La CE manté l’objectiu de tindre vacunada al 70% de la població adulta a finals d’estiu

 

El director en funcions de la Representació de la Comissió Europea, Jochen Müller, ha destacat este dimecres que es manté l’objectiu que el 70% de la població adulta estiga vacunada a finals d’estiu, ja que que segon trimestre es rebran 360 milions de dosis, incloses els vials de Janssen que es preveuen començar a rebre a l’abril.

 

Müller, en una reunió telemàtica amb mitjans valencians, ha detallat que entre abril i juny es rebran 70 milions de dosis d’AstraZeneca, 35 milions de Moderna i 200 milions de Pfizer, a més de 55 de la nova vacuna de Johnson & Johnson, que en necessitar una dosi suposa «un gran avantatge». D’esta manera, es preveu que a finals de juny 200 milions d’europeus estiguen vacunats, cosa que «projecta molt bé en la confiança de conseguir este objectiu del 70% la població adulta vacunada» en estiu.

 

Sobre este tema, davant de la desconfiança sorgida amb AstraZeneca, ha replicat que per a Europa, a diferència d’alguns països, el «més important era fer una avaluació seriosa de la vacuna, sense saltar-li cap pas del procediment», encara que li va suposar començar a administrar-la unes tres setmanes més tard que el Regne Unit, per a «no donar arguments addicionals als qui desconfien». D’esta manera, «es té la certesa que una volta que s’aprova és segura i eficaç».

 

De la mateixa forma, ha recalcat Europa serà «contundent» en l’exigència a AstraZeneca que «complisca com més prompte millor amb el promés» en el contracte signat, davant dels retards que s’estan registrant en l’arribada de vacunes, i per a això ha assenyalat que els «ajudaran perquè l’important és que l’empresa complisca i ens arriben les més vacunes possibles».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.