El temporal ‘Filomena’ deixa en la Comunitat 57 carreteres tallades i 85 en les que es requerixen cadenes

 

Actualització 09/01/2021 a les 17.00 hores. El temporal Filomena continua deixant pluja, vent i, sobretot, neu en el seu pas pel territori valencià. A pesar que esta nit ha sigut relativament tranquil·la en les carreteres. El 112 manté en situació d’emergència tot l’interior de Castelló i de València i l’interior nord d’Alacant, que estan en avís roig per neu que pot arribar a acumular 20 centímetres en un dia.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que la nevada provocada per la borrasca Filomena «no ha provocat col·lapses» en la Comunitat Valenciana, com ha ocorregut en altres regions espanyoles, i que, de moment, no hi ha cap municipi que haja quedat aïllat a conseqüència del temporal, encara que en algunes comarques la neu ha conseguit 40 centímetres de grossària.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, s’han tancat 57 carreteres, que afectem principalment les comarques dels Ports, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància.

 

 

Així mateix, en 85 vies és obligatori l’ús de cadenes, com ara a l’A-23 a l’altura de Viver i l’A-31 en Villena i a més d’una trentena de vies s’ha de circular amb molta precaució per la neu i l’aparició de plaques de gel a la calçada.

 

A hores d’ara estan desplegades les 53 màquines llevaneu del govern espanyol  i s’usaran més de 6.000 tones de sal i un milió de litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, la circulació ferroviària també s’ha vist afectada i Renfe manté la suspensió de tots els servicis ferroviaris amb origen i destinació a Madrid.

 

Per la seua part, el temporal marítim també es veu afectat per la borrasca Filomena i s’ha activat l’avís groc a tot el litoral del territori valencià. Per esta raó, els servicis d’emergències aconsellen a la població no acostar-se a passejos marítims, espigons o penya-segats. El risc al litoral ha obligat a tancar els principals ports marítims: el port de Gandia, i el port de València està parcialment tancat.

 

Actualització 09/01/2021 a les 16.30 hores. L’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas ha decidit paralitzar tots els vols a causa de les males condicions de les pistes i de visibilitat, i després que es començarà a aplicar el procediment de desviament de vols.

 

De moment, s’ha confirmat de manera oficial el desviament de tres vols a l’aeroport de Manises. També hi ha dos enllaços traslladats a Barcelona, un a Alacant i un altre a Bilbao. No obstant això, el número de viatges afectats podria augmentar en les últimes hores.

 

La borrasca Filomena està provocant un gran número de talls en diferents trams del territori valencià, afectant la circulació de tota la Comunitat. A hores d’ara es troben 56 carreteres tancades i 85 carreretes en les que es necessari l’ús de cadenes. A continuació, pots consultar l’estat actual de les carreteres.

 

 

El temporal ‘Filomena’ deixa en la Comunitat 33 carreteres tallades i 98 en les que es requerixen cadenes

El temporal ‘Filomena’ continua dificultant, per tercer dia consecutiu, la circulació en la xarxa viària valenciana i este divendres, 8 de gener, deixa un balanç complicat amb més d’un centenar de carreteres afectades per la neu i el gel.

 

Segons l’última actualització de la Generalitat es veuen afectades més de 150 carreteres del territori valencià. 33 d’elles es troben tancades al trànsit, en 98 es necessiten cadenes més altres 34 en les que la circulació estan condicionades i amb incidències.

 

En la xarxa principal, es requerixen cadenes en l’A-23 a l’altura de Viver i l’A-31 en Villena, i hi ha incidències o circulació condicionada en l’A-3 en el tram de Villargordo a Chiva i en l’A-7 entre Alcoi i Ibi.

Els tancaments afecten principalment les comarques de l’interior de Castelló: els Ports, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i Alt Palància. També està tallada la CV-35 entre Chelva i Aras de los Olmos, la CV-390 entre Utiel i Tuéjar i la CV-391 entre Requena i El Remedio, entre altres.

 

També en la província de València es registren talls en els voltants de Navarrés, Aielo, Moixent, Fontanars, Bocairent i Ontinyent, i en Alacant els talls afecten el nord de la província, a localitats com Alcoi o Ibi

 

16 comarques en situació zero

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat manté la situació zero este dissabte en l’Alt Maestrat, l’Alcalatén, l’Alt Millars, la Foia de Bunyol, l’interior de l’Alacantí i la Vall d’Albaida, els Ports, el Baix Maestrat, l’Alt Palància, la Plana d’Utiel-Requena, els Serrans, el Racó d’Ademús, la Vall d’Aiora-Cofrents, la Costera, l’Alcoià i l’Alt Vinalopó.

 

Segons ha explicat la Generalitat, la situació zero es decreta quan les conseqüències d’una nevada fan necessària la mobilització dels recursos d’emergència per netejar carreteres i ajudar a conductors atrapats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.