Les empreses rebran cartes perquè actuen contra l’ocupació d’habitatges a Orriols

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha començat l’enviament de cartes a les empreses propietàries d’habitatges ocupats a Orriols on se’ls reclama que prenguen les decisions oportunes per recuperar la possessió de l’immoble i corregir els perjudicis que els seus ocupants estan provocant entre els copropietaris i veïns.

En aquesta primera fase, segons ha avançat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, es remetrà una trentena de cartes a empreses immobiliàries, bancs i la Sareb perquè exercisquen “les accions que estimen convenients, siguen civils o penals”. En una fase posterior s’actuarà sobre els habitatges de particulars.

“Hui comencem a enviar les cartes a les empreses que són propietàries de pisos buits i usurpats al barri d’Orriols. És un pas més per recuperar la convivència que ha de tenir el barri, una convivència similar a la que té la resta de la ciutat en aquests moments”, ha explicat Cano, que ha incidit en la feina constant que està fent la Policia Local per resoldre els problemes de convivència que es registraven al barri: “Aquesta nova acció demostra la presència constant de la Policia Local i del Cos Nacional de Policia al barri per a aquesta recuperació de la convivència en què seguim treballant des de fa ja un any aproximadament i, que de mica en mica, va donant els seus fruits”, ha assenyalat.

El regidor ha expressat la seua confiança en la col·laboració de les empreses a què es dirigeixen les cartes per poder resoldre els problemes de convivència. «Esperem comptar amb la col·laboració de les empreses perquè creiem que la generació d’aliances, no només de l’entramat social del barri sinó també de l’entramat empresarial, és fonamental per aconseguir els objectius que ens hem proposat«, ha afirmat.

Cano ha explicat que amb l’enviament de les cartes s’inicia un procediment que tindrà continuïtat als tribunals amb les accions que emprenguen les empreses per desallotjar els ocupants dels seus habitatges. “Primer notifiquem l’existència d’aquests habitatges usurpats i també hem adonat els òrgans judicials corresponents. A partir d’aquí, esperem que es vagen executant i es vagen desenvolupant els procediments judicials”, ha afegit.

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha localitzat un centenar d’habitatges buits al barri d’Orriols que en la majoria dels casos estan ocupats, una situació que la Policia Local i els mateixos veïns identifiquen com un dels focus dels problemes de convivència detectats al barri. Aproximadament, la titularitat del 50% d’aquests habitatges és d’empreses immobiliàries, entitats financeres o Sareb, mentre que el 50% restant està en mans de particulars.

A les cartes que s’han enviat s’informa les empreses que els habitatges ubicats a Orriols de què són propietàries han estat ocupats i que els seus habitants estan originant problemes de convivència veïnal de tota índole, “des de conductes molestes i nocives, fins a queixes per les condicions insalubres en què es troben i que tenen un grau d’afectació directa fins i tot en els elements comuns de la comunitat de propietaris”.

Aquestes conductes, continua la missiva, vulneren la Llei de Propietat Horitzontal que obliga el propietari de l’immoble a mantenir en bon estat de conservació el seu habitatge i “prohibeix desenvolupar activitats danyoses per a la finca o que contravinguen les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives, perilloses o il·lícites”.

Davant de tot això, la carta signada pel regidor de Protecció Ciutadana insta el propietari a adoptar les accions que considere necessàries per a restablir la possessió de l’immoble i garantir que no es torne a produir la seua ocupació.

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.