15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

El primer cap de setmana de tancament de grans ciutats se salda amb 3.200 actes i 24 detinguts

 

El primer cap de setmana de tancament perimetral de ciutats de més de 50.000 habitants del territori valencià s’ha saldat amb 24 detinguts i 3.200 actes de sanció, entre elles per cinc festes il·legals en la província de València, una baralla de matinada en Alacant i un botelló en Castelló.

 

Les forces i cossos de seguretat de l’Estat han finalitzat a les 06.00 hores del matí d’este dilluns els controls per a mantindre el tancament. En general, este diumenge no s’han registrat grans incidències de trànsit, però sí retencions puntuals en els accessos a grans ciutats a partir de les 19.00 hores, segons el balanç de Delegació de Govern.

 

En total, la Policia ha alçat a nivell autonòmic més de 3.200 actes de sanció i ha arrestat a 24 persones des de les 15.00 hores del divendres fins a les 20.00 hores de la vesprada d’este diumenge. És el cos que més dispositius ha desplegat durant el cap de setmana perquè té competències en la majoria de ciutats tancades.

 

Sancions per províncies

En la província de València, el balanç ha sigut de 6.410 persones i 5.680 vehicles controlats (1.007 rebutjats), al costat de 244 actes per no portar mascareta, 299 per incomplir la mobilitat nocturna, 1.129 per altres motius, 47 per drogues, 16 per armes, 13 per desobediència i huit per excés de persones dins d’un cotxe. També hi ha una sanció per conduir baix els efectes de les drogues i cinc per festes il·legals, fins a un total de 1.757 actes.

 

En la d’Alacant, durant la vesprada del divendres s’han produït importants embossos en les principals vies d’accés a la capital, Benidorm i Elx, mentres el dissabte i el diumenge van ser pràcticament inexistents. No va haver-hi botellons, quedades, ni aglomeracions en les platges, encara que sí que es va registrar una baralla el diumenge de matinada en la zona nord de la ciutat d’Alacant amb deu persones intervingudes i dos arrestades per lesions.

 

En esta província també es va identificar a 4.330 persones i es revisaren 4.120 vehicles, amb un total de 1.280 actes. Fins a 22 persones van ser detingudes en els controls: deu per reclamació, sis per desobediència, cinc per seguretat viària i una per atemptat.

 

Per últim, en la província de Castelló, els primers dies de tancament deixen un total de 247 actes: 27 per mascareta, 30 per excessos grupals, 44 per toc de queda i 146 per incomplir el segellament de grans ciutats. Un home va ser detingut per resistència greu i un botelló de cinc persones va ser desmantellat amb la proposta de set sancions. També es van alçar huit actes durant la celebració d’una activitat deportiva grupal.

Últimes notícies

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.