Carolina Pascual: «Les universitats valencianes són espais molt segurs»

 

La consellera d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, ha assegurat este dimecres que «les universitats són espais molt segurs» i ha destacat la coordinació entre estes institucions i l’Executiu autonòmic en matèria de prevenció.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut una reunió de treball este matí sobre la situació sanitària de les universitats valencianes amb els rectors i rectores dels centres públics de la Comunitat, les conselleres d’Innovació i Universitats, Carolina Pascual, i de Sanitat, Ana Barceló; i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Després de la reunió, la consellera d’Innovació ha destacat l’esforç i el treball conjunt entre les universitats i l’Administració per a fer dels centres acadèmics valencians espais segurs. També ha subratllat la faena de coordinació entre les universitats i la Generalitat que mantenen un estret seguiment de l’evolució de la situació sanitària per a, en el cas de ser necessari, introduir noves mesures o adaptar les existents.

 

Fruit d’este treball es troben iniciatives com a recomanacions en l’accés de l’alumnat per a evitar aglomeracions en el transport urbà o els protocols de seguretat creats per a les residències universitàries, entre altres. «Les universitats són llocs molt segurs, es complixen les mesures de prevenció, higiene i ventilació que pauta Sanitat, però és important que prenguem consciència que hem de prendre totes les precaucions possibles», ha assegurat.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.