20.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Càrcer demana el confinament del municipi després de detectar-se un brot de Covid-19

 

L’Ajuntament de Càrcer, en la comarca de la Ribera (València), demana el confinament total del municipi després de detectar-se un brot de coronavirus amb 20 positius, un centenar de confinats i totes les seues instal·lacions municipals clausurades, segons ha informat l’alcalde de la localitat, Josep Botella.

 

L’edil municipal ha assegurat a ‘Las Provincias’ que la principal causa de l’augment de contagis és degut a la irresponsabilitat de la gent. «Molts haurien d’estar en les seues cases i van per ahí. Són un perill públic», ha manifestat. A demés, Josep Botella afegix: «Hem de ser radicals. Cal prioritzar la salut pública davant d’un altre dret». Per això assegura que és millor «estar quinze dies tancats en casa, que tres mesos d’esta manera».

 

D’altra banda, Josep Botella ha reclamat un protocol per a saber com actuar davant d’esta situació tan greu, ja que, assegura, podria fer més per a protegir la salut dels seus veïns. Botella ha demanat el llistat de persones que donen positiu per a que la Policia Local puga controlar que els infectats complixen amb la quarantena. «Parlen de la protecció de dades, però els agents de la Policia són igual de professionals i tenen l’obligació de guardar el secret professional», insisteix.

 

Més de 200 veïns se sotmeten a les proves PCR

Botella ha destacat que els veïns que han donat positiu i les seues famílies estan confinades en les seues cases i que els seus contactes més directes s’estan fent les proves PCR en el centre de salut. 

 

El treball del centre de salut de Càrcer s’ha acumulat en les últimes hores, ja que moltes persones s’han congregat en els voltants de l’ambulatori de la població per a fer-se les proves PCR. Entre el dimecres i el dijous, s’han fet uns 230 tests.

 

El nerviosisme circula pels carrers buits de la població. Més d’un centenar de persones esperen confinats els resultats que confirmaran o descartaran la malaltia en el municipi valencià. Mentrestant, l’Ajuntament ha decretat el tancament de tots els edificis públics i es desinfectaran tots els parcs i llocs de reunió.

 

En concret, estaran tancats edificis públics municipals, dependències de l’Ajuntament, centres i zones deportives i se suspendran totes les activitats programades en el carrer. A demés, l’atenció a l’Ajuntament de Càrcer es farà exclusivament per via telefònica o telemàtica.

 

Ara com ara, hi ha més de dos mil casos actius de coronavirus en el territori valencià. A pesar d’això, cal destacar que els ingressos hospitalaris representen menys del 10% dels que hi va haver durant el pic màxim de la pandèmia, però els contagis continuen multiplicant-se dia a dia.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.