10.9 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El Castell de Cullera supera els 33.000 visitants en 2018

 

El Castell de Cullera s’aferma com el monument més visitat de la Ribera. L’any que acaba de tancar-se ha deixat una nova xifra rècord de visitants per a la fortalesa. En total, 33.588 persones van passar per les seues instal·lacions, d’acord amb  les xifres facilitades per la regidoria de Patrimoni Històric i Museus. La xifra és sensiblement superior a la de l’any 2017, fet que consolida el creixement d’este atractiu turístic, consolidat ja en l’oferta del municipi i que registra un flux continu de visites al llarg de tot l’any.

En ell, a més de conéixer de prop la seua història i visitar el Museu Arqueològic Municipal, es poden admirar diverses exposicions temporals o assistir a espectacles teatrals o musicals com les populars Nits del Castell.

Per mesos, l’agost amb més de 5.000 persones fou el que major nombre d’accessos tingué, seguit pel maig quan es superaren àmpliament els 4.000 i el juliol i setembre per igual, mesos estos últims en els quals es van fregar els 4.000 assistents.

L’ampliació de l’horari duta a terme l’any 2016 ha estat un altre dels factors decisius perquè el Castell entre a formar part de rutes i circuits turístics, ja que és visitat no solament pels turistes que passen les seues vacances a Cullera sinó també per excursions que l’inclouen entre les seues parades. No en va, en els mesos de temporada mitjana i baixa és on més creixen els turistes que busquen conéixer l’atractiu patrimonial de la ciutat, la qual cosa convertix al Castell en un element clau en la desestacionalització del turisme.

Perfil de visitant

El perfil del visitant del Castell respon al del turista nacional, procedent sobretot de la Comunitat Valenciana, Madrid, les dos Castelles, Catalunya i el País Basc per este ordre. El percentatge d’estrangers torna a incrementar-se i arriba al 23 %. Francesos, anglesos, alemanys i italians estan al capdavant d’un total de 40 nacionalitats diferents entre les quals creixen els turistes xinesos i japonesos.

Amparo Jover Colubi, regidora de Patrimoni Històric i Museus, ha ressaltat que «el Castell de Cullera es consolida com un dels nostres atractius turístics i culturals per excel·lència que contribuïx a dinamitzar l’activitat turística al llarg de tot l’any». Així mateix, Jover ha apuntat que la previsió és que la senda de creixement es consolide gràcies a projectes com la integració de la fortalesa en una xarxa nacional de castells i palaus.

Construcció de l’època califal és Bé d’Interés Cultural (BIC), el Castell de Cullera té a més un caràcter llegendari atés que durant la reconquesta cristiana va resistir als intents d’assalt del Rei Jaume I, qui només va poder apropiar-se’l el 1239 després de la capitulació pacífica dels musulmans.

 

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.