Castelló destina 525.000 euros en ajudes municipals per a l’impuls a la contractació

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d’Ocupació i l’Agència de Desenvolupament Local Castelló-Crea, destina 525.000 euros per a cinc línies d’ajudes municipals per a impulsar la contractació i la innovació en les empreses locals. Es tracta de línies d’ajudes que l’Ajuntament va posar en marxa en 2017 i que, des de llavors, sumen 2,8 milions d’euros.

Així, per a aquest any 2022 s’han tornat a llançar les convocatòries per a subvencionar projectes d’innovació social (175.000 euros), projectes d’ocupació (100.000 euros), de recuperació del talent (100.000 euros) i de creació i consolidació d’empreses (50.000 euros). A elles se suma la línia d’ajudes de suport a l’economia social per 100.000 euros més que va ser aprovada en la reunió del consell rector del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació celebrada dilluns passat.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat el nou impuls “a les polítiques actives d’ocupació a través d’aquesta aposta per mesures d’impuls a la contractació i a la creació de llocs de treball”. Marco ha posat en valor el treball de Castelló Crea i l’àrea d’ocupació per a “promoure la iniciativa empresarial i la creació d’ocupació a través de l’emprenedoria i el suport a les empreses a través d’aquestes ajudes que permeten impulsar i dinamitzar el teixit empresarial”.

Per part seua, la regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha destacat l’oportunitat que ofereixen aquestes ajudes. “Som conscients que un dels principals hàndicaps a l’hora de posar en marxa projectes empresarials és el finançament, per això convoquem diferents línies de subvencions municipals amb pagament anticipat del 100% de l’import a fi d’afavorir el teixit empresarial local i generar oportunitats d’ocupació”.

En el cas de l’última línia d’ajudes aprovada, la de suport a l’economia social, el termini per a sol·licitar-les és fins al pròxim 1 d’abril. D’elles poden beneficiar-se aquelles entitats de l’economia social (cooperatives, mutualitats, fundacions i associacions que duguen a terme activitat econòmica, societats laborals, empreses d’inserció i els centres especials d’ocupació) amb seu a Castelló.

Les sol·licituds presentades resultaran subvencionables amb una ajuda de 18.000 euros per a contractacions de persones amb diversitat funcional en situació de desocupació o risc d’exclusió; de 16.000 euros en el cas de contractació de dones desocupades; i de 14.000 euros en cas d’homes sense ocupació.

Polítiques d’emprenedoria

D’altra banda, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut una trobada amb l’àrea d’ocupació per a avaluar i fer balanç de les polítiques d’emprenedoria realitzades des de 2015. En aquest sentit, s’ha destacat la posada en marxa d’aquest servei des de 2016 amb dotació de personal per a assessorament i la posada en marxa de projectes com la incubadora d’empreses en l’edifici CIES i de BetaCoop, la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona d’Espanya.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.