La CE manté l’objectiu de tindre vacunada al 70% de la població adulta a finals d’estiu

 

El director en funcions de la Representació de la Comissió Europea, Jochen Müller, ha destacat este dimecres que es manté l’objectiu que el 70% de la població adulta estiga vacunada a finals d’estiu, ja que que segon trimestre es rebran 360 milions de dosis, incloses els vials de Janssen que es preveuen començar a rebre a l’abril.

 

Müller, en una reunió telemàtica amb mitjans valencians, ha detallat que entre abril i juny es rebran 70 milions de dosis d’AstraZeneca, 35 milions de Moderna i 200 milions de Pfizer, a més de 55 de la nova vacuna de Johnson & Johnson, que en necessitar una dosi suposa «un gran avantatge». D’esta manera, es preveu que a finals de juny 200 milions d’europeus estiguen vacunats, cosa que «projecta molt bé en la confiança de conseguir este objectiu del 70% la població adulta vacunada» en estiu.

 

Sobre este tema, davant de la desconfiança sorgida amb AstraZeneca, ha replicat que per a Europa, a diferència d’alguns països, el «més important era fer una avaluació seriosa de la vacuna, sense saltar-li cap pas del procediment», encara que li va suposar començar a administrar-la unes tres setmanes més tard que el Regne Unit, per a «no donar arguments addicionals als qui desconfien». D’esta manera, «es té la certesa que una volta que s’aprova és segura i eficaç».

 

De la mateixa forma, ha recalcat Europa serà «contundent» en l’exigència a AstraZeneca que «complisca com més prompte millor amb el promés» en el contracte signat, davant dels retards que s’estan registrant en l’arribada de vacunes, i per a això ha assenyalat que els «ajudaran perquè l’important és que l’empresa complisca i ens arriben les més vacunes possibles».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.