17.6 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

El temporal ‘Filomena’ deixa en la Comunitat 57 carreteres tallades i 85 en les que es requerixen cadenes

 

Actualització 09/01/2021 a les 17.00 hores. El temporal Filomena continua deixant pluja, vent i, sobretot, neu en el seu pas pel territori valencià. A pesar que esta nit ha sigut relativament tranquil·la en les carreteres. El 112 manté en situació d’emergència tot l’interior de Castelló i de València i l’interior nord d’Alacant, que estan en avís roig per neu que pot arribar a acumular 20 centímetres en un dia.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que la nevada provocada per la borrasca Filomena «no ha provocat col·lapses» en la Comunitat Valenciana, com ha ocorregut en altres regions espanyoles, i que, de moment, no hi ha cap municipi que haja quedat aïllat a conseqüència del temporal, encara que en algunes comarques la neu ha conseguit 40 centímetres de grossària.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, s’han tancat 57 carreteres, que afectem principalment les comarques dels Ports, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància.

 

 

Així mateix, en 85 vies és obligatori l’ús de cadenes, com ara a l’A-23 a l’altura de Viver i l’A-31 en Villena i a més d’una trentena de vies s’ha de circular amb molta precaució per la neu i l’aparició de plaques de gel a la calçada.

 

A hores d’ara estan desplegades les 53 màquines llevaneu del govern espanyol  i s’usaran més de 6.000 tones de sal i un milió de litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, la circulació ferroviària també s’ha vist afectada i Renfe manté la suspensió de tots els servicis ferroviaris amb origen i destinació a Madrid.

 

Per la seua part, el temporal marítim també es veu afectat per la borrasca Filomena i s’ha activat l’avís groc a tot el litoral del territori valencià. Per esta raó, els servicis d’emergències aconsellen a la població no acostar-se a passejos marítims, espigons o penya-segats. El risc al litoral ha obligat a tancar els principals ports marítims: el port de Gandia, i el port de València està parcialment tancat.

 

Actualització 09/01/2021 a les 16.30 hores. L’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas ha decidit paralitzar tots els vols a causa de les males condicions de les pistes i de visibilitat, i després que es començarà a aplicar el procediment de desviament de vols.

 

De moment, s’ha confirmat de manera oficial el desviament de tres vols a l’aeroport de Manises. També hi ha dos enllaços traslladats a Barcelona, un a Alacant i un altre a Bilbao. No obstant això, el número de viatges afectats podria augmentar en les últimes hores.

 

La borrasca Filomena està provocant un gran número de talls en diferents trams del territori valencià, afectant la circulació de tota la Comunitat. A hores d’ara es troben 56 carreteres tancades i 85 carreretes en les que es necessari l’ús de cadenes. A continuació, pots consultar l’estat actual de les carreteres.

 

 

El temporal ‘Filomena’ deixa en la Comunitat 33 carreteres tallades i 98 en les que es requerixen cadenes

El temporal ‘Filomena’ continua dificultant, per tercer dia consecutiu, la circulació en la xarxa viària valenciana i este divendres, 8 de gener, deixa un balanç complicat amb més d’un centenar de carreteres afectades per la neu i el gel.

 

Segons l’última actualització de la Generalitat es veuen afectades més de 150 carreteres del territori valencià. 33 d’elles es troben tancades al trànsit, en 98 es necessiten cadenes més altres 34 en les que la circulació estan condicionades i amb incidències.

 

En la xarxa principal, es requerixen cadenes en l’A-23 a l’altura de Viver i l’A-31 en Villena, i hi ha incidències o circulació condicionada en l’A-3 en el tram de Villargordo a Chiva i en l’A-7 entre Alcoi i Ibi.

Els tancaments afecten principalment les comarques de l’interior de Castelló: els Ports, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i Alt Palància. També està tallada la CV-35 entre Chelva i Aras de los Olmos, la CV-390 entre Utiel i Tuéjar i la CV-391 entre Requena i El Remedio, entre altres.

 

També en la província de València es registren talls en els voltants de Navarrés, Aielo, Moixent, Fontanars, Bocairent i Ontinyent, i en Alacant els talls afecten el nord de la província, a localitats com Alcoi o Ibi

 

16 comarques en situació zero

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat manté la situació zero este dissabte en l’Alt Maestrat, l’Alcalatén, l’Alt Millars, la Foia de Bunyol, l’interior de l’Alacantí i la Vall d’Albaida, els Ports, el Baix Maestrat, l’Alt Palància, la Plana d’Utiel-Requena, els Serrans, el Racó d’Ademús, la Vall d’Aiora-Cofrents, la Costera, l’Alcoià i l’Alt Vinalopó.

 

Segons ha explicat la Generalitat, la situació zero es decreta quan les conseqüències d’una nevada fan necessària la mobilització dels recursos d’emergència per netejar carreteres i ajudar a conductors atrapats.

 

Últimes notícies

Micic i Chris Jones apaguen la remuntada i el València Basket cau 93-100 a porta tancada

El València Basket va perdre 93-100 davant el Hapoel Tel Aviv en un Roig Arena sense públic. Micic va marcar el ritme i l'ex taronja Chris Jones va frenar amb un triple l'última reacció local.

93-100. Micic i Chris Jones apaguen la remuntada d’un València Basket sense públic

El València Basket va perdre 93-100 davant el Hapoel Tel Aviv en un Roig Arena a porta tancada. Un inici fred i l'encert final de Micic i Jones van frustrar la reacció.

Dos detinguts, una ferida i càrregues en la manifestació de València contra Israel

Dos persones van ser detingudes i una manifestant va resultar ferida en una protesta enfront del Roig Arena a València. Va haver-hi càrregues, salves a l'aire i petards.

Tres detingudes per destrosses i pintades contra Israel en el centre de València

La Policia Nacional va arrestar de matinada a tres dones de 24 a 26 anys per un presumpte delicte de danys després de destrosses i pintades contra Israel en el centre de València. L'operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Quasi mil persones protesten davant el Roig Arena de València contra Israel

Quasi mil persones es van concentrar davant el Roig Arena en protesta contra Israel mentres el València Basket rebia al Hapoel Tel Aviv a porta tancada. Va haver-hi una breu càrrega policial després d'un intent de trencar el cordó i l'accés de l'equip visitant es va realitzar sense incidents.

La comissió del Congrés sobre la dana arrancarà el dimarts amb el pla de treball i la llista de citats

La comissió que investiga la dana del 29 d'octubre de 2024 es reunirà el dimarts a les 13.00 per a aprovar el pla, les peticions de documentació i el llistat de compareixents. L'arrancada ordenarà el calendari, amb víctimes primer i una bateria àmplia de sol·licituds d'informació.

La Generalitat Valenciana garantix el resultat de les mamografies en un màxim de 30 dies

La Generalitat Valenciana garantix que els resultats de les mamografies del programa de cribratge arribaran en un màxim de 30 dies. En 2026 culminarà la digitalització amb app, email i SMS per a millorar la participació i la rapidesa en les comunicacions.

Mazón reclama agilitat perquè els fons europeus acceleren la reconstrucció postdana en la Comunitat Valenciana

Mazón exigix mecanismes àgils i menys tràmits per a activar les ajudes europees després de la DANA. Recorda els 1.600 milions previstos i critica els retards del Govern central.