11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

El primer cap de setmana de tancament de grans ciutats se salda amb 3.200 actes i 24 detinguts

 

El primer cap de setmana de tancament perimetral de ciutats de més de 50.000 habitants del territori valencià s’ha saldat amb 24 detinguts i 3.200 actes de sanció, entre elles per cinc festes il·legals en la província de València, una baralla de matinada en Alacant i un botelló en Castelló.

 

Les forces i cossos de seguretat de l’Estat han finalitzat a les 06.00 hores del matí d’este dilluns els controls per a mantindre el tancament. En general, este diumenge no s’han registrat grans incidències de trànsit, però sí retencions puntuals en els accessos a grans ciutats a partir de les 19.00 hores, segons el balanç de Delegació de Govern.

 

En total, la Policia ha alçat a nivell autonòmic més de 3.200 actes de sanció i ha arrestat a 24 persones des de les 15.00 hores del divendres fins a les 20.00 hores de la vesprada d’este diumenge. És el cos que més dispositius ha desplegat durant el cap de setmana perquè té competències en la majoria de ciutats tancades.

 

Sancions per províncies

En la província de València, el balanç ha sigut de 6.410 persones i 5.680 vehicles controlats (1.007 rebutjats), al costat de 244 actes per no portar mascareta, 299 per incomplir la mobilitat nocturna, 1.129 per altres motius, 47 per drogues, 16 per armes, 13 per desobediència i huit per excés de persones dins d’un cotxe. També hi ha una sanció per conduir baix els efectes de les drogues i cinc per festes il·legals, fins a un total de 1.757 actes.

 

En la d’Alacant, durant la vesprada del divendres s’han produït importants embossos en les principals vies d’accés a la capital, Benidorm i Elx, mentres el dissabte i el diumenge van ser pràcticament inexistents. No va haver-hi botellons, quedades, ni aglomeracions en les platges, encara que sí que es va registrar una baralla el diumenge de matinada en la zona nord de la ciutat d’Alacant amb deu persones intervingudes i dos arrestades per lesions.

 

En esta província també es va identificar a 4.330 persones i es revisaren 4.120 vehicles, amb un total de 1.280 actes. Fins a 22 persones van ser detingudes en els controls: deu per reclamació, sis per desobediència, cinc per seguretat viària i una per atemptat.

 

Per últim, en la província de Castelló, els primers dies de tancament deixen un total de 247 actes: 27 per mascareta, 30 per excessos grupals, 44 per toc de queda i 146 per incomplir el segellament de grans ciutats. Un home va ser detingut per resistència greu i un botelló de cinc persones va ser desmantellat amb la proposta de set sancions. També es van alçar huit actes durant la celebració d’una activitat deportiva grupal.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.