Càrcer demana el confinament del municipi després de detectar-se un brot de Covid-19

 

L’Ajuntament de Càrcer, en la comarca de la Ribera (València), demana el confinament total del municipi després de detectar-se un brot de coronavirus amb 20 positius, un centenar de confinats i totes les seues instal·lacions municipals clausurades, segons ha informat l’alcalde de la localitat, Josep Botella.

 

L’edil municipal ha assegurat a ‘Las Provincias’ que la principal causa de l’augment de contagis és degut a la irresponsabilitat de la gent. «Molts haurien d’estar en les seues cases i van per ahí. Són un perill públic», ha manifestat. A demés, Josep Botella afegix: «Hem de ser radicals. Cal prioritzar la salut pública davant d’un altre dret». Per això assegura que és millor «estar quinze dies tancats en casa, que tres mesos d’esta manera».

 

D’altra banda, Josep Botella ha reclamat un protocol per a saber com actuar davant d’esta situació tan greu, ja que, assegura, podria fer més per a protegir la salut dels seus veïns. Botella ha demanat el llistat de persones que donen positiu per a que la Policia Local puga controlar que els infectats complixen amb la quarantena. «Parlen de la protecció de dades, però els agents de la Policia són igual de professionals i tenen l’obligació de guardar el secret professional», insisteix.

 

Més de 200 veïns se sotmeten a les proves PCR

Botella ha destacat que els veïns que han donat positiu i les seues famílies estan confinades en les seues cases i que els seus contactes més directes s’estan fent les proves PCR en el centre de salut. 

 

El treball del centre de salut de Càrcer s’ha acumulat en les últimes hores, ja que moltes persones s’han congregat en els voltants de l’ambulatori de la població per a fer-se les proves PCR. Entre el dimecres i el dijous, s’han fet uns 230 tests.

 

El nerviosisme circula pels carrers buits de la població. Més d’un centenar de persones esperen confinats els resultats que confirmaran o descartaran la malaltia en el municipi valencià. Mentrestant, l’Ajuntament ha decretat el tancament de tots els edificis públics i es desinfectaran tots els parcs i llocs de reunió.

 

En concret, estaran tancats edificis públics municipals, dependències de l’Ajuntament, centres i zones deportives i se suspendran totes les activitats programades en el carrer. A demés, l’atenció a l’Ajuntament de Càrcer es farà exclusivament per via telefònica o telemàtica.

 

Ara com ara, hi ha més de dos mil casos actius de coronavirus en el territori valencià. A pesar d’això, cal destacar que els ingressos hospitalaris representen menys del 10% dels que hi va haver durant el pic màxim de la pandèmia, però els contagis continuen multiplicant-se dia a dia.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.