El primer cap de setmana de tancament de grans ciutats se salda amb 3.200 actes i 24 detinguts

 

El primer cap de setmana de tancament perimetral de ciutats de més de 50.000 habitants del territori valencià s’ha saldat amb 24 detinguts i 3.200 actes de sanció, entre elles per cinc festes il·legals en la província de València, una baralla de matinada en Alacant i un botelló en Castelló.

 

Les forces i cossos de seguretat de l’Estat han finalitzat a les 06.00 hores del matí d’este dilluns els controls per a mantindre el tancament. En general, este diumenge no s’han registrat grans incidències de trànsit, però sí retencions puntuals en els accessos a grans ciutats a partir de les 19.00 hores, segons el balanç de Delegació de Govern.

 

En total, la Policia ha alçat a nivell autonòmic més de 3.200 actes de sanció i ha arrestat a 24 persones des de les 15.00 hores del divendres fins a les 20.00 hores de la vesprada d’este diumenge. És el cos que més dispositius ha desplegat durant el cap de setmana perquè té competències en la majoria de ciutats tancades.

 

Sancions per províncies

En la província de València, el balanç ha sigut de 6.410 persones i 5.680 vehicles controlats (1.007 rebutjats), al costat de 244 actes per no portar mascareta, 299 per incomplir la mobilitat nocturna, 1.129 per altres motius, 47 per drogues, 16 per armes, 13 per desobediència i huit per excés de persones dins d’un cotxe. També hi ha una sanció per conduir baix els efectes de les drogues i cinc per festes il·legals, fins a un total de 1.757 actes.

 

En la d’Alacant, durant la vesprada del divendres s’han produït importants embossos en les principals vies d’accés a la capital, Benidorm i Elx, mentres el dissabte i el diumenge van ser pràcticament inexistents. No va haver-hi botellons, quedades, ni aglomeracions en les platges, encara que sí que es va registrar una baralla el diumenge de matinada en la zona nord de la ciutat d’Alacant amb deu persones intervingudes i dos arrestades per lesions.

 

En esta província també es va identificar a 4.330 persones i es revisaren 4.120 vehicles, amb un total de 1.280 actes. Fins a 22 persones van ser detingudes en els controls: deu per reclamació, sis per desobediència, cinc per seguretat viària i una per atemptat.

 

Per últim, en la província de Castelló, els primers dies de tancament deixen un total de 247 actes: 27 per mascareta, 30 per excessos grupals, 44 per toc de queda i 146 per incomplir el segellament de grans ciutats. Un home va ser detingut per resistència greu i un botelló de cinc persones va ser desmantellat amb la proposta de set sancions. També es van alçar huit actes durant la celebració d’una activitat deportiva grupal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022