Castelló destina 525.000 euros en ajudes municipals per a l’impuls a la contractació

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d’Ocupació i l’Agència de Desenvolupament Local Castelló-Crea, destina 525.000 euros per a cinc línies d’ajudes municipals per a impulsar la contractació i la innovació en les empreses locals. Es tracta de línies d’ajudes que l’Ajuntament va posar en marxa en 2017 i que, des de llavors, sumen 2,8 milions d’euros.

Així, per a aquest any 2022 s’han tornat a llançar les convocatòries per a subvencionar projectes d’innovació social (175.000 euros), projectes d’ocupació (100.000 euros), de recuperació del talent (100.000 euros) i de creació i consolidació d’empreses (50.000 euros). A elles se suma la línia d’ajudes de suport a l’economia social per 100.000 euros més que va ser aprovada en la reunió del consell rector del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació celebrada dilluns passat.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat el nou impuls “a les polítiques actives d’ocupació a través d’aquesta aposta per mesures d’impuls a la contractació i a la creació de llocs de treball”. Marco ha posat en valor el treball de Castelló Crea i l’àrea d’ocupació per a “promoure la iniciativa empresarial i la creació d’ocupació a través de l’emprenedoria i el suport a les empreses a través d’aquestes ajudes que permeten impulsar i dinamitzar el teixit empresarial”.

Per part seua, la regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha destacat l’oportunitat que ofereixen aquestes ajudes. “Som conscients que un dels principals hàndicaps a l’hora de posar en marxa projectes empresarials és el finançament, per això convoquem diferents línies de subvencions municipals amb pagament anticipat del 100% de l’import a fi d’afavorir el teixit empresarial local i generar oportunitats d’ocupació”.

En el cas de l’última línia d’ajudes aprovada, la de suport a l’economia social, el termini per a sol·licitar-les és fins al pròxim 1 d’abril. D’elles poden beneficiar-se aquelles entitats de l’economia social (cooperatives, mutualitats, fundacions i associacions que duguen a terme activitat econòmica, societats laborals, empreses d’inserció i els centres especials d’ocupació) amb seu a Castelló.

Les sol·licituds presentades resultaran subvencionables amb una ajuda de 18.000 euros per a contractacions de persones amb diversitat funcional en situació de desocupació o risc d’exclusió; de 16.000 euros en el cas de contractació de dones desocupades; i de 14.000 euros en cas d’homes sense ocupació.

Polítiques d’emprenedoria

D’altra banda, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut una trobada amb l’àrea d’ocupació per a avaluar i fer balanç de les polítiques d’emprenedoria realitzades des de 2015. En aquest sentit, s’ha destacat la posada en marxa d’aquest servei des de 2016 amb dotació de personal per a assessorament i la posada en marxa de projectes com la incubadora d’empreses en l’edifici CIES i de BetaCoop, la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona d’Espanya.

Últimes notícies

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.