no portar mascareta, 299 per incomplir la mobilitat nocturna, 1.129 per altres motius, 47 per drogues, 16 per armes, 13 per desobediència i huit per excés de persones dins d’un cotxe. També hi ha una sanció per conduir baix els efectes de les drogues i cinc per festes il·legals, fins a un total de 1.757 actes.

 

En la d’Alacant, durant la vesprada del divendres s’han produït importants embossos en les principals vies d’accés a la capital, Benidorm i Elx, mentres el dissabte i el diumenge van ser pràcticament inexistents. No va haver-hi botellons, quedades, ni aglomeracions en les platges, encara que sí que es va registrar una baralla el diumenge de matinada en la zona nord de la ciutat d’Alacant amb deu persones intervingudes i dos arrestades per lesions.

 

En esta província també es va identificar a 4.330 persones i es revisaren 4.120 vehicles, amb un total de 1.280 actes. Fins a 22 persones van ser detingudes en els controls: deu per reclamació, sis per desobediència, cinc per seguretat viària i una per atemptat.

 

Per últim, en la província de Castelló, els primers dies de tancament deixen un total de 247 actes: 27 per mascareta, 30 per excessos grupals, 44 per toc de queda i 146 per incomplir el segellament de grans ciutats. Un home va ser detingut per resistència greu i un botelló de cinc persones va ser desmantellat amb la proposta de set sancions. També es van alçar huit actes durant la celebració d’una activitat deportiva grupal.

Últimes notícies

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.