11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Les empreses rebran cartes perquè actuen contra l’ocupació d’habitatges a Orriols

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha començat l’enviament de cartes a les empreses propietàries d’habitatges ocupats a Orriols on se’ls reclama que prenguen les decisions oportunes per recuperar la possessió de l’immoble i corregir els perjudicis que els seus ocupants estan provocant entre els copropietaris i veïns.

En aquesta primera fase, segons ha avançat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, es remetrà una trentena de cartes a empreses immobiliàries, bancs i la Sareb perquè exercisquen “les accions que estimen convenients, siguen civils o penals”. En una fase posterior s’actuarà sobre els habitatges de particulars.

“Hui comencem a enviar les cartes a les empreses que són propietàries de pisos buits i usurpats al barri d’Orriols. És un pas més per recuperar la convivència que ha de tenir el barri, una convivència similar a la que té la resta de la ciutat en aquests moments”, ha explicat Cano, que ha incidit en la feina constant que està fent la Policia Local per resoldre els problemes de convivència que es registraven al barri: “Aquesta nova acció demostra la presència constant de la Policia Local i del Cos Nacional de Policia al barri per a aquesta recuperació de la convivència en què seguim treballant des de fa ja un any aproximadament i, que de mica en mica, va donant els seus fruits”, ha assenyalat.

El regidor ha expressat la seua confiança en la col·laboració de les empreses a què es dirigeixen les cartes per poder resoldre els problemes de convivència. “Esperem comptar amb la col·laboració de les empreses perquè creiem que la generació d’aliances, no només de l’entramat social del barri sinó també de l’entramat empresarial, és fonamental per aconseguir els objectius que ens hem proposat“, ha afirmat.

Cano ha explicat que amb l’enviament de les cartes s’inicia un procediment que tindrà continuïtat als tribunals amb les accions que emprenguen les empreses per desallotjar els ocupants dels seus habitatges. “Primer notifiquem l’existència d’aquests habitatges usurpats i també hem adonat els òrgans judicials corresponents. A partir d’aquí, esperem que es vagen executant i es vagen desenvolupant els procediments judicials”, ha afegit.

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha localitzat un centenar d’habitatges buits al barri d’Orriols que en la majoria dels casos estan ocupats, una situació que la Policia Local i els mateixos veïns identifiquen com un dels focus dels problemes de convivència detectats al barri. Aproximadament, la titularitat del 50% d’aquests habitatges és d’empreses immobiliàries, entitats financeres o Sareb, mentre que el 50% restant està en mans de particulars.

A les cartes que s’han enviat s’informa les empreses que els habitatges ubicats a Orriols de què són propietàries han estat ocupats i que els seus habitants estan originant problemes de convivència veïnal de tota índole, “des de conductes molestes i nocives, fins a queixes per les condicions insalubres en què es troben i que tenen un grau d’afectació directa fins i tot en els elements comuns de la comunitat de propietaris”.

Aquestes conductes, continua la missiva, vulneren la Llei de Propietat Horitzontal que obliga el propietari de l’immoble a mantenir en bon estat de conservació el seu habitatge i “prohibeix desenvolupar activitats danyoses per a la finca o que contravinguen les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives, perilloses o il·lícites”.

Davant de tot això, la carta signada pel regidor de Protecció Ciutadana insta el propietari a adoptar les accions que considere necessàries per a restablir la possessió de l’immoble i garantir que no es torne a produir la seua ocupació.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.