El Castell de Cullera supera els 33.000 visitants en 2018

 

El Castell de Cullera s’aferma com el monument més visitat de la Ribera. L’any que acaba de tancar-se ha deixat una nova xifra rècord de visitants per a la fortalesa. En total, 33.588 persones van passar per les seues instal·lacions, d’acord amb  les xifres facilitades per la regidoria de Patrimoni Històric i Museus. La xifra és sensiblement superior a la de l’any 2017, fet que consolida el creixement d’este atractiu turístic, consolidat ja en l’oferta del municipi i que registra un flux continu de visites al llarg de tot l’any.

En ell, a més de conéixer de prop la seua història i visitar el Museu Arqueològic Municipal, es poden admirar diverses exposicions temporals o assistir a espectacles teatrals o musicals com les populars Nits del Castell.

Per mesos, l’agost amb més de 5.000 persones fou el que major nombre d’accessos tingué, seguit pel maig quan es superaren àmpliament els 4.000 i el juliol i setembre per igual, mesos estos últims en els quals es van fregar els 4.000 assistents.

L’ampliació de l’horari duta a terme l’any 2016 ha estat un altre dels factors decisius perquè el Castell entre a formar part de rutes i circuits turístics, ja que és visitat no solament pels turistes que passen les seues vacances a Cullera sinó també per excursions que l’inclouen entre les seues parades. No en va, en els mesos de temporada mitjana i baixa és on més creixen els turistes que busquen conéixer l’atractiu patrimonial de la ciutat, la qual cosa convertix al Castell en un element clau en la desestacionalització del turisme.

Perfil de visitant

El perfil del visitant del Castell respon al del turista nacional, procedent sobretot de la Comunitat Valenciana, Madrid, les dos Castelles, Catalunya i el País Basc per este ordre. El percentatge d’estrangers torna a incrementar-se i arriba al 23 %. Francesos, anglesos, alemanys i italians estan al capdavant d’un total de 40 nacionalitats diferents entre les quals creixen els turistes xinesos i japonesos.

Amparo Jover Colubi, regidora de Patrimoni Històric i Museus, ha ressaltat que «el Castell de Cullera es consolida com un dels nostres atractius turístics i culturals per excel·lència que contribuïx a dinamitzar l’activitat turística al llarg de tot l’any». Així mateix, Jover ha apuntat que la previsió és que la senda de creixement es consolide gràcies a projectes com la integració de la fortalesa en una xarxa nacional de castells i palaus.

Construcció de l’època califal és Bé d’Interés Cultural (BIC), el Castell de Cullera té a més un caràcter llegendari atés que durant la reconquesta cristiana va resistir als intents d’assalt del Rei Jaume I, qui només va poder apropiar-se’l el 1239 després de la capitulació pacífica dels musulmans.

 

Últimes notícies

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.