Carolina Pascual: «Les universitats valencianes són espais molt segurs»

 

La consellera d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, ha assegurat este dimecres que «les universitats són espais molt segurs» i ha destacat la coordinació entre estes institucions i l’Executiu autonòmic en matèria de prevenció.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut una reunió de treball este matí sobre la situació sanitària de les universitats valencianes amb els rectors i rectores dels centres públics de la Comunitat, les conselleres d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, i de Sanitat, Ana Barceló; i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Després de la reunió, la consellera d’Innovació ha destacat l’esforç i el treball conjunt entre les universitats i l’Administració per a fer dels centres acadèmics valencians espais segurs. També ha subratllat la faena de coordinació entre les universitats i la Generalitat que mantenen un estret seguiment de l’evolució de la situació sanitària per a, en el cas de ser necessari, introduir noves mesures o adaptar les existents.

 

Fruit d’este treball es troben iniciatives com a recomanacions en l’accés de l’alumnat per a evitar aglomeracions en el transport urbà o els protocols de seguretat creats per a les residències universitàries, entre altres. «Les universitats són llocs molt segurs, es complixen les mesures de prevenció, higiene i ventilació que pauta Sanitat, però és important que prenguem consciència que hem de prendre totes les precaucions possibles», ha assegurat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.