La CE manté l’objectiu de tindre vacunada al 70% de la població adulta a finals d’estiu

 

El director en funcions de la Representació de la Comissió Europea, Jochen Müller, ha destacat este dimecres que es manté l’objectiu que el 70% de la població adulta estiga vacunada a finals d’estiu, ja que que segon trimestre es rebran 360 milions de dosis, incloses els vials de Janssen que es preveuen començar a rebre a l’abril.

 

Müller, en una reunió telemàtica amb mitjans valencians, ha detallat que entre abril i juny es rebran 70 milions de dosis d’AstraZeneca, 35 milions de Moderna i 200 milions de Pfizer, a més de 55 de la nova vacuna de Johnson & Johnson, que en necessitar una dosi suposa «un gran avantatge». D’esta manera, es preveu que a finals de juny 200 milions d’europeus estiguen vacunats, cosa que «projecta molt bé en la confiança de conseguir este objectiu del 70% la població adulta vacunada» en estiu.

 

Sobre este tema, davant de la desconfiança sorgida amb AstraZeneca, ha replicat que per a Europa, a diferència d’alguns països, el «més important era fer una avaluació seriosa de la vacuna, sense saltar-li cap pas del procediment», encara que li va suposar començar a administrar-la unes tres setmanes més tard que el Regne Unit, per a «no donar arguments addicionals als qui desconfien». D’esta manera, «es té la certesa que una volta que s’aprova és segura i eficaç».

 

De la mateixa forma, ha recalcat Europa serà «contundent» en l’exigència a AstraZeneca que «complisca com més prompte millor amb el promés» en el contracte signat, davant dels retards que s’estan registrant en l’arribada de vacunes, i per a això ha assenyalat que els «ajudaran perquè l’important és que l’empresa complisca i ens arriben les més vacunes possibles».

Últimes notícies

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.
FILMOTECA D'ESTIU