Carolina Pascual: «Les universitats valencianes són espais molt segurs»

 

La consellera d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, ha assegurat este dimecres que «les universitats són espais molt segurs» i ha destacat la coordinació entre estes institucions i l’Executiu autonòmic en matèria de prevenció.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut una reunió de treball este matí sobre la situació sanitària de les universitats valencianes amb els rectors i rectores dels centres públics de la Comunitat, les conselleres d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, i de Sanitat, Ana Barceló; i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Després de la reunió, la consellera d’Innovació ha destacat l’esforç i el treball conjunt entre les universitats i l’Administració per a fer dels centres acadèmics valencians espais segurs. També ha subratllat la faena de coordinació entre les universitats i la Generalitat que mantenen un estret seguiment de l’evolució de la situació sanitària per a, en el cas de ser necessari, introduir noves mesures o adaptar les existents.

 

Fruit d’este treball es troben iniciatives com a recomanacions en l’accés de l’alumnat per a evitar aglomeracions en el transport urbà o els protocols de seguretat creats per a les residències universitàries, entre altres. «Les universitats són llocs molt segurs, es complixen les mesures de prevenció, higiene i ventilació que pauta Sanitat, però és important que prenguem consciència que hem de prendre totes les precaucions possibles», ha assegurat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.