Les empreses rebran cartes perquè actuen contra l’ocupació d’habitatges a Orriols

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha començat l’enviament de cartes a les empreses propietàries d’habitatges ocupats a Orriols on se’ls reclama que prenguen les decisions oportunes per recuperar la possessió de l’immoble i corregir els perjudicis que els seus ocupants estan provocant entre els copropietaris i veïns.

En aquesta primera fase, segons ha avançat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, es remetrà una trentena de cartes a empreses immobiliàries, bancs i la Sareb perquè exercisquen “les accions que estimen convenients, siguen civils o penals”. En una fase posterior s’actuarà sobre els habitatges de particulars.

“Hui comencem a enviar les cartes a les empreses que són propietàries de pisos buits i usurpats al barri d’Orriols. És un pas més per recuperar la convivència que ha de tenir el barri, una convivència similar a la que té la resta de la ciutat en aquests moments”, ha explicat Cano, que ha incidit en la feina constant que està fent la Policia Local per resoldre els problemes de convivència que es registraven al barri: “Aquesta nova acció demostra la presència constant de la Policia Local i del Cos Nacional de Policia al barri per a aquesta recuperació de la convivència en què seguim treballant des de fa ja un any aproximadament i, que de mica en mica, va donant els seus fruits”, ha assenyalat.

El regidor ha expressat la seua confiança en la col·laboració de les empreses a què es dirigeixen les cartes per poder resoldre els problemes de convivència. «Esperem comptar amb la col·laboració de les empreses perquè creiem que la generació d’aliances, no només de l’entramat social del barri sinó també de l’entramat empresarial, és fonamental per aconseguir els objectius que ens hem proposat«, ha afirmat.

Cano ha explicat que amb l’enviament de les cartes s’inicia un procediment que tindrà continuïtat als tribunals amb les accions que emprenguen les empreses per desallotjar els ocupants dels seus habitatges. “Primer notifiquem l’existència d’aquests habitatges usurpats i també hem adonat els òrgans judicials corresponents. A partir d’aquí, esperem que es vagen executant i es vagen desenvolupant els procediments judicials”, ha afegit.

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha localitzat un centenar d’habitatges buits al barri d’Orriols que en la majoria dels casos estan ocupats, una situació que la Policia Local i els mateixos veïns identifiquen com un dels focus dels problemes de convivència detectats al barri. Aproximadament, la titularitat del 50% d’aquests habitatges és d’empreses immobiliàries, entitats financeres o Sareb, mentre que el 50% restant està en mans de particulars.

A les cartes que s’han enviat s’informa les empreses que els habitatges ubicats a Orriols de què són propietàries han estat ocupats i que els seus habitants estan originant problemes de convivència veïnal de tota índole, “des de conductes molestes i nocives, fins a queixes per les condicions insalubres en què es troben i que tenen un grau d’afectació directa fins i tot en els elements comuns de la comunitat de propietaris”.

Aquestes conductes, continua la missiva, vulneren la Llei de Propietat Horitzontal que obliga el propietari de l’immoble a mantenir en bon estat de conservació el seu habitatge i “prohibeix desenvolupar activitats danyoses per a la finca o que contravinguen les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives, perilloses o il·lícites”.

Davant de tot això, la carta signada pel regidor de Protecció Ciutadana insta el propietari a adoptar les accions que considere necessàries per a restablir la possessió de l’immoble i garantir que no es torne a produir la seua ocupació.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.