11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El temporal ‘Filomena’ deixa una copiosa nevada entre Alcoi i Ibi, carreteres tallades i rescats en Castelló

 

Actualització 07/01/2021 a les 21.50 hores.  El temporal Filomena ha seguit causant esta vesprada diferents problemes en el trànsit de la xarxa viària principal a causa de la neu, el vent i la pluja.

 

Segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT), a estes hores es troba tallada l’A3 en Requena (València) i també l’A23 en Viver, a on és necessari l’ús de cadenes (Castelló). A demés, la Generalitat ha informat que es necessari l’ús de cadenes en les següents carreteres: CV-15, CV-195, Cv-207, Cv-235, CV-241, CV-245, CV-35, CV-350, CV-355, CV-390, CV-478, CV-479, CV-CV-481, CV-482, CV-483 i CV-589. A continuació, pots consultar la situació actual de les carreteres en el territori valencià

 

 

D’altra banda, este episodi de fred i pluges ha mantingut la baixada de termòmetres després de les festes i ha provocat talls en algunes carreteres per acumulació de neu, així com el rescat d’unes 20 persones en diferents vehicles bloquejats en Ares, Caudiel i Vilafranca i el d’una família atrapades en el seu cotxe entre Aín i Almedíjar (Castelló).

 

Entre els incidents més destacats del temporal ‘Filomena’, bombers de Castelló han auxiliat a un camió de mercaderies perilloses que estava bloquejat pel gel en la pujada al Coll d’Ares, després del que l’han remolcat fins en Vilafranca.

 

Actualització 07/01/2021 a les 16.00 hores. L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha establit l’emergència per nevades nivell 0 a la província de Castelló davant del risc de nevades per l’impacte de la borrasca Filomena, que ha provocat incidències per gel i neu en 49 carreteres valencianes, 4 d’elles tallades al trànsit.

 

Del total de carreteres afectades, quatre romanen tallades per la presència de neu: la CV391, entre els punts quilomètrics 0 al 32 a Requena i la CV-794 entre els quilòmetres 0 a l’11 a Bocairent-Alcoi (per la Serra de Mariola); la CV-657 entre Fontanars dels Alforins i Beneixama, entre els quilòmetres 8 al 12; i la CV-802, del quilòmetre 11 al 13 entre Onil i Biscoi (CV-8O1).

 

Altres 10 carreteres precisen l’ús de cadena per la presència de gel: la CV-207 entre els quilòmetres 0 i 24 a Barracas-Puebla de Arenoso; la CV-209, entre els punts quilomètrics 0 a l2 a Pina de Monalgrao; i per la presència de neu en la CV-589, entre Moixent i la CV-590 per Navalón, segons Emergències de la Generalitat.

 

Es necessita també l’ús de cadenes per presència de neu en les carreteres: CV-350 de La Yesa a Arcs de Salinas; en la CV-390 d’Utiel a Tuéjar, en el tram entre Casas de Medina i Utiel; la CV-478, entre Ademuz i el límit de la província per Vallanca i Negrón: en la CV-479, en la N-420 en el límit de la província per Castelfabib i El Corb.

 

Incidències per la neu

De la mateixa manera, és necessari circular amb cadenes per la presència de neu en les carreteres: CV481 en l’accés als Sants; la CV-582 en l’accés a Cuesta de l’Estona i en la CV-483 en l’accés a Veguillas de Sierra per Rierol Cerezo.

 

A demés, la circulació està condicionada per la presència de neu en l’autovia A-3, del quilòmetre 247 al 323 a Villargordo del Cabriel-Utiel; l’autovia A-7, del quilòmetre 449 al 464 entre Alcoi i Ibi.

 

També hi ha incidències que condicionen la circulació per la presència de gel i neu en les carreteres: CV-235 i la CV-241 a Viver i Sacañet; en CV-245 a Altura; CV-25 a Gátova; CV-35 entre Titaguas i Aras de los Olmos i en la CV-355 en Losilla; en la CV-388 i CV-389 a Siete Aguas.I també hi ha problemes de circulació en la CV-390, CV-425, CV-657, CV-713,CV-752, CV-770, CV-780, CV-781, CV-782, CV-785, CV-787, CV-794, CV-795, CV-797, CV-799, CV-800 i CV-801.

 

Carreteres tallades i amb incidències a causa del temporal de pluja i neu en el territori valencià

Un total de 8 carreteres de la província d’Alacant s’han vist este matí de dijous afectades pel temporal de pluja i neu que s’ha deixat vore en el territori valencià, segons ha informat el ‘112 Comunitat Valenciana’ a través del seu compte de Twitter, pel que han hagut de ser tallades.

 

Es tracta de les carreteres, CV-70, CV-80, CV-800, A-3, A-7 i N-340. En elles existix condicions difícils de circulació i en alguna està prohibit el pas de camions i articulats. En este quadre pots consultar els trams afectats pel temporal:

 

En la província de Castelló, el Consorci de Bombers ha mobilitzat set unitats amb equips per a llevar la neu de les carreteres i per a fer rutes preventives de nevades. A demés, s’encarreguen de revisar l’estat de les carreteres i actuen escampant sal en punts afectats per plaques de gel. Encara –a primera hora este dijous– no està nevant en cap punt de la província.

 

Quant a la província de València, ja hi ha 5 carreteres amb incidències o que tenen una futura evolució negativa, com l’A-3 a l’altura de la localitat d’Utiel, en la comarca de la Plana d’Utiel. A continuació pots comprovar l’estat de les carreteres:

 

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.