10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Carolina Pascual: «Les universitats valencianes són espais molt segurs»

 

La consellera d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, ha assegurat este dimecres que «les universitats són espais molt segurs» i ha destacat la coordinació entre estes institucions i l’Executiu autonòmic en matèria de prevenció.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut una reunió de treball este matí sobre la situació sanitària de les universitats valencianes amb els rectors i rectores dels centres públics de la Comunitat, les conselleres d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, i de Sanitat, Ana Barceló; i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Després de la reunió, la consellera d’Innovació ha destacat l’esforç i el treball conjunt entre les universitats i l’Administració per a fer dels centres acadèmics valencians espais segurs. També ha subratllat la faena de coordinació entre les universitats i la Generalitat que mantenen un estret seguiment de l’evolució de la situació sanitària per a, en el cas de ser necessari, introduir noves mesures o adaptar les existents.

 

Fruit d’este treball es troben iniciatives com a recomanacions en l’accés de l’alumnat per a evitar aglomeracions en el transport urbà o els protocols de seguretat creats per a les residències universitàries, entre altres. «Les universitats són llocs molt segurs, es complixen les mesures de prevenció, higiene i ventilació que pauta Sanitat, però és important que prenguem consciència que hem de prendre totes les precaucions possibles», ha assegurat.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.