Castelló destina 525.000 euros en ajudes municipals per a l’impuls a la contractació

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d’Ocupació i l’Agència de Desenvolupament Local Castelló-Crea, destina 525.000 euros per a cinc línies d’ajudes municipals per a impulsar la contractació i la innovació en les empreses locals. Es tracta de línies d’ajudes que l’Ajuntament va posar en marxa en 2017 i que, des de llavors, sumen 2,8 milions d’euros.

Així, per a aquest any 2022 s’han tornat a llançar les convocatòries per a subvencionar projectes d’innovació social (175.000 euros), projectes d’ocupació (100.000 euros), de recuperació del talent (100.000 euros) i de creació i consolidació d’empreses (50.000 euros). A elles se suma la línia d’ajudes de suport a l’economia social per 100.000 euros més que va ser aprovada en la reunió del consell rector del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació celebrada dilluns passat.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat el nou impuls “a les polítiques actives d’ocupació a través d’aquesta aposta per mesures d’impuls a la contractació i a la creació de llocs de treball”. Marco ha posat en valor el treball de Castelló Crea i l’àrea d’ocupació per a “promoure la iniciativa empresarial i la creació d’ocupació a través de l’emprenedoria i el suport a les empreses a través d’aquestes ajudes que permeten impulsar i dinamitzar el teixit empresarial”.

Per part seua, la regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha destacat l’oportunitat que ofereixen aquestes ajudes. “Som conscients que un dels principals hàndicaps a l’hora de posar en marxa projectes empresarials és el finançament, per això convoquem diferents línies de subvencions municipals amb pagament anticipat del 100% de l’import a fi d’afavorir el teixit empresarial local i generar oportunitats d’ocupació”.

En el cas de l’última línia d’ajudes aprovada, la de suport a l’economia social, el termini per a sol·licitar-les és fins al pròxim 1 d’abril. D’elles poden beneficiar-se aquelles entitats de l’economia social (cooperatives, mutualitats, fundacions i associacions que duguen a terme activitat econòmica, societats laborals, empreses d’inserció i els centres especials d’ocupació) amb seu a Castelló.

Les sol·licituds presentades resultaran subvencionables amb una ajuda de 18.000 euros per a contractacions de persones amb diversitat funcional en situació de desocupació o risc d’exclusió; de 16.000 euros en el cas de contractació de dones desocupades; i de 14.000 euros en cas d’homes sense ocupació.

Polítiques d’emprenedoria

D’altra banda, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut una trobada amb l’àrea d’ocupació per a avaluar i fer balanç de les polítiques d’emprenedoria realitzades des de 2015. En aquest sentit, s’ha destacat la posada en marxa d’aquest servei des de 2016 amb dotació de personal per a assessorament i la posada en marxa de projectes com la incubadora d’empreses en l’edifici CIES i de BetaCoop, la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona d’Espanya.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.