Les empreses rebran cartes perquè actuen contra l’ocupació d’habitatges a Orriols

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha començat l’enviament de cartes a les empreses propietàries d’habitatges ocupats a Orriols on se’ls reclama que prenguen les decisions oportunes per recuperar la possessió de l’immoble i corregir els perjudicis que els seus ocupants estan provocant entre els copropietaris i veïns.

En aquesta primera fase, segons ha avançat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, es remetrà una trentena de cartes a empreses immobiliàries, bancs i la Sareb perquè exercisquen “les accions que estimen convenients, siguen civils o penals”. En una fase posterior s’actuarà sobre els habitatges de particulars.

“Hui comencem a enviar les cartes a les empreses que són propietàries de pisos buits i usurpats al barri d’Orriols. És un pas més per recuperar la convivència que ha de tenir el barri, una convivència similar a la que té la resta de la ciutat en aquests moments”, ha explicat Cano, que ha incidit en la feina constant que està fent la Policia Local per resoldre els problemes de convivència que es registraven al barri: “Aquesta nova acció demostra la presència constant de la Policia Local i del Cos Nacional de Policia al barri per a aquesta recuperació de la convivència en què seguim treballant des de fa ja un any aproximadament i, que de mica en mica, va donant els seus fruits”, ha assenyalat.

El regidor ha expressat la seua confiança en la col·laboració de les empreses a què es dirigeixen les cartes per poder resoldre els problemes de convivència. «Esperem comptar amb la col·laboració de les empreses perquè creiem que la generació d’aliances, no només de l’entramat social del barri sinó també de l’entramat empresarial, és fonamental per aconseguir els objectius que ens hem proposat«, ha afirmat.

Cano ha explicat que amb l’enviament de les cartes s’inicia un procediment que tindrà continuïtat als tribunals amb les accions que emprenguen les empreses per desallotjar els ocupants dels seus habitatges. “Primer notifiquem l’existència d’aquests habitatges usurpats i també hem adonat els òrgans judicials corresponents. A partir d’aquí, esperem que es vagen executant i es vagen desenvolupant els procediments judicials”, ha afegit.

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha localitzat un centenar d’habitatges buits al barri d’Orriols que en la majoria dels casos estan ocupats, una situació que la Policia Local i els mateixos veïns identifiquen com un dels focus dels problemes de convivència detectats al barri. Aproximadament, la titularitat del 50% d’aquests habitatges és d’empreses immobiliàries, entitats financeres o Sareb, mentre que el 50% restant està en mans de particulars.

A les cartes que s’han enviat s’informa les empreses que els habitatges ubicats a Orriols de què són propietàries han estat ocupats i que els seus habitants estan originant problemes de convivència veïnal de tota índole, “des de conductes molestes i nocives, fins a queixes per les condicions insalubres en què es troben i que tenen un grau d’afectació directa fins i tot en els elements comuns de la comunitat de propietaris”.

Aquestes conductes, continua la missiva, vulneren la Llei de Propietat Horitzontal que obliga el propietari de l’immoble a mantenir en bon estat de conservació el seu habitatge i “prohibeix desenvolupar activitats danyoses per a la finca o que contravinguen les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives, perilloses o il·lícites”.

Davant de tot això, la carta signada pel regidor de Protecció Ciutadana insta el propietari a adoptar les accions que considere necessàries per a restablir la possessió de l’immoble i garantir que no es torne a produir la seua ocupació.

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.