El temporal ‘Filomena’ deixa una copiosa nevada entre Alcoi i Ibi, carreteres tallades i rescats en Castelló

 

Actualització 07/01/2021 a les 21.50 hores.  El temporal Filomena ha seguit causant esta vesprada diferents problemes en el trànsit de la xarxa viària principal a causa de la neu, el vent i la pluja.

 

Segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT), a estes hores es troba tallada l’A3 en Requena (València) i també l’A23 en Viver, a on és necessari l’ús de cadenes (Castelló). A demés, la Generalitat ha informat que es necessari l’ús de cadenes en les següents carreteres: CV-15, CV-195, Cv-207, Cv-235, CV-241, CV-245, CV-35, CV-350, CV-355, CV-390, CV-478, CV-479, CV-CV-481, CV-482, CV-483 i CV-589. A continuació, pots consultar la situació actual de les carreteres en el territori valencià

 

 

D’altra banda, este episodi de fred i pluges ha mantingut la baixada de termòmetres després de les festes i ha provocat talls en algunes carreteres per acumulació de neu, així com el rescat d’unes 20 persones en diferents vehicles bloquejats en Ares, Caudiel i Vilafranca i el d’una família atrapades en el seu cotxe entre Aín i Almedíjar (Castelló).

 

Entre els incidents més destacats del temporal ‘Filomena’, bombers de Castelló han auxiliat a un camió de mercaderies perilloses que estava bloquejat pel gel en la pujada al Coll d’Ares, després del que l’han remolcat fins en Vilafranca.

 

Actualització 07/01/2021 a les 16.00 hores. L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha establit l’emergència per nevades nivell 0 a la província de Castelló davant del risc de nevades per l’impacte de la borrasca Filomena, que ha provocat incidències per gel i neu en 49 carreteres valencianes, 4 d’elles tallades al trànsit.

 

Del total de carreteres afectades, quatre romanen tallades per la presència de neu: la CV391, entre els punts quilomètrics 0 al 32 a Requena i la CV-794 entre els quilòmetres 0 a l’11 a Bocairent-Alcoi (per la Serra de Mariola); la CV-657 entre Fontanars dels Alforins i Beneixama, entre els quilòmetres 8 al 12; i la CV-802, del quilòmetre 11 al 13 entre Onil i Biscoi (CV-8O1).

 

Altres 10 carreteres precisen l’ús de cadena per la presència de gel: la CV-207 entre els quilòmetres 0 i 24 a Barracas-Puebla de Arenoso; la CV-209, entre els punts quilomètrics 0 a l2 a Pina de Monalgrao; i per la presència de neu en la CV-589, entre Moixent i la CV-590 per Navalón, segons Emergències de la Generalitat.

 

Es necessita també l’ús de cadenes per presència de neu en les carreteres: CV-350 de La Yesa a Arcs de Salinas; en la CV-390 d’Utiel a Tuéjar, en el tram entre Casas de Medina i Utiel; la CV-478, entre Ademuz i el límit de la província per Vallanca i Negrón: en la CV-479, en la N-420 en el límit de la província per Castelfabib i El Corb.

 

Incidències per la neu

De la mateixa manera, és necessari circular amb cadenes per la presència de neu en les carreteres: CV481 en l’accés als Sants; la CV-582 en l’accés a Cuesta de l’Estona i en la CV-483 en l’accés a Veguillas de Sierra per Rierol Cerezo.

 

A demés, la circulació està condicionada per la presència de neu en l’autovia A-3, del quilòmetre 247 al 323 a Villargordo del Cabriel-Utiel; l’autovia A-7, del quilòmetre 449 al 464 entre Alcoi i Ibi.

 

També hi ha incidències que condicionen la circulació per la presència de gel i neu en les carreteres: CV-235 i la CV-241 a Viver i Sacañet; en CV-245 a Altura; CV-25 a Gátova; CV-35 entre Titaguas i Aras de los Olmos i en la CV-355 en Losilla; en la CV-388 i CV-389 a Siete Aguas.I també hi ha problemes de circulació en la CV-390, CV-425, CV-657, CV-713,CV-752, CV-770, CV-780, CV-781, CV-782, CV-785, CV-787, CV-794, CV-795, CV-797, CV-799, CV-800 i CV-801.

 

Carreteres tallades i amb incidències a causa del temporal de pluja i neu en el territori valencià

Un total de 8 carreteres de la província d’Alacant s’han vist este matí de dijous afectades pel temporal de pluja i neu que s’ha deixat vore en el territori valencià, segons ha informat el ‘112 Comunitat Valenciana’ a través del seu compte de Twitter, pel que han hagut de ser tallades.

 

Es tracta de les carreteres, CV-70, CV-80, CV-800, A-3, A-7 i N-340. En elles existix condicions difícils de circulació i en alguna està prohibit el pas de camions i articulats. En este quadre pots consultar els trams afectats pel temporal:

 

En la província de Castelló, el Consorci de Bombers ha mobilitzat set unitats amb equips per a llevar la neu de les carreteres i per a fer rutes preventives de nevades. A demés, s’encarreguen de revisar l’estat de les carreteres i actuen escampant sal en punts afectats per plaques de gel. Encara –a primera hora este dijous– no està nevant en cap punt de la província.

 

Quant a la província de València, ja hi ha 5 carreteres amb incidències o que tenen una futura evolució negativa, com l’A-3 a l’altura de la localitat d’Utiel, en la comarca de la Plana d’Utiel. A continuació pots comprovar l’estat de les carreteres:

 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.