11.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Castelló destina 525.000 euros en ajudes municipals per a l’impuls a la contractació

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d’Ocupació i l’Agència de Desenvolupament Local Castelló-Crea, destina 525.000 euros per a cinc línies d’ajudes municipals per a impulsar la contractació i la innovació en les empreses locals. Es tracta de línies d’ajudes que l’Ajuntament va posar en marxa en 2017 i que, des de llavors, sumen 2,8 milions d’euros.

Així, per a aquest any 2022 s’han tornat a llançar les convocatòries per a subvencionar projectes d’innovació social (175.000 euros), projectes d’ocupació (100.000 euros), de recuperació del talent (100.000 euros) i de creació i consolidació d’empreses (50.000 euros). A elles se suma la línia d’ajudes de suport a l’economia social per 100.000 euros més que va ser aprovada en la reunió del consell rector del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació celebrada dilluns passat.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat el nou impuls “a les polítiques actives d’ocupació a través d’aquesta aposta per mesures d’impuls a la contractació i a la creació de llocs de treball”. Marco ha posat en valor el treball de Castelló Crea i l’àrea d’ocupació per a “promoure la iniciativa empresarial i la creació d’ocupació a través de l’emprenedoria i el suport a les empreses a través d’aquestes ajudes que permeten impulsar i dinamitzar el teixit empresarial”.

Per part seua, la regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha destacat l’oportunitat que ofereixen aquestes ajudes. “Som conscients que un dels principals hàndicaps a l’hora de posar en marxa projectes empresarials és el finançament, per això convoquem diferents línies de subvencions municipals amb pagament anticipat del 100% de l’import a fi d’afavorir el teixit empresarial local i generar oportunitats d’ocupació”.

En el cas de l’última línia d’ajudes aprovada, la de suport a l’economia social, el termini per a sol·licitar-les és fins al pròxim 1 d’abril. D’elles poden beneficiar-se aquelles entitats de l’economia social (cooperatives, mutualitats, fundacions i associacions que duguen a terme activitat econòmica, societats laborals, empreses d’inserció i els centres especials d’ocupació) amb seu a Castelló.

Les sol·licituds presentades resultaran subvencionables amb una ajuda de 18.000 euros per a contractacions de persones amb diversitat funcional en situació de desocupació o risc d’exclusió; de 16.000 euros en el cas de contractació de dones desocupades; i de 14.000 euros en cas d’homes sense ocupació.

Polítiques d’emprenedoria

D’altra banda, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut una trobada amb l’àrea d’ocupació per a avaluar i fer balanç de les polítiques d’emprenedoria realitzades des de 2015. En aquest sentit, s’ha destacat la posada en marxa d’aquest servei des de 2016 amb dotació de personal per a assessorament i la posada en marxa de projectes com la incubadora d’empreses en l’edifici CIES i de BetaCoop, la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona d’Espanya.

Últimes notícies

Posa’t, exembajadora de Veneçuela, sosté que comença l’alliberament d’un país perseguit

Mary Posa't ha afirmat que s'ha obert el procés de llibertat a Veneçuela i ha advertit que la transició serà difícil. El president ha mostrat suport al teixit associatiu veneçolà en la Comunitat Valenciana.

Mor un motorista de 26 anys després de perdre el control en la CV-800 a Xixona

Un motorista de 26 anys va morir en la CV-800, a Xixona, després de perdre el control i xocar amb la bionda. L'accident va ocórrer sobre les 17.35 i s'investiga.

Quatre detinguts per assaltar una vivenda a Orihuela i intentar set extraccions amb la targeta robada

Quatre persones han sigut detingudes a Orihuela per un robatori amb violència en una vivenda. Després de l'assalt, van intentar set extraccions amb la targeta robada, totes denegades.

Compromís demana paralitzar el projecte de Correus després de descartar-se l’ús immediat per a Sorolla

Compromís ha reclamat frenar de manera definitiva la transformació de l'antic edifici de Correus a palau de Comunicacions després de descartar el seu ús immediat per a exhibir obres de Sorolla. La coalició denuncia gestió erràtica, costos elevats i proposa un ús públic i social de l'immoble.

Aemet ha activat l’avís groc a l’interior per vent de l’oest de fins a 80 km/h este divendres

Aemet ha establit un avís groc per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h. Afecta a l'interior d'Alacant i València fins a les 16 h i a l'interior nord de Castelló tot el dia.

El preu de la vivenda puja un 19% a València i l’Horta Nord és la comarca més cara

L'obra nova a València ha augmentat un 19% interanual en el quart trimestre de 2025 i aconseguix de mitjana 4.086 €/m². L'alça s'estén a l'àrea metropolitana, amb l'Horta Nord com a zona més cara, molt pròxima als nivells de la capital.

València cronifica el seu problema de vivenda després d’una gestió erràtica, segons la UPV

Un informe de la UPV sosté que València ha entrat en una emergència residencial estructural després d'una dècada d'errors i inacció. L'obra nova supera 4.000 €/m² i el lloguer s'ha tornat residual.

Tres detinguts per cultivar marihuana en vivendes de Nàquera i Serra: dos han ingressat a la presó

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos plantacions interiors en vivendes de Nàquera i Serra. S'han aprehés 992 plantes i abundant material, i dos dels tres detinguts han ingressat a la presó.