11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Càrcer demana el confinament del municipi després de detectar-se un brot de Covid-19

 

L’Ajuntament de Càrcer, en la comarca de la Ribera (València), demana el confinament total del municipi després de detectar-se un brot de coronavirus amb 20 positius, un centenar de confinats i totes les seues instal·lacions municipals clausurades, segons ha informat l’alcalde de la localitat, Josep Botella.

 

L’edil municipal ha assegurat a ‘Las Provincias’ que la principal causa de l’augment de contagis és degut a la irresponsabilitat de la gent. «Molts haurien d’estar en les seues cases i van per ahí. Són un perill públic», ha manifestat. A demés, Josep Botella afegix: «Hem de ser radicals. Cal prioritzar la salut pública davant d’un altre dret». Per això assegura que és millor «estar quinze dies tancats en casa, que tres mesos d’esta manera».

 

D’altra banda, Josep Botella ha reclamat un protocol per a saber com actuar davant d’esta situació tan greu, ja que, assegura, podria fer més per a protegir la salut dels seus veïns. Botella ha demanat el llistat de persones que donen positiu per a que la Policia Local puga controlar que els infectats complixen amb la quarantena. «Parlen de la protecció de dades, però els agents de la Policia són igual de professionals i tenen l’obligació de guardar el secret professional», insisteix.

 

Més de 200 veïns se sotmeten a les proves PCR

Botella ha destacat que els veïns que han donat positiu i les seues famílies estan confinades en les seues cases i que els seus contactes més directes s’estan fent les proves PCR en el centre de salut. 

 

El treball del centre de salut de Càrcer s’ha acumulat en les últimes hores, ja que moltes persones s’han congregat en els voltants de l’ambulatori de la població per a fer-se les proves PCR. Entre el dimecres i el dijous, s’han fet uns 230 tests.

 

El nerviosisme circula pels carrers buits de la població. Més d’un centenar de persones esperen confinats els resultats que confirmaran o descartaran la malaltia en el municipi valencià. Mentrestant, l’Ajuntament ha decretat el tancament de tots els edificis públics i es desinfectaran tots els parcs i llocs de reunió.

 

En concret, estaran tancats edificis públics municipals, dependències de l’Ajuntament, centres i zones deportives i se suspendran totes les activitats programades en el carrer. A demés, l’atenció a l’Ajuntament de Càrcer es farà exclusivament per via telefònica o telemàtica.

 

Ara com ara, hi ha més de dos mil casos actius de coronavirus en el territori valencià. A pesar d’això, cal destacar que els ingressos hospitalaris representen menys del 10% dels que hi va haver durant el pic màxim de la pandèmia, però els contagis continuen multiplicant-se dia a dia.

Últimes notícies

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.

El Govern amplia les ajudes per la dana per a protegir els municipis enfront d’inundacions

L'Orde TMD/1586/2025, publicada en el BOE, modifica la TMD/101/2025 i permet usar fons per a prevenció i adaptació. La gestió passa al Comissionat especial.