El Castell de Cullera supera els 33.000 visitants en 2018

 

El Castell de Cullera s’aferma com el monument més visitat de la Ribera. L’any que acaba de tancar-se ha deixat una nova xifra rècord de visitants per a la fortalesa. En total, 33.588 persones van passar per les seues instal·lacions, d’acord amb  les xifres facilitades per la regidoria de Patrimoni Històric i Museus. La xifra és sensiblement superior a la de l’any 2017, fet que consolida el creixement d’este atractiu turístic, consolidat ja en l’oferta del municipi i que registra un flux continu de visites al llarg de tot l’any.

En ell, a més de conéixer de prop la seua història i visitar el Museu Arqueològic Municipal, es poden admirar diverses exposicions temporals o assistir a espectacles teatrals o musicals com les populars Nits del Castell.

Per mesos, l’agost amb més de 5.000 persones fou el que major nombre d’accessos tingué, seguit pel maig quan es superaren àmpliament els 4.000 i el juliol i setembre per igual, mesos estos últims en els quals es van fregar els 4.000 assistents.

L’ampliació de l’horari duta a terme l’any 2016 ha estat un altre dels factors decisius perquè el Castell entre a formar part de rutes i circuits turístics, ja que és visitat no solament pels turistes que passen les seues vacances a Cullera sinó també per excursions que l’inclouen entre les seues parades. No en va, en els mesos de temporada mitjana i baixa és on més creixen els turistes que busquen conéixer l’atractiu patrimonial de la ciutat, la qual cosa convertix al Castell en un element clau en la desestacionalització del turisme.

Perfil de visitant

El perfil del visitant del Castell respon al del turista nacional, procedent sobretot de la Comunitat Valenciana, Madrid, les dos Castelles, Catalunya i el País Basc per este ordre. El percentatge d’estrangers torna a incrementar-se i arriba al 23 %. Francesos, anglesos, alemanys i italians estan al capdavant d’un total de 40 nacionalitats diferents entre les quals creixen els turistes xinesos i japonesos.

Amparo Jover Colubi, regidora de Patrimoni Històric i Museus, ha ressaltat que «el Castell de Cullera es consolida com un dels nostres atractius turístics i culturals per excel·lència que contribuïx a dinamitzar l’activitat turística al llarg de tot l’any». Així mateix, Jover ha apuntat que la previsió és que la senda de creixement es consolide gràcies a projectes com la integració de la fortalesa en una xarxa nacional de castells i palaus.

Construcció de l’època califal és Bé d’Interés Cultural (BIC), el Castell de Cullera té a més un caràcter llegendari atés que durant la reconquesta cristiana va resistir als intents d’assalt del Rei Jaume I, qui només va poder apropiar-se’l el 1239 després de la capitulació pacífica dels musulmans.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.