17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Càrcer demana el confinament del municipi després de detectar-se un brot de Covid-19

 

L’Ajuntament de Càrcer, en la comarca de la Ribera (València), demana el confinament total del municipi després de detectar-se un brot de coronavirus amb 20 positius, un centenar de confinats i totes les seues instal·lacions municipals clausurades, segons ha informat l’alcalde de la localitat, Josep Botella.

 

L’edil municipal ha assegurat a ‘Las Provincias’ que la principal causa de l’augment de contagis és degut a la irresponsabilitat de la gent. «Molts haurien d’estar en les seues cases i van per ahí. Són un perill públic», ha manifestat. A demés, Josep Botella afegix: «Hem de ser radicals. Cal prioritzar la salut pública davant d’un altre dret». Per això assegura que és millor «estar quinze dies tancats en casa, que tres mesos d’esta manera».

 

D’altra banda, Josep Botella ha reclamat un protocol per a saber com actuar davant d’esta situació tan greu, ja que, assegura, podria fer més per a protegir la salut dels seus veïns. Botella ha demanat el llistat de persones que donen positiu per a que la Policia Local puga controlar que els infectats complixen amb la quarantena. «Parlen de la protecció de dades, però els agents de la Policia són igual de professionals i tenen l’obligació de guardar el secret professional», insisteix.

 

Més de 200 veïns se sotmeten a les proves PCR

Botella ha destacat que els veïns que han donat positiu i les seues famílies estan confinades en les seues cases i que els seus contactes més directes s’estan fent les proves PCR en el centre de salut. 

 

El treball del centre de salut de Càrcer s’ha acumulat en les últimes hores, ja que moltes persones s’han congregat en els voltants de l’ambulatori de la població per a fer-se les proves PCR. Entre el dimecres i el dijous, s’han fet uns 230 tests.

 

El nerviosisme circula pels carrers buits de la població. Més d’un centenar de persones esperen confinats els resultats que confirmaran o descartaran la malaltia en el municipi valencià. Mentrestant, l’Ajuntament ha decretat el tancament de tots els edificis públics i es desinfectaran tots els parcs i llocs de reunió.

 

En concret, estaran tancats edificis públics municipals, dependències de l’Ajuntament, centres i zones deportives i se suspendran totes les activitats programades en el carrer. A demés, l’atenció a l’Ajuntament de Càrcer es farà exclusivament per via telefònica o telemàtica.

 

Ara com ara, hi ha més de dos mil casos actius de coronavirus en el territori valencià. A pesar d’això, cal destacar que els ingressos hospitalaris representen menys del 10% dels que hi va haver durant el pic màxim de la pandèmia, però els contagis continuen multiplicant-se dia a dia.

Últimes notícies

Catalá ha demanat al PSOE condemnar les ordes de silenci a víctimes i assumir responsabilitats

L'alcaldessa de València ha demanat al PSOE una condemna explícita als qui van manar callar a dones víctimes i que assumisca responsabilitats. Ha vinculat la seua demanda a les denúncies per assetjament contra Paco Salazar i a la coherència en igualtat.

Quatre detinguts per estafa de bons d’estètica de 46.000 euros a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx a quatre persones per vendre bons de tractaments que no es van prestar. El frau suma quasi 46.000 euros i hi ha 358 afectats.

Catalá veu al nou Consell molt preparat i demana càrrecs solvents

Catalá ha qualificat al nou Consell de molt preparat i ha demanat perfils tècnics al capdavant de l'administració, amb menys soroll i més treball. Mompó ha urgit a recuperar el ritme i ha garantit suport als municipis afectats per la dana.

Els nous consellers juren el seu càrrec davant Pérez Llorca en el Palau de la Generalitat

Els onze membres del Consell han pres possessió en el Saló de Corts, amb sis juraments en valencià i cinc en castellà, en un acte presidit per Juanfran Pérez Llorca. La cerimònia ha formalitzat la remodelació i el repartiment de competències per a l'any i mig restant de legislatura.

El comissionat de la DANA del Consell donarà tots els passos per a reprendre el diàleg amb el Govern

Raúl Mèrida ha assegurat que el Consell donarà tots els passos per a acordar amb el Govern central i representar a les víctimes de la DANA. L'objectiu, ha dit, és recuperar qualitat de vida i seguretat en els municipis afectats.

Detingut a Vilamarxant un home amb quatre ordes d’ingrés a la presó després d’intentar fugir per la casa d’un veí

La Guàrdia Civil ha detingut a Vilamarxant a un home amb quatre requisitòries de detenció i ingrés a la presó. L'arrestat va intentar escapar per la vivenda d'un veí, però la fugida va ser frustrada.

Quatre detinguts a Oropesa després de desmantellar un punt de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desmantellat un punt de venda de droga a Orpesa després de registrar una vivenda. Hi ha quatre detinguts i una quinta persona investigada.

Agents de la Policia Nacional reanimen a un home en parada cardiorespiratòria en la seua vivenda de Xàtiva

Agents de la Policia Nacional han salvat la vida d'un home a Xàtiva després d'una parada cardiorespiratòria en el seu domicili. La ràpida resposta i la coordinació amb una metgessa van permetre la seua estabilització abans del trasllat.