Castelló destina 525.000 euros en ajudes municipals per a l’impuls a la contractació

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d’Ocupació i l’Agència de Desenvolupament Local Castelló-Crea, destina 525.000 euros per a cinc línies d’ajudes municipals per a impulsar la contractació i la innovació en les empreses locals. Es tracta de línies d’ajudes que l’Ajuntament va posar en marxa en 2017 i que, des de llavors, sumen 2,8 milions d’euros.

Així, per a aquest any 2022 s’han tornat a llançar les convocatòries per a subvencionar projectes d’innovació social (175.000 euros), projectes d’ocupació (100.000 euros), de recuperació del talent (100.000 euros) i de creació i consolidació d’empreses (50.000 euros). A elles se suma la línia d’ajudes de suport a l’economia social per 100.000 euros més que va ser aprovada en la reunió del consell rector del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació celebrada dilluns passat.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat el nou impuls “a les polítiques actives d’ocupació a través d’aquesta aposta per mesures d’impuls a la contractació i a la creació de llocs de treball”. Marco ha posat en valor el treball de Castelló Crea i l’àrea d’ocupació per a “promoure la iniciativa empresarial i la creació d’ocupació a través de l’emprenedoria i el suport a les empreses a través d’aquestes ajudes que permeten impulsar i dinamitzar el teixit empresarial”.

Per part seua, la regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha destacat l’oportunitat que ofereixen aquestes ajudes. “Som conscients que un dels principals hàndicaps a l’hora de posar en marxa projectes empresarials és el finançament, per això convoquem diferents línies de subvencions municipals amb pagament anticipat del 100% de l’import a fi d’afavorir el teixit empresarial local i generar oportunitats d’ocupació”.

En el cas de l’última línia d’ajudes aprovada, la de suport a l’economia social, el termini per a sol·licitar-les és fins al pròxim 1 d’abril. D’elles poden beneficiar-se aquelles entitats de l’economia social (cooperatives, mutualitats, fundacions i associacions que duguen a terme activitat econòmica, societats laborals, empreses d’inserció i els centres especials d’ocupació) amb seu a Castelló.

Les sol·licituds presentades resultaran subvencionables amb una ajuda de 18.000 euros per a contractacions de persones amb diversitat funcional en situació de desocupació o risc d’exclusió; de 16.000 euros en el cas de contractació de dones desocupades; i de 14.000 euros en cas d’homes sense ocupació.

Polítiques d’emprenedoria

D’altra banda, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut una trobada amb l’àrea d’ocupació per a avaluar i fer balanç de les polítiques d’emprenedoria realitzades des de 2015. En aquest sentit, s’ha destacat la posada en marxa d’aquest servei des de 2016 amb dotació de personal per a assessorament i la posada en marxa de projectes com la incubadora d’empreses en l’edifici CIES i de BetaCoop, la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona d’Espanya.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.