El Castell de Cullera supera els 33.000 visitants en 2018

 

El Castell de Cullera s’aferma com el monument més visitat de la Ribera. L’any que acaba de tancar-se ha deixat una nova xifra rècord de visitants per a la fortalesa. En total, 33.588 persones van passar per les seues instal·lacions, d’acord amb  les xifres facilitades per la regidoria de Patrimoni Històric i Museus. La xifra és sensiblement superior a la de l’any 2017, fet que consolida el creixement d’este atractiu turístic, consolidat ja en l’oferta del municipi i que registra un flux continu de visites al llarg de tot l’any.

En ell, a més de conéixer de prop la seua història i visitar el Museu Arqueològic Municipal, es poden admirar diverses exposicions temporals o assistir a espectacles teatrals o musicals com les populars Nits del Castell.

Per mesos, l’agost amb més de 5.000 persones fou el que major nombre d’accessos tingué, seguit pel maig quan es superaren àmpliament els 4.000 i el juliol i setembre per igual, mesos estos últims en els quals es van fregar els 4.000 assistents.

L’ampliació de l’horari duta a terme l’any 2016 ha estat un altre dels factors decisius perquè el Castell entre a formar part de rutes i circuits turístics, ja que és visitat no solament pels turistes que passen les seues vacances a Cullera sinó també per excursions que l’inclouen entre les seues parades. No en va, en els mesos de temporada mitjana i baixa és on més creixen els turistes que busquen conéixer l’atractiu patrimonial de la ciutat, la qual cosa convertix al Castell en un element clau en la desestacionalització del turisme.

Perfil de visitant

El perfil del visitant del Castell respon al del turista nacional, procedent sobretot de la Comunitat Valenciana, Madrid, les dos Castelles, Catalunya i el País Basc per este ordre. El percentatge d’estrangers torna a incrementar-se i arriba al 23 %. Francesos, anglesos, alemanys i italians estan al capdavant d’un total de 40 nacionalitats diferents entre les quals creixen els turistes xinesos i japonesos.

Amparo Jover Colubi, regidora de Patrimoni Històric i Museus, ha ressaltat que «el Castell de Cullera es consolida com un dels nostres atractius turístics i culturals per excel·lència que contribuïx a dinamitzar l’activitat turística al llarg de tot l’any». Així mateix, Jover ha apuntat que la previsió és que la senda de creixement es consolide gràcies a projectes com la integració de la fortalesa en una xarxa nacional de castells i palaus.

Construcció de l’època califal és Bé d’Interés Cultural (BIC), el Castell de Cullera té a més un caràcter llegendari atés que durant la reconquesta cristiana va resistir als intents d’assalt del Rei Jaume I, qui només va poder apropiar-se’l el 1239 després de la capitulació pacífica dels musulmans.

 

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.