Càrcer demana el confinament del municipi després de detectar-se un brot de Covid-19

 

L’Ajuntament de Càrcer, en la comarca de la Ribera (València), demana el confinament total del municipi després de detectar-se un brot de coronavirus amb 20 positius, un centenar de confinats i totes les seues instal·lacions municipals clausurades, segons ha informat l’alcalde de la localitat, Josep Botella.

 

L’edil municipal ha assegurat a ‘Las Provincias’ que la principal causa de l’augment de contagis és degut a la irresponsabilitat de la gent. «Molts haurien d’estar en les seues cases i van per ahí. Són un perill públic», ha manifestat. A demés, Josep Botella afegix: «Hem de ser radicals. Cal prioritzar la salut pública davant d’un altre dret». Per això assegura que és millor «estar quinze dies tancats en casa, que tres mesos d’esta manera».

 

D’altra banda, Josep Botella ha reclamat un protocol per a saber com actuar davant d’esta situació tan greu, ja que, assegura, podria fer més per a protegir la salut dels seus veïns. Botella ha demanat el llistat de persones que donen positiu per a que la Policia Local puga controlar que els infectats complixen amb la quarantena. «Parlen de la protecció de dades, però els agents de la Policia són igual de professionals i tenen l’obligació de guardar el secret professional», insisteix.

 

Més de 200 veïns se sotmeten a les proves PCR

Botella ha destacat que els veïns que han donat positiu i les seues famílies estan confinades en les seues cases i que els seus contactes més directes s’estan fent les proves PCR en el centre de salut. 

 

El treball del centre de salut de Càrcer s’ha acumulat en les últimes hores, ja que moltes persones s’han congregat en els voltants de l’ambulatori de la població per a fer-se les proves PCR. Entre el dimecres i el dijous, s’han fet uns 230 tests.

 

El nerviosisme circula pels carrers buits de la població. Més d’un centenar de persones esperen confinats els resultats que confirmaran o descartaran la malaltia en el municipi valencià. Mentrestant, l’Ajuntament ha decretat el tancament de tots els edificis públics i es desinfectaran tots els parcs i llocs de reunió.

 

En concret, estaran tancats edificis públics municipals, dependències de l’Ajuntament, centres i zones deportives i se suspendran totes les activitats programades en el carrer. A demés, l’atenció a l’Ajuntament de Càrcer es farà exclusivament per via telefònica o telemàtica.

 

Ara com ara, hi ha més de dos mil casos actius de coronavirus en el territori valencià. A pesar d’això, cal destacar que els ingressos hospitalaris representen menys del 10% dels que hi va haver durant el pic màxim de la pandèmia, però els contagis continuen multiplicant-se dia a dia.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.