El Castell de Cullera supera els 33.000 visitants en 2018

 

El Castell de Cullera s’aferma com el monument més visitat de la Ribera. L’any que acaba de tancar-se ha deixat una nova xifra rècord de visitants per a la fortalesa. En total, 33.588 persones van passar per les seues instal·lacions, d’acord amb  les xifres facilitades per la regidoria de Patrimoni Històric i Museus. La xifra és sensiblement superior a la de l’any 2017, fet que consolida el creixement d’este atractiu turístic, consolidat ja en l’oferta del municipi i que registra un flux continu de visites al llarg de tot l’any.

En ell, a més de conéixer de prop la seua història i visitar el Museu Arqueològic Municipal, es poden admirar diverses exposicions temporals o assistir a espectacles teatrals o musicals com les populars Nits del Castell.

Per mesos, l’agost amb més de 5.000 persones fou el que major nombre d’accessos tingué, seguit pel maig quan es superaren àmpliament els 4.000 i el juliol i setembre per igual, mesos estos últims en els quals es van fregar els 4.000 assistents.

L’ampliació de l’horari duta a terme l’any 2016 ha estat un altre dels factors decisius perquè el Castell entre a formar part de rutes i circuits turístics, ja que és visitat no solament pels turistes que passen les seues vacances a Cullera sinó també per excursions que l’inclouen entre les seues parades. No en va, en els mesos de temporada mitjana i baixa és on més creixen els turistes que busquen conéixer l’atractiu patrimonial de la ciutat, la qual cosa convertix al Castell en un element clau en la desestacionalització del turisme.

Perfil de visitant

El perfil del visitant del Castell respon al del turista nacional, procedent sobretot de la Comunitat Valenciana, Madrid, les dos Castelles, Catalunya i el País Basc per este ordre. El percentatge d’estrangers torna a incrementar-se i arriba al 23 %. Francesos, anglesos, alemanys i italians estan al capdavant d’un total de 40 nacionalitats diferents entre les quals creixen els turistes xinesos i japonesos.

Amparo Jover Colubi, regidora de Patrimoni Històric i Museus, ha ressaltat que «el Castell de Cullera es consolida com un dels nostres atractius turístics i culturals per excel·lència que contribuïx a dinamitzar l’activitat turística al llarg de tot l’any». Així mateix, Jover ha apuntat que la previsió és que la senda de creixement es consolide gràcies a projectes com la integració de la fortalesa en una xarxa nacional de castells i palaus.

Construcció de l’època califal és Bé d’Interés Cultural (BIC), el Castell de Cullera té a més un caràcter llegendari atés que durant la reconquesta cristiana va resistir als intents d’assalt del Rei Jaume I, qui només va poder apropiar-se’l el 1239 després de la capitulació pacífica dels musulmans.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder