13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

La CE manté l’objectiu de tindre vacunada al 70% de la població adulta a finals d’estiu

 

El director en funcions de la Representació de la Comissió Europea, Jochen Müller, ha destacat este dimecres que es manté l’objectiu que el 70% de la població adulta estiga vacunada a finals d’estiu, ja que que segon trimestre es rebran 360 milions de dosis, incloses els vials de Janssen que es preveuen començar a rebre a l’abril.

 

Müller, en una reunió telemàtica amb mitjans valencians, ha detallat que entre abril i juny es rebran 70 milions de dosis d’AstraZeneca, 35 milions de Moderna i 200 milions de Pfizer, a més de 55 de la nova vacuna de Johnson & Johnson, que en necessitar una dosi suposa «un gran avantatge». D’esta manera, es preveu que a finals de juny 200 milions d’europeus estiguen vacunats, cosa que «projecta molt bé en la confiança de conseguir este objectiu del 70% la població adulta vacunada» en estiu.

 

Sobre este tema, davant de la desconfiança sorgida amb AstraZeneca, ha replicat que per a Europa, a diferència d’alguns països, el «més important era fer una avaluació seriosa de la vacuna, sense saltar-li cap pas del procediment», encara que li va suposar començar a administrar-la unes tres setmanes més tard que el Regne Unit, per a «no donar arguments addicionals als qui desconfien». D’esta manera, «es té la certesa que una volta que s’aprova és segura i eficaç».

 

De la mateixa forma, ha recalcat Europa serà «contundent» en l’exigència a AstraZeneca que «complisca com més prompte millor amb el promés» en el contracte signat, davant dels retards que s’estan registrant en l’arribada de vacunes, i per a això ha assenyalat que els «ajudaran perquè l’important és que l’empresa complisca i ens arriben les més vacunes possibles».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.