Les empreses rebran cartes perquè actuen contra l’ocupació d’habitatges a Orriols

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha començat l’enviament de cartes a les empreses propietàries d’habitatges ocupats a Orriols on se’ls reclama que prenguen les decisions oportunes per recuperar la possessió de l’immoble i corregir els perjudicis que els seus ocupants estan provocant entre els copropietaris i veïns.

En aquesta primera fase, segons ha avançat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, es remetrà una trentena de cartes a empreses immobiliàries, bancs i la Sareb perquè exercisquen “les accions que estimen convenients, siguen civils o penals”. En una fase posterior s’actuarà sobre els habitatges de particulars.

“Hui comencem a enviar les cartes a les empreses que són propietàries de pisos buits i usurpats al barri d’Orriols. És un pas més per recuperar la convivència que ha de tenir el barri, una convivència similar a la que té la resta de la ciutat en aquests moments”, ha explicat Cano, que ha incidit en la feina constant que està fent la Policia Local per resoldre els problemes de convivència que es registraven al barri: “Aquesta nova acció demostra la presència constant de la Policia Local i del Cos Nacional de Policia al barri per a aquesta recuperació de la convivència en què seguim treballant des de fa ja un any aproximadament i, que de mica en mica, va donant els seus fruits”, ha assenyalat.

El regidor ha expressat la seua confiança en la col·laboració de les empreses a què es dirigeixen les cartes per poder resoldre els problemes de convivència. «Esperem comptar amb la col·laboració de les empreses perquè creiem que la generació d’aliances, no només de l’entramat social del barri sinó també de l’entramat empresarial, és fonamental per aconseguir els objectius que ens hem proposat«, ha afirmat.

Cano ha explicat que amb l’enviament de les cartes s’inicia un procediment que tindrà continuïtat als tribunals amb les accions que emprenguen les empreses per desallotjar els ocupants dels seus habitatges. “Primer notifiquem l’existència d’aquests habitatges usurpats i també hem adonat els òrgans judicials corresponents. A partir d’aquí, esperem que es vagen executant i es vagen desenvolupant els procediments judicials”, ha afegit.

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha localitzat un centenar d’habitatges buits al barri d’Orriols que en la majoria dels casos estan ocupats, una situació que la Policia Local i els mateixos veïns identifiquen com un dels focus dels problemes de convivència detectats al barri. Aproximadament, la titularitat del 50% d’aquests habitatges és d’empreses immobiliàries, entitats financeres o Sareb, mentre que el 50% restant està en mans de particulars.

A les cartes que s’han enviat s’informa les empreses que els habitatges ubicats a Orriols de què són propietàries han estat ocupats i que els seus habitants estan originant problemes de convivència veïnal de tota índole, “des de conductes molestes i nocives, fins a queixes per les condicions insalubres en què es troben i que tenen un grau d’afectació directa fins i tot en els elements comuns de la comunitat de propietaris”.

Aquestes conductes, continua la missiva, vulneren la Llei de Propietat Horitzontal que obliga el propietari de l’immoble a mantenir en bon estat de conservació el seu habitatge i “prohibeix desenvolupar activitats danyoses per a la finca o que contravinguen les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives, perilloses o il·lícites”.

Davant de tot això, la carta signada pel regidor de Protecció Ciutadana insta el propietari a adoptar les accions que considere necessàries per a restablir la possessió de l’immoble i garantir que no es torne a produir la seua ocupació.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.