10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El temporal ‘Filomena’ deixa una copiosa nevada entre Alcoi i Ibi, carreteres tallades i rescats en Castelló

 

Actualització 07/01/2021 a les 21.50 hores.  El temporal Filomena ha seguit causant esta vesprada diferents problemes en el trànsit de la xarxa viària principal a causa de la neu, el vent i la pluja.

 

Segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT), a estes hores es troba tallada l’A3 en Requena (València) i també l’A23 en Viver, a on és necessari l’ús de cadenes (Castelló). A demés, la Generalitat ha informat que es necessari l’ús de cadenes en les següents carreteres: CV-15, CV-195, Cv-207, Cv-235, CV-241, CV-245, CV-35, CV-350, CV-355, CV-390, CV-478, CV-479, CV-CV-481, CV-482, CV-483 i CV-589. A continuació, pots consultar la situació actual de les carreteres en el territori valencià

 

 

D’altra banda, este episodi de fred i pluges ha mantingut la baixada de termòmetres després de les festes i ha provocat talls en algunes carreteres per acumulació de neu, així com el rescat d’unes 20 persones en diferents vehicles bloquejats en Ares, Caudiel i Vilafranca i el d’una família atrapades en el seu cotxe entre Aín i Almedíjar (Castelló).

 

Entre els incidents més destacats del temporal ‘Filomena’, bombers de Castelló han auxiliat a un camió de mercaderies perilloses que estava bloquejat pel gel en la pujada al Coll d’Ares, després del que l’han remolcat fins en Vilafranca.

 

Actualització 07/01/2021 a les 16.00 hores. L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha establit l’emergència per nevades nivell 0 a la província de Castelló davant del risc de nevades per l’impacte de la borrasca Filomena, que ha provocat incidències per gel i neu en 49 carreteres valencianes, 4 d’elles tallades al trànsit.

 

Del total de carreteres afectades, quatre romanen tallades per la presència de neu: la CV391, entre els punts quilomètrics 0 al 32 a Requena i la CV-794 entre els quilòmetres 0 a l’11 a Bocairent-Alcoi (per la Serra de Mariola); la CV-657 entre Fontanars dels Alforins i Beneixama, entre els quilòmetres 8 al 12; i la CV-802, del quilòmetre 11 al 13 entre Onil i Biscoi (CV-8O1).

 

Altres 10 carreteres precisen l’ús de cadena per la presència de gel: la CV-207 entre els quilòmetres 0 i 24 a Barracas-Puebla de Arenoso; la CV-209, entre els punts quilomètrics 0 a l2 a Pina de Monalgrao; i per la presència de neu en la CV-589, entre Moixent i la CV-590 per Navalón, segons Emergències de la Generalitat.

 

Es necessita també l’ús de cadenes per presència de neu en les carreteres: CV-350 de La Yesa a Arcs de Salinas; en la CV-390 d’Utiel a Tuéjar, en el tram entre Casas de Medina i Utiel; la CV-478, entre Ademuz i el límit de la província per Vallanca i Negrón: en la CV-479, en la N-420 en el límit de la província per Castelfabib i El Corb.

 

Incidències per la neu

De la mateixa manera, és necessari circular amb cadenes per la presència de neu en les carreteres: CV481 en l’accés als Sants; la CV-582 en l’accés a Cuesta de l’Estona i en la CV-483 en l’accés a Veguillas de Sierra per Rierol Cerezo.

 

A demés, la circulació està condicionada per la presència de neu en l’autovia A-3, del quilòmetre 247 al 323 a Villargordo del Cabriel-Utiel; l’autovia A-7, del quilòmetre 449 al 464 entre Alcoi i Ibi.

 

També hi ha incidències que condicionen la circulació per la presència de gel i neu en les carreteres: CV-235 i la CV-241 a Viver i Sacañet; en CV-245 a Altura; CV-25 a Gátova; CV-35 entre Titaguas i Aras de los Olmos i en la CV-355 en Losilla; en la CV-388 i CV-389 a Siete Aguas.I també hi ha problemes de circulació en la CV-390, CV-425, CV-657, CV-713,CV-752, CV-770, CV-780, CV-781, CV-782, CV-785, CV-787, CV-794, CV-795, CV-797, CV-799, CV-800 i CV-801.

 

Carreteres tallades i amb incidències a causa del temporal de pluja i neu en el territori valencià

Un total de 8 carreteres de la província d’Alacant s’han vist este matí de dijous afectades pel temporal de pluja i neu que s’ha deixat vore en el territori valencià, segons ha informat el ‘112 Comunitat Valenciana’ a través del seu compte de Twitter, pel que han hagut de ser tallades.

 

Es tracta de les carreteres, CV-70, CV-80, CV-800, A-3, A-7 i N-340. En elles existix condicions difícils de circulació i en alguna està prohibit el pas de camions i articulats. En este quadre pots consultar els trams afectats pel temporal:

 

En la província de Castelló, el Consorci de Bombers ha mobilitzat set unitats amb equips per a llevar la neu de les carreteres i per a fer rutes preventives de nevades. A demés, s’encarreguen de revisar l’estat de les carreteres i actuen escampant sal en punts afectats per plaques de gel. Encara –a primera hora este dijous– no està nevant en cap punt de la província.

 

Quant a la província de València, ja hi ha 5 carreteres amb incidències o que tenen una futura evolució negativa, com l’A-3 a l’altura de la localitat d’Utiel, en la comarca de la Plana d’Utiel. A continuació pots comprovar l’estat de les carreteres:

 

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.